Van egy Fuji S3pro gépem ami újjabban azt produkálja (minden átmenet nélkül nem ejtettem le stb), hogy frisse feltöltött akkukal egy két expó után lemerültnek jelzi őket!
Valami zárlat lehet benne mert elég rendesen melegszik is, és kikapcsolt állapotban is csontra lemeríti a benne lévő telepeket.
Az elkészített fotók viszont jók.
Ha esetleg van valakinek ötlete, tapasztalata hasonló esetben mit lehet tenni ,mi okozhassa a hibát.
- ejjha, ah ez ennyire egyszeru lenne..., mit is kezdenek a filmmel? tovabbfuzve a gondolatot - elohivas utan ott allnek vele es fenyfele tartva nezegetnem a negativot ;) nem egy inspiralo vegkifejlett valami ..
A géphez pót akkutartó, akku, 1GB CF kártya, Sigma 18-200-as objektív jár. A kit ára így 170.000 ft. Az objektív külön 55ezer, a váz 140ezer. Frissen szervizelt, újra gumírozott, viváló állapotban. Budapesten kipróbálható! 10ezer ft-ért tudok mellé adni egy Nikon SB-24-es rendszervakut is.
Nekem van egy eladó S3-as vázam, másodkézből. Két éves használtan vettem kb 4 éve 180.000 ft-ért. Szépen használtam én is, nagyon szerettem. Ez volt a munkaeszközöm is a Parlamentben, amikor ott fotóztam. :)
A zárszerkezete viszont mostanra felmondta a szolgálatot, most szervízben van. A javíttatása 49.000 ft lesz. Így olyan, mintha új lenne, nulla expóval.
A dinamikatartomány kiterjesztését lehetőségként kell felfogni. Nyilvánvalóan az ember a téma és a fény/világítás megválasztásával éri el optimális helyzetben a kívánt eredményt. Ez egy mentőöv, ami műfajtól függően ritkán vagy gyakran jó.
Az ábrát a látható felbontáskülönbség miatt tettem be. Hülye is lenne az a tervező, aki nem használná ki, hogy az R pixelek geometriailag az S pixelek között vannak.
Egyszer összehasonlítottam a két gép képét. Egyforma beállítással fényképeztem ugyanazt. Egy objektívet feltettem állványra, a vázakat cseréltem rajta. A legnagyobb meglepetésre a két gép teljesen egyforma képet ad, olyannyira, hogy nem lehet megkülönböztetni a képeket. Összehasonlító nézetben néztem őket egy időben.
Persze erre azt lehet mondani, hogy megcsalja az embert a szeme, -amit azért kétlek-, de ha így van, akkor lényegtelen a műszeres mérés eredménye, mivel a néző a kész képeket nézi.
A vázak között lényeges a különbség, az egyértelmű több szempontból is.
Ami pedig a nagyobb dinamika előnyét jelenti, az kétségtelen, de bele kell kalkulálni, hogy dinamika kompresszióról van szó, amitől laposabb, nyomottabb a kép.
Azért jelöltem meg pöttyel az azonos vonalsűrűségű helyeket, mert a dpreview a két típus tesztelése között (több év) kiterjesztette az ábra felbontását, ezért vízszites irányban eltérő méretűek.
Az ábrán jól látható, hogy mekkora tényleges felbontáskülönbség van a két gép 12 megapixelre interpolált kép között.
Az S2-nél csak a pixelek alakjából eredő előnyök és hátrányok láthatóak (átlós és vízszintes felbontás másként viszonyul egymáshoz, mint a hagyományos elrendezésű szenzorok esetén).
Az S5-nél viszont a kis pixeleket felhasználják az interpoláció finomításához. Lényegesen finomabb az ábra azonos vonalsűrűség esetén.