Keresés

Részletes keresés

sierra Creative Commons License 2004.09.28 0 0 198
Nem hiszem, hogy Gyurcsány habitusa afelé mutatna, hogy önként és sajátkezűleg feláldozza magát a haza oltárán.
Előzmény: deniboj (196)
SZABÓ JÁNOS Creative Commons License 2004.09.28 0 0 197

Nem lesz :( legalább is ebben a ciklusban :)

Előzmény: deniboj (196)
deniboj Creative Commons License 2004.09.26 0 0 196

Ha jól emlékszem, a Narancsban jelent meg egy interjú Sárközy Tamással, a kormányzati szervezet reformjának kormánybiztosával, aki - többek között - a jeléenlegi Belügyminisztérium kettéválasztását sürgeti egy önkormányzati és egy rendészeti minisztériummá.

 

Ezt már legalább nyolc éve rebesgetik, de eddig senkinek sem volt bátorsága meglépni. Vajon Gyurcsány lesz-e elég tökös ehhez? 

sierra Creative Commons License 2004.09.24 0 0 194

"Ami szerintem nagy baj, hogy nem változik a struktúra. Pl. a Gazdasági, és Közlekedési Minisztérium fából vaskarika. Orbánék a Gazdasági Miniszériumnak sokkal nagyobb súlyt szántak, Medgyessyék alig valamit, akár meg is szüntethetnék, mivel a gazdaság teljesen a PM befolyása alatt van."

 

-- Eeegen. Hát lehet, hogy amikor 2002-ben meghagyták ezt a Fidesztől örökölt struktúrát (Pénzügyi és Gazdasági minisztérium külön), akkor még úgy gondolták, hogy ennek lesz értelme továbbra is, mint ahogy az előző ciklusban volt. De minekutána Medgyessy a kétszer 100 nap folyamán előre eltapsolta az összes pénzt, amivel a gazdaságra kormányzati hatást lehetett volna gyakorolni, új pénzeket pedig nem tudtak/nem akartak kisajtolni a lakosságból némi pluszadóztatással, ezért állandóan a PM került rivaldafénybe, ha gazdaság, vagy pénz jött szóba, az is csak olyan kontextusban, hogy "nabazz, a PM már megint szórakozik a gazdasággal". Szóval önálló gazdaságstratégiára nem futotta a pénzből - illetőleg olyanra futotta (közszféra béremelése), amihez önálló GM felesleges.

Ha most felszámolnák, mert minek, akkor de facto elismernék, hogy a következő másfél éves hattyúdalban emerről már képtelenség bármi értelmeset tenni, jó, ha azt kivédik, hogy az eurobevezetés ne csússzon 2010 utánra, a csökkenthetetlennek tűnő hiány következtében.

 

 

Előzmény: Qedrák (193)
Qedrák Creative Commons License 2004.09.24 0 0 193

 

Bárándy távozása engem meglepett. Bár gondolom ő sem szívesen marad a süllyedő hajón.

Mesterházy szerintem be fog futni, mivel a sporttárcát aligha szeretné bármelyik politikus, az elmúlt botrányok után. Kökényt szerintem kirakják, kellően népszerűtlen ahhoz, hogy Gyurcsány ne használja ki azt, hogy újabb pontokat szerezzen. Ráadásul kökény is inkább a régi érához kötődik. Ha Tooler nem lesz belügyminiszter, akkor jó eséllyel valamelyik MSZP-s polgármester, vagy az önkormányzati lobbihoz közelálló ember lesz.

Ami szerintem nagy baj, hogy nem változik a struktúra. Pl. a Gazdasági, és Közlekedési Minisztérium fából vaskarika. Orbánék a Gazdasági Miniszériumnak sokkal nagyobb súlyt szántak, Medgyessyék alig valamit, akár meg is szüntethetnék, mivel a gazdaság teljesen a PM befolyása alatt van. Csillag szerintem megy, az SZDSZ ezzel gesztust fog gyakorolni, és ha őszinték vagyunk, Csillag kvalitásai nem indokolják a maradását. A MeH létszámát sem ártana csökkenteni.

Előzmény: sierra (191)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.24 0 0 192
Amelyiknek van egy csöppnyi esze, azt most otthagyja azt a törpecirkálót, amit eleve lyukasan tesznek vízre, s sajnos az árbocrudak, a vitorlák,a  tőkesúly, netán a kisegítő dízelmotormotor és más felesleges alkatrészek is hiányoznak róla. Igaz, van benne 10 millió ülőhely az evezőpadon a rabszolgáknak...
sierra Creative Commons License 2004.09.24 0 0 191

Igazad volt, Lamperthnek úgy tűnik befellegzett. Gyurcsány a saját hű emberét, Tollert szeretné a helyén látni.

