Helyreigazítást kér a posta vezetője Orbán Viktortól
október 20. 15:26
[MTI]
Szabó Pál, a Magyar Posta Rt. vezérigazgatója levélben fordult Orbán Viktorhoz, a Fidesz elnökéhez, amiben arra vár választ, hogy "A tények a privatizációról" című újsághirdetésben szereplő állítás - "Ha eladjuk a postát, még több kistelepülésen szűnik meg a postai szolgáltatás" - milyen tényeken alapszik. A társaság közleményében azt írja, hogy a postáról szóló törvény alapján a Magyar Posta Rt. valamennyi lakcímmel rendelkező, Magyarországon élő személynek biztosítja a postai alapszolgáltatást.
Szabó Pál vezérigazgató arra kéri a Fidesz elnökét, hogy tájékoztassa őt arról, mely településeken tapasztalták ennek ellenkezőjét. A Fidesz elnökének írt levél szerint "amennyiben Önök nem tudnak olyan települést megnevezni hazánkban, ahol az állampolgárok postai szolgáltatásokhoz történő hozzáférése nem biztosított (...) akkor ugyanabban a lapban, melyben az idézett hirdetés megjelent, vonja vissza a Fidesznek a Magyar Posta Rt.-vel kapcsolatos kijelentését és kövesse meg munkatársaimat."
A privatizációval nem az a gond, hogy valami magán tulajdonba kerül, hanem az, hogy közben mennyit lonak el belőle. Önmagában lehet szerintem az állami tulajdon is életképes, így nem értek egyet a mindenáron való privatizációval, de ha egyszer valami már magántulajdonban van, akkor visszaállamosítani nem szabad.
Ahol közpénzek mozognak, ott ugyanis mindenképpen megjelenik a korrupció. Namármost képzeljétek csak el, hogy hogyan nézne ez ki, ha megengednénk a visszaállamosítást:
1. Az egyik kormány privatizálja X vállalatot (Az ár az eszközérték fele, zsebbe jut 30%.) Az új tulajdonos (és néhány köztisztviselő) jókora vagyont tett zsebre a közösből.
2. Jön a következő kormány, aki visszaállamosít: Jogállamban ez csak kártalanítás mellett történhet. Kifizetik a tulajdonosnak a kártérítést (természetesen a vételár sokszorosa - 20% csúszik a zsebbe). A volt tulajdonos (és néhány köztisztviselő) jókora vagyont tett zsebre a közösből.
3. Jön a következő kormány, aki úgy gondolja, hogy X vállalatot újra privatizálni kellene...
Nem privatizálták: MÁV, MALÉV, IKARUSZ, stb.
Ez ám a biznisz a magyar népnek! Tudod hány milliárd forintot kell belepumpálni ezekbe a pénznyelőkbe? Jó, az Ikaruszba talán már nem, mert ott ennyit ért a magyar üzleti érzék. Mármint, hogy gyakorlatilag megszünt a cég.
Azt a topicot azért hoztam létre, hogy megvitassuk, vajon rendbetehető-e még a Medgyessy-Gyurcsány kormányok által okozott privatizációs gazdasági kár. - szerintem ez egy alapvetően rossz kérdésfelvetés, a rablóprivatizáció zöme a teljesen jószándékú ámde teljesen dilettáns Antall kormány műve. Ők találták ki azokat a technikákat - ld "kárpótlási jegy" - ahol a magyar állam a külföldi tőkések vagyonszerzását dotálta 60-70%-kal végső soron. Vagy a mezőgazdaság szétverését - ld. I: torgyánjárás... az összes többi kormány már csak ezen a helyzeten rontott kicsinyég...
A visszaállamosítás alternatíváiról szeretnék beszélni, bár ez egy érzékeny kérdés.
Nincs ebben semmiféle érzékeny kérdés, lásd az angol vasutak, amit mx+b-szer államositottak és privatizáltak, az aktuális kormány agybaja szerint.
mert ugye ott van a kártalanítás, ha nincs akkor abba a nemzetközi közvélemény beleköt, a befektetők bizalma megrendül, stb, stb.
Ha a befektetők bizalma megrendül, akkor pucolni kezdenek, és igen olcsón vissza lehet vásárolni tőlük a firmákat. Tehátcsakcsupán ugyanazt kell előadni velük, amit anno ők adtak elő Magyarországgal szemben: el kell játszani a konjunktúra-lovagot. Már Lenin is megmondta: ha az imperialistákkal jó elvtársként lépünk fel és nem szatócssegédként, akkor át fognak minket vágni, és meg is érdemeljük...
Én nem tartanám eretnekségnek a MVM privatizációját sem,- ha annyira aggódik az állam, tartson meg egy aranyrészvényt és ne adja azt el, mint a Vegyépszernél eladták Vitykáék - láss csodát: a Vegyépszernek - már a választás elvesztése után nagy hirtelen, ha jól emléxem...
De jól emléxem.
Akkor nem volt ennyire fontos az állami tulajdon megtartása, akkor még éppen nem zárult le a privatizáció, csak öt perccel késöbb, mint tuggyuk...
Hát, rosszul emlékszel: 1874 céget privatizáltak eddig Magyarországon 1979 milliárd értékben...ha ezek mind blamázs, rossz koncepció, gazdaságtalan volt, hogy-hogy nagy részük működnek?
"Ide érted a Viktor által barátainak elkótyavetyélt állmai gazdaságokat is? Azokat is visszaállamositanád?"
Nem érted te a polgári államosítás lényegét. Csak a rosszul privatizált cégeket (értsd nem a Fidesz klientúrához került) kell újraállamosítani, és most jól privatizálni.
Ma vezér sokadszor mondta el, hogy nem tudunk, vagy drágán tudunk majd utazni a BKV járatain, ha a céget privatizálják.
Nos azok akik még beszélő viszonyban vannak a JEL-szerűséggel, közöljék vele, hogy a BKV nem egy járatát magánvállakozó üzemelteti. Jól.
Nem árt közölni a JEL-szerűséggel, hogy a menetdijak (jegyek, bérletek) központilag és nem az üzemeltető által vannak meghatározva. (A GKM és Budapest Főváros Közgyélése)
Bizony, ha az úr csak néha letolná pofáját közénk, tudná, hogy az amit mond teljes korrekcióra szorul.
Egy esetből általánosítasz? Nagy hiba. Te szerencsés voltál, vagy, ettől Mo. lakosságának nagy része közvetlenül vagy közvetetten, de a rossz privatizációs és monetáris intézkedések áldozata lett.
Ha ez az emberke semmit nem akarna privatizálni, akjkor pl. nem mennénk december 5-én népszavazni a korházprivaatizációról, nem erőlködne az Orbán a privatizáció teljes leállítását vélzó népszavazásán, nem beszélnének minden csatornán és sarkon az ÁPV Rt. csodás üzleti tervéről, és a Szerencsejáték rt. privatizálásáról, etc., etc., etc.
Ezt nagyon besz*pattak veled.
Kerdeseim:
1. December 5-en az azota mar AB altal megsemmisitett torveny ellen fox x-elni, vagy az alkotmany ellen, vagy az onkormanyzati torveny ellen...
2. Az APV Rt felugyelobizottsaga negyparti testulet. Hogy van az hogy a testulet fideszes tagja nem tudott szerezni egy uzleti tervet, mely hiteles lenne...