Ellenben tudtommal sok nyugati orszagban kenyelmesen megtanulnak egy idegen nyelvet az iskolaban 18 eves korukra. Skandinav orszagokban mintha tobbet is.
"Ez ugyan jól hangzik, de sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy a heti két órában oktatott nyelv nem igazán életképes. "
Akkor heti negyben kell.
"Hányan tanultak meg oroszul a normál iskolai oktatás keretei között 40 év alatt? Attól, hogy most más nyelvet oktatnak, ha a módszer azonos az eredmény sem lesz jobb."
Hat ez az. Sokszor nem az oraszammal van a gond, hanem a modszerrel. Es meg az is kerdeses, hogy ha egy evig csak nyelvet oktatnak azzal mit ernek el, mert ugyanazzal a rossz modszerrel fognak oktatni.
"Ha pedig utána egyes tantárgyakat az adott nyelven tanítanak, akkor a megszerzett nyelvtudás frissen marad, sőt tovább bővül!"
Na ez mar mas temakor. Eloszor tanulja meg magyarul az adott temat, utana johet az idegen nyelv.
Akkor az intenzitast kell novelni. Hiaba penge a gyerek a 0. evfolyam utan, ha utana meg szepen elfelejti, mert nem eleg intenziv utana az oktatas. Ha meg intenziv, akkor menet kozben is lehetne oktatni.
zerintem ket nyelvet kenyelmesen bele lehetne rakni a 12 evbe. 10 eves kortol egy 8 even at tanul. Eleg jo eredmenyt erhet el.
Emlekszem,hogyaz egyetemen orosz nyelvbol az evfolyamot ket reszre osztottak. A haladoba azok kerultek akik ismertek a betuket. pedig mindenki 8 evet tanult.
Ez ugyan jól hangzik, de sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy a heti két órában oktatott nyelv nem igazán életképes. Hányan tanultak meg oroszul a normál iskolai oktatás keretei között 40 év alatt? Attól, hogy most más nyelvet oktatnak, ha a módszer azonos az eredmény sem lesz jobb. Én igenis jó módszernek tartom az intenzív nyelvoktatást, és ennek egyik lehetséges módja az előkészítő évfolyam. Csak persze ezt is (mint mindent) jól kell csinálni! Ha pedig utána egyes tantárgyakat az adott nyelven tanítanak, akkor a megszerzett nyelvtudás frissen marad, sőt tovább bővül!
Szerintem ket nyelvet kenyelmesen bele lehetne rakni a 12 evbe. 10 eves kortol egy 8 even at tanul. Eleg jo eredmenyt erhet el. A masikat 12 eves kortol. Ebbol is hasznalhato nyelvtudast tudna mar elerni. Ezeknek persze alapja az lenne, hogy normalis lenne a nyelvoktatas az orszagban. Es ez az ami gond ma.
igazad van, mondtam én is h papiron jó ez a cucc, gyakorlatice még nem. De hátha.
Ami tény, h a mai rendszer semmirevaló.
A másik, amit saját bőrömön tapasztaltam (tapasztalok) h egy nyelv ismerete szvsz már nem igazán elég manapság. Különösen az angoltudás hiánya a gond (hm...)
ezért akarnak valahogy egy másikat is belepasszírozni a rendelkezésre álló időbe, a kölkök meg már így is túlterheltek.
Nagy gondot látok abban, h az egy év alatt főleg nyelvet, meg számtechnikát tanul az ifjonc, hagyományos tárgyakat mutatóba. Aztán h ennek mi lesz a következménye...
"nem így van. a mai nyelvoktatás kurvára nem elég. leteszi a gyerek az érettségit, oszt csókolom, közel sincs a használható nyelvtudáshoz."
Na de akkor nem a meglevo rossz nyelvoktatas melle kene berakni 1 plusz nyelvevet, hanem a meglevot rendberakni. Ha meg rossz a nyelvoktatas, akkor eleve hiaba tanul tobb nyelvet a gyerek, csak azt fogja tudni, amit egy even at tanult. Talan meg a szintentartashoz se lesz eleg a meglevo nyelvorak.