 

Stresszben a miniszterek

Index
2004. szeptember 23., csütörtök 13:49

Szinte valamennyi tárca vezetőjének sorsa bizonytalan, mivel Gyurcsány Ferenc kijelölt miniszterelnök – a kiszivárogtatások megakadályozása érdekében – csak az utolsó pillanatban akar személyi kérdésekről dönteni. A miniszterek és a várományosok idegessége a hétvégén sem csillapodhat, mivel a kormányfőjelölt akkor az athéni paralimpiai játékokra látogat. Gyurcsány a jövő héten folytat személyes megbeszéléseket az érintettekkel.

 

Eddig csupán két miniszter helye mondható biztosnak a Gyurcsány-kabinetben: Kiss Péter vezetheti tovább a kancelláriát és Draskovics Tibor pénzügyminiszter is marad.

 

Bárándy valószínűleg távozik

A Népszava csütörtöki információja szerint távozik a kormányból Bárándy Péter igazságügy-miniszter. Az Igazságügyi Minisztérium sajtóosztályán nem kívánták kommentálni a hírt, az Index azonban úgy tudja, a napilap információja nem áll távol az igazságtól, azaz Bárándy tényleg jelezte a miniszterelnök-jelöltnek: nem kívánja tovább irányítani az igazságügyi tárcát.

Az igazságügy-miniszter korábban is kilátásba helyezte lemondását arra az esetre, ha a jövő évi költségvetésben nem biztosítják a megfelelő forrásokat az igazságügyi reformra. Bárándy távozásának újbóli meglebegtetése mögött az állhat, hogy a finisbe érkező költségvetés-tervezés nem tartalmazza maradásának a feltételét, a reformhoz szükséges összeget.

 

Akik a sajtó szerint izgulhatnak

Gyurcsánynak gondoskodnia kell arról is, ki irányítsa utána a sporttárcát. Legesélyesebbnek Mesterházy Attila, a minisztérium jelenlegi politikai államtitkára tűnik. Az államtitkár az Indexnek elmondta, a héten többször is találkozott Gyurcsánnyal, de a minisztérium jövőbeli vezetéséről nem esett szó. Elmondta, a miniszteri ügyekkel ő foglalkozik, a nagyobb projekteket továbbra is Gyurcsány jegyzi.

Többször felmerült már a sajtóban, hogy Lamperth Mónika belügyminiszter is a kormányátalakítás áldozata lehet. Lamperth Mónika szóvivője útján azt üzente az Indexnek, a kormányprogram benyújtásáig nem kíván nyilatkozni arról, hogy vállalná-e a tárca vezetését Gyurcsány Ferenc kormányában.

Toller László – akit Lamperth utódjaként emlegettek – az Indexnek elmondta, semmiképpen nem vállalná a belügyi tárca irányítását, mert nem akarja az őt polgármesterré választó pécsieket cserbenhagyni. Az MSZP-n belül úgy vélik, Lamperthnek jó esélye van arra, hogy belügyminiszter maradjon.

Számos alkalommal felröppent a hír, hogy Kökény Mihálynak is mennie kell. Az egészségügyi miniszter az Indexnek elmondta, jóslásokkal nem kíván foglalkozni. Szavai szerint az esetleges utódlásával kapcsolatban semmiféle reagálnivalója nincs, „nincs itt az ideje”.

Továbbra is kérdéses, hogy mi lesz a gazdasági tárcát irányító miniszter sorsa. Medgyessy Péter bukásának egyik kiváltó oka épp az volt, hogy a kormányfő a kisebbik koalíciós partner álláspontja ellenére kívánta lecserélni Csillag Istvánt. Úgy tudjuk, az SZDSZ ezúttal nem csinálna presztízskérdést a szocialisták útjában álló miniszterük esetleges leváltásából, az viszont szinte teljesen kizárt, hogy Kuncze Gábor pártelnök vegye át a minisztérium vezetését.

 

Mandur szerint nem változik a struktúra

Időközben Mandur László, a parlament szocialista alelnöke az MTI híradása szerint közölte, nem várható változás a kormány szerkezetében, mivel nem kezdeményezték a minisztériumok struktúrájáról szóló törvény módosítását. A kormány képviselője jelezte, hogy nem igénylik ennek a törvénynek a módosítását, ami azt jelenti, hogy "a kormány struktúrájában, a minisztériumok megnevezésében (...) nem lesz változás", mondta az Országgyűlés alelnöke a házbizottság ülését követően csütörtökön.

