Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rasavsoram Creative Commons License 7 órája 0 0 79265

Nem a hibrid Ignisemmel osztom, hanem a fejemmel.

Előzmény: Androidfan (79264)
Androidfan Creative Commons License 1 napja 0 0 79264

Te most tényleg a hibrid Igniseddel osztod itt az észt? Láttad egyáltalán melyik topikba írkálsz? Várj, segítek, Swift 2004.

Előzmény: rasavsoram (79261)
t.lantos Creative Commons License 2 napja 0 0 79263

Valoban. Kifejezetten jo dontes volt (bar nyilvan sokkal olcsobb lett volna megtartani a regi dizelt :)

Előzmény: DKori86 (79262)
DKori86 Creative Commons License 2 napja 0 0 79262

Az biztos, hogy az úgy teljesen más világ :)

 

Sima benzinessel ezek a számok azért nemigen jönnek össze. :)

 

Én most reggel megtankoltam a Swiftet kb 510km után, 6.57 lett a korábban taglalt felhasználással...látszik, hogy tényleg a munkába járásos körülmény (ennek a tanknak kb a felét tette ki) nyomja szépen lefelé a helyben topihoz képest. Egy darabig jó eséllyel úgyis ez lesz most többet nálam és nem az S-Cross >>> kíváncsi leszek, hogy ha csak az én megszokott köreimet rója egy tankig akkor hol áll meg a fogyasztása. :)

Előzmény: t.lantos (79259)
rasavsoram Creative Commons License 2 napja 0 0 79261

Egyre jobban megy, mert a legutóbbi tankolásnál már csak 3l/100km mértem fogyasztáásként

Előzmény: Androidfan (79260)
Androidfan Creative Commons License 2 napja 0 0 79260

Gurulj csak üresben, szeld a kilométereket! :D

Előzmény: rasavsoram (79258)
t.lantos Creative Commons License 3 napja 0 0 79259

Jol tetszik osszerakni. Erdekes egy allatfajta ez az e-cvt.

Előzmény: DKori86 (79257)
rasavsoram Creative Commons License 3 napja 0 0 79258

Kisebb lejtőn nem engedi a motorfék, azért hívják féknek, mert lefékezi. Üresben viszont elgurul még sokáig még ha nincs lejtő, ha sík a terep, akkor is.

Előzmény: Androidfan (79252)
DKori86 Creative Commons License 3 napja 0 0 79257

Szerintem (valami CVT-s) hibrid az az autó, ahogy kezdem összerakni a képet. :))

Előzmény: kgaboroo (79256)
kgaboroo Creative Commons License 3 napja 0 0 79256

Gurulás közben leáll a motorod ha elveszed a gázt? Sürgősen vidd szervizbe.

Előzmény: t.lantos (79255)
t.lantos Creative Commons License 3 napja 0 0 79255

Nekem szamit, mert olyankor tobb fogy benzin, fekezesnel viszont toltodik az akku.

Uresbe nekem teljesen ertelmetlen rakni (nem is olyan egyszeru). Gazelvetelnel azonnal leall a motor, nincs motorfek.

Előzmény: rasavsoram (79247)
DKori86 Creative Commons License 3 napja 0 0 79254

Oké...mea culpa, így már kezdem érteni. :)))

Előzmény: t.lantos (79253)
t.lantos Creative Commons License 3 napja 0 0 79253

Ki mondta, hogy nem hibrid? :)

Előzmény: DKori86 (79248)
Androidfan Creative Commons License 3 napja 0 0 79252

A kisebb lejtőn is engedi a motorfék. Egyébként is alap, hogy lejtőn mindig sebességben, kicsi, vagy nagy, teljesen mindegy. Nagy lejtőn ugye ugyanabban a fokozatban, mintha felfelé mennél. Nekem teljesen mindegy, felőlem vitorlázhatsz, csak ne akarj másokat is meggyőzni, hogy ez az ajánlott! :)

Előzmény: rasavsoram (79251)
rasavsoram Creative Commons License 3 napja 0 0 79251

Ez nem hülyeség, mert ezért írtam kisebb(!) lejtőket, ahol már sebességben nem tudna gurulni az autó, mivel a motorfék nem engedné. A nagyobb lejtőkre természetesen igaz, hogy sebességben kell legurulni rajtuk.