Egyebkent ket fo gond is van ezzel a nyelvevvel:
1. 8 ev alatt (10 eves kortol 18ig) is el lehet normalis nyelvorak meleltt jutni egy aktiv eros kozepfokra minimum. Ehez "csak" vhogy a meglevo nyelvoktatasi modszereket kene atalakitani. Pragmatikusabba kene tenni oket.
2. Hiaba tanul egy even at intenziven nyelvet, sokat veszit a rakovetkezo evekben, megha vannak nyelvorak is. Masreszt bizonyos szint eleresehez evek is kellenek, ami ido alatt a tudas megerik az emberben. Ehez meg hozzajon, hogy bizonyos szokeszlethez (politikai, kulturalis, tudomanyos stb) fel kell nonie az embernek, hogy igazan ertse mirol beszel.
Nekem az a problemam ezzel az egesszel, hogy egy evet veszit a gyerek olyanon, amit elvegezhetne tulajdonkeppen menet kozben is. Csak a nyelvoktatast kene hazankban rendberakni.
A nyelvi oktatasra ott vannak a nyelvorak. Ha az nem megfelelo, akkor azt kell atalakitani, nem pedig plusz evfolyamot berakni. A nyelvi orak is tokeletesek a megfelelo szint eleresere
nem így van. a mai nyelvoktatás kurvára nem elég. leteszi a gyerek az érettségit, oszt csókolom, közel sincs a használható nyelvtudáshoz.
épp ezért lett kitalálva ez az egész, csak szarul lett kivitelezve, meg maguk a tanárok sem értenek mindent. nem lett rendesen előkészítve.
Papiron egy kurvajó dolog lenne.
egy év alatt eljut a gyerek egy emelt szintű érettségi szintre, papiron. és azután választhat, vagy elkezd tanulni egy harmadik nyelvet, vagy fejleszti még tovább ezt az egyet, a másik mellett, amit már a középsuliban kezd el.
Nem egeszen ertem, hogy mi szukseg van az elokeszito evfolyamra?
A nyelvi oktatasra ott vannak a nyelvorak. Ha az nem megfelelo, akkor azt kell atalakitani, nem pedig plusz evfolyamot berakni. A nyelvi orak is tokeletesek a megfelelo szint eleresere.
A szukseges informatikai ismeretek megszerzesehez szuksegtelen egy kulon evet raaldozni, mivel nem kell ahoz annyit tanulni.
En ugy latom, hogy a nem megfelelo oktatashoz probaljak ezt hozzatakolni, hogy vmennyire hasznalhato legyen, ahelyett, hogy atalakitanak a rendszert.
Hozzatennem meg, hogy manapsag nagyon fontos, hogy minnel fiatalabban vegezzen egy ember, igy ennek sem kedvez egy plusz ev.
...te hiszel valamelyik (fél)oldalnak is? ...én nem... ott zsiványkodott ez is, az is, ahol csak bírt... ne mondd már, hogy értékteremtő munkából lett az a sok gazdag ember :-(((
...ilyenek ezek. Felélik, amit az előző kormány okos gazdaságpolitikával (v.ö. mezőgazdaság versenyképesség növelés, infrastruktúra fejlesztés) létrehozott...
Minden iskola legfeljebb 1 db 0. osztalyt indithatott. Az inditashoz a fenntarto hozzajarulasa kellett, emiatt volt is nagy zurzavar. Tudtommal a kozepiskolak kaptak plussz penzt, de errol nincsenek konret adataim. A kozepiskolak fo problemaja az, hogy keves a gyerek, tehat a legtobben kapacitasfelesleggel kuzdenek es nem kapacitashiannyal. Ezert kapva kapnak minden lehetosegen, hogy uj modszerekkel beiratkozokat szerezzenek.
Hogy mire van pénz? Hát szőlőtelepítés támogatására, meg három milliárd per kilométeres autópályára. Valamint a közszféra 2002-es béremelésére, és ez utóbbi még jó ideig nem fog kimenni a divatból, továbbra is fogja nyelni a pénzt. Sulinetre is van. Népszavazgatósdira is van. Valójában itt elég nagy a jólét, mint tudjuk.
Főleg az iskola döntött. Ha indított nulladikat, oda felvételiztethetett. Tudok olyat is, hogy nuladikat és elsőt is indítottak, ez esetben egy osztálynyi nulladikost vettek fel, a többit elsőbe. Szóval, ahány ház, annyi szokás.