 

Mások szerint viszont változik

Kormánypárti forrásaink szerint viszont „elképzelhetetlen, hogy a kormány jelenlegi szerkezete változatlan maradjon”. A csütörtöki bejelentés értelme körülbelül az lehet, hogy Gyurcsány hivatalba lépéséig nem változik a kormánystruktúra. Kormánypárti informátorunk rámutatott, Gyurcsány Ferenc többször utalt rá, hogy szeretne változásokat a kormány szerkezetében is.

Mandur László beszámolt arról is, hogy a kijelölt miniszterelnök szeptember 29-én, a kormányprogram vitájakor és a megválasztásakor még nem nevezi meg kabinetjének tagjait, ez várhatóan 30-án történik meg.

Egyes parlamenti bizottságok így még jövő hét szombaton is ülésezni fognak, hogy a miniszterjelölteket meghallgassák, akik várhatóan október 4-én teszik le az esküt, tette hozzá.

A bizottságok azokat a minisztereket is meghallgatják, akik mindkét kormánynak tagjai. A Medgyessy-kormány szombattól szerdáig, azaz a mandátumának lejártától az új miniszterelnök megválasztásáig működik ügyvezető kormányként.

 

Nem tudni, Medgyessy bemegy-e még a parlamentbe

Mandur László kérdésre válaszolva elmondta: az, hogy a miniszterelnök megválasztásakor ki elnököl az Országgyűlésben, csak hétfőn, az alelnöki értekezleten dől el.

Az alelnök nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy Medgyessy Péter részt vesz-e még a Ház plenáris ülésén és válaszol-e a neki feltett azonnali kérdésekre. Mint mondta, erről nem kapott információkat.

Előzmény: Qedrák (187)
Qedrák Creative Commons License 2004.09.23 0 0 190

 

2Lassan át kéne nevezni a topicot "Az egész kormány távozik"-ra:"

:-)))

Jobban megfelelne a valóságnak.

 

Bárándy távozása meglepő, korábban azt a hírt adták róla, hogy azért ingott meg a széke, mert Gyurcsányt támogatta. Ezek szerint mégsem így történt.

Előzmény: sierra (188)
Pásztörperc Creative Commons License 2004.09.23 0 0 189

Kedves sierra!

 

Ezek egyelőre csak a szövegek: hááát, az mondjuk látszik belőlük, hogy leendő mibiszterelnökünk nem éppen a szó hagyományos értelmében vett kultúrember. Azt azonban, hogy milyen miniszterelnök, csak akkor tudhatjuk meg, ha kormányoz. E szempontból alapvetően szerencsés, hogy nem a választásra húzzuk elő a kalapból: ha jól csinálja majd (mert azért ennek is van némi esélye), akkor jó, hogy már most elkezdi (és esélyei is jobbak lesznek), ha meg rosszul, akkor inkább ne kapjon 4 évet, amíg kitombolhatná magát.

Előzmény: sierra (184)
sierra Creative Commons License 2004.09.23 0 0 188

Lassan át kéne nevezni a topicot "Az egész kormány távozik"-ra:

8óra akármennyikor:

 

Mégis távozik Bárándy?

Index
2004. szeptember 23., csütörtök 8:27

Távozik, marad, mégis megy - két hónap alatt másodszor került szóba Bárándy Péter igazságügy-miniszter távozása. Először ő maga jelezte, hogy megválik posztjától, mert vállalt programját teljesíthetetlennek érezte. Később arról beszélt, hogy mégis marad. A Népszava most arról ír, hogy a miniszter szerdán közölte Gyurcsány Ferenc miniszterelnök-jelölttel, döntött: nem kíván részt venni a kormány munkájában.

 

A Népszava hivatalosan meg nem erősített információi szerint Bárándy Péter igazságügy-miniszter szerdán bejelentette Gyurcsány Ferenc miniszterelnök-jelöltnek, hogy az új kormány munkájában nem kíván részt venni.

A lap részleteket nem közölt. Már júliusban szóba került, hogy távozik az igazságügy-miniszter. Bárándy több sajtónyilatkozatban is jelezte, hogy ha a kormányalakításkor vállalt programja nem teljesülhet, le kell vonnia a konzekvenciákat.

Augusztus elején aztán kiderült, Bárándy Péter mégsem távozik posztjáról. Ezt azután közölte, hogy augusztus 3-án megbeszélést folytatott Medgyessy Péterrel.

"Ígéretet kaptam a miniszterelnöktől, hogy a két és fél éve elkezdett igazságügyi reform folytatódni fog és számomra a miniszterelnök szava biztosíték" - mondta ekkor Bárándy.

