Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

46András46 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 14310

Tisztelt márka társak!

 

Van egy C4-Grand Picas.. 2012 évjáratú 2.0 110kw HDI Motor kód.. DW10CTED4......

A kérdésem az lenne,,járt e már úgy valaki hogy a magasnyomású szívagyú felől olaj szivárgás pontosan nem lehet behatárolni mert nagyon hátul van és sok minden kitakarja de a szívagyú környékén van olaj folyás de alatta is van egy fekete henger alakú alkatrész ami szintén olajos vagy a kisnyomású szívagyú is ott lehet  

Mi lehet még ott amiből szivároghat az olaj?  Olvastam még régebben hogy ott valahol van egy szerviz furat ami szokót szivárogni az olaj tudja e valaki hogy ez a szerviz furat hol lehet vagy hol keresem a szivárgást?...

Megtisztelő válaszokat előre is köszönöm.......

 

Gerelyk3 Creative Commons License 2020.05.09 0 0 14309

Sziasztok,

 

Ma reggel ugy jartam hogy reggel tobb boltba mentem autoval.Szepen indult mindig. Az utolso boltbol kijovetel utan nem indult.

Gyujtas ra,onindito, motor roffen aztan egybol le is all.

Ugy tudtam elindulni h roffeneskor elkezdtem tartani a gazt es megtartottam a fordulatszamot 2000 korul.

 

Mi okozhatja a problemat?

joco81 Creative Commons License 2020.04.24 -1 0 14308

Kispóroltak egy szenzort, ezért a vezérlés nem érzékeli, hogy nem a beállított hőmérsékletet fújja.

 

 

 

C4 (B7) - D4EA03QQP0 - 0 - 11/08/2010 - Működés : Automatikus szabályozású légkondicionáló (RFTA)
public.servicebox-parts.com/docapvAC/affiche.do?ref=D4EA03QQP0&refaff=D4EA03QQP0&parent=D4EA03R2P0 - 0 - 19/07/2010&typeDoc=2 1/8
MŰKÖDÉS : AUTOMATIKUS SZABÁLYOZÁSÚ LÉGKONDICIONÁLÓ (RFTA)

 

2. Utastéri hőmérsékletérzékelő
Az utastéri hőmérséklet a kijelzett előírt értékkel együtt segít meghatározni az utastér fűtésére vagy hűtésére a kívánt hőmérséklet
eléréséhez fordítandó energiát.
Az utastéri levegő hőmérséklete számítással kerül meghatározásra, az alábbi tényezők alapján :
Külsőhőmérséklet-érzékelő
Napsütésérzékelő
Légmennyiség és légelosztás
A számítás több, a jármű leállításakor rögzített paraméter függvénye, tételesen :
Külső hőmérséklet
Számított utastéri hőmérséklet
Nap, dátum, óra, másodperc (ezek az információk az állásidő kiszámítását teszik lehetővé)
A járműben nem történik meg az utastéri hőmérséklet mérése; ezen érték számítással jön ki a hőmérlegből : A befektetett és levett
teljesítmények összege (Ez a mérleg zónánként kerül kiszámításra).
2.1. Normál üzem
Kétzónás légkondicionáló esetén a szabályzásba beleszól a két előírt érték különbsége is, és a kívánt érték eléréshez külön kerülnek
kiszámításra a vezetőoldali és az utasoldali vezérlések.
Az egyzónás működtetőknál (pl. légbefúvó) összegzésre kerülnek a számított célkitűzések, és a vezető oldal kap prioritást.
2.2. Hosszú leállás utáni működés
5 óránál rövidebb leállás :
A belső és külső hőmérsékleti értékek a jármű leállításakor kerülnek eltárolásra
Felébredéskor a BSI 1 meghatározza a jármű leállítási időtartamát, miután megkapta az információkat a napsugárzási és külső
hőmérsékleti érzékelőktől
Ezen információkból a légkondicionáló-vezérlő egység megbecsüli az utastéri hőmérsékletet
5 óránál hosszabb leállás :
Ébredéskor a BSI 1 meghatározza a jármű állásának időtartamát
Miután megkapta a külső hőmérséklet napsugárzás-érzékelő információkat, elkezdődik az utastéri hőmérséklet becsült számítása
FIGYELEM : Az akkumulátor lekötése következtében a tárolt értékek elvesznek.
3. Működés : hőmérséklet
A hőmérséklet funkció az alábbi 2 automatikus üzemmód szerint kerül bekapcsolásra és irányításra :
"auto komfort"
"auto pára- és jégmentesítés"
A 2 szélső pozíció ("teljesen meleg" és "teljesen hideg"), melyeket LO és HI felirat jelez az automata klímaberendezés szabályzópaneljén
ún. nem szabályozott előírt értékek.
A "teljes hideg" és "teljes meleg" előírt érték nem társítható 2 automata üzemmód valamelyikével.

