Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

miti55 Creative Commons License 3 órája 0 0 50312

Hello! 2017ben ami volt leállási gondod ,az megjavult? most nekem van ez a tünet  -köszi

Előzmény: scre80 (40195)
Frankie64 Creative Commons License 30 órája 0 0 50311

Üdv!

Tegnap mentünk 120-130 km-t, probléma mentesen. Volt indítás, leállítás, hosszabb pihenő, lassú, gyors menet. Ma reggel felpumpáltam a kézi pumpát, most is levegő buborékok vannak a szűrő és pumpa közt, de megy rendesen, nincs hiba jel. Most nem piszkálom amíg megy rendesen.

Jó hétvégét mindenkinek!

Előzmény: Frankie64 (50310)
Frankie64 Creative Commons License 2 napja 0 0 50310

Üdv!

 

Köszi a tanácsot! Nem tudom hol, vagy mi volt a probléma, de ma van egy hete, hogy rendesen üzemelünk :) Ma megyek egy hosszabb útra, ha nem lesz vele gond, nem nyúlok hozzá. Remélem csak ilyen re"női" baj volt :)

Egyébként, mann, mahle, purflux szűrőket használok. Nem a legolcsóbb a cél, évente egyszer kibírom.

Jó hétvégét Mindenkinek! 

Előzmény: espace34 (50309)
espace34 Creative Commons License 2 napja 0 0 50309

A gázolajszűrő háznál lévő két O gyürü tömítetlensége miatt is lehet. Vegyél bele MANN filtert, jól rakd össze, figyelve, hog yaz O gyűrűk a helyükön legyenek, és nem lesz többet ilyen bajod. Ott nincsen nyomás, így észre sem veszed, hogy enged.

Előzmény: Frankie64 (50308)
Frankie64 Creative Commons License 6 napja 0 0 50308

Üdv!

Köszi! Nekem derékszögű mind a két oldal, van is ilyen, csak teljesen más cikkszámon, mint az espaceé, ezért voltam bizonytalan. Most reggel voltam a szerelőmnél, másik autót vittem műszakira, és Ő is találkozott már a pumpa problémával. Viszont most a hétvégén hiba nélkül üzemelt :) Igaz csak a városon belül használtuk, de nem volt baj. A keresgélés elején kapott egy adag üzemanyag rendszer tisztító adalékot a tankba, lehet ez oldott le valahonnan valamit, nem tudom. Ki tudja mik vannak manapság a gázolajban :)

Jó hetet mindenkinek! 

 

Előzmény: K_L_ (50307)
K_L_ Creative Commons License 6 napja 0 0 50307

Szerintem bármelyik jó.

Ha jól emlékszem, az enyémen a gyári egyik vége 90°-os volt, a jelenlegi mindkét vége egyenes.

Talán a szűrő és a pumpa közti cső cserélve lett.

Előzmény: Frankie64 (50306)
Frankie64 Creative Commons License 2025.08.08 0 0 50306

Üdv!

Köszi a tippet, még nem volt cserélve, de nekem is gyanús volt, ez miatt a felkeményedés, elpuhulás miatt!

Viszont nem találok espacehez valót, csak scenic, masterhez valót. Ez jó lehet valamelyik? 

Köszi még egyszer!

 

Előzmény: K_L_ (50305)
K_L_ Creative Commons License 2025.08.08 0 0 50305

A kézi pumpát cserélted már?

Abban van a két szelep, ha azok nem zárnak jól, simán levegősödik.

Előzmény: Frankie64 (50304)
Frankie64 Creative Commons License 2025.08.07 0 0 50304

Olvasgatom a szervíz könyvet, meg mindent is, mert ez a szivattyú kérdés nem hagy nyugodni :)

 

Idézet a leírásból:

"Az F4R és a G9T motorok üzemanyag-tápszivattyúval vannak ellátva. Ez a szivattyú az üzemanyagtartályban helyezkedik el és egybe van építve az üzemanyagellátó egységgel, melyről nem szerelhető le. A szivattyú cseréje esetén ki kell cserélni a szivattyú szintérzékelő egységet (G9T motor) vagy a szivattyú szintérzékelő-szűrő egységet (F4R motor)."

