Minden érdekességet képtelen egy ember megtalálni az internet világban. Ezen a helyen felhívhatjuk egymás figyelmét egy-egy jó, vagy érdekes cikkre.
Olvtársak! Az alábbi topic a "Sajtószemle" címet viseli és nem "Párt Szócső"! Kéretik a továbbiakban figyelembe venni.
Egy kis archív anyag.Nem bosszantani akarom a fideszfanokat csak emlékeztetni:o))
Orban Viktor a naci kollbrans Antall Jozsefrol
"Nem lehet - legalábbis én nagyon nehezen tudok - érveket találni a magyar kormányzópárt (az MDF) mellett, amikor megkérdezik, hogy van az, hogy a magyar kormányzópárt alelnöke (Csurka) náci nézeteket hangoztat nyíltan, újságban, s a miniszterelnök először nem határolja el magát, utána pedig csak szóban határolja el magát, de megmarad egy fedél alatt ezzel az alelnökkel.Az, hogy a miniszterelnök azt mondja, neki nem tetszik, amit Csurka mond, ez ma Nyugat- Európában a náci nézetekkel szemben kevés."
Bayer Zsolt : A rendszerváltáskor a betegek még az Antall-kormányt képzelték téveszmésen fasisztának és nácinak, illetve a fasizmussal és nácizmussal szemben nem elég ellenállónak.
Egyszer a kereskedők megkötötték magukat, és mintegy tizenöten felkeresték a polgármestert az irodájában, de az nem állt szóba velük, hanem azt üzente, föl kellene hagyni ezzel a csordaszellemmel.
Ez azért nem semmi.Mondja ezt e olyan ember akit a csordaszellem juttatott a hatalomba.Robi Robi nem sül le a képedről a bőr? Szégyeld magad!
Te, NER-tagadó... ilyen hsz-ek után már a büdös életbe nem kapsz állami megrendelést!
Nekem, mint nem-autós és nem-kereskedőnek a pár héttel ezelőtti állapot megfelelt volna. Végre forgalom nulla, és a gyerekek is imádták volna a harcteret :) De mondjuk azon csak zokogni tudok, hogy az autósnak majd 15 méternél többet kell gyalogolnia a boltig.
Botrány Pécsen - betiltották Kodály művét, mert sérti a polgármestert?! - 08:10
A pécsi Pannon Filharmonikusok igazgatója betiltotta Kodály Zoltán egyik művét, mondván: a Fölszállott a páva vármegye házára kezdetű dal és az abból készült zenemű sértené Pécs polgármesterét, Páva Zsoltot – írja a Blikk.
Horváth Zsolt szerint "a Páva-variációkat a közönség Páva Zsolt polgármester úr kigúnyolásának venné". Erről levélben tájékoztatta a zenekar zenei igazgatóját, Peskó Zoltánt, aki ezért lemondott.
Peskó Zoltán a Kodály Központot megnyitó protokollkoncert utáni program részének szánta a Páva-variációkat. A cenzúrát úgy értékelte, hogy meg akarják kötni a kezét, holott a repertoár összeállítása mindig a zenei vezetők feladata.
Horváth Zsoltot a lap nem tudta elérni, Páva Zsoltot viszont megdöbbentették a történtek. "Semmi kifogásom nincs a Fölszállott a páva című népdalra írt variációkkal szemben, mint ahogyan az állatkertben sétálva sem veszem magamra, ha látok egy pávát" – mondta.
Az Ön feljelentése alapján az ügyészség büntető eljárást indított Gyurcsány Ferenc korábbi miniszterelnök ellen. Ennek lefolytatásához kéri most a nyomozó hatóság a volt miniszterelnök mentelmi jogának felfüggesztését. Bizonyára emlékszik azokra a nyilatkozatokra, amelyekben a Fidesz több vezetője – Kövér László, Lázár János – megelőlegezte Gyurcsány börtönbe juttatását. Nyilván az sem kerülte el a figyelmét, hogy időközben a Fidesz bizalmi embere került az ügyészség élére, és a fideszes többség által elfogadott alaptörvény megszünteti a bíróságok függetlenségének garanciáit. Mára olyan helyzet alakult ki, amikor Orbán Viktor politikai ellenfele nem számíthat sem a nyomozati szervek, sem az igazságszolgáltatás elfogulatlan eljárására.
Ön feljelentését arra alapozta, hogy mivel a tervezett beruházást kiemeltté nyilvánító rendelet tervezete nem került fel előzetesen az internetre, és nem végeztek hatásvizsgálatot, így megvalósult a hivatali hatalommal való visszaélés tényállása.Szembetűnő, hogy Ön a jelenlegi miniszterelnök vagy kormányának tagjai ellen nem tett hasonló feljelentést. Hadd emlékeztessük arra, hogy például az egykulcsos személyi jövedelemadót és a különadókat bevezető adótörvény illetve a magánnyugdíj-rendszert felszámoló törvény tervezete sem került előre nyilvánosságra az interneten, nem volt mód társadalmi részvételre, s azokról sem végeztek hatásvizsgálatokat. Ugyanakkor – a sukorói fejlesztésre vonatkozó rendelettől eltérően – ezek esetében kimutatható az előnyszerzés illetve indokolatlan hátrány okozása, ami a hivatali hatalommal való visszaélés nélkülözhetetlen tényállási eleme. Ön e törvények benyújtásával kapcsolatban mégsem tett feljelentést Orbán Viktor miniszterelnök vagy Matolcsy György, az előterjesztő miniszter ellen.