Előzmény: Jacktwoo (14305)
joco81 Creative Commons License 2020.04.24 -1 0 14307

Amennyiben a probléma továbbra is fenn áll, az utastérben kell folytatni.

 

Vedd le mindkét oldalon a burkolatot a lábtérnél.

Kézzel ki kell pattintani.

 

A ventilátort tekerd max.-ra, a hőmérséklet tekerőt pedig tekergesd a max és a min között.

A radiátor feletti terelő lapnak mozogni kell, mindkét oldalon függetlenül.

A burkolat áttetsző, így látni fogod.

 

További hibakereséshez meg kell bontani a vízkört, mivel jó eséllyel el van tömődve a radiátor.

 

Nálam ez volt.

Az előző tulaj hűtő tömítőt öntött bele.

A radiátor csere után még cserélnem kellett a hűtőt  és a termosztát házat is.

A termosztát ház a ragasztásnál elenged és elkezd csöpögni, elég gyakran sajnos.

 

 

Előzmény: Jacktwoo (14305)
joco81 Creative Commons License 2020.04.24 -1 0 14306

Nálam a radiátor volt eltömődve.

 

Hibajelenség:

- gyenge fűtés

- jobb oldalon mérhetően 5 fokkal hidegebbet fúj

 

Első kőrben nézd meg a bemenő csöveket, hogy mennyire melegek (5) 

Mindkét csőnek melegnek kell lenni. Lekapcsolt fűtésnél közel azonos a hőmérsékletük.

 

 

 Hideg csöveknél lehet hogy légteleníteni kell, vagy eldugult a radiátor.

Ehhez célszerű a kiegyenlítő tartályt a motor szintje főlé emelni. (egy csavar tartja, a csövek engedik)

Két légtelenítő csavar van, egy a radiátor felső bemenő csövén egy pedig a vízkimeneti egységen - termosztátház - .

folyamatosan jönni kell a víznek. Vigyázz forró!!

 

 

 Előfordul, hogy ide egy szenzor van bekötve, így azt kell kitekerni.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Jacktwoo (14305)
Jacktwoo Creative Commons License 2020.04.23 0 0 14305

Aktuális. Bár nem saját. Meg fűteni se nagyon kell már. De meghallgatlak.

 

Előzmény: joco81 (14303)
Patesz29 Creative Commons License 2020.04.23 0 0 14304

Sziasztok.Citroen C4 1.4 16V 2008-ba milyen típusú akkumulátor kell jobbos vagy balos?mert itt hosszában van beépítve az akku.Köszi

joco81 Creative Commons License 2020.04.23 0 0 14303

Aktuális még?

Nekem egy évvel fiatalabb van, ugyan ez volt a probléma.

(a termosztátot ne akard cserélni)

Előzmény: Jacktwoo (14297)
krizsi_l Creative Commons License 2020.04.15 -1 0 14302

Tetőcsomagtartót keresek a C4 Picasso 2013 autómhoz.

Van tippetek arra hol, mit érdemes?

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2020.04.08 -1 0 14301

Most visszanéztem az arhivált dokumentumaimat, hazudtam!

58 ezer km-nél még a márkaszerviz cserélte a hátsó fékbetétet 2011-ben. Akkor Bosch került bele. Akkor most ennek az élettartama több mint kétszerese lesz? Vagy csak lehúztak?