 

"A kis nyomást a kisnyomású elektromos tápszivattyú hozza létre, mely az üzemanyagtartályban helyezkedik el és feladata a nagynyomású szivattyú üzemanyagellátásának biztosítása az indítási fázisban."

 

" Dízel F9Q és P9X motorok esetén nincs a tartályba merülő szivattyú, csak a mérőpálca. A G9T motor esetén van az üzemanyagtartályba merülő szivattyú (ha a jármű fel van vele szerelve)."

 

Ezek az idézetek a tegnap linkelt szervízkönyv 16A, és 19C fejezeteiből kerültek ide.

 

Most akkor enyémbe jutott vagy nem? :) Tudom, vegyem ki és akkor meglesz a megoldás! :)

 

A catcar.infoban találtam cikkszámot szivattyús egységre. Találtam is sokfelé kis hazánkon kívül :(

 

Ha ez a része meg is oldódik, mitől levegősödik a rendszer? A kézi szivattyútól a tankig egy db cső, nincs toldva. 

 

Egyébként reggel simán hibaüzenet nélkül indult, ment egy kicsit a városban, és eddig nem volt gond. Felpumpáltam a kézivel, természetesen volt benne levegő, néha felkeményedik a pumpa, eltűnik a levegő, aztán a következő nyomásra összeroskad, és jönnek a buborékok. Sehol nem látok szivárgást. 

 

Na nem kesergek tovább :)

Szép napot mindenkinek!

 

 

 

Előzmény: Frankie64 (50303)
Frankie64 Creative Commons License 2025.08.07 0 0 50303

Üdv!

Lehet esetleg sérült a szűrőház? Tegnap megint ment pár km hiba nélkül, kicsi leállítás, utána már erőtlen, aztán jön a hibalámpa. Most megyek kódot olvasni, nagyon kíváncsi vagyok :)

Az opelemnél elrepedt a fűtésnél, sokáig tartott mire rájöttem, hogy mér indul nehezen. 

Előre is köszi!

Előzmény: espace34 (50300)
Canek Creative Commons License 2025.08.06 0 0 50302

Van egy espace 3- som. Légzsák lámpa világit. Olvasó azt írja, hogy utasoldali ülés oldal légzsák és övfeszítő szakadt. Megmértem őket a légzsákot és 1,6 omot mértem. Tehát jó. Rezetélni nem engedi.

Mit lehet csinálni? Segítséget kérek?

 

 

Frankie64 Creative Commons License 2025.08.06 0 0 50301

Üdv!

Köszi a válaszokat! Júniusban volt műszakin, akkor volt minden szűrő, meg olajcsere is. A szerelőm csinálta. Az utóbbi napokban többször is légtelenítettem a szűrőt, de kis idő múlva újra levegős. Végig másztam az üza csövet, de nem találtam látható sérülést. 

 

Van egy szervízkönyvem, abban az van, hogy a g9t motorosban van a tankban a szűrővel egybeépített szivattyú. 

PDF dokumentációk - Espace.HU

A 13. fejezet az üzemanyag ellátás. Ez alapján keresgélek, de lehet, hogy félreértek valamit. 

 

Köszi és további szép napot!

Előzmény: espace34 (50300)
espace34 Creative Commons License 2025.08.05 0 0 50300

Nem cseréltél mostanában gázolajszűrőt? Amiatt lehet levegősödés...

Előzmény: espace34 (50299)
espace34 Creative Commons License 2025.08.05 0 0 50299

Szia,

Az Espace 4 2.2 dci ben nincsen kisnyomású szivattyú, tehát ne keresd! Kézi pumpa van csak.

Előzmény: Frankie64 (50298)
Frankie64 Creative Commons License 2025.08.05 0 0 50298

Üdv Mindenkinek!

