Ott kerestem, de nem találtam. Az ablakról lefolyó vízet egyszerűen a motortérbe vezették le. Az első ablak fűtés úgy van megoldva, hogy a klíma kívülről is fúj rá meleg levegőt. Ezen a légcsatornán is be tud folyni a víz, látszik is a nyoma. Ez folyik be valahova a szellőzésbe. Ahogy lottyanik a felgyülemlett víz hallani is ahogy a ventilátor fröcsköli. Aztán lassan befolyik a jobb első ülés elé, meg még másnap is van vízfolyás a jobb első keréknél.
Az a problémám, hogy nem nyit a központi zár. Ha kulccsal próbálom az sem jó , mert körbeforog a zár. A távirányítón a gombok a riasztót vezérlik , de a központit nem nyitja. Sikerült felnyitni a motorház tetőt , kivettük az aksit, azt hittem lemerült, de nem . Visszatettük , de semmi változás. Tanácsot kérnék , hogy mit tegyek , mert semmi ötletem sincs.
A kovácsautonál vettem Swag gyártmányút, postával együtt 3100Ft. Azon kívül, hogy a gyártó ki volt köszörülve mindenben, az utolsó számig hajszál pontosan mint a gyári.
Viszont maradt még egy problémám, beázik. Levettem a szélvédő előtti műanyag fedelet, ott annyit tudtam megállapítani, hogy ahonnét levegőt fúj kívűlről a szélvédőre ott folyhat be valahova, ahol aztán kanyarokban hallhatóan lötyög, majd lassacskán befolyik az anyósülés elé.
Sziasztok ! Tudna valaki segíteni ? C4 Grand Picassó , nem folyamatossan de kiírja EPS, ABS ,Autómata rögzítőfék hibát ! Amikor ezeket kiírja egy hosszú fékezéskor , váltóhibát is jelez (szekvencionális )de a váltó hiba utána eltünik rendessen kapcsol de ha újra hosszan lépek a fékre megint kiírja ! Valakinél volt ehhez hasonló hiba ? Előre is köszi a segítséget !
Használtan vettem egy 2018 1,6 diesel C4 Picassot. Minden rendben csak a tempomat vacakol. Visszaolvastam pár évnyi ezzel kapcsolatos beírást, de nem találtam olyat ami segítene. Ha hajlandó elindulni rendben működik. Gyorsít, lassít, sebességet tart. Ha elindul, de általában nem. Bekapcsolom "Reg" állásba, a kijelzőn megjelenik két csík, megnyomom a + vagy - gombot és az esetek 90%-ban ez a két csík villog, mint amikor a leírás szerint nem tudja tartani a beállított értéket.
Úgy gondolom, hogy a beírásokból tipikusnak tűnő féklámpa kapcsoló rendben van, mert ha elkezd működni rendben megy. Fékre, sebesség váltásra átmegy OFF-ba, aztán vagy visszajön, vagy inkább nem. Hibaüzenet a kijelzőn nem jelenik meg.
Újra egy kérdésem lenne a Citroen c4 Grand picasso autómmal kapcsolatban. 60-70-nél elkezdek gyorsítani úgy 90-100 körüli sebességre és kiír egy szöveget:(Risk of particle filter clogging:See hadbook).
mit jelent valami szűrő problémát,nem rég volt cserélve olaj,olajszűrő,gázolaj szűrő,levegő szűrő, egyedül csak a pollen szürő nem lett cserélve el felejtette a srác megrendelni majd a jövő héten lesz.
Más tipus, más évjárat, a közös bennük, hogy franciák. Nem tudom, van-e benne előmelegítő, de a rendszerben bárhol lehet tömítetlenség, hiszen másképp nem látnád a buborékokat. Mesterhez vidd el, ne "márkaszervízbe"
Nem baj, én sem értem az atombomba működését, de azért felrobban. ;-)
Ennél sokkal érdekesebb jelenség az pl. amikor egy fékrendszer levegősödik úgy, hogy nem szivárog, pedig ott elég nagy nyomások vannak a rendszerben, aztán mégis. Elkezdhetném magyarázni, hogy miért történik ilyen, de most nem pötyögnék le oldalakat ha nem haragszol. A lényeg, hogy tud úgy levegősödni, hogy közben meg nem szivárog.
A 90-es évek elején volt egy érdekes esetem, kiderült, hogy az üzemanyag rendszerbe beszívott levegő okozta. Peugeot 1,9 diesel, gyári újként került alám, ekkor volt benne vagy 30 ezer km.
Gyorsításkor, nagyobb gázfröccsnél komoly fehér füstöt okádott, de nem mindíg. Normál menetben semmi rendellenes.
A helyi "márkaszervíz" már szét akarta kapni az adagolót, nem engedtem. Csináltak ott már viccesebbet is, első szervíznél megkértem a szerelőt, nézze meg a hűtővíz fagyáspontját. Elővette a műszerét, némi toporgás után látom ám, hogy a szervo olajból vette a mintát!!!
Vissza a füstölésre: egy országjáró körúton nagyon rájött a dili, Jászberény szélén betértem egy szerelőhöz. Aknára állt, aláment, nézelődött és lehívott, hallok-e valamit. A motor aljáról sziszegő hang jött, mint a szivárgó, defektes guminál.
Van ennek a tipusnak egy üzemanyag előmelegítője(alumínium tömb, benne két belesajtolt sárgaréz csonk az üzemanyag vezetékeknek).
Ebből az egyik mellet szippantotta be a levegőt, és a levegővel kevert gázolaj égése okozta a fehér füstöt.
Kiszedte, letisztította, beragasztotta, soha többet nem volt vele gond.
Mivel nálad is levegő megy az üa. rendszerbe, vártam valami ilyesmit.
Vajon hogyan tud levegőt szívni ha nincsen szivárgás!!!! Csak a szűrő után,., új tömítés van benne és nem gagyi szúró.Gondolnám ahol szivárog a gázolaj ott megy be a levegő de nincsen szivárgás. Hmmmmm nem értem
Nem is szokott szivárogni, de mégis tud levegősödni. 2.0 HDi-nél pl. már jártam úgy hogy az üzemanyagszűrő levegősödött, pedig nem is volt "noname" a szűrő.
Van egy 2012-C4 Grand Picassom 110KW 2.0..Szeretném megkérdezni hogy járt-e valaki úgy hogy,gázolaj szűrő után az átlátszó csőben légbuborékok vannak elölte nincsen a kézi pumpa után sem.
A motor nem áll le ez miatt nem is lesz erőtlen semmi baja csak szeretném a hibát kideríteni és megszüntetni.
A gázolaj csöveken a légtelenítő csavarnál sem sehol nem látok szivárgást csöpögést úgy gondoltam ahol a levegő bejut ott a gázolaj kijut...