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14300)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2020.04.08 -1 0 14300

Helyzetjelentés...

Ma megvolt a szerviz.

Olaj és szűrők cseréje.

+ egy o-gyűrű, ami miatt valószínűleg a motorblokk erősen motorolajfürdőt vett.

Letakarították a blokkot, most figyelni kell, megjelenik-e az olaj? Ha nem, akkor szerencsém volt, 10 forintos tömítőgyűrű csere megoldotta.

 

A kocsiban 186 ezer km van és még eredeti a hátsó fékbetét! A szerelő szerint még egy olajcserét nyugodtan megvárhatok vele. 12-15 ezer km-ként cserélem az olajat.

A FAP folyadék várhatóan lassan kifogy, de azzal érdemes megvárni, amíg kéri a kocsi.

 

1,6 HDi 109 LE MCP6 (2009.)

csipike01 Creative Commons License 2020.04.08 0 0 14299

Köszi, nagy segítség volt!!

Már keresem is!

Előzmény: bx19td (14298)
bx19td Creative Commons License 2020.04.08 0 0 14298

Üdv.Olvasd vissza az előző oldalon a 14244-es infómat.Nekem is keserves volt megtalálni a szervó olajat.

Előzmény: csipike01 (14296)
Jacktwoo Creative Commons License 2020.04.07 0 0 14297

C4 2011, 1.6 benzin.

Nincs fűtés vagy csak minimális. Termosztát egyértelműen?

Kijelzőn nem lehet előcsalni a vízhőt?

 

Köszi.

csipike01 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 14296

Üdv minden topiclakónak! 

Asszonyka autója egy 2005 C-4 2.0 HDI 100KW

A kormányszervóból eltűnt a folyadék. Az autó alatt nem látok semmi nyomot, viszont szeretném pótolni. Milyen folyadék kell bele? Próbáltam visszakeresni, de nem találtam.

Segítségeteket előre is köszönöm. 

46András46 Creative Commons License 2020.04.03 0 0 14295

Tisztelt márka társak!

 

Van egy C4-Grand Picas.. 2012 évjáratú 2.0 110kw HDI Motor kód.. DW10CTED4......

A kérdésem az lenne,,járt e már úgy valaki hogy a magasnyomású szívagyú felől olaj szivárgás pontosan nem lehet behatárolni mert nagyon hátul van és sok minden kitakarja de a szívagyú környékén van olaj folyás de alatta is van egy fekete henger alakú alkatrész ami szintén olajos vagy a kisnyomású szívagyú is ott lehet  

Mi lehet még ott amiből szivároghat az olaj?  Olvastam még régebben hogy ott valahol van egy szerviz furat ami szokót szivárogni az olaj tudja e valaki hogy ez a szerviz furat hol lehet vagy hol keresem a szivárgást?...

Megtisztelő válaszokat előre is köszönöm.......

 

 

FeZ_ Creative Commons License 2020.04.02 -1 0 14294

"hogy a mellette lévő hengeres tárgyat sem bírom felismerni."

 

Ha a balra levő fekete hengeres fedélre gondolsz, aminek a tetején egy hatlapfejű kialakítás van, az az olajszűrőház fedele.

Jobbra pedig a kuplungmunkahenger van.

Előzmény: flajs (14293)
flajs Creative Commons License 2020.04.02 0 0 14293

Köszönöm a választ!

 

Az olajos harmonikacsőre gondoltam, igen. Jelzi hozzáértésem, hogy a mellette lévő hengeres tárgyat sem bírom felismerni.

Onnan csakugyan elég távolinak tűnt az utastér, nekem is.

 

Megnézem a fékfolyadék szintjét.

 

Előzmény: FeZ_ (14292)
FeZ_ Creative Commons License 2020.04.02 -1 0 14292

Olaj vagy fékfolyadék ? Mert olaj elég nehezen juthat be oda, de fékfolyadék a főfékhengerből és a kuplung főhengerből is bejuthat.

A képen milyen szakadt csőre gondolsz ? Esetleg megjelölhetnéd piros nyíllal vagy máshogy.