Tisztelt Frakcióvezető úr! Ha nem kíván egy koncepciós eljárás előkészítésének részesévé válni, ha nem akarja, hogy az Ön neve is összeforrjon a jogállami normákat sárba tipró bosszúhadjárattal, akkor azt javasoljuk, hogy még mielőtt az Országgyűlés szavazna Gyurcsány Ferenc képviselő mentelmi jogának felfüggesztéséről, vonja vissza feljelentését!
Bauer Tamás Márton László Vitányi Ivána Magyar Demokratikus Charta szóvivői
KIcsit hosszú de legyen meg és olvasni meg idézni lehet majd egyszer ha kell
Millenáris 1. Szabad ma Magyarországon 500 ezer darab karórát venni 70 millió forintért, majd egy vanuatui off-shore céget is közbeiktatva eladni 350 millió forintért. 2. Szabad ugyanezekre az órákra közbeszerzési pályázatot kiírni, a pályázatra alvállalkozóként Globe Trotters Kft. néven céget alapítani, az órákat pedig 402 millió forintért eladni a Millenáris Kht.-nek. Szabad végül ezeket az órákat ingyen szétosztani. 3. Szabad az órákra kiírt pályázatból származó pénzt továbbadni más vállalkozásoknak, majd e vállalkozásokat színlelt szerződésekkel fantomizálni. 4. Szabad a Millenáris Kht. vezetőjeként a két évre szóló 3,4 milliárd forintos költségvetést egy év alatt elkölteni, majd kormánygaranciával 1,5 milliárd forint hitelt felvenni. 5. Szabad fél év alatt a Millenáris Park őrzés-védelmére egy vidéki rendőrkapitányság éves költségvetésének megfelelő összeget, mintegy 100 millió forintot elkölteni. 6. Szabad a Millenáris Park medencéiben úszkáló halak etetésével megbízott dolgozónak havonta 120 ezer forintot fizetni. 7. Szabad a park vendégkönyvét, a Millenniumi Kódexet 7,5 millió forintért őriztetni a Köztársasági Őrezreddel. Magyar Televízió 8. Szabad ma Magyarországon a közszolgálati televízió elnökként bármekkora summát bármire elkölteni. 9. Szabad 1998 és 2002 között elképesztően pazarlóan, 190 milliárd forintból működtetni az Magyar Televíziót (MTV). 10. Szabad az MTV-nek négy év alatt 35 milliárd forintos veszteséget produkálni. 11. Szabad az MTV-nek felélnie 18,5 milliárd forintos alaptőkéjét. 12. Szabad az MTV vezetőinek arra játszani, hogy a parlament nem hagyja tönkremenni a köztévét. 13. Szabad eladni ingatlanjainak 95 százalékát, majd szabad az ebből származó bevételt - szemben az eredeti tervekkel - nem az új MTV székház felépítésére, hanem az intézmény működésének finanszírozására fordítani 14 Szabad a kiadások folyamatos növekedéséhez hozzájárulni, hogy a kormánypártok szívének kedves cégek (például Ezüsthajó Kft.) több száz millió forintos megrendelésekhez jussanak. 15. Szabad a Szabó László Zsolt által irányított MTV-nek, a költségvetési intézmények közül egyedüliként a már levont adókat, és járulékokat nem befizetni az államkasszába, hanem - többek között - a külső gyártók kielégítésére fordítani. 16. Szabad a fideszes többségű parlamentnek 2001-ben az MTV 10 milliárd forintnyi adó- és járulékfizetését elengedni. 17. Szabad az amúgy is meglehetősen nagyvonalúan összeállított terven felül 3 milliárd forintot fizetni külsős műsorkészítőknek. 18. Szabad az MTV költségvetését a veszteséges gyártói szerződésekkel évente 6,5 milliárd forinttal megterhelni. 19. Szabad az - Orbán Viktorhoz közel álló - Vitézy László cége által készített műsorok minden percéért 76-220 ezer forintot fizetni, miközben az MTV belső gyártásában készülő anyag egyetlen perce 7-20 ezer forintba került. 20. Szabad a Vitézy-féle vállalkozásoknak és az Ezüsthajó Kft.-nek összesen mintegy 2,5 milliárd forintnyi értékű megbízást juttatni, becslések szerint mintegy 1,5-2 milliárd forinttal túlfizetve e társaságokat. 21. Szabad azt a gyakorlatot folytatni, hogy az MTV gyártási szerződései ne legyenek egységesek, hanem egyes kontraktusokat a társaság jogi osztálya helyett a szerződő külsős partner készíti. 22. Szabad eltekinteni attól, hogy egy több évig futó műsor előzetes jóváhagyásánál megvizsgálják a szerződéskötés indokait, illetve az MTV-re vonatkozó előnyös vagy hátrányos gazdasági hatásokat. 23. Szabad az MTV Közalapítvány 1998 és 2002 között csonka, csak kormánypárti delegáltakból álló kuratórium elnökségének az előzetes szakértői vélemény ellenére szerződést jóváhagyatni olyan céggel, amely még a hatályos cégnyilvántartásban sem szerepel. 