Sínek, amiken a vonatok gurulnak...
Ide várjuk azokat a képeket melyek a sínekkel kapcsolatosak. Humor, sínek gyártási évszámának fotói, rossz sínheggesztés, fura váltó stb...
Az Inárcs-Kakucs állomásról kiágazó, és hajdanán a Szovjet Hadsereg pótharaszti lőszerraktárához vezető iparvágány jelentős részben idegen eredetű, 30-40 kilogrammos sínekből állt.
Sziasztok! A napokban az alábbi, HERNAD 900 M.A. feliratú sínszálak kerültek elő egy felvidéki (füleki) építkezésen. Feltehetőleg a Zólyom-Kassa vasútvonal 1950-es évek végi füleki nyomvonal-korrekciója után kerültek beépítésre egy, a megszűnt nyomvonalhoz közel lévő épületbe. A nyomkorrekció alkalmával a volt bánrévei vonal az állomás északi vége helyett délen került bekötésre, így megszűnt Zólyom felől érkező és Kassa irányába haladó vonatok irányváltásának szükségessége.
Felhegesztés, hogy a szigeteltsínes járműérzékelés (sorompó behatási pontok) megbízhatóan működjenek alacsony tengelynyomású járművekkel ritkán járt vonalakon.
Úgynevezett "semleges hőmérsékleten" hegesztik össze a sineket. Ez az évi középhőmérséklet körül van. Anikor pedig ettől lényegesen eltér a hőmérséklet, akkor feszültség keletkezik az anyagban. Hidegben húzás, melegben nyomás. Ezeknek ellenállnak az ágyazatban fekvő keresztaljak. Ha meg nem, akkor vágánykivetődés keletkezik. Kígyóformát vesz fel a vágány vízszintesen és függőlegesen is.
Terelősín, feladata, hogy az esetlegesen kisiklott jármű oldalirányba történő mozgását megakadályozza. A normál és terelő sín közé terelődik be a siklott kerék.
Hídon azért van, hogy nehogy jobban megrongálja a hidat, esetleg nehogy leessen a kisiklott vonat, normál pályán meg pl felüljárók alatt alkalmazzák, nehogy a felüljáró pillérét kiüsse.