Van egy C4-Grand Picas.. 2012 évjáratú 2.0 110kw HDI Motor kód.. DW10CTED4......
A kérdésem az lenne,,járt e már úgy valaki hogy a magasnyomású szívagyú felől olaj szivárgás pontosan nem lehet behatárolni mert nagyon hátul van és sok minden kitakarja de a szívagyú környékén van olaj folyás de alatta is van egy fekete henger alakú alkatrész ami szintén olajos vagy a kisnyomású szívagyú is ott lehet
Mi lehet még ott amiből szivároghat az olaj? Olvastam még régebben hogy ott valahol van egy szerviz furat ami szokót szivárogni az olaj tudja e valaki hogy ez a szerviz furat hol lehet vagy hol keresem a szivárgást?...
2. Utastéri hőmérsékletérzékelő Az utastéri hőmérséklet a kijelzett előírt értékkel együtt segít meghatározni az utastér fűtésére vagy hűtésére a kívánt hőmérséklet eléréséhez fordítandó energiát. Az utastéri levegő hőmérséklete számítással kerül meghatározásra, az alábbi tényezők alapján : Külsőhőmérséklet-érzékelő Napsütésérzékelő Légmennyiség és légelosztás A számítás több, a jármű leállításakor rögzített paraméter függvénye, tételesen : Külső hőmérséklet Számított utastéri hőmérséklet Nap, dátum, óra, másodperc (ezek az információk az állásidő kiszámítását teszik lehetővé) A járműben nem történik meg az utastéri hőmérséklet mérése; ezen érték számítással jön ki a hőmérlegből : A befektetett és levett teljesítmények összege (Ez a mérleg zónánként kerül kiszámításra). 2.1. Normál üzem Kétzónás légkondicionáló esetén a szabályzásba beleszól a két előírt érték különbsége is, és a kívánt érték eléréshez külön kerülnek kiszámításra a vezetőoldali és az utasoldali vezérlések. Az egyzónás működtetőknál (pl. légbefúvó) összegzésre kerülnek a számított célkitűzések, és a vezető oldal kap prioritást. 2.2. Hosszú leállás utáni működés 5 óránál rövidebb leállás : A belső és külső hőmérsékleti értékek a jármű leállításakor kerülnek eltárolásra Felébredéskor a BSI 1 meghatározza a jármű leállítási időtartamát, miután megkapta az információkat a napsugárzási és külső hőmérsékleti érzékelőktől Ezen információkból a légkondicionáló-vezérlő egység megbecsüli az utastéri hőmérsékletet 5 óránál hosszabb leállás : Ébredéskor a BSI 1 meghatározza a jármű állásának időtartamát Miután megkapta a külső hőmérséklet napsugárzás-érzékelő információkat, elkezdődik az utastéri hőmérséklet becsült számítása FIGYELEM : Az akkumulátor lekötése következtében a tárolt értékek elvesznek. 3. Működés : hőmérséklet A hőmérséklet funkció az alábbi 2 automatikus üzemmód szerint kerül bekapcsolásra és irányításra : "auto komfort" "auto pára- és jégmentesítés" A 2 szélső pozíció ("teljesen meleg" és "teljesen hideg"), melyeket LO és HI felirat jelez az automata klímaberendezés szabályzópaneljén ún. nem szabályozott előírt értékek. A "teljes hideg" és "teljes meleg" előírt érték nem társítható 2 automata üzemmód valamelyikével.
Most visszanéztem az arhivált dokumentumaimat, hazudtam!
58 ezer km-nél még a márkaszerviz cserélte a hátsó fékbetétet 2011-ben. Akkor Bosch került bele. Akkor most ennek az élettartama több mint kétszerese lesz? Vagy csak lehúztak?
+ egy o-gyűrű, ami miatt valószínűleg a motorblokk erősen motorolajfürdőt vett.
Letakarították a blokkot, most figyelni kell, megjelenik-e az olaj? Ha nem, akkor szerencsém volt, 10 forintos tömítőgyűrű csere megoldotta.
A kocsiban 186 ezer km van és még eredeti a hátsó fékbetét! A szerelő szerint még egy olajcserét nyugodtan megvárhatok vele. 12-15 ezer km-ként cserélem az olajat.
A FAP folyadék várhatóan lassan kifogy, de azzal érdemes megvárni, amíg kéri a kocsi.
A kormányszervóból eltűnt a folyadék. Az autó alatt nem látok semmi nyomot, viszont szeretném pótolni. Milyen folyadék kell bele? Próbáltam visszakeresni, de nem találtam.
Van egy C4-Grand Picas.. 2012 évjáratú 2.0 110kw HDI Motor kód.. DW10CTED4......
A kérdésem az lenne,,járt e már úgy valaki hogy a magasnyomású szívagyú felől olaj szivárgás pontosan nem lehet behatárolni mert nagyon hátul van és sok minden kitakarja de a szívagyú környékén van olaj folyás de alatta is van egy fekete henger alakú alkatrész ami szintén olajos vagy a kisnyomású szívagyú is ott lehet
Mi lehet még ott amiből szivároghat az olaj? Olvastam még régebben hogy ott valahol van egy szerviz furat ami szokót szivárogni az olaj tudja e valaki hogy ez a szerviz furat hol lehet vagy hol keresem a szivárgást?...
Olaj vagy fékfolyadék ? Mert olaj elég nehezen juthat be oda, de fékfolyadék a főfékhengerből és a kuplung főhengerből is bejuthat.
A képen milyen szakadt csőre gondolsz ? Esetleg megjelölhetnéd piros nyíllal vagy máshogy.
Én nem látom.
Az olajos "cső", ha arra gondolnál, az nem cső, hanem egy kábelvezető harmónika és abban nem közlekedik olaj, hanem elektromos vezeték. (üzemszerűen. Esetleg az olajgombából bekerülhet némi olaj, de az nem jut el a padlószőnyegedig)
A 2013-ast nem tudom, de 2011-ig az 1,6-osokban nehéz üzemben (csak város, pl. taxi, ilyesmi) használtaknál 180e km. a csereperiódus, amúgy meg 240e km. vagy 10 év.
Persze ettől még ki lehet cserélni előbb is.
Az akkori motorokban vezérműszíj volt plusz egy kis vezérműlánc a hengerfejben a két vezérműtengely között. Talán ezeken nem változtattak a 2013-asban sem.
Megnéztem. Ki kell szerelni a doblemezt. A legnagyobb mutatvány a kerék leszerelése. Pár műanyag bolha, 2 db hatlapfejű + 2 db torxos csavar ls kijön. Egy gumi könyökben végződik a víz elvezetés, a könyökön "csapó ajtóval", hogy visszafelé ne mehessen bele a kosz, így aztán persze kifele sem tud kijönni. Rendesen el volt tömődve, úgy kellett kibányászni a szinte filc keménységre tömörödött levéldarabkákat.