 

Az utóbbi napjaim a kísérletezéssel, és a kutakodással teltek. Egy ideig ment, kb 30 km hibamentesen, aztán hiba lámpa. Este nem nyúltam hozzá, mert leszakadt az ég. Reggel hibakód mentes, rendesen megy. Mentem 50 km-t, nem jött hiba. Megkerestem a relét ami a szivattyút vezérli, de nincs életjel. Láttam egy videót amiben felülről kivették a szintmérőt, és egy másikat amiben az elektromos csatlakozókat okolták. Gondoltam ezt is megnézem, hátha :) Szóval felbontottam a szőnyeget, a szintjelzőt nem lehet simán kivenni, fel kell vágni egy kicsit a padlólemezt, de ebbe nem álltam bele. Minden csatlakozót befújtam kontakt sprével, és evvel a lendülettel, az összes csatlakozót ami az üzemanyag vonalon van, kivéve a cr cső nyomás érzékelőt, mert ahhoz nem fértem hozzá. A kézi szivattyú előtt továbbra is levegősödik a rendszer, de nem találom honnan. Viszont tegnap előtt óta megy rendesen, igaz minden ellenőrzéskor találok ú hibakódot :) most legutóbb kormány szög jeladó hiba jelent meg :) 

Ellentétes információk vannak a tankban lévő szivattyúról. A szervízkönyv szerint van elektromos szivattyú, ami indításkor rápumpál, de járó motornál már a befecskendező szivattyú alacsony nyomású része szívja az olajat. Nekem viszont nem jön semmi hang a tank felől, és ami bontott szivattyú/szintmérő fényképet néztem nem szivattyúra utaló jelet. A cikkszámokat a catcar.infórol szedtem le. Most egyenlőre amíg megy nem erőlködöm, mert ezek után már csat ha a szűrő a kezemben van akkor rendelek.

Viszont ha valaki megtenné, hogy meghallgatja, hogy van-e szivattyú hang a kártya bedugása után, és leírná ide az eredményt, azt nagyon megköszönném! 

2004-s, grand, 2.2 dci g9t motor.

Előre is köszi! 

Előzmény: Frankie64 (50296)
Mistral1 Creative Commons License 2025.08.05 0 0 50297

Rendben is volt minden az úton! Szépen kicsorogtam vele az ideiglenes útvonalengedéllyel :-)

--

Egyetlen csúnya dolog van a palacsintában: valsz amikor felforrt a vizecske, a túlnyomás szétnyomta az utastéri radiátort - mert valahol csöpögésnek adta a fejét - és a lábtérben landol a víz :-(

 

Lyó nyaralkodást Mindenkinek!

 

Előzmény: SajtFondue (50285)
Frankie64 Creative Commons License 2025.07.31 0 0 50296

Üdv!

Délután még próbálkoztam egy kicsit, már azt hittem meg van a megoldás, de sajnos korai volt. A turbó szabályzó szelepre menő két vezeték levetette a szigetelését, és mikor kijavítottam megszűnt a hiba. Mentem vele 30 km-t kb probléma mentesen, aztán pár percre leállítottam, és elindulás után újra előjött a hibajel, és elment az erő, cserébe jött a füstölés. Viszont csak két hibakód maradt: 1816, és 180C. 

Lehúztam a csövet az üzemanyag szűrőről, és nem jön a gázolaj a csövön, még járó motornál sem. 

Nem kellene a tankban lévő pumpának nyomni? 

Amikor világít a hibalámpa, és leállítom a motort, majd újraindítom, akkor a teszt végén kiírja, hogy "befecskendező rendszer hiba". De megy alapjáraton. 

Most fogalmam nincs merre induljak:(

Előzmény: Frankie64 (50295)
Frankie64 Creative Commons License 2025.07.31 0 0 50295

Ez kimaradt 2.2 dci, 2004-s, G9T motor.

Előzmény: Frankie64 (50294)
Frankie64 Creative Commons License 2025.07.31 0 0 50294

Üdv Mindenkinek!