Qedrák Creative Commons License 2004.09.22 0 0 187

 

Lamperth távozása sztem több okból is biztos.

 

-Hiller ellen indul az elnökválasztáson

-korábban Kovácsék embere volt

-a minisztériumi munkája csapnivaló, a reform megakadt

Előzmény: sierra (186)
sierra Creative Commons License 2004.09.22 0 0 186
http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=45733

 

Kökény Mihály és Lamperth Mónika távozik a kormányból?
2004.09.22 15:32

Az egészségügyi, a belügyi és a munkaügyi minisztérium élén tervez változást Gyurcsány Ferenc miniszterelnök-jelölt - tudósított a Magyar Rádió meg nem erősített forrásokra hivatkozva. Lamperth Mónika (belügy) és Kökény Mihály (egészségügy) menesztése már nem először merül fel, Burány Sándor munkaügyi miniszter távozását pedig már Medgyessy Péter leköszönt kormányfő is szorgalmazta.

Az MSZP és az SZDSZ is kitart amellett, hogy a kormány összetételéről és az új kormányprogramról legkorábban szeptember 29-én nyilatkoznak. Feltehetően a következő hét napban egyre sűrűbben kerülnek majd napvilágra többé vagy kevésbé megalapozott információk
Qedrák Creative Commons License 2004.09.16 0 0 185

 

 

Hát, rendkívül nehéz dolga lesz Gyurcsánynak, ha innen választást tud nyerni, akkor valóban megérdemli. Viszont esélyeit jelentősen rontja, hogy lavíroznia kell az MSZP érdekcsoportja között, feltéve, ha nem sikerül a híveivel az MSZP elnökségében felül kerekednie, (akkor is marad ugye a frakció). Másfelől a gazdasági kényszer. Megszorítások kellenek, mivel az export növekedés egyelőre nem fedezi az államháztartási hiányt, és várhatóan egy darabig nem is fogja. Sztem Draskoviccsal megcsinálja a megszorításokat, azután 2005 végén búcsút int neki is. Persze lehet kivárni azt is, hogy az exportnövekedés fedezze a kiadásokat, csak erre a Medgyessy vezette kormány is ráfázott... Érdekes idők elé fogunk nézni. Nem mellesleg a Fidesz fél Gyurcsánytól, mivel tartogathat meglepetéseket még nekik.

Előzmény: sierra (184)
sierra Creative Commons License 2004.09.15 0 0 184

Draskovics marad, most lássuk azt a kiigazítást, amit végre kéne hajtania.

 

Eddig nekem úgy tűnt, hogy Gyurcsány egy klasszissal Megyó fölé fog magasodni, de az utóbbi pár napban veretes marhaságokat talált mondani többször is. Ami a nők lecserélését illeti, az formai idiótizmus volt, a nőtanács már reklamált, ő meg küldött egy csokor rózsát és az ügy lovagiasan le lett zárva. A hazai jólét nagyságát illetően szintén kasszírozott néhány anyázást, de ami engem igazán szíven ütött, azt a költségvetési hiányról eresztette el (ki nem tojja le; összefoglalóan).

Na ez már baj. Nyilvánvaló, hogy tulképpen ez sem a pénzügyi köröknek, hanem a lakosság széles rétegeinek célzott könnyed bemondás akart lenni, de szerintem ezzel nemigen szerzett magának híveket.

 

Kíváncsi vagyok decemberre vajon mekkora népszerűséget tud majd magáénak mondani. Vajon milyen gyorsasággal eródálódik a személye a nép szemében? Igaza lesz-e a Fidesznek, hogy Gyurcsányt 2006-ban kellett volna csak elővenni a választásokra, mint adu ászt, mert addig elkopik a használatban?

Előzmény: Qedrák (183)
Qedrák Creative Commons License 2004.09.15 0 0 183

 

 

Úgy tűnik a Drazsé marad verzió valósul meg. Csak az ország ne szívjon nagyot.

sierra Creative Commons License 2004.09.09 0 0 182

A portfolio elemzése Draskovics esélyeiről (illetőleg főként a számadatokról):

 

Ha marad és ha megy Draskovics - a két verzió és piaci hatásai a nyilatkozatháború kellős közepén
2004.09.09 12:02

Tovább izzanak a viták az államháztartási folyamatok alakulásával kapcsolatban, a fiskális és a monetáris politika irányítói között továbbra sincs egyetértés. Csak úgy röpködnek a számok az idei deficit várható mértékéről (4.6-tól egészen 5.8%-ig). A portfolio.hu oldalain a találgatások helyett rendszerint a tényközlést részesítjük előnyben. Draskovics Tibor esetében azonban mindenképpen érdemes talán egy kissé előreondolkodni azon, hogy mi is várható a szeptember közepéig tartó "titkolózás" után. A piac egyelőre vár, azonban a kisebb ingadozások mellett is érezni lehet, hogy a meglevő egyensúly a piacokon igen törékeny.



