Jövő héten hozom. Otthon nincs NET-em. Elég nagy adatbázis van fenn, nem akarom , hogy valamit kapjak a NET-ről.
A táblázat tulajdonképpen nem az enyém (én mást fejlesztek - kisvasutak ), a Tolnay Lapok anyagát vittem fel számítógépre. Meg kell néznem, hogy ki a szerző és engedélyeztetnem kell.
"Önálló lapra gondolsz, vagy esetleg lehetne a http://www.trains.hu lap része? Mert én örömmel helyt adnék neki... "
SZVSZ vannak még így ezzel páran :) Igazából egy nagy közös oldalt kéne csinálni, ahol a vasúttal kapcs. összes témát össze lehetne szedni. Pár kép SzHbattáról:
OFF: Ha valami GANZ eredetűt látsz, fotózzzzz! :)) ON
Köszönöm! Ez megmagyarázza a 108-as géptérrácsozatát, csak a korai gépeknek volt ilyen.
A 056-ost nem értem. Talán a továbbfejlesztett változat lenne, és azért nincs a tetején pukli? Na jó, csak hangosan gondolkodom :)
Azon gondolkodom, hogy nem kellene valami WEB-oldalt közösen összedobni, az ip. vasúti mozdonyokról. Fel lehetne tenni az összes ip mozdonyt állomáshelyük szerint, egy kis ip.vas történet stb.
PL. hol volt először motoros mozdony kifejezetten normál nyomtávú iparvasúton ?
A számítógépemen van egy lista az összes A-s mozdonyról, de még a 90-es évek elejéről. Azóta nem volt időm aktualizálni (Hiába, három gyerek....)
Szóval amit észre kell venni ezeken: a "biciklilámpa" az elején arra utal, hogy ezek korai gyártású gépek. A vezetőállás tetejéről pedig hiányzik az ellenállásos dobozka. A géptérzaluzat eltérő, az egyik gépen szintén a nagyon korai bobók géptérzsaluzata látható (ritkább), jó lenne egy gyári szám esetleg gyártási év, hogy besorolható legyen, melyik típus :)
Photoshoppal kicsit szebbet gyártottam volna :)), de szegények ilyenek...
A zöld A29-et pedig fotóztam a "házunk" előtt, éppen RP-Újpest előtt állt, a MÉH telep nyíltvonali kiágazásának fedezőjelzőjénél megfogták. Most már legalább tudom, hogy hová ment. Majd beteszem azt a képet is, de otthon van.
Egyébként nem volt nehéz a kép, a szürke vezérlőt épp a gyárból hozta ki, mellette pedig a tolatós tehervonat Rákospalotáról...
Ez pedig két ipari gép Ózdról, bár a honlapról már ismerhetitek őket...
1.
Nem tudom már melyik topicban volt, viszont hasznos lehet a számotokra az alábbi hozzászólás:
Bárdos Imre válasz erre | adatok | e-mail 2004-05-05 22:30:52
(119873)
Igen, de mivel közforgalomban nem vesz rész és normál nyomközü
ezért "A" (a keskeny "B" lenne) a 25 pedig (szerintem)a sorozat
üzembe állásakor soron következő sorszám volt, bár azt nem tudom
miért 20-al kezdődik: M28 > A21; A22 > M260 4001; A23 > M31; A24 >
M38; A25 > M44; A26 nem volt a MÁV-nál; A27 20x > M40; A27 200x >
M46; A28 > M32; A29 > M43.
[előzmény : (119871) _nyunyuka, 2004.05.05 22:18]
2.
http://lococlub.fw.hu/
"Ipari" fülecske!
"Lista" fülecske! A "Mozdony listá"-ban állomásítási listákat találtok.
3.
Orosházán az Üveggyárban van egy A25-ös, de állítólag Zetorjuk és Mazsolájuk is van.
Igen, ezt már említetted, jó lenne utánajárni, hogy is van ez. Külsőleg nem tér el a többitől, megpróbálom kideríteni milyen motorral készítették, hátha ez az eltérés. Külsőre ilyen gép van az EGISben is.
OFF: Az ilyen jellegű könyveknek sosem szabad hinni, autós példa: az okmányiroda nem tud a 313-as Wartburg létezéséről, és hamisan 311-ként szokták elkönyvelni :(( Az én egyik 353-asom "könyv szerint" 1982-es, amúgy 83-as, az eredetvizsgán tökéletes A minősítést kapott, de attól még 1983-ban készült :( Ha csak ekkora pontossággal dolgoznak a vasút terén is - darab darab oszt' jóvan' - akkor már rég rossz, remélem nem így van.
Minden keletnémet két tengelyes tolató az A26-osokhoz lett besorolva?
Itt van pár adat róla
__________________|___V15____|__V15.20 és V15.23___|__V23___|
ütközők közti hossz__|_mindháromnál 6940mm___________________|
tengelyek távolsága__|__mindháromnál 2500mm__________________|
kerékátmérő________|_900mm__|___900/1000mm______|_1000mm_|
szolgálati tömeg_____|__20t____|________21,5t________|__23t___|
indító vonóerő(?)____|_40,2kN__|_______42kN_________|___55kN_|
dízelmotor telj.______|_110 kW__|_______132kW_______|__162kW_|
legn. sebesség______|__32km/h_|________37km/h______|_55km/h_|
gyátójuk a VEB Lokomitivbau Karl Marx, Babelsberg volt (ha jól tudom, itt készültek a V180/BR118 és V100/BR110 sorozatok is?). Szintén nem biztos az információ, ha jól értelmezem a leírást, akkor 1958-59 körül tervezték, 1960-tól áll gyártás alatt a kis gép, az egykori DR "típusmozdonyainak" első darabja.
Elég egyszerű megtalálni, be kell menni hátúl a Teherportán (Arany János utca), és csak egyenesen... el a Szerszámgyár mellett (IWAG), a híddaru után elvileg már látható a két mozdony.
Ki tudsz menni mostanában?
Ha kocsival mész, úgy is be lehet menni, ha kérdezik, az Szerszámgyárba mész...
Bátran be kell hajtani és inteni a portásnak, ha bizonytalankodsz, akkor esetleg nem engednek be..
Ha a mozdonyok ott vannak még és nézegeted, mondd, hogy vevő vagy rájuk és előzetes felmérést végzel...:))))