Felmerült egy kis problémám a verdával, és tőletek kérnék segítséget a megoldáshoz! Már nem először menet közben elkezdett világítani a piros téglalapban, piros hullámvonal.

 

Először csak felpumpáltam a kézi üzemanyag szivattyút, indítottam, és minden rendben volt. Láthatóan levegős volt a szűrő előtt a rendszer, de evvel hosszú időre megoldódott a dolog. Most pár hete újra jelentkezett a probléma, de mire hazaértem, városon belül voltam, már megoldódott magától. Aztán a napokban újra kezdődött a dolog. Kb 60 km-t tettünk meg világító ikonnal, de hazahozott, viszont azóta nem akar öngyógyítani :(  És hiába pumpálom a kézi szivattyúval, kilégtelenedik, de nem javul meg :(

A jelenség a következő: erőtlen, füstpamacsokat lövő, kicsit egyenetlen járású motor. Jól indul, megy alapjáraton, minimális fordulat ingadozás, alig észrevehető, gázadásra sűrű fekete korom, de olyan hogy inkább lemaradtak a mögöttem jövők amíg nem tudtak előzni. Sík úton tartja a sebességet, és alig jön füst, de emelkedőnél visszakapcsolás, és erősödő füst.

Most a következő hiba kódokat olvastam ki:

1822, 180B, 1806, 1882, 1826, 1816, 180C, 1815

Ahogy nézetem, izzítógyertya, magasnyomású szivattyú, nyomásszabályzó szelep, railcső nyomás érzékelő, egr, és befecskendező hibák. 

Én elsőre a tankban lévő üzemanyag szivattyúra gondoltam, a levegősödés miatt, de most elbizonytalanodtam.

Valakinek valami jó ötlete, tapasztalata?

Előre is köszönöm!

További szép napot Mindenkinek!

kroni1 Creative Commons License 2025.06.18 0 0 50293

Sziasztok!

 

SOS segitségre volna szükségem. 2013as 2.0dci Espace4-esünkön azt csinálja a klímarendszer, hogy bekapcsolás után elindul mintha minden rendben lenne, aztán rövid idő után elkezd szépen lassulni majd szinte teljesen megáll. Ha lekapcsolom a ventifordulat csökkentése gomb nyomogatásával és vissza akkor megint egy rövid ideig megy, majd megáll megint. A levegő amig jön addig minden nyilásból megfelelően hideg érzésre, tehát van benne gáz szerintem, de a ventilátora sem auto sem manuális fokozatokon nem működik normális sebességgel.

 

Természetesen ez is a legjobbkor jön, minden klímás akit hivtam csak 1-2 hét mulva tudna fogadni itt Bp és környékén. Meg lehet dögleni a kocsiban és pont pénteken indulnánk a balatonra a 3 gyerekkel..

 

Volt valakinek hasonló tapasztalata? Mi lehet a gond? valami vezérlő? Szenzor?

 

 

pcgtsztz Creative Commons License 2025.05.18 0 0 50292

Sajnos nem. Sőt, már nem is világítanak a kapcsoló fényei.

Előzmény: K_L_ (50291)
K_L_ Creative Commons License 2025.05.18 0 0 50291

A plafonon levő nyitó-záróval sem megy?

Előzmény: pcgtsztz (50290)
pcgtsztz Creative Commons License 2025.05.17 0 0 50290

Sziasztok! Két kérdés, hátha valaki már találkozott ilyen hibával:

1. A központi záram megadta magát. A távirányítóban az elem új, a bizi is rendben. Hol van az a relé, ami a központi zárat irányítja, mert hallom hogy kattog valami a műszerfal alatt, de nem működteti  a zárakat.

2. Mivel zárt állapotban ment tönkre, így az üzemanyag-betöltő fedelét nem tudom kinyitni (az ajtót kulccsal, a többi ajtót belülről ki tudtam nyitni). Mechanikusan hol lehet nyitni?