Deficit, de mekkora?   1/3 következő >>



Tegnap a nyilatkozatháborút Járai Zsigmond MNB-elnök nyitotta meg, aki a Parlament Költségvetési Bizottsága előtt arról nyilatkozott, hogy újabb intézkedések nélkül az idei deficit 5.4%-nál is magasabb lehet, és elképzelhető, hogy a költségvetési folyamatokban mutatkozó bizonytalanság miatt esetleg újabb kamatemelésre is sor kerülhet (ami nyilvánvaló módon tovább emelné a büdzsé kamatkiadásait és hiányát). A jövő évre - kiadáscsökkentő lépések nélkül - Járai 6.4%-os deficitszámot mondott, aki szerint a már elfogadott törvények jelenleg ekkora mértékben determinálják deficitet. Ez nemhogy az idei, de a tavalyi (5.9%-os) hiányt is számottevően meghaladhatná. Mindez a konvergencia-program célértékeinek három éven át tartó súlyos túllépését jelentené, a 2006-os választási évről nem is beszélve. Ez egyértelműen jelzi annak veszélyét, hogy hazánk 2010-ben várhatóan nem fogja tudni bevezetni az eurót. Ez a kimenetel feltehetően számottevő piaci hatással bírhat a konvergencia-befektetők magatartása miatt.

Draskovics Tibor pénzügyminiszter szerint a PM számai nem támasztják alá az MNB prognózisait, és egyeztetést ígért az idei várható deficit megítélésében mutatkozó jelentős eltérés tisztázására. (Megjegyezzük, hogy a közel 1%-pontos eltérés már hónapok óta fennáll, kérdés, hogy az okok tisztázására eddig miért nem kerülhetett sor?) Gyurcsány Ferenc igyekezett megnyugtatni a kedélyeket, aki szerint az elmúlt napok súlyos deficittúllépést sejtető nyilatkozatai oktalanul pesszimisták, és a valóságos helyzet nem kellő mértékű ismeretéből származnak.

A JP Morgan londoni befektetési bankház legújabb elemzése az összes eddig megjelent bel- és külföldi prognózisnál nagyobb deficit-előrejelzést tett közzé tegnap: az augusztusi áht-hiányszámok ismeretében 5.5%-ról 5.8%-ra emelte a GDP-arányos deficit prognózist (ez ua. benne van a jegybank által lehetségesnek vélt tartományban is). A magyar forint elmúlt években bekövetkezett számottevő volatilitásában feltehetően ez a bankház is "kivette a részét", így a mostani mindenkinél pesszimistább előrejelzés komoly üzenet lehet a többi piaci szereplőnek, illetve a magyar gazdaságpolitikai irányítóknak is.

A JP Morgan a jelentésében még egy sarkalatos pontra is kitért: szakértői arra számítanak, hogy Draskovics Tibor pénzügyminiszter csak a következő kormány felállásáig tarthatja meg posztját, utána távozni kényszerül. Érdemes egy kicsit átgondolni a lehetséges forgatókönyveket.

 

Az első verzió: Draskovics marad, de ...  



Amint azt már többször is jeleztük, a pénzügyi tárca szeptember 15-ig áttekinti az idei költségvetési folyamatokban történteket, és a várható további lefutást, majd a szokásos hó közepi - az államháztartás előző havi folyamatainak részletes bemutatására összehívott - sajtótájékoztatón az ígéretek szerint várhatóan nagyobb horderejű bejelentésekre kerül sor. Ez lehet az is, hogy aPM újabb kiadáscsökkentő lépések bejelentésével egyidejűleg továbbra is elkötelezi magát a 4.6%-os GDP-arányos államháztartási deficitcél mellett, de lehet az is, hogy emelésre kerül az idei cél.

