A pedálnál lévő főhenger gumikarmantyúja kezd beszarni. Nem tud a benne lévő fékfolyadék visszafolyni a tartály felé, és nem tud a tartályból sem odafolyni a folyadék, ezért kevés lesz az útja. Van rá egy jó ideiglenes megoldás. Kinyitod az ajtót, letérdelsz, és mint az őrült, kézzel elkezded ki-be huzogatni a pedált legalább 30 szor. Fontos, hogy mindíg teljesen visszahúzd koppanásig. Kb fél évre megoldja a problémát, majd lehet ismételni.....
Valami készül a kinyomócsapágynál..... Nem jön mindíg vissza a kupplungpedál amikor felengedem. A tárcsa az zár, mert elindul a kocsi. Az olaj nem fogy...
Csodák csodájára megoldódott a para magától. Ma délutánra már olyan a fék járó motornál, mint előtte volt. Angol fórumokon találtam egy jelenséget, amiről még korábban nem hallottam, de állítólag a nagy és nehéz autók főfékmunkahengerében át tudnak fordulni a tömítések, amikor a féknyergek dugattyúit visszanyomja az ember. Nem tudom, hogy itt is ez történhetett, aztán az idő / sok pedálnyomkodás segített és visszarúgta magát, de most jó és boldogság van. Azt írják, hogy úgy lehet elkerülni ezt betét vagy tárcsa cserénél, hogy a légtalanítő csavart megnyitod... Hát nem tudom... https://www.pellonautocentre.com/brake-pedal-creep/https://www.renaultforums.co.uk/threads/brake-pedal-travel-after-replacing-the-rear-pads.572386/ "diesel brake creep" nek hívják, ha keresitek
Szia! Hadd kérdezzem meg, hogy mi lett a megoldás a fék problémáddal kapcsolatban? Hasonló cipőben járok, tegnap este szimplán csak fékbetéteket cseréltem elől, azóta járó motornál sokkal puhább a fékpedál és ha folyamatosan taposom, szépen lassan padlóig be tudom nyomni. Ha nem jár a motor, rendesen felkeményedik... (IV. 2011. 2.0 dCi) Természetesen nem botottam meg a csöveket, mint a hímestojással úgy bántam a nyereggel, rendesen felakasztottam, nem feszült / tört meg a fékcső stb. A fékmunkahengereket is célszerszámmal nyomtam vissza. Egyszerű művelet mint a faék, nem értem mi történhetett... Fékfolyadék szivárgás nincs, tartály max jelzésen, levegősnek nem gondolnám (nem bontottam meg) és ha nem jár a motor szépen felkeményedik. Köszi! Kornél
Az utastér ventilátor (mind automata és manuális beállításnál) a sebességet folyamatosan változtatja. Értsétek úgy hogy háromnegyedére van beállítva a sebesség és másodpercenként le megy alacsony működésre aztán visszaáll rendes sebességre.
Mi okozhatja ezt, melyik érzékelő vagy a computer lehet gond?
Azt még kifelejtettem, hogyha kicsit intenzívebb fékezésnél is érezhető a remegés, akkor nagy valószínűleg a felni a ludas, amennyiben a féktárcsa rendben van.
A termosztátházon van egy bicikli szelepsapka szerű műanyag kupak, azt kilazítod, meg a hűtővel szemben állva a bal felső sarkában van egy légtelenítő csavar. Vízszintesen álló autó, addig töltöd amíg folyamatosan jön a hűtőnél és zárod, aztán a termosztátnál is megvárod amíg folyik, és zárod. Utána teletöltöd a kiegyenlítőtartályt, rá a kupak, és addig járatod a motort míg kinyit a termosztát, folyamatos a keringés. Utána megvárod amíg lehűl a víz, és beállítod a szintet a kiegyenlítőtartályban.
Szerintem a két dolognak nincs köze egymáshoz. A főtengely ékszíj tárcsában a gumi betét elöregszik, aztán elszakad. Nálam még nem történt meg, de egy tartalék van a garázsban. Ugyan ilyen az enyém is, még az évjárat is stimmel. A jelenség nekem is ugyan az, gyorsításkor van egy remegés ennél a sebességnél. Mind a két kerék garnitúrával csinálja, csak a mértéke különbözik. Tavaly a nyári szettből egy felni görgőzve lett, egy pedig cserélve, és az is kicsit görgőzve. Sokkal jobb lett utána, de maradt bennük egy kicsi, így már elviselhetőbb. Előtte ami sokat rontott a helyzeten az a kotyogó összekötő rúdfej volt. És amit nagyon ritkán néznek meg, az a motor felfüggesztő bak, és a lengőkar szilentek állapota. Ha elfárad a motortartó, beroskad átadja remegéseket a kaszninak. És még előfordulhat a féltengely csuklók kopása is. A motortartó, és a csukló is tud kopogni, ropogni.
Már "ezer" éve nem írtam ide, de most kell, hátha valakinél volt már ilyen jellegű probléma. Sajnos egy év alatt már a harmadik "vezér" kereket (hosszbordás szíj, generátor, szervó) fogyasztja el az autó. Amikor gyorsítok az autóval kb. 70 és 80 km/h között beremeg az egész autó. Utána nem érzékelem a problémát. Viszont ettől még a jelenség megmarad. Szerelő annyit tudott mondani, hogy ezt sokminden okozhatja. Oké, de mik lehetnek ezek. Mondom, ha valakinél volt már ilyen probléma szívesen veszem az információkat. 2004-es 2.2 DCI 150Le.