Én nem látom.

Az olajos "cső", ha arra gondolnál, az nem cső, hanem egy kábelvezető harmónika és abban nem közlekedik olaj, hanem elektromos vezeték. (üzemszerűen. Esetleg az olajgombából bekerülhet némi olaj, de az nem jut el a padlószőnyegedig) 

 

Előzmény: flajs (14291)
flajs Creative Commons License 2020.04.02 0 0 14291

Sziasztok,

segítsetek, mi ez a cucc?

Olaj kerül a vezetőoldali padlószőnyegre, lövésem nincs hogy lehet ilyen. Gondoltam benézek a motortérbe, ezt láttam meg elsőre a szakadt csővel.

Köszi!

 

FeZ_ Creative Commons License 2020.04.02 -1 0 14290

A 2013-ast nem tudom, de 2011-ig az 1,6-osokban nehéz üzemben (csak város, pl. taxi, ilyesmi) használtaknál 180e km. a csereperiódus, amúgy meg 240e km. vagy 10 év.

Persze ettől még ki lehet cserélni előbb is.

Az akkori motorokban vezérműszíj volt plusz egy kis vezérműlánc a hengerfejben a két vezérműtengely között. Talán ezeken nem változtattak a 2013-asban sem.

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14289)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2020.04.02 -1 0 14289

Láncos?

Nem hinném!

Az 1,6-os motornál elvileg 180 ezer km a csereperiódus, de szerintem 120-150 ezer km-nél többet nem kell erőltetni! Nem éri meg!

Előzmény: krizsi_l (14288)
krizsi_l Creative Commons License 2020.04.02 0 0 14288

Ha már vezérlés csere:

Az "új" autóm C4 Picasso, 2013, 1,6 HDI 82kW,112LE

Volt ahol erre bordás szíjas szettet találtam, volt ahol láncosnak adta a vezérlést.

Nekem láncosnak tűnik ránézésre, zárt a blokk vezérlés felőli oldal.

Egyáltalában: milyen ez, és milyen ciklus vonatkozik rá?

 

tux Creative Commons License 2020.04.01 0 0 14287

Köszönöm, meg is találtam, minden tiszta.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14286)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2020.03.31 0 0 14286

Nem. Keress ra a google-n.

Ha jol emlekszem Pecsrol jott es Continental szett volt.

Korrektek voltak kertek az alvazszamot es csekkoltak, hogy jo-e a cucc a kocsimhoz.

Előzmény: tux (14285)
tux Creative Commons License 2020.03.31 0 0 14285

Alkatrészárra nem emlékszel véletlenül?

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14284)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2020.03.30 0 0 14284

Nekem ha jól emlékszem 25 ezerért megcsinálta a megszokott szerelőm. Az anyagot én adtam.

A vízpumpát meg a vezérléssel együtt szettben érdemes, vagy inkább kell cserélni!

Előzmény: tux (14283)
tux Creative Commons License 2020.03.30 0 0 14283

Sziasztok, tudja esetleg valaki mennyibe kerül a vezérléscsere egy 2010-es 1.6 HDi C4-eshez?

Ha vízpumpa is cserélendő, annak is örülnék. Köszönöm előre is.

krizsi_l Creative Commons License 2020.03.22 0 0 14282

Megnéztem. Ki kell szerelni a doblemezt. A legnagyobb mutatvány a kerék leszerelése. Pár műanyag bolha, 2 db hatlapfejű + 2 db torxos csavar ls kijön. Egy gumi könyökben végződik a víz elvezetés, a könyökön "csapó ajtóval", hogy visszafelé ne mehessen bele a kosz, így aztán persze kifele sem tud kijönni. Rendesen el volt tömődve, úgy kellett kibányászni a szinte filc keménységre tömörödött levéldarabkákat.

Előzmény: gombászok (14277)
tux Creative Commons License 2020.03.19 0 0 14281

Eddig kétszer mentem néhány percet 200 körül. Nem stabil, nem biztonságos, nem jó érzés. Olyan 150 köröl OK még.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14280)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!