Tegnap mentünk 120-130 km-t, probléma mentesen. Volt indítás, leállítás, hosszabb pihenő, lassú, gyors menet. Ma reggel felpumpáltam a kézi pumpát, most is levegő buborékok vannak a szűrő és pumpa közt, de megy rendesen, nincs hiba jel. Most nem piszkálom amíg megy rendesen.
Köszi a tanácsot! Nem tudom hol, vagy mi volt a probléma, de ma van egy hete, hogy rendesen üzemelünk :) Ma megyek egy hosszabb útra, ha nem lesz vele gond, nem nyúlok hozzá. Remélem csak ilyen re"női" baj volt :)
Egyébként, mann, mahle, purflux szűrőket használok. Nem a legolcsóbb a cél, évente egyszer kibírom.
A gázolajszűrő háznál lévő két O gyürü tömítetlensége miatt is lehet. Vegyél bele MANN filtert, jól rakd össze, figyelve, hog yaz O gyűrűk a helyükön legyenek, és nem lesz többet ilyen bajod. Ott nincsen nyomás, így észre sem veszed, hogy enged.
Köszi! Nekem derékszögű mind a két oldal, van is ilyen, csak teljesen más cikkszámon, mint az espaceé, ezért voltam bizonytalan. Most reggel voltam a szerelőmnél, másik autót vittem műszakira, és Ő is találkozott már a pumpa problémával. Viszont most a hétvégén hiba nélkül üzemelt :) Igaz csak a városon belül használtuk, de nem volt baj. A keresgélés elején kapott egy adag üzemanyag rendszer tisztító adalékot a tankba, lehet ez oldott le valahonnan valamit, nem tudom. Ki tudja mik vannak manapság a gázolajban :)
Olvasgatom a szervíz könyvet, meg mindent is, mert ez a szivattyú kérdés nem hagy nyugodni :)
Idézet a leírásból:
"Az F4R és a G9T motorok üzemanyag-tápszivattyúval vannak ellátva. Ez a szivattyú az üzemanyagtartályban helyezkedik el és egybe van építve az üzemanyagellátó egységgel, melyről nem szerelhető le. A szivattyú cseréje esetén ki kell cserélni a szivattyú szintérzékelő egységet (G9T motor) vagy a szivattyú szintérzékelő-szűrő egységet (F4R motor)."
"A kis nyomást a kisnyomású elektromos tápszivattyú hozza létre, mely az üzemanyagtartályban helyezkedik el és feladata a nagynyomású szivattyú üzemanyagellátásának biztosítása az indítási fázisban."
" Dízel F9Q és P9X motorok esetén nincs a tartályba merülő szivattyú, csak a mérőpálca. A G9T motor esetén van az üzemanyagtartályba merülő szivattyú (ha a jármű fel van vele szerelve)."
Ezek az idézetek a tegnap linkelt szervízkönyv 16A, és 19C fejezeteiből kerültek ide.
Most akkor enyémbe jutott vagy nem? :) Tudom, vegyem ki és akkor meglesz a megoldás! :)
A catcar.infoban találtam cikkszámot szivattyús egységre. Találtam is sokfelé kis hazánkon kívül :(
Ha ez a része meg is oldódik, mitől levegősödik a rendszer? A kézi szivattyútól a tankig egy db cső, nincs toldva.
Egyébként reggel simán hibaüzenet nélkül indult, ment egy kicsit a városban, és eddig nem volt gond. Felpumpáltam a kézivel, természetesen volt benne levegő, néha felkeményedik a pumpa, eltűnik a levegő, aztán a következő nyomásra összeroskad, és jönnek a buborékok. Sehol nem látok szivárgást.
Lehet esetleg sérült a szűrőház? Tegnap megint ment pár km hiba nélkül, kicsi leállítás, utána már erőtlen, aztán jön a hibalámpa. Most megyek kódot olvasni, nagyon kíváncsi vagyok :)
Az opelemnél elrepedt a fűtésnél, sokáig tartott mire rájöttem, hogy mér indul nehezen.
Van egy espace 3- som. Légzsák lámpa világit. Olvasó azt írja, hogy utasoldali ülés oldal légzsák és övfeszítő szakadt. Megmértem őket a légzsákot és 1,6 omot mértem. Tehát jó. Rezetélni nem engedi.
Köszi a válaszokat! Júniusban volt műszakin, akkor volt minden szűrő, meg olajcsere is. A szerelőm csinálta. Az utóbbi napokban többször is légtelenítettem a szűrőt, de kis idő múlva újra levegős. Végig másztam az üza csövet, de nem találtam látható sérülést.