24. Szabad az egykori tévéelnököknek azt a pénzt, mely 111 munkatárs elbocsátásának több mint 100 millió forintos költségeit fedezte, visszatartani, annak ellenére, hogy később ezek az emberek ismét visszakerültek a köztévéhez. 25. Szabad az MTV-t olyan pénzügyi helyzetbe hozni, hogy az intézmény mára havi egy milliárd forint veszteséget termeljen. 26. Szabad a csődközeli helyzetben lévő MTV-nek 120 órányi anyagot szinte ingyen átengedni a Millenáris Kht.-nek (alkotásonként száz (!) forintért). 27. Szabad a Millenáris Kht. saját archívumából darabonként 2 millió forintért átengedni az Ezüsthajó Kft. által készített anyagokat az MTV-nek. 27. Szabad 42 tanácsadónak összesen 801 millió forintot keresnie az MTV-nél. 28. Szabad Lovas Istvánt 13,6 millió forinttal honorálnia az MTV-nek. 29. Szabad 6,5 milliót fizetnie a köztévének Orbán Viktor nem hivatalos tanácsadója, Wermer András számára. 30. Szabad a kormányváltás után busás végkielégítéseket fizetnie az MTV-ből távozóknak. 31. Szabad Mendreczky Károlynak 30,5 milliót megszavazni. 32. Szabad Csermely Péter hírigazgatónak és Gulyás Istvánnak, a Híradó volt főszerkesztőjének 17,5 milliót fizetni. 33. Szabad Jen Sándor funkcionális főigazgatónak 17 milliót, Papp Endre műsorvezetőnek 16,7 milliót fizetni. 34. Szabad az MTV-nek frissen bejegyezett, gyakran referenciákkal sem rendelkező cégektől, a piaci ár három-négyszereséért filmeket beszerezni, s ezáltal 13 cégtől majdnem 900 millió forintért "mozikat" vásárolnia. Magyar Fejlesztési Bank 35. Szabad a Magyar Fejlesztési Banknak (MFB) egy informális kormánydöntés alapján 450 milliós euró-kötvényt kibocsátani a Mol Rt. gázüzletágának megvásárlására. 36. Szabad ezt a pénzt nem erre költeni, hanem az eredetileg fix, 5,25 százalékos kamatozású hitelt a bankközi piacon 4,5 százalékos kamatszinten elhelyezni. 37. Szabad ezáltal - a rendőrség becslése szerint - több mint egymilliárd forint kárt okozni. 38. Szabad az MFB-nek 1999-ben keretszerződést kötni a Defend Security Kft.-vel a bank ügyfeleiről való információgyűjtés céljából. 39. Szabad a Defendnek 55 nem banki alkalmazott magánszemélyt és 13 céget megfigyelni, amiért az MFB 2001-ben összesen 16 millió forintot fizetett. 40. Szabad az MFB-nek fedezet nélkül 428 millió forintos hitelt adni az alcsútdobozi székhelyű Szekér Csárda-Fogadó Kft.-nek. 41. Szabad mindezért az MFB elnök-vezérigazgatójának, Baranyay Lászlónak több mint száz millió forint végkielégítést ajánlani, majd "megelégedni" a szerződés lejártáig szóló 46 millió forinttal. Országimázs Központ 42. Szabad az Országimázs Központnak (OK) több milliárdos szerződéseket kötni a Happy End és az Ezüsthajó Kft.-vel. 43. Szabad az Ezüsthajónak 469,5 millió forintot kifizetni Orbán Viktor miniszterelnök és a kormánytagok politikai tevékenységének dokumentálására. 44. Szabad ezért 296 filmet, valamint fotókat készíteni. (A szerződésekről a KEHI megállapította: a felvételekre kötött eseti szerződések, valamint az ezek költségvetését tartalmazó mellékletek elnagyoltak, a vállalkozó számára egyoldalúan kedvezőek.) 45. Szabad az OK-nak még 30 millió készenléti díjat is fizetni az Ezüsthajónak, azt követően is, hogy az Állami Számvevőszék indokolatlannak találta a kifizetést. 46. Szabad a Happy Endnek Mádl Ferenc államfői beiktatási ceremóniájára 120 millió forintot kifizetni közbeszerzési pályázaton. 47. Szabad az OK-nak 2000 augusztus 20-án a millenniumi ünnepségekre országszerte összesen 975 milliót elkölteni, majd a költségeket üzleti titokra hivatkozva elhallgatni. 48. Szabad a sidney-i olimpiai győztesekről óriásposztereket készítenie a Happy Endnek, a költségvetést pedig ugyancsak eltitkolni. 49. Szabad Sidney-ben az olimpián magyar kulturális és gasztronómiai napokat szervezni a Happy Endnek 143 millió forintért. 50. Szabad az OK-nak reklámozni a filmszemlét, arculattervezőként pedig a Happy Endet megbízni 20 millió forintért. 51. Szabad az OK-nak 51 millió forintot elkölteni az Orbán Viktor washingtoni kitüntetésére utazó magyar művészekre. 52. Szabad az OK-nak 38 millióért Országgyűlési Beszámoló címen a kormány hároméves tevékenységét dicsőítő hirdetéseket megjelentetni az országos napilapokban. 53. Szabad mindezt Wermer András D. K. Waltson Kft.-jével elvégeztetni. 