Köszönöm.

gabocsiga Creative Commons License 2025.04.29 0 0 50289

Időnként pislog a xenon lámpám bal oldalt, volt már rá precedense valakinek?

Frankie64 Creative Commons License 2025.04.25 0 0 50288

Kicsit utána keresve, ebbe kell adblue is, lehet, hogy az fogyott el, vagy az ellátása akadt meg. Olvass hibakódot, addig ne csinálj semmit!

Előzmény: Frankie64 (50287)
Frankie64 Creative Commons License 2025.04.25 0 0 50287

Üdv!

Szerintem még kevés a tapasztalat az 5-kel, itt a fórumon a régi modellek vannak többségben. Egy hibakód olvasás mindenképpen kellene, hogy tisztán láss, de én első körben a részecskeszűrőre gondolnék, hogy eltömődött, de ez nagyon csak tipp. 

Nekem minden szuper volt, és világított a szerviz felirat, vagy két nap volt mire rájöttem üres az ablakmosó tartály :)

Szóval először hibakód olvasás mindenképpen! Szerintem!

  

Előzmény: tengerbusz (50286)
tengerbusz Creative Commons License 2025.04.20 0 0 50286

Sziasztok most vettem egy espace v 1.6 dci 160 le, 128.000km 200km vezetés után kigyulladt a check lámpa és a szerviz és kiirta környezetvédelmi ellenőrzés!! Ez mi lehet??

 

SajtFondue Creative Commons License 2025.04.10 0 1 50285

Gratula, nem hiába, ezek a régebbi 2,2dt-k nem olyan szuper bonyolultak, bírják az idő múlását. Remélem minden rendben lesz a próbaúton :-)

Előzmény: Mistral1 (50284)
Mistral1 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 50284

Két éve tettem le a kocsit (2.2 Dt) háromnegyed tankkal.

Motor körül vmi nem volt kóser, forralta a vizet :-(  Élég hamar kiderült, hogy a piros hőmérő belül (a műszerfalon) meg a hideg hütő odakint' nem igazán jó ómen együtt - közöttük meg csak a termosztát van :-)

 

Majd 1x lyól' meg-kicserélem...

Aztán teltek múltak a dolgos 7köznapok, az évek jöttek-mentek - szerencsére 3 hónap után kivontam a forgalomból ideiglenesen, még a biztipénzt is visszaadták :-).

Másfél év után odébbálltam vele - 20 métert... Most itt érte utol szegénykét a végzete: kicseréltem a termosztit', felöntöttem - nna, még nem a garatra meg a medvebőrre, hanem "csak" hűtőkört, kicsike olajka is fért bele, bár gondolkodtam, hogy kicserélem a pálcát egy hosszabbra, mert ez már alig ért bele az olajba, valsz összement állásában.

 

Akksi visssza (töltőn volt) - 10 sec kézi izzítás - és lőn pöccröff pöfögés!!!  (jaaa, a kézi "AC-vel"  azért feltöltöttem/nyomkodtam az adagolóba a "motorinát")
Istenem, azt az örömöt, amikor beindult! Kicsit nyögvenyeldeklős volt a csontszáraz vasak hangja - de a szivattyú tette a dolgát és előkerült az olajnyomás is. Most csak 100 métert "csavarogtam" vele - merthogy holnap jönnek a fanyűvők és el kellett állni - de szombaton kikanyarodok vele Szögedéből Nagymakóra :-)

Majd figyelem a vizet, mert csak nyitott termosztáttal "termeli ki" a levegőt rendesen - útközben utántöltögetem majd.
Nagy az öröm! A régi korok árnya felé visszamerengni' ÉR!!!!  (bocs, Kölcsey bá...)

Előzmény: Mistral1 (50283)
Mistral1 Creative Commons License 2025.04.09 0 0 50283

4eFt volt az új termo - ennyiért a posta sem hozta volna el a bontottat sehonnan...

Mindjárt "beöltözök" - és már tolom is a helyére.

Előzmény: Mistral1 (50282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!