Van egy szervízkönyvem, abban az van, hogy a g9t motorosban van a tankban a szűrővel egybeépített szivattyú.
Az utóbbi napjaim a kísérletezéssel, és a kutakodással teltek. Egy ideig ment, kb 30 km hibamentesen, aztán hiba lámpa. Este nem nyúltam hozzá, mert leszakadt az ég. Reggel hibakód mentes, rendesen megy. Mentem 50 km-t, nem jött hiba. Megkerestem a relét ami a szivattyút vezérli, de nincs életjel. Láttam egy videót amiben felülről kivették a szintmérőt, és egy másikat amiben az elektromos csatlakozókat okolták. Gondoltam ezt is megnézem, hátha :) Szóval felbontottam a szőnyeget, a szintjelzőt nem lehet simán kivenni, fel kell vágni egy kicsit a padlólemezt, de ebbe nem álltam bele. Minden csatlakozót befújtam kontakt sprével, és evvel a lendülettel, az összes csatlakozót ami az üzemanyag vonalon van, kivéve a cr cső nyomás érzékelőt, mert ahhoz nem fértem hozzá. A kézi szivattyú előtt továbbra is levegősödik a rendszer, de nem találom honnan. Viszont tegnap előtt óta megy rendesen, igaz minden ellenőrzéskor találok ú hibakódot :) most legutóbb kormány szög jeladó hiba jelent meg :)
Ellentétes információk vannak a tankban lévő szivattyúról. A szervízkönyv szerint van elektromos szivattyú, ami indításkor rápumpál, de járó motornál már a befecskendező szivattyú alacsony nyomású része szívja az olajat. Nekem viszont nem jön semmi hang a tank felől, és ami bontott szivattyú/szintmérő fényképet néztem nem szivattyúra utaló jelet. A cikkszámokat a catcar.infórol szedtem le. Most egyenlőre amíg megy nem erőlködöm, mert ezek után már csat ha a szűrő a kezemben van akkor rendelek.
Viszont ha valaki megtenné, hogy meghallgatja, hogy van-e szivattyú hang a kártya bedugása után, és leírná ide az eredményt, azt nagyon megköszönném!
Rendben is volt minden az úton! Szépen kicsorogtam vele az ideiglenes útvonalengedéllyel :-)
--
Egyetlen csúnya dolog van a palacsintában: valsz amikor felforrt a vizecske, a túlnyomás szétnyomta az utastéri radiátort - mert valahol csöpögésnek adta a fejét - és a lábtérben landol a víz :-(
Délután még próbálkoztam egy kicsit, már azt hittem meg van a megoldás, de sajnos korai volt. A turbó szabályzó szelepre menő két vezeték levetette a szigetelését, és mikor kijavítottam megszűnt a hiba. Mentem vele 30 km-t kb probléma mentesen, aztán pár percre leállítottam, és elindulás után újra előjött a hibajel, és elment az erő, cserébe jött a füstölés. Viszont csak két hibakód maradt: 1816, és 180C.
Lehúztam a csövet az üzemanyag szűrőről, és nem jön a gázolaj a csövön, még járó motornál sem.
Nem kellene a tankban lévő pumpának nyomni?
Amikor világít a hibalámpa, és leállítom a motort, majd újraindítom, akkor a teszt végén kiírja, hogy "befecskendező rendszer hiba". De megy alapjáraton.
Felmerült egy kis problémám a verdával, és tőletek kérnék segítséget a megoldáshoz! Már nem először menet közben elkezdett világítani a piros téglalapban, piros hullámvonal.
Először csak felpumpáltam a kézi üzemanyag szivattyút, indítottam, és minden rendben volt. Láthatóan levegős volt a szűrő előtt a rendszer, de evvel hosszú időre megoldódott a dolog. Most pár hete újra jelentkezett a probléma, de mire hazaértem, városon belül voltam, már megoldódott magától. Aztán a napokban újra kezdődött a dolog. Kb 60 km-t tettünk meg világító ikonnal, de hazahozott, viszont azóta nem akar öngyógyítani :( És hiába pumpálom a kézi szivattyúval, kilégtelenedik, de nem javul meg :(
A jelenség a következő: erőtlen, füstpamacsokat lövő, kicsit egyenetlen járású motor. Jól indul, megy alapjáraton, minimális fordulat ingadozás, alig észrevehető, gázadásra sűrű fekete korom, de olyan hogy inkább lemaradtak a mögöttem jövők amíg nem tudtak előzni. Sík úton tartja a sebességet, és alig jön füst, de emelkedőnél visszakapcsolás, és erősödő füst.