54. Szabad az OK-nak 2000-ben 4,3 milliárd forintos összköltségvetést adni 2001-ben. 55. Szabad az OK-nak 2001-ben 4,625 milliárd forintos összköltségvetés adni. 56. Szabad emellett a Miniszterelnöki Hivatal által elkülönített pénzekből kulturális ismeretterjesztésre, programajánlókra 740 milliót, költségvetési kiadványokra 390 milliót, gazdaságfejlesztési eszközcsomagra 1,47 milliárdot szintén az OK-nak adni. 57. Szabad a Happy End Kft.-nek a mobilvécéket forgalmazó Toi Toi Kft.-től 260 ezer forintos listaáron a 2000. augusztus 20-i ünnepségekhez illemhelyeket bérelni, majd 6 és fél millió forintért - 25-szörös áron - az Országimázs Központnak leszámlázni. 58. Szabad az OK-nak országkép-építő kampányokra belföldön és külföldön 730 millió forintot elköltenie. 59. Szabad az OK-nak gazdaságfejlesztő eszközprogram alá sorolt kommunikációra 460 miliió forintot elköltenie. 60. Szabad az OK-nak saját kiadványokra és kormányzati kommunikációra több mint 1,7 milliárd forintot elköltenie. 61. Szabad egy amerikai gyorsétterem-hálózat visszamaradt készletéből hamburgert és egy ismert sörmárkát formázó rakétákat is fellőni a 2000-es millenniumi tűzijátékon. 62. Szabad mindezért a Happy Enden és az Ezüsthajón keresztül két cégnek több mint 230 millió forintot kifizetni. 63. Szabad Wermer András anyósának amerikai cégén keresztül lebonyolítani az egész üzletet. 64. Szabad a tűzijátékért felelős Tóth István Zoltánnak, az Országimázs Központ akkori vezetőjnek azzal hárítani el az árat firtató érdeklődését, hogy az ünnepi bejgli árát sem kérdezzük meg a nagymamától a karácsonyi vacsorán, így a polgároknak szóló ajándék ára sem publikus. 65. Szabad később úgy érvelni, hogy az Országimázs Központ az Állami Számvevőszéknek tartozik elszámolni a közpénzekkel, nem pedig a sajtónak. 66. Szabad "A Hídember" című film készítőinek - egy feljelentés szerint - 187 millió forinttal nem elszámolni. 67. Szabad a költségvetésnek a filmet csaknem kizárólagosan finanszírozni - közbeszerzési pályázat nélkül. Martinsalakos házak 68. Szabad a Pénzügyminisztérium által meghatározott árhoz képest indokolatlanul 600 millió forinttal többet költeni az északi térségben megrongálódott martinsalakos házak felújítására. 69. Szabad a martinsalakos házak felújításának felügyeletével megbízott kormánymegbizottnak (Horváth László, Fidesz) jótékonysági akciót gyakorolnia az állam pénzéből. 70. Szabad Horváth Lászlónak az esetek többségében "méltányosságot" gyakorolni, hiszen a felújításról szóló kormányhatározat szerint a károknak csupán 80 százalékát téríti meg az állam, a fennmaradó 20 százalék esetében a kormánymegbízott dönthetett. 71. Szabad 54 millió forintot fordítani egyetlen martinsalakos ház újjáépítésére Istenmezején, amikor elvben egy helyreállított épület költsége nem haladhatta meg a 24 millió forintot. 72. Szabad pályáztatás nélkül kiválasztani a Baumag Holding Rt. nevű céget a martinsalakos házak felújítására. 73. Szabad a martinsalakos házak újjáépítéséből fővállalkozóként meggazdagodni. 74. Szabad bekapcsolni a helyreállítás folyamatában olyan közhasznú társaságot - Gyors Újrakezdés Kht. -, amelynek közreműködése nem szolgálta a helyreállítás optimális költségen történő megvalósítását, s szerepe a Kehi vizsgálata szerint értelmetlen volt. 75. Szabad olyan házak lebontására is jelentős összeget kifizetni, amelyeket a tulajdonosuk korábban már lebontott. 76. Szabad olyan számlát produkálni a martinsalakos házakkal kapcsolatban, amelyen konkrét munkavégzés feltüntetése helyett "kivitelezési díj" áll. 77. Szabad a martisalakos házak felújítása kapcsán olyan jogi nonszenszet előidézni, mely szerint az önkormányzatoknak kell végrehajtani azt a kormányhatározatot, amibe nem volt beleszólásuk. 78. Szabad a BM-nek a felújítás költségeit az önkormányzatokhoz "leosztani", azon számlák alapján, amelyeket előzőleg aláírt a Gyors Újrakezdés Kht. képviselője és a kormánymegbizott ellenjegyzett. 12 volt állami gazdaság 79. Szabad ma Magyarországon 12 állami gazdaság 12 milliárd 690 millió forint értékű részvényeit az Orbán-kormány "felkérésére”az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV Rt.) által a szintén 100 százalékos állami tulajdonban lévő Magyar Fejlesztési Banknak (MFB) térítésmentesen átadni. 80. Szabad mindebből egy-egy 10 ezer forintos névértékű törzsrészvényt megtartani. 