Az előbbi verziónál a jelenlegi pénzügyminiszternek megítélésünk szerint nagyobb esélye lehet arra, hogy megtartsa székét. Draskovicsnak már némi tapasztalata lehet a megszorító intézkedések kimunkálásában, ugyanakkor az egyes folyamatok lefutási ideje miatt, illetve az ismert tényszámok tükrében nehéz ennek hatékonyságát megállapítani, tényleges eredményeit értékelni. A 2004-es költségvetés megalkotása nem Draskovics nevéhez fűződik, kívülről pedig megállapítani, hogy a "csomagok" a hiánynövekedést önmagukban milyen mértékben fékezték, azok kialakítása a legcélszerűbb módon történt-e, igen nehéz. Sejthetjük, hogy igazán csak a zsák foltozgatása történt (történik), igazi reformok nincsenek, és a választások előtt már nem is igazán várhatóak.

Visszatérve tételezzük fel, hogy Draskovics marad, intézkedéseket jelentenek be a deficitcél teljesítése érdekében, a piacok meglepődnek, de örülnek az MNB kamatot csökkent. Most azonban térjünk vissza a mesék világából, és vizsgáljuk inkább a reális lehetőségeket.

A piac már most sem hisz a PM-nek, egy olyan megalapozott piaci előrejelzést sem találunk (sem itthon, sem külföldön), ami 5% alatti deficitet jelezne előre. Sőt a prognózisok immár inkább a 6%-hoz közelítenek. A PM-nek ilyenkor 4.6% mellett kardoskodni meglehetősen ellentmondásos lenne. Emiatt nagy valószínűséggel megtörténik a deficitprognózis emelése a tárca részéről is.

A lényegi kérdés inkább az, hogy milyen módon kommunikálja ezt a PM, milyen ígérgetés indul el annak érdekében, hogy a konvergencia-program ne veszítse teljesen hitelét. A tavalyi és az idei tapasztalatok tükrében azonban nagy kérdés, hogy minek/kinek lehet még hinni. Draskovicsnak tehát itt kellene majd nagyot alakítania.

Hiába csak a realitásokkal történő szembesülést jelentené a deficitcél megemelése, a piac feltehetően nem menne el észrevétlenül a megemelt prognózis mellett. Emellett is a fő hangsúly a következő évekre a konvergencia-program tarthatóságára kellene hogy essen.


Draskovics elviszi a balhét... - de elviszi-e?  



Menjünk tovább a realitások irányába. A második verzió szerint tehát a 4.6% szinte biztos, hogy felemelésre kerül. Egy új kormány megfogyott népszerűséggel, másfél évre a választásoktól valószínűleg nem fog egy jelentős megszorító csomaggal indulni.

Ekkor előbukkanhatnak a múlt árnyai, a célok teljesítésének hiányát megpróbálják személyi konzekvenciákban leszűrni. Mindenki emlékezhet még László Csaba menesztésére, de ha belegondolunk: milyen lényegi változások történtek azóta? Bizonyos tervek, elképzelések megfogalmazódtak (maradványok befagyasztása, bérnövelés a költségvetési intézményeknél saját forrásból, elmozdulás a nulla bázisú tervezés felé stb.), de hogy ezek komolysága mekkora, az inkább csak a 2005-ös költségvetés részleteiből derülhet majd ki (vagy abból sem?).

A második forgatókönyv szerint Draskovics tehát megy, valaki jön. Problémák voltak, a problémák azonban maradnak. A 2005-ös költségvetés vitája a főszámok meghatározása mellett sem lesz könnyű menet. Jó lenne, ha nem veszne majd el a felelősség, a végrehajtó azonosulni tudna a deficitcsökkentés koncepciójával.

Szóval Draskovics "megpróbálhatja" elvinni a balhét, de a balhé mégis maradhat. A külföldi befektetési házak elemzéseiből egyelőre az csapódik le, hogy Draskovics az eddigi rossz számok ellenére mégis egyfajta hiteles személyiség, a miniszteri poszton maradása a külföldi bizalom megtartásának egyik eszköze lehetne. De meddig marad meg a bizalom Draskovics irányában egy 5.4-5.8%-os, a tavalyitól érdemben nem különböző deficitszám mellett?

Összességében azt mondhatjuk, hogy Draskovics távozása első körben feltehetően erősebb piaci reakciókat okozhatna kedvezőtlen irányba, azonban ha jobban előre tekintünk, akkor a deficitcsökkentő programok következetes végrehajtásának van nagyobb jelentősége. Fel kell készülni, hogy a piacok nem a közvéleménykutatások népszerűségi adatai szerint (ha azonban mélyebben belegondolunk, indirekt módon mégis ahhoz köthetően) döntenek majd.


 
krz Creative Commons License 2004.09.08 0 0 181

nagyon keveset tudni arrol, hogy milyen iranyban gondolkodik gyurcsany (leszamitva a merjunk baloldaliak lenni kijelenteseket), de szerintem - es ezt probaltam meg leirni az elobb is - ennek semmi koze ahhoz, hogy mi lesz draskovics sorsa.

 

ha gyurcsany bizik benne, akkor vele is vegrehajthat barmilyen gazdasagpolitikai fordulatot, ha pedig nem bizik benne (mert medgyessy embere, mert az mszp frakcio annyira nem kedveli, stb), akkor levaltja akkor is, ha egyebkent a retorikaban eddig nyomatott fiskalis szigort akarja tovabbvinni.

 

szoval szerintem a gazdpol megvalasztasa es a penzugyminiszter esetleges lecserelese nem igazan kotodik jelenleg egymashoz. persze retorikaban nyilvan ossze lesz kotve a ket dolog.

 

Előzmény: sierra (180)
sierra Creative Commons License 2004.09.08 0 0 180

Jó, persze, én sem gondoltam, hogy a pénzügyminiszter a kormányfő ellenében önnállóna fog gazdasági irányt meghatározni, de ettől még a kérdés marad: milyen irányban gondolkodik Gyurcsány és ez hogyan fogja érinteni Draskovics székét? Példának okáért, ha Gyurcsány elhatározza, hogy most ki fogja domborítani a szociálisan érzékeny arcélét, akkor azt végre tudja-e hajtatni Draskoviccsal, avagy eleve le akarja-e váltani, merthogy Medgyessy kreatúrája és saját híveinek kell pozíciót biztosítania?

Előzmény: krz (179)
krz Creative Commons License 2004.09.08 0 0 179

szerintem ez a problema nem szemelyi kerdes.

illetve annyiban az, hogy gyurcsany nyilvan nagyon megbizhato embert szeretne latni a pm elen.

 

de a vegso dontest a miniszterelnoknek kell meghoznia. vagy tartja magat a konvergencia-programhoz, es akkor nem nagyon lesz valasztasok elotti hangulatjavito osztogatas (sot), vagy hagyja az egeszet a francba, rovid tavon elviseli a kulso es belso deficitjeinket finanszirozo kulfoldiek varhato felzudulasat, utana pedig megprobal osztogatassal nepszeruseget szerezni.

 

van meg koztes megoldas, rejtett kvazifiskalis akciok, mondjuk az mfb-n keresztul, de tkp ezek is a program megserteset jelentik, marpedig a jelenlegi legkorben a piac feszulten figyel minden ilyen jelre.

 

szoval szerintem teljesen mindegy, hogy ki a penzugyminiszter.

 

Előzmény: sierra (174)
Qedrák Creative Commons License 2004.09.08 0 0 178

 

 

Esetleg még az a megoldás jöhet szóba, hogy talál valakit Draskovics helyett, aki megcsinálja a megszorító költségvetést. Októberig kitartana az új ember hozta népszerűség, és várakozás, utána pedig végrehajtják a megszorításokat. Ez utóbbit aligha tudják elkerülni, mert az államháztartás hiánya rendkívüli, és ha nem következik be lényeges változás a külkereskedelmi mérlegben, akkor ilyen nagy is marad.

Előzmény: sierra (177)
sierra Creative Commons License 2004.09.08 0 0 177
Az eléggé hasonlítana a Bokrossal történt eljárásra. A mór megtette kötelességét, a mór mehet. Azonban ha a mostani költségvetés Draskovics áldásos lefaragó tevékenysége folytán olyanra sikerül, mint egy szocialista rémálom, akkor Gyurcsány könnyen népszerűtlenné válhat, úgy a nép körében, mint a párton belül. Neki még októberben be kell szuszakolni Hillert, vagy Tollert a pártelnöki székbe és addig mi lesz? Lebegteti, hogy milyen irányvonalat választ végül? Visszaüthet, ha nem mutat határozottságot, mert Medgyessy is a döntésképtelensége miatt lett mumus elsősorban.
Előzmény: Qedrák (176)
Qedrák Creative Commons License 2004.09.08 0 0 176

 

 

Szerintem ezt a költségvetést még megcsinálják, és végrehajtják a jelenlegi PM vezetéssel, hogy időben ki tudják rúgni a megszorítások után Draskovicsot.

Előzmény: sierra (174)
Zmac Creative Commons License 2004.09.08 0 0 175
Néhány napja állítólag Surányi és Bokros is kijelentették, hogy nem akarnak pénzügyminiszterek lenni. Nem mintha ez túl sokat jelentene.
Előzmény: sierra (174)
sierra Creative Commons License 2004.09.08 0 0 174

Egyre többen pedzegetik, hogy az ÁHT hiány elszaladása miatt Draskovics miniszteri széke sem éppen a stabilitás netovábbja.

 

Vajon milyen esélye lehet annak, hogy Gyurcsány új pénzügyminiszterrel vágjon neki a hátramaradt hónapoknak? Draskovics leváltását a pénzpiac csak akkor értékelné pozitívan, ha egy nála méginkább megszorító szelleműbb egyén következne (és még akkor is beijedne addig, míg ez véglegesedik), pl. Bokros. De rebesgetik Surányit is, aki külföldről térne vissza kb. október magasságában a posztra.

 

Draskovicsnek most újra határozottságot kell mutatnia, ha fenn akarja tartani kedvező szakmai megítélését, ugyanakkor a további megszorítás érthetően nehezére esik mind a minisztériumoknak, mind a szocialista/szabaddemokrata honatyáknak, utóbbiaknak talán valamelyeset kevésbé.

 

Nos akkor inog-e Draskovics széke valójában, szerintetek?

Feri 44 Creative Commons License 2004.09.05 0 0 173
"Namost, ha én tudok valamit, az nem azt jelenti, hogy hallottam valamit valakitől valakiről, hanem azt, hogy bizonyítékaim is vannak rá."

 

Talán nem kellene önmagadból kiindulnod, hanem inkább a politikai élet megnyilvánulásaiból.

Oldalfüggetlen, hogy mindenki hazudik, rágalmaz. Miért pont a miniszterelnököt veszed ki ebből a közegből. Ő sem lehet (sokkal) jobb.

Tehát, az, hogy mit mond, számomra nem bizonyíték, főleg, hogy nem is emlékszünk rá PONTOSAN, hogy mit is mondott.

 

Másrészt, én konkrétan tudok X önkormányzat Y köztisztviselője és Z vállalkozó korrupciós ügyeiről, bizonyítani még sem tudom. Gondolod, hogy ez nem eshet meg Medgyessyvel is? Másrészt miért ne hazudna? Ez a politikacsinálók egyik fő eszköze. Miért pont tőle várod el, hogy más legyen?

 

Az eddigi parlamenti vizsgálóbizottságok egyike sem tudott eddig soha semmi kézzelfoghatót felmutatni. Félek, hogy ez így is marad.

 

 

 

"Ha nem megy el, az már eleve beismerése valaminek, ha meg elmegy, akkor ott már tényleg bizonyítékokkal kell előállnia."

 

Az csak értelmetlen logikai játék, hogy ha nem bizonyít, akkor beismer. A jog nem így működik. Persze a politikai ellenfelei kijátsszák ezt a lapot, de eredménye ennek sem lesz.

Előzmény: Alpári Gnác (172)
Alpári Gnác Creative Commons License 2004.09.05 0 0 172

Persze szó szerint nem tudom idézni, de nagyjából úgy volt, hogy Medgyessy azt mondta, az SDSZ tele van korrupciós ügyekkel. Erre Friderikusz megkérdezte, hogy a Wekler/Demszky ügyre gondol, vagy tud valami mást is. Erre válaszolta M. hogy jól is nézne ki ha ő, mint miniszterelnök nem tudna többet, mint egy újságíró.

 

Namost, ha én tudok valamit, az nem azt jelenti, hogy hallottam valamit valakitől valakiről, hanem azt, hogy bizonyítékaim is vannak rá. És én nem vagyok miniszterelnök. Egyébként gyanúról, sejtésről beszélhetnénk, de egy miniszterelnök ilyenekkel meg ne álljon elő, hiszen minden apparátus a rendelkezésére áll, hogy ezeket bizonyítsa!

 

Mellesleg Kuncze ma nyilatkozott a 7-es stúdióban, hogy érdekes lesz, ha erre feláll egy vizsgálóbizottság. Mert oda nyilván meghívják M-t. Ha nem megy el, az már eleve beismerése valaminek, ha meg elmegy, akkor ott már tényleg bizonyítékokkal kell előállnia.

 

Mármost semmilyen illúzióim nincsenek a politikával kapcsolatban, lehet, hogy Kuncze vabankra játszik, esetleg közben a háttérben értésére adják M-nek, hogy semmi jóra ne számítson, ha borít, de az is lehet, hogy Kuncze bízik abban, hogy semmilyen bizonyítékot nem találnak ellenük, de még az is lehet, hogy tényleg nincsenek korrupciós ügyeik.

 

Mindenesetre a labdát sikeresen visszapasszolták M-nek, aki eddig sem arról volt híres, hogy az ilyen (vagy bármilyen) labdákat meg tudta volna játszani.

Előzmény: Feri 44 (171)
Feri 44 Creative Commons License 2004.09.04 0