Most a következő hiba kódokat olvastam ki:
1822, 180B, 1806, 1882, 1826, 1816, 180C, 1815
Ahogy nézetem, izzítógyertya, magasnyomású szivattyú, nyomásszabályzó szelep, railcső nyomás érzékelő, egr, és befecskendező hibák.
Én elsőre a tankban lévő üzemanyag szivattyúra gondoltam, a levegősödés miatt, de most elbizonytalanodtam.
SOS segitségre volna szükségem. 2013as 2.0dci Espace4-esünkön azt csinálja a klímarendszer, hogy bekapcsolás után elindul mintha minden rendben lenne, aztán rövid idő után elkezd szépen lassulni majd szinte teljesen megáll. Ha lekapcsolom a ventifordulat csökkentése gomb nyomogatásával és vissza akkor megint egy rövid ideig megy, majd megáll megint. A levegő amig jön addig minden nyilásból megfelelően hideg érzésre, tehát van benne gáz szerintem, de a ventilátora sem auto sem manuális fokozatokon nem működik normális sebességgel.
Természetesen ez is a legjobbkor jön, minden klímás akit hivtam csak 1-2 hét mulva tudna fogadni itt Bp és környékén. Meg lehet dögleni a kocsiban és pont pénteken indulnánk a balatonra a 3 gyerekkel..
Volt valakinek hasonló tapasztalata? Mi lehet a gond? valami vezérlő? Szenzor?
Sziasztok! Két kérdés, hátha valaki már találkozott ilyen hibával:
1. A központi záram megadta magát. A távirányítóban az elem új, a bizi is rendben. Hol van az a relé, ami a központi zárat irányítja, mert hallom hogy kattog valami a műszerfal alatt, de nem működteti a zárakat.
2. Mivel zárt állapotban ment tönkre, így az üzemanyag-betöltő fedelét nem tudom kinyitni (az ajtót kulccsal, a többi ajtót belülről ki tudtam nyitni). Mechanikusan hol lehet nyitni?
Szerintem még kevés a tapasztalat az 5-kel, itt a fórumon a régi modellek vannak többségben. Egy hibakód olvasás mindenképpen kellene, hogy tisztán láss, de én első körben a részecskeszűrőre gondolnék, hogy eltömődött, de ez nagyon csak tipp.
Nekem minden szuper volt, és világított a szerviz felirat, vagy két nap volt mire rájöttem üres az ablakmosó tartály :)
Szóval először hibakód olvasás mindenképpen! Szerintem!
Sziasztok most vettem egy espace v 1.6 dci 160 le, 128.000km 200km vezetés után kigyulladt a check lámpa és a szerviz és kiirta környezetvédelmi ellenőrzés!! Ez mi lehet??
Két éve tettem le a kocsit (2.2 Dt) háromnegyed tankkal.
Motor körül vmi nem volt kóser, forralta a vizet :-( Élég hamar kiderült, hogy a piros hőmérő belül (a műszerfalon) meg a hideg hütő odakint' nem igazán jó ómen együtt - közöttük meg csak a termosztát van :-)
Majd 1x lyól' meg-kicserélem...
Aztán teltek múltak a dolgos 7köznapok, az évek jöttek-mentek - szerencsére 3 hónap után kivontam a forgalomból ideiglenesen, még a biztipénzt is visszaadták :-).
Másfél év után odébbálltam vele - 20 métert... Most itt érte utol szegénykét a végzete: kicseréltem a termosztit', felöntöttem - nna, még nem a garatra meg a medvebőrre, hanem "csak" hűtőkört, kicsike olajka is fért bele, bár gondolkodtam, hogy kicserélem a pálcát egy hosszabbra, mert ez már alig ért bele az olajba, valsz összement állásában.
Akksi visssza (töltőn volt) - 10 sec kézi izzítás - és lőn pöccröff pöfögés!!! (jaaa, a kézi "AC-vel" azért feltöltöttem/nyomkodtam az adagolóba a "motorinát") Istenem, azt az örömöt, amikor beindult! Kicsit nyögvenyeldeklős volt a csontszáraz vasak hangja - de a szivattyú tette a dolgát és előkerült az olajnyomás is. Most csak 100 métert "csavarogtam" vele - merthogy holnap jönnek a fanyűvők és el kellett állni - de szombaton kikanyarodok vele Szögedéből Nagymakóra :-)
Majd figyelem a vizet, mert csak nyitott termosztáttal "termeli ki" a levegőt rendesen - útközben utántöltögetem majd. Nagy az öröm! A régi korok árnya felé visszamerengni' ÉR!!!! (bocs, Kölcsey bá...)