81. Szabad a 12 érintett állami gazdaságot kivonni a privatizációs, valamint a termőföldről, illetve a nemzeti földalapról szóló törvény hatálya alól. 82. Szabad továbbá a dolgozói tulajdonszerzésre hivatkozva úgy privatizálni atársaságokat, hogy a tucatnyi állami gazdaság dolgozói egyetlen esetben sem szerezhetnek 10 százaléknál nagyobb részesedést. 83. Szabad ellenben a Fideszhez közelinek mondott érdekcsoportokat többségi tulajdonhoz juttatni. 84. Szabad a 12 állami gazdaság kivásárlására az állami tulajdonú MFB-től rendkívül kedvező, a családi gazdaságok számára kialakított kamatokkal, 20 éves futamidejű hiteleket fölvenni. 85. Szabad ma Magyarországon a hatályos törvényeket kijátszva, a 12 egykori állami gazdasággal a jogszabályban szereplő 10 év helyett 50 éves földhaszonbérleti, gyakorlatilag örökbérleti szerződést kötni. 86. Szabad a Nemzeti Földalap (NFA) kezelő szervezet hivatalos felszólítását figyelmen kívül hagynia, arra még csak nem is válaszolnia, a legalább féltucatnyi privatizált agrárcégnek. 87. Szabad az ügyészségnek a 12 furcsa körülmények közepette privatizált egykori állami gazdaság ügyében megszüntetni a nyomozást. Autópályák 88. Szabad 1998-tól 2000-ig igérgetni az autópályaépítés elindítását, miközben a sztrádák nyomvonalán egyetlen kapvágás sem történik, de időközben milliárdokkal növekedenek az építési költségek. 89. Szabad 2000-től 2002-ig közbeszerzési pályázat nélkül több mint 300 milliárd forint értékű út, híd és autópályaépítési megrendelést adni annak a Vegyépszernek Rt.-nek, amely korábban egyetlen centiméter autópályát sem épített. 90. Szabad a Vegyépszernek a sztrádaépítések közben olyan alvállakozói láncolatot kialakítani, amely követhetelenné teszi a közpénzek útját. 91. Szabad egyúttal a Vegyépszernek az alvállalkozói láncolat legalján álló, valódi munkát végző alvállakozókat kéthónapos késéssel kifizetni. 92. Szabad a korábbi egymilliárdos körüli építési költség helyett kilomérenként átlagosan több mint 1,4 milliárdért építettni a Vegyépszerrel. 93. Szabad a választások előtt kilométerenként több mint két milliárd forint munkadíjjal szerződést kötni az M30-as út megépítésre ugyancsak a Vegyépszerrel. 94. Szabad csaknem két milliárdért lebontatni a korábban az M1-esen és az M3-ason több mint öt milliárdért felépített autópályakapukat. 96. Szabad az EU döntése alapján az egykori kapuk helyén új ellenőrző pontokat telepíteni, amelyek kialakítása szakértők szerint 6-10 milliárd forintba kerülhet. 97. Szabad a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. előző vezetőinek 1,2 milliárdot átutalnia a Defend Kft.-nek egyes a nyomvonalak lőszermentesítéséért. 98. Szabad eközben a Defend alvállakozójának ugyanezt a munkát 180 millióért elvégezni. 99. Szabad az NA Rt. korábbi vezetőinek 288 millió forintért szerződést kötni egy ügyvédi irodával, miközben az gyakorlatilag nem végzett munkát. 100. Szabad ugyancsak az NA Rt. előző vezetőinek területszerzési feladatok elvégzéséért 1,5 milliárd forintot átutalni egy ZIB Consulting nevű vállalkozásnak, miközben a gyanú szerint ez a társaság sem végzett érdemi munkát. Más lehetőségek 101. Szabad 2000-től 2002-ig mesterségesen alacsonyan tartani a gázárakat, s ezzel több mint 200 milliárd forint veszteséget okozni a Mol Rt.-nek, amely így nem tudta fejleszteni a gáztároló és szállító kapcitásokat, ami az ország biztonságos gázellátását sodorta veszélybe. 102. Szabad két éven át leszorítani az áram árát, s ezzel több mint százmilliárdos veszteséget okozni a Magyar Villamos Műveknek, amelyet most kell megfizetniük az áramfelhasználóknak. 103. Szabad 2000 és 2002 között több milliárd forint értékben követ szállítani az Orbán-bányákból az állami tulajdonban lévő Dunafferrhez. 104. Szabad az előző kormánynak az úgynevezett atomtörvény módosítása révén 2000-től 2002-ig úgy használnia a Nukleáris Pénzügyi Alapban lévő több mint tízmilliárd forintot, hogy nem fizetett kamatot a felhasznált pénz után, s ezáltal több mint öt milliárd forintot vesztett értékéből a Paksi Atomerőmű leszerelésére feltöltendő alap. 105. Szabad Széchenyi-tervet alkotni, mely a kormánypropaganda szerint elsősorban a hazai vállalkozókat segíti. 