Előzmény: Androidfan (79249)
DKori86 Creative Commons License 3 napja 0 0 79250

Ez egy örök vita, mert elvileg (!!!) ha belegondolsz van az a pont ameddig "jobban jársz" üresben alapjáraton gurítással (kb 0.8 l/h fogyasztás mellett) messzebbre kigurulva, mint motorfékkel 0 fogyasztás mellett hamarabb lelassulva (ezért hamarabb a gápedálhoz érve). A hardcore-osak :))) ezért vallják a mai napig, hogy van amikor az injektoros autónál is gazdaságosabb alapjáraton tovább gurulni, mint motorfékkel rövidebbet. :)

 

A magam részéről én is a defenzív vezetést (ha látom/tudom, hogy lassulni kell, időben leveszem a gázról a lábam ha nem tartok fel senkit és hagyom magától lassulni) és a motorféket szeretem, nekem az üresben gurulás (plusz ezért kuplungolás stb.) nem kenyerem, jobb szeretem ha lehetőleg hajtási befolyás alatt az autó és (szubjektíve) engem nem tug meggyőzni, hogy az üresben haladás valósan kimutatható deciket hozna (plusz ha már "figreszelés": jobban kopik a szinkrongyűrű, kuplung stb.). :) De tudom, hogy vannak akik meg szentül az ellenkező iskolát követik (lasd fenti írásom).

Előzmény: Androidfan (79249)
Androidfan Creative Commons License 3 napja 0 0 79249

"A kisebb lejtőkön ki lehet tenni üresbe az autót, és akkor lendületből tud gurulni sokáig, a nagyobb lejtőkön pedig gáz nélkül kell hagyni, hadd guruljon sebességben."

 

Ez hülyeség, üresben többet fogyaszt az autó, mintha sebességben menne gáz nélkül. A zsigulinál volt divat a "vitorlázás".

Előzmény: rasavsoram (79247)
DKori86 Creative Commons License 5 napja 0 0 79248

Szabad tudni melyik benzines (nem hibrid!!!) 136LE-s 1.5tonnás relatíve "nagy" autó az amelyiket kevesebb, mint 4.5 literes országúti fogyasztással hirdettek és kiábrándítóan szomorú, hogy 4.5-5 literes átlagot (tehát hosszú távú tapasztalatban annyi, nem az 1x összejött kategória) tud hozni (úgy, hogy nem 80al 6.ban ragadunk be a buszok/kamionok mögé)? :)

 

Én szerintem a Swifttel is képtelen lennék egy teljes tankig lenyomni 4.5re a fogyasztást (~1tonna, 165ös gumik, 92LE stb), pedig ha nagyon akarnám szerintem ideálisabb körülményt nem is tudnék neki teremteni erre mint a munka ingám, mert reggel itthonról lámpa/forgalom nélkül csorgok lakott területen ~2km-t (kettő kereszteződés ahol 10ből 9x megállnom se kell), mondjuk 50-60 közt, majd bő 8km 4 sávos autóút (itt ugye 110..elvileg - értsd: 110-120-130 :) ), itt tudnék "csalni" mondjuk fix 90el (szemből se jönnek, előzni se gond stb.), majd az utolsó ~1km külváros 2 köeforgalommal meg 60-70es korlátozással és már oda is értem. Szóval ha itt eljátszanám, hogy a 4 sávoson csak főutas sebességgel megyek, akkor szerintem nincs az a más valós körülmény ahol ettől lejjebb lehetne nyomni. :)

Előzmény: t.lantos (79246)
rasavsoram Creative Commons License 5 napja 0 0 79247

A padlógázas előzgetés nem oszt- nem szoroz, mert az rövid ideig tart, nem jelentős fogyasztásnövelő hatás. Inkább a gyakori  fékezgetések-gyorsítgatások növelik meg a fogyasztást. Ha több száz méterre előre figyeled az utat, a forgalmi helyzetet, akkor ha lassítanod kell ,nem kell fékezgetni, hanem a gázról levéve a lábad az autó magától lelassul addigra, amire oda ér, ahol lassabban kell menni vagy meg kell állni. A kisebb lejtőkön ki lehet tenni üresbe az autót, és akkor lendületből tud gurulni sokáig, a nagyobb lejtőkön pedig gáz nélkül kell hagyni, hadd guruljon sebességben.

Előzmény: t.lantos (79245)
t.lantos Creative Commons License 6 napja 0 0 79246

Az a baj, hogy ezeket nagyon nem ennyi fogyasztassal hirdettek szerintem.

En orulok, ha 5 aaltt vagyok. Ez mindig megvolt eddig.

Előzmény: DKori86 (79239)
t.lantos Creative Commons License 6 napja 0 0 79245

Azert van, ahol / amikor lehet. Illetve ha gyakran van benne padlogazzal elozgetes, az ad neki rendesen.

Előzmény: rasavsoram (79244)
rasavsoram Creative Commons License 6 napja 0 0 79244

Nem nagyon lehet menni a hazai országutakon 80-90- nél többel. Az autóm átlagsebessége 51Km/óra volt ez idáig.

Előzmény: t.lantos (79242)
kgaboroo Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79243

A 2015-ös Swiftem is tudja ezt az értéket. De korántsem ez a végeredmény. Tempomat 90-re állítva és ennyi. 

https://youtu.be/EV2OYdokn2A

t.lantos Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79242

Ja, ha 80-90-el megyek, es nem elozgetek orult modon, akkor nekem se lenne tobb szerintem 3.5-nel.

Előzmény: rasavsoram (79241)
rasavsoram Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79241

Ez a fogyasztás 90%-ban hosszabb távú országúti használatban jelentkezett.

Előzmény: DKori86 (79237)
t.lantos Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79240

Nem dizel.

Előzmény: DKori86 (79239)
DKori86 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79239

Az a 4,5 (még ha dízel is), nagyon-nagyon jó, becsüld meg! :)

 

Én nem csinálok ezekből meg a leírt adatokból cicaharcot (vannak akik nagyon harapnak rá), egyszerűen csak az "én felhasználási jellegem" mellett tűnik nagyon messzinek.

 

Nálam (nálunk) eddig úgy néz ki, hogy a kicsi (2008-as 3 ajtós Swift 1.3 GLX CD AC) eszik kb. 6.5-7L-t (ha mondjuk úgy, hogy időben egy hosszabb időszakra próbálom levetíteni - persze óvatos országutas munkába járással tankolás után láttam már én is 5-ös elejével kezdődő számokat is, meg pár napig csak 2 utcányira volt beindítva ilyen tipikus ovi-suli/bolt/nagyszülők turnéra akkor 7 teteje vagy szemtelenül 8 eleje is), a nagy (2017-es SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet GL+) meg ~7 magasságában eszik. Mióta nálunk van a két autó első perctől vezetve van az összes tankolás a Fuelio nevű alkalmazásban, az S-Cross most 7.3-nál a Swift 7.4-nél tart (de nem teljesen fair így az összemérés, mert érthetően jellemzően a rövid lóti-futi utakra inkább a Swift, a "hosszabbakra" meg az S-Cross van befogva - de ha abból próbálok kiindulni, hogy ha éppen egy hétig minden nap az egyikkel vagy épp a másikkal járok dolgozni, akkor összesen max ~pár deci a különbség a Swift javára).

Előzmény: t.lantos (79238)
t.lantos Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79238

Minden relativ.

9 mazsa, kicsi (260 literes csomagtarto, 3.7m hossz), 82le, 175-os gumik. Es igy eszik 3.5 litert.

Osszehasonlitaskent.

14,5 mazsa, nagyobbacska (530 literes csomagtarto, 4.6m hossz), 136le, 225-os gumik. Es igy eszik 4.5 litert. Vegyesben. De csak mert nem figyelek :)

 

Szerintem nem akkora a kulonbseg. Arban nyilvan van elteres, de ez talan ertheto.

Előzmény: DKori86 (79237)
DKori86 Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79237

Az szép (mondjuk nem tudom az MZ - 2005-2010 közt gyártott - Swift topichoz hogyan is jön ez az infó :) )! :) Milyen körülmények közt használod (gondolom ez erősen 90% országút...)? :)

Előzmény: rasavsoram (79236)
rasavsoram Creative Commons License 2020.09.11 0 0 79236

Valóban úgy tűnik kicsit kevesebbet mér, mint a tankolásnál kiszámított érték, de ez a különbség fokozatosan csökken. A tankolás szerint számított átlagfogyasztás 3,5l/100km.

 

Előzmény: t.lantos (79235)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!