Nagyon köszönöm a tanácsodat, sikerült a légtelenítés, ahogy leírtad. Annyit kiegészítésként, hogy a kiegy.tartályt feljebb emeltem, amennyire lehetett, ill. az autóval felálltam egy-egy téglára az elejével, így szépen belefolyt a víz, hidegen tudtam teljesen légteleníteni. Köszi még egyszer!
1.6hdi motor inditásnál 3 hengeres kb 1 percig , fehéres füst jön picit...... késöbb megy minden henger, alapjáraton jó is ,nincs füst,
gázadásokra kéken füstöl jó keményen, tartod a fordulatot akkor nem....pár óra pihentetés után ,megint indít ,ugyanaz a fehéres füst ,picit... tehát nincs inditási kék füst ,szelepszár szimering kizárva? turbó vagy mitől lehet? porlasztóhibától füstölhet kéken?-az fekete tudtommal.. nem tudom mi lehet, viszonylag hirtelen jött ez elő!
valaki esetleg,hasonló gondja volt ?? (porlasztó kifúj meg stb az kizárt,tiszta minden körülötte.volt is már ilyen gondja az javítva lett ,de akkor sem füstölt mikor kokszosra éget a porlasztó környéke )
Először is hidegen kellene légteleníteni. Már fejből nem emlékszem, hogyan van a tartály (milyen magasan a légtelenítési pontokohoz), de a legtöbb PSA autóhoz hivatalosan van egy hűtőkör feltöltő tartály, amelyiket a sapka helyére kell tenni, feltölteni hűtőfolyadékkal és utána légteleníteni a megfelelő pontokon. Ilyenkor a közlekedőedények elvén szépen belenyomja a folyadékot a hűtőkörbe. Ezután persze be kell melegíteni a motort, amíg a termosztát nem nyit, majd ezután leállítva, a motor lehűlése utána szintre kell tölteni a kiegyenlítőt - ha esetleg szükséges. Nos, ha egy ilyen légtelenítés után is probléma van és "levegő" jelenik meg a légtelenítőknél, akkor vagy szivárog valahol a folyadék és amiatt kerül légbuborék a rendszerbe vagy hengerfejes az autó. Ez utóbbit egy indikátor folyadékos vizsgálattal lehetne tesztelni. Esetleg ha van a hűtőtől a tartály felé légtelenítő kis cső, megnézhetnéd (kiszerelve) hogy nincs-e eldugulva.
Tisztelt márkatársak! Kérlek, segítsen, aki tud mert teljesen tanácstalan vagyok. Az autót nem tudom lelégteleníteni. Úgy néz ki, mintha valami vákuum nem engedné, ha a kiegy.tartály tetejét lecsavarom, akkor belefolyik a víz, egyébként nem jön a termosztát légtelenítőjén csak levegő. A vízhőfok meg az egekben. A tartály sapkája egyébként új, de nem hiszem, hogy a régi is rossz lenne, mert ugyanez volt a jelenség.
Mi lehet a baj? Ha van valakinek ötlete, köszönettel venném.
Ja, és 100fokos víznél is simán le tudom venni a kiegy.tartály tetejét, nem fújja a vizet!
Amúgy még jobb lenne, ha megmondanád milyen alkatrészt szeretnél venni és megnézem a gyári cikkszámát az alvázszámod ismeretében. Az alapján ritkán szoktak tévedni az alkatrész keresők.
Ahol most meg tudom nézni, ott 04.11.2005-öt ír rá. A bal első oszlopon vagy az ajtón kellene lennie egy ilyesmi matricának, ha azt lefotózod, akkor még biztosabban meg tudom mondani.
Üdv srácok. Alkatrész rendelés előtt állok, de kétféle is van hozzá. 2005/02-ig és 2005/03-tól. Annyit tudok, hogy 2005-ös gyártású. Meg tudná valaki mondani, hogy pontosan mikori az autóm? VF7LCKFUC74366117
Azért nem találtak neked hozzá, mert a gyári program sem hozza ezeket. :-( Csak a két féltengelyhez, a kapcsolókarhoz és a konverter tengelyéhez lehet tömítést kapni gyáriban, szűrő sehol.
Ha leolvasod a váltó adattáblájáról a pontos típusát, úgy talán lehetne még futni egy kört.....
Sziasztok! Egy 2011 2.0 120kw aisin automataváltós autómban szeretném lecseréltetni a váltó olajszűrőjét/tömítését! Egyszerűen a bárdi/unix/meteor trió nem tudja hogyan keressék. Szeretnék segítséget kérni, hogy hol tudnék beszerezni hozzá? A google is mindent dob, de ehhez a típushoz nem találok. A facebook csoportban is többen írták, hogy szokták cserélni, se választ ott sem kaptam még.Ha valakinek lenne ötlete/beszerzési forrása az megköszönném!
Gondoltam megosztom mi történt a szeretett autómmal. 2005 1.6 16 szelepes.
Most hivott a szerelő hogy megsült a motor, alig volt benne víz. Egyáltalán nem jelzett semmit a kocsi, sose volt a vizzel baj.
Ráadásul mindezt szinte 30 méteren megtett távon.
Létezik ilyesmi, hogy egy ennyire fontos dolgot nem jelez a műszerfal? Tudom hogy működik pedig mert a Twingommal volt hűtőproblémám, meg is oldottam mikor szólt a kocsi de ez..?
Valszeg kuka az egész, mert gondolom nem sok értelme van új motort rakatni bele, meg azzal szenvedni.
Én is haragszom azokra a nappali menetfénnyel közlekedőkre, akik nem veszik észre, hogy illő volna tompítottat kapcsolni. Mondjuk naplemente után. Vagy esőben. A másik fajankó, aki indokolatlanul ködlámpával jár. Ha már van neki, akkor felkapcsolja.
Azonban az nem szerepel benne, hogy "elöl-hátul", azaz a csak elöl világító menetfénnyel autózók is szabályosan közlekednek lakott területen kívül, valamint autóúton és autópályán.
A baj benne az, hogy a vezetők többsége azt gondolja, hogy ez elég akkor is, amikor rossz látási viszonyok között-, ne adj' Isten szürkületben vagy akár este autóznak, miközben hátulról ilyenkor alig vagy semmi se látszik a kocsijukból. :-(
Nem is tudhattál róla. A kresz ezen az egy ponton említi a nappali menetfényt:
„44. § (8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.”