106. Szabad eközben valójában a Széchenyi-terv igazi haszonélvezőivé a multinacionális vállalatokat megtenni. 107. Szabad autóipari cégnek a terv keretén belül több százmillió forintot juttatni. 108. Szabad a magyar kis-, és középvállalkozókat kevésszer a Széchenyi-terv közelébe engedni. 109. Szabad a Széchenyi-terv kedvezményezetteit nem ösztönözni arra, hogy a megjelölt célokra költsék a pénzt. 110. Szabad azt sem szankcionálni, ha valaki esetleg csődbe vitte az adófizetők pénzét. 111. Szabad a korábbi döntésnek ellentmondani azzal, hogy nem három, hanem egy Ítélőtábla alakuljon, valamint munkájuk megkezdését évekre elhalasztani. 112. Szabad a pécsi, valamint szegedi Ítélőtábla megalakulását nem támogatni. 113. Szabad ezáltal a rendszerváltozás előtt indult bírósági reformot megakasztani. 114. Szabad a négyes metró építését - ahogy az akkori szakminiszter később fogalmazott - "dafke" megakadályozni és helyette azt mondani, inkább a felszíni közlekedést támogatjuk. 115. Szabad inkább vállalni a pert, s annak esélyét, hogy az állam azt elveszti, ezáltal esetleg milliárdokat kényszerülhet a fővárosnak fizetni. 116. Szabad a Medgyessy kormány idején - mikor az új kabinet eldöntötte, megépíti a metrót - azt mondani, hogy a főpolgármester valójában nem akar metrót építeni. 117. Szabad a Nemzeti Színház Erzsébet téri - Horn-kormány idején megkezdett - munkálatait leállítani. 118. Szabad az építkezés gödrét elhagyva új helyet keresni. Városligetben nézelődni, majd a tiltakozás miatt a központtól távol eső expótelket kijelölni. 119. Szabad az építkezés magas költségeivel indokolva felbontani a szerződést. 120. Szabad az Orbán Viktor által bejelentett, 10,7 milliárdos új Nemzeti Színház beruházást a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal szerint több mint 18,5 milliárdért, Schwajda György, a Nemzeti Színház egykori kormánybiztosa szerint 15,4 milliárdért, a Fidesz szerint 12,1 milliárdért felépíteni. 121. Szabad a színház felépítésére és az előadások elindítására együtt, mindösszesen több mint 20 milliárdot fordítani. 122. Szabad a szakma tiltakozása ellenére a színház tervezését a kormánymegbízott házának tervezőjére bízni. 123. Szabad nem igénybe venni azt a 7,8 milliárd forintnyi japán segélyt, amellyel a japán kormány audiovizuális felszereléssel látta volna el a teátrumot. Még másabbak 124. Szabad felsőbb utasítást adni a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának arra, hogy két külön kirendelt vámtiszt felügyelje a Fidesz választási kampányleveleinek "zökkenőmentes vámkezelését" a soproni határátkelőn az országgyűlési választások kampányhajrájában. 125. Szabad egy jobboldali pártnak magyar választópolgárok személyes adatait külföldre vinnie és Németországban azokat felhasználva - az adatvédelmi aggályoktól mentesen - választási leveleket nyomtatnia. 126. Szabad továbbá ezen levelek mintegy 120 millió forintos postaköltségét végül nem kifizetni, úgy, hogy arra a Fideszt első fokú ítéletében a Fővárosi Bíróság is kötelezte. 127. Szabad, sőt kifejezetten ajánlatos kirekesztésre és uszításra felszólítani polgári köröknek nevezett civil szerveződéseket, mondván bojkottálják azokat az üzleteket, amelyek tulajdonosai baloldali érzelműek. 128. Szabad továbbá Farkas Flórián fideszes országgyűlési képviselőnek mint az Országos Cigány Önkormányzat korábbi elnökének a kisebbségi intézmény kasszájából átlagban évi hárommillió forintnyi túlórapénzt úgy felvennie, hogy arra szerződése nem jogosítja fel. 129. Szabad ezáltal, TB-járulékokkal együtt az elmúlt négy évben mintegy 16 millió forintot elszámolni az előírásoknak nem megfelelően. 130. Szabad továbbá 11.000 forint + ÁFA évi díjért úgy bérbeadni egy értékes önkormányzati ingatlant a fideszes városvezetésű Tatán, hogy a szerződésen a bérlő aláírás hamis. 131. Szabad ezt az ingatlant később a helyi Fidesz egyik választási központjaként is használni. 132. Szabad legálisan olyan EU-ellenes jelvényeket árusítani a politikai jobboldalhoz szorosan kapcsolódó üzletekben, amelyeken az Unió jelképeinek számító csillagok nem ötágúak, hanem hatágú Dávid-csillagok. 133. Szabad Vál-völgyi települések önkormányzati kasszájából, majd félmillió forintért ajándék festményt vásárolni Orbán Viktor volt miniszterelnöknek, majd annak árát működési költségként elszámolni. Sportügyek 134. Szabad ifjúsági és sportminiszterként a hódmezővásárhelyi uszodaberuházáshoz 400 millió forintos vissza nem térítendő állami támogatást adni. 135. Szabad később ugyanerre a létesítményre további 400 milliós kezességet vállalni. 136. Szabad 1,7 milliárd forintot szánni stadion-beléptető-rendszerre. 137. Szabad ezt a sportminisztérium vezetése által előbb 3,2 milliárdra emelni. 138. Szabad végül a Sportfolió Kht.-nek a rendszert 5 milliárdért megvásárolni, aminek következtében mintegy 4 milliárdos hiány keletkezett az egész program költségvetésében. 139. Szabad a közbeszerzési eljáráson elnyert 4,8 milliárdos megbízást a T-Systems Dataware Kft-vel végül 5 milliárdról megkötni. 140. Szabad a közbeszerzési pályázaton a második helyezett Siemens 1,8 milliárd forinttal alacsonyabb ajánlatát nem elfogadni. 141. Szabad a tervezett 38 stadion közül csak kettőben felszerelni a beléptető-rendszert. 142. Szabad a mintegy 400 jegynyomtatót, 500 számítógépet és monitort, 100 kamerát, 500 beléptetőkaput, sok-sok kábelt egy 600 négyzetméteres raktárhelyiségben tartani. 143. Szabad a raktározási költségért havi 1 millió forintot fizetni. 144. Szabad a kaposvári stadion beruházására 60 milliós állami kezességet vállalni. 145. Szabad Deutsch Tamás sportminiszternek a Sportlétesítményeket Ellátó Intézmény (SEI) vagyonkezelésében levő négy ingatlan értékesítését kérni. 146. Szabad a nyilvános pályázattal történő lebonyolítással a SEI nevében és képviseletében a Sportfolió Kht.-t megbízni. 147. Szabad az ingatlanok értékelésével az Urbanráció Kft. nevű céget megbízni, amely minden ingatlan esetében más és más módon számította ki az ingatlan értékét. 148. Szabad ezek alapján minden ingatlant a legalacsonyabb értéken eladni, s ezáltal a jogi vélemény szerint körülbelül 200 milliós vagyoni hátrányt okozni a kincstári vagyonban. 149. Szabad a Budapest Aréna parkolóját a Sportfolió Kht.-nek bérbe adnia a Rendezvénycsarnok Rt.-nek a választások két fordulója között évi egymillió forintért. 150. Szabad gyakorlatilag felbonthatatlan szerződést kötni úgy, hogy a bérbe adó Sportfolió Kht. nem jogosult a parkolót saját céljaira használni a bérlő Rendezvénycsarnok Rt. kifejezett írásbeli hozzájárulása nélkül. 151. Szabad az Aréna építkezését felügyelő kormánybiztosnak, Fürjes Balázsnak igazgatósági tagságot vállalni a bérlő Rendezvénycsarnok Rt.-ben. 152. Szabad a Sportfolió kht.-nek bérbe adnia a Császár-Komjádi sportuszodát, miközben a vagyonkezelési jogokat a KVI-nek kellett volna gyakorolnia. ÁPV-KVI 153. Szabad az ÁPV Rt.-nek a tulajdonában álló ingatlanokat és üzletrészeket - köztük a Bábolna Nemzeti Ménesbirtok Kft. üzletrészét és a Herceghalmi Kísérleti Gazdaság Rt. földterületeit - a Kincstári Vagyoni Igazgatóságnak (KVI) átadni. 154. Szabad ezért cserében a KVI-nek átadni a magyar állam nevében vásárolt bécsi, korábban a CW Bank (a Magyar Nemzeti Bank egykori leánybankja) székházaként működő épületet az ÁPV Rt.-nek, úgy, hogy az Állami Számvevőszék törvénytelennek minősítette az ügyletet. 155. Szabad az ÁPV Rt.-nek CD Hungary Rt. (CDH) osztalékból kifizetnie a KVI-vel szembeni maradék tartozását, amely ügylet következtében a magánkézbe került CDH és a KVI között nagyszabású ingatlan cseresorozat indult be. 156. Szabad a cserékből a KVI-nek rosszul "kijönnie"; mintegy 1,232 milliárd forinttal adósa maradni a diplomáciai ingatlanokat kezelő és forgalmazó cégnek. 157. Szabad az ÁPV Rt.-nek a a CDH-t 18,2 milliárd forintért eladni az OTP-csoport egyik érdekeltségének, a Magyar Ingatlan Befektető Kft.-nek, miközben a kiválasztott tanácsadó cég, az AT Kearney 20 és 30 milliárd forint közötti összegre értékelte a CDH-t. 158. Szabad a KVI-nek a CDH-tól vásárolt/cserélt ingatlanokat bérbe adni, illetve vagyonkezelői szerződést kötni többek között a Schmidt Mária jegyezte Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvánnyal. 159. Szabad a közalapítványnak ugyanazt az ingatlant határozatlan időre bérbe adni, amelyet már a CD Hungary tulajdonlása idején is bérelt.
Én beszéltem vele.Olymértékben megromlott a kapcsolatuk és még meg is fenyegették, hogy nem indul.És nem vette meg a fidesz csak elvetette mert kell a hely.Na most azért ez nem semmi és remélem megbünteti baja a fideszt.
BAJA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA 2010. június 23., szerda 19:24
Miért kell Baján változás? 2010. áprilisában lezajlottak Magyarországon az országgyűlési választások. A Fidesz Magyar Polgári Szövetség eddig még soha nem látott többséggel nyert. Ezzel sokakban újjáéledt a rég elvesztett remény, hogy országunk talpra álljon! Sokan ünnepeltünk együtt! Az országban több helyen polgármesterváltást tervez a Fidesz Magyar Polgári Szövetség. Többek között váratlanul Baján is ez történik. Eddig nem volt érzékelhető konfliktus és ellentét a párt képviselői és a város vezetése között. Ennek ellenére a Fidesz Magyar Polgári Szövetség helyi szervezete Zsigó Róbert országgyűlési képviselőt kívánja indítani polgármester jelöltként a jelenlegi sikeres polgármester, Révfy Zoltán helyett. A párt helyi vezetése arra hivatkozik, hogy a települések fejlődése szempontjából igen hasznos, ha az országgyűlési teendőket és a polgármesteri posztot egy és ugyanazon személy látja el. Mivel ezen feladatkörök mindegyike teljes embert kíván, hogyan tudja ezt ellátni egy olyan ember, aki a saját pártjában sem tudja megteremteni az egységet és az összefogást? Figyelembe véve azt a tényt, hogy ezt a döntést a Fidesz helyi szervezete mindenfajta előzetes egyeztetés nélkül hozta tudomására dr. Révfy Zoltán polgármesternek, tényleges és jogos indok nélkül, megkérdőjelezhető ennek a döntésnek a megalapozottsága. A sajtóban megjelent nyilatkozatok a váltás okaként nevetséges, mondvacsinált és valótlan indokokat tartalmaznak. A Fidesz új embert keres új feladatra, de melyek azok az új feladatok, hiszen pl. Baja városában a párt jelöltje olyan programmal szeretne kampányolni, melynek nagy része a jelenlegi polgármester vezetésével már megvalósult, illetőleg megvalósulás előtt áll. Az emberek nem értik a polgármester váltás okát, hiszen látványos és pozitív változások történtek a városban az elmúlt években. Sikerült a rendkívül magas működési hiányból lefaragni és konszolidálni a város pénzügyeit, de ezzel együtt több mint 10 milliárd forintos pályázati forrást tud a város különböző fejlesztésekre felhasználni! Ennek egyenes következménye a munkahelyteremtés kérdésének megoldása a jövőben. Megújultak és korszerűsödtek az oktatási intézmények, sikerült fejleszteni a tűzoltóságot, akadálymentesíteni a városházát, a kórházat egy óriási nagyságrendű és jelentőségű megnyert pályázattal végre európai színvonalúvá tenni. A gyermekeknek játszóterek épültek, több, a közlekedés fejlesztésére irányuló intézkedés történt, megépült az elkerülő út, térfigyelő rendszert épült ki. Újra van Baján levéltár, változatos színházi produkciók közül választhatnak a bajaiak. Megindult a szelektív hulladékgyűjtés és mindenki látja, milyen tiszta, gondozott és virágos városban él. A Szentháromság tér megtelt élettel, a város sportcélú fejlesztései is sikeresek voltak, amelyek az élsportban elért sikerekben is megmutatkoznak. De ezzel nem zárult le az elért eredmények sora: a történelmi belvárost teljes egészében megújul, utak, körforgalmak, csatornák épülnek, és egyedülálló módon, több évtizedes problémát megoldva a Sugovica másfél kilométer hosszú magas partfalát is sikerül megtámasztani! Megépül a Vízi Kapu és a Kultúrpalota. Ezek mind-mind az eljövendő időszak nagy fejlesztései, melyek a következő években érnek majd be, minden bajai polgár örömére! Tehát egyáltalán nincs kellő indok arra, hogy miért kell Baján a változás, egy olyan városban, amely egyértelműen a fejlődés útjára lépett, és ahol a polgármester személyét nagy tisztelet és megbecsülés övezi. Sokakban felmerül a kérdés, valójában mi az oka ennek az elindult folyamatnak? Lehetséges, hogy a polgári kormány elsöprő győzelmét többen hatalomszerzésre és pozícióhalmozásra használják fel? Nagy hiba lenne… dr. Révfy Zoltán Baja város polgármestere
Kedves Zoli bácsi! Sikerült helyreállítani a BAJASTORY.info honlapot (májusban kínai IP-címekről érkező vírus áldozata lett a portál), így tehát folytatom a Gazo-sorozatot. Amint van időm előkeresem és felpakolom a helytörténeti írásokat. Jó újra elolvasni ezeket a cikkeket! Üdv: Csaba
Köszönettel tartozom Lőrinczi Csaba kollégámnak, a bajastory.info internetes újság főszerkesztőjének, hogy helytörténeti írásaimat - melyek nagyon sok munka eredményei - sorra megjelenteti újságjában, így tulajdonképpen megmenti az enyészettől. S ha ezt neki hálásan megköszönöm, nem tagadom, hogy keserűséggel tölt el, és méltatlannak tartom, hogy az általam alapított Bajai Honpolgár mind a mai napig nem tart igényt a működésemre. Amikor a nehéz időkben városvédő lapként indult folyóirat néhány közreműködője ügyes, - de nem mondhatni. hogy a tisztesség próbáját is kiálló puccsot hajtott végre -, joggal hihettem, hogy ennek eredménye csak átmeneti, kapcsolatos az akkori zaklatott időkkel. Annál is inkább hihettem ezt a későbbiekben is, hogy régi iskolámban - fennállásának 80 esztendeje alatt a leghosszabb ideig voltam igazgatója, épülete is az én működésemmel kapcsolatos -, szeretettel és megbecsüléssel fogadnak.
Az iskola vezetéséről azért mondtam le. mert nem értettem egyet az akkori "reformokkal" a művészetoktatásban, melyek véleményem szerint Bartók és Kodály ügyét a sárba tiporták, el akarva venni a zeneiskolák önállóságát. Alig egy évtized kellett, hogy igazam bebizonyosodjon. A Bajai Honpolgár esetében két évtized is kevés lett. Nem véletlenül. A városvédelem mindig érdeket sért, a várostörténet kevésbé. Mondjuk a húsvéti tojáspatkolás kérdésében könnyebb egyezségre jutni, mint abban, hogy kell-e valahova egy oda nem illő épület..
Ma este: "SOKSZÍNŰ BÁCSKA" jótékonysági est!! Részletek a plakáton: http://kep.ivpicture.hu/87621.N.jpg Sok szeretettel várunk mindenkit a koncertekre és az utána tartandó táncházra!! Plakát