Keresés

Részletes keresés

Komlósfecskés Creative Commons License 5 napja 0 2 7467

Az Inárcs-Kakucs állomásról kiágazó, és hajdanán a Szovjet Hadsereg pótharaszti lőszerraktárához vezető iparvágány jelentős részben idegen eredetű, 30-40 kilogrammos sínekből állt. 

2 szál ma is könnyen azonosítható a gazban.

 

BURBACH 1938 (Saarbrücken)

 

THYSSEN 1939 (Duisburg-Hamborn)

Nógrádi Közlekedés Creative Commons License 2024.07.17 0 1 7466

(Lemaradt a kép xd)

Nógrádi Közlekedés Creative Commons License 2024.07.17 0 1 7465

Sziasztok! A napokban az alábbi, HERNAD 900 M.A. feliratú sínszálak kerültek elő egy felvidéki (füleki) építkezésen. Feltehetőleg a Zólyom-Kassa vasútvonal 1950-es évek végi füleki nyomvonal-korrekciója után kerültek beépítésre egy, a megszűnt nyomvonalhoz közel lévő épületbe. A nyomkorrekció alkalmával a volt bánrévei vonal az állomás északi vége helyett délen került bekötésre, így megszűnt Zólyom felől érkező és Kassa irányába haladó vonatok irányváltásának szükségessége.

Gtzh0 Creative Commons License 2024.06.17 0 0 7464

Köszi! :) 

korpi41 Creative Commons License 2024.06.17 0 2 7463

Felhegesztés, hogy a szigeteltsínes járműérzékelés (sorompó behatási pontok) megbízhatóan működjenek alacsony tengelynyomású járművekkel ritkán járt vonalakon.

Előzmény: Gtzh0 (7462)
Gtzh0 Creative Commons License 2024.06.17 0 1 7462

Gtzh0 Creative Commons License 2024.06.17 0 1 7461

Üdv! A képen látható csíkozás minek az eredménye?

solya48 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 7460

Köszönöm szépen.

Előzmény: gugorahajni (7459)
gugorahajni Creative Commons License 2023.12.29 0 5 7459

mi történik a dilatációval?

Harcol és néha győz is. Hülyeséget félre téve:

Úgynevezett "semleges hőmérsékleten" hegesztik össze a sineket. Ez az évi középhőmérséklet körül van. Anikor pedig ettől lényegesen eltér a hőmérséklet, akkor feszültség keletkezik az anyagban. Hidegben húzás, melegben nyomás. Ezeknek ellenállnak az ágyazatban fekvő keresztaljak. Ha meg nem, akkor vágánykivetődés keletkezik. Kígyóformát vesz fel a vágány vízszintesen és függőlegesen is.

   

 

Előzmény: solya48 (7458)
solya48 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 7458

 Üdv!

 

Bocsánat a laikus kérdésért, de régóta fúrja az oldalamat, hogy a a hegesztett sínek esetében mi történik a dilatációval?

 

A türelmes választ köszönöm SA

 

division by zero Creative Commons License 2023.07.11 0 0 7457
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2023.07.07 0 1 7456

Betonaljnál ténylegesen elég a lemezek cseréje, illetve bizonyos aljtípusokra csak 54-es vagy 60-as sínt tudsz lekötni.

Előzmény: ptrk92 (7454)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2023.07.07 0 1 7455

Nem feltétlenül szükséges az aljak cseréje, elég a lemezeké (ha jól tudom), esetleg a talpfa átszegelésével.

Előzmény: ptrk92 (7454)
ptrk92 Creative Commons License 2023.06.27 0 0 7454

Sziasztok,

 

Olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e pl 48-as sínszálat 54-esre cserléni, anélkül, hogy a keresztaljakat is cserléni kéne?

Az 54-es sínek síntalpa szélesebb mint a 48-asoké, tehát az alátétlemezk cseréje szükséges lenne, de ezzel együtt a keresztaljakat is cserléni kéne?

 

köszönöm

Steve2020 Creative Commons License 2022.11.12 0 0 7453

Uraim!

 

Van esetleg valakinek méretezett rajza az átszalési kitérők KÉZI állitókészülékéről?

És mielőtt valaki a MÁV Szabványközpontot javasolja, jelzem, hogy sajna ott nincs ilyen szabvány, kizárôlag az egyszerű váltórôl van!

 

Köszönettel:

B. István

 

 

Troy7 Creative Commons License 2022.08.17 0 1 7452

Nagyon köszönöm!

Előzmény: division by zero (7451)
division by zero Creative Commons License 2022.08.17 0 3 7451

Terelősín, feladata, hogy az esetlegesen kisiklott jármű oldalirányba történő mozgását megakadályozza. A normál és terelő sín közé terelődik be a siklott kerék.

Hídon azért van, hogy nehogy jobban megrongálja a hidat, esetleg nehogy leessen a kisiklott vonat, normál pályán meg pl felüljárók alatt alkalmazzák, nehogy a felüljáró pillérét kiüsse.

Előzmény: Troy7 (7449)
Troy7 Creative Commons License 2022.08.17 0 1 7450

Troy7 Creative Commons License 2022.08.17 0 1 7449

Sziasztok!

A mellékelt képeken látható harmadik sínnek mi a szerepe?

Miért van vasúti hidakon a sínek között egy másik, szűkebb sínpár, ami a két végén összetart, csúcsban végződik?

jwkllr Creative Commons License 2021.03.01 -3 0 7448

PFT-s nagykutyalak?

Előzmény: Törölt nick (7443)
paca664 Creative Commons License 2021.03.01 0 0 7447
paca664 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 7446

6. oldalon egy riport a Dunaferr pft-seivel:

http://dunaferr.hu/ckfinder/images/dfe_201810.pdf

Törölt nick Creative Commons License 2020.11.13 0 0 7445

Mártonhegyi úton találtam, új építésű kerítés lehet,

Előzmény: paca664 (7444)
paca664 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 7444

Pontosan hol?

Előzmény: Törölt nick (7443)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.13 0 0 7443

XII. kerületi kerítésben már nem fognak gurulni rajta vonatok. De jól néz ki! :) 

paca664 Creative Commons License 2020.09.08 0 0 7442

paca664 Creative Commons License 2020.07.28 0 2 7441
martinaxe7 Creative Commons License 2019.12.08 -1 2 7440

1 sínpár 2 fele

 

korpi41 Creative Commons License 2019.12.01 0 2 7439

Haarmann-rendszerű (középnyomkarimás).

Előzmény: Rbatka (7438)
Rbatka Creative Commons License 2019.12.01 0 2 7438

Üdvözlök mindenkit.

Élő közvetítés az Orczy térről.

Phoenix élangolf váltó (extrákkal):

 

 

Illetve Hartmann-rendszerű (ha jók az értesüléseim) elhagyott közúti vasút:

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!