Úgy néz ki meglesz a hiba. Felhívtam a Rewoprot megint, azt mondták nagyon kicsi az eselye, hogy elektronika hiba ha nincs hibakod. Mondták, hogy megbeszélik. Visszahivtak. Arra jutottak, hogy valoszinuleg fel vannak cserelve az abs kockában a fékcsovek. Megnéztem az autót. Forditva van bekotve az egyik körön a fékcső. A főfékhengertől a két felső szélsőbe jön be gyárilag a fekcso. Onnan a két kozepso megy az elso kerekekhez. Na most nekem ugy kototte be ezek szerint nyáron anno egy szerelo az abs kocka csere utan, hogy a balos ketto az jol van. A balos jon a fofekhengertol, a balrol a masodik megy a bal elso kerekhez. Viszont a jobb oldalon a legszélére jonne be a fofekhenger, na most oda a jobb elso kereket kototte be. Jobbrol a masodikra lenne rakotve a jobb elso kerek. Na oda meg bekototte a fofekhengert. Este csereljuk is vissza a fekcsoveket.
Bárki így jár ABS kocka csere után, az akkor tudja, hogy ez a hiba. ( ABS KOCKA KERÉK BLOKKOL)
Féknyergek úgy járnak, mint a vaj, abs kocka új, abs jeladó új, abs gyűrű új, ma kicseréltük a főfékhengert is. Ugyanaz a hiba. Fékezve amikor bekapcsol az abs, lesatuzza mindig a jobb elsőt és hiába engedem el a féket, satun hagyja amíg meg nem áll az autó. Jeladót széthúzva, ezáltal az abs-t kiiktatva tökéletesen működik a fék. Lesatuzza mind a 2 első kereket, viszont ahogy elengedem a fékpedált, azonnal oldja is a féket mindenhol. Jeladót visszadugva, teljesen ugyanaz a probléma megint. Akárkit hívok senki nem találkozott még ilyennel. Én abs elektronikára gondolnék, de arra mindenki azt mondja, ha nincs hibakód, akkor jónak kell lennie. Szerintetek?
A féknyeregben a munkahengert kell megtisztítani a porvédő gumi alatt. Fékbetéteket kivenni és finoman kinyomatni a dugattyút csak annyira, hogy a fényes palástot le tudd takarítani.
A porvédőt is szépen kitakarítani. Visszatolás előtt egy csepp fékfolyadékot juttatni a dugattyú palástja mellé, hogy könnyen vissza lehessen tolni.
Ezt mindkét oldalon megcsinálni.
Ha a főfékhengertől egyforma nyomás megy a féknyergekbe akkor valamelyik fékdugattyú szorosabb. Ezért a fékbetétek a szorosabbik dugattyúnál késnek a fogással.
Ezért érzed az első pillanatban a félrehúzást.
Ha mindkét oldalon tiszták a munkahengerek és dugattyúk, könnyen járnak és a betétek sem akadnak a féknyereg csúszkáiban és az úszó ágyazás csapjainál akkor egyenletes fogást kell érezned.
Ha nem akkor a feljebb említett hiba vagy légbuborék valamelyik oldalon.
Ma ki lett cserélve az ABS kocka. Nem az a baja. Srác szerint a keréknél lesz valami, mert egeszen a főfékhengertől komplett a kerékik menő fékcsövekig szerinte minden okés.
Annyi még, hogy nem tudom köze van e a hibához, de egy kis ideje nagyon picit beljebb fog a pedál, de nem úgy, mint a kockacsere elott. Akkor beesett szepen. Csere utan szinte eppenhogy ranyomtam es fogott is. Most kicsit beljebb fog. Meg ha hirtelen rácsípek jobbra rantja egy pillanatra az elejét, mintha azt kezdené el fekezni eloszor. Utana mar nem huzza el a kormanyt, csak a kezdeskor moccan el a kocsi eleje. Fekek elol teljesen ujak, tarcsa is, betét vezetok is. Ezt a jobbra rantast fek csere elott is csinalta picit. Lengokarok is ujak, gombfejek, csontok. Kerekek is jok.
Arra gondoltam, hogy nem-e a fofekhenger adta meg magat. Kockacsere utan csinaltam teszteket es akkor jo volt a fek, szepen dolgozott is az abs. De akkor fent is fogott a fek. Most egy nagyon picit beljebb es ez van. Talan az egyik kör nem ugy kaphatja a fofekhengertol a nyomast már a karmantyu miatt es emiatt lehet ilyen blokkolás a keréken?
Előjött egy probléma a Swiftemmel. A gyakori kerdeseken is kerdezte valaki de valaszt nem kapott ra. Teljesen ugyanez a problemam, csak a jobb elso kerekkel csinalja. Ugyanez az evjarat. Nekem nyáron csereltek a kockat, eddig semmi gondom nem volt vele, nekem sem esik be a pedal meg semmi, ahogy blokkol a kerek, nekem is addig marad satun automatikusan amig nullara meg nem all az auto. Viszont a tobbi 3 kerek semmi fekerot nem kap. Eletveszely kb. A srac ott nem kapott megoldast a problemajara es nem is irta, hogy oldodott meg neki sajnos. Ezert kerdezlek titeket.
Idézem a szoveget. Elore is nagyon koszi.
""""Sziasztok! 2006-os ABS-es szerelt Swiftem van. Felújíttattam az ABS kockát 1 hónapja körülbelül szervizben, és amikor átadták az autót, szóltak, hogy a bal első kerék leblokkol fékezésnél. A fék jól fog, nem kell pumpálni a pedált, de amikor nagyobbat fékezek a jobb oldali kerék teljesen jól működik, az ABS engedi tovább, de a bal első kerék beblokkol és addig fogja a fék a kereket, míg az autó meg nem áll. Széthúzták a jeladó csatlakozóját, akkor világított az ABS visszajelző, de a kerék csak addig blokkolt amíg a pedált nyomtam. Miután visszaszerelték a jeladó csatlakozóját, megint az a helyzet, hogy amint megcsúszik a bal első kerék beblokkol a fék és nem enged fel amíg az autó meg nem áll teljesen. A szervizben 2 ABS tömbbel is próbálkoztak és mind a kettővel ugyanúgy megvolt ez a probléma, és tanácstalanok, hogy mi baja lehet, és nem is erre szakosodtak. Valakinek volt már ilyen problémája? Illetve milyen szerelőhöz lenne érdemes elvinni az autót, ha tudtok ajánlani, ahol hamar megoldják a problémát? """"
Talalkozott mar valaki ilyennel esetleg? Se hibakod, se abs hiba. Kocka ezek alapjan nekem is jo lehet, plusz az abs jeladok is. De akkor mi lehet?
Nekem úgy cserélték, hogy leszedték a tankot. (2005-ben, mikor vettem, zajos volt, zavart, gariban cserélték).
Amúgy én sokat nem vacakolnék, elmennék szervizvbe, mert ha a kipufogóra folyik, lángra is kaphat. Nekem volt olyan autóm, amiben a motor felé menő benzincső rohadt el.
Sziasztok! Egy ideje brutál benzin szag terjeng az utastérben. Tegnap tele tankoltam, és arra lettem figyelmes, hogy ömlik a benzin a földre. Mire haza értem (4km), már nem folyt. Ma nézem és ahogy megmozgattam az autót újra csöpögni kezdett. Arra gyanakszom, hogy a tartály tetején szivároghat. Valaki járt már így? Az üzemanyag szivattyúhoz hogyan lehet hozzá férni? (2007, 1.3 benzin) Köszi
Sziasztok.Van egy 2014-es swiftem,a problémám az,hogy az usb-je csak az iphonet ismeri fel,se pendriveval,se androidos eszközzel nem működik.Van erre valami megoldás,hogy ne csak iphoneval komunikáljon?
A 2005-2010 között gyártott Swiftekben van ESP? Nekem 2008-as GS Swiftem van, ABS kockát akarok cseréltetni benne. Viszont most azt mondták a telefonban ha nincs benne ESP, akkor 50 ezerbe kerülne ez, de ha van ESP, akkor meg 110. Itt visszakerestem, de nem kaptam egyértelmű választ a kérdésemre.
sziasztok olyan kèrdèsem lenne hogy van egy suzuki Swift 1.5 2005 ös hogy eszi e az olajat valakinek ? Mert az enyèm nèl eszi nem csöpög seholsem nem föstül gázadás ra sem de mèg is valahol eltünik az olaj
No végül nem egy ördöglakat a dolog...elég hozzá a kesztyűtartót lekapni (mást nem kellett bántani), pár perc alatt megvolt az egész. :) Megvolt az EGR pucolás is amiért valójában az autó jött, úgyhogy rendben. :))
Így, hogy most pár napig nálam volt, közvetlen a mi faceliftes 1.3 GLX-ünkkel összemérve: egyértelműen nagyon más karakter 99%-ban a bowdenes gázpedál miatt, nem idegesítően de határozottan érezhetően nyersebb/darabosabb (ez nem csak nekem tűnt fel - családon belül "hölgy tulajos", és ahogy cseréltünk már aznap este mondta nekem, hogy "a Tiétek finomabban/kezesebben vezethető"), ettől függetlenül "szerethető"/élhető, én simán ellennék vele. :)) A motor erejét illetően tartom azt a véleményem amit közvetlen egymás után anno új-tesztautókat próbálgatva is éreztem első benyomásként (a papírforma is ezt mutatja): dimenzióbeli különbség nincs a kettő között, ellépve/forgatva a kicsi is közel ugyanolyan lelkesedéssel szedi a lábát, alacsony fordulatszámokon érezni a nagyobb motor +VVT hatását a nyomatékra. Fogyasztásról nem tudok (és pár nap után nem is akarok) nyilatkozni.
ui.: csak a kíváncsiság teteti fel velem a kérdést > szerintetek utólagosan (bontóból stb-stb) megoldható egy GLX-be a kulcs nélküli rendszer telepítése (naív kérdés: elég lehet másik gyújtáskapcsoló, zárak, kulcsok, nyomógombos kilincsek? vagy ECU/body computer is eltér stb.?)?
Nekem a réginél volt még a szörcsögő ac puma is. ennél az a gond hogy belém koccantak. igaz 1 éves volt akkor a kocsi.de a javitás nem egészen sikerült a gyári szintre
Jól eltelt az idő. Már 12 éves a Sportod. A csomagtér rohadás okozta riadalom is nagyjából akkor volt. :) Meg kuplung nyiszogás, morzsolódó ülésbetét és társai. :)
Emlékszem az 1,3 Swiftednél is csapnivaló taknyolást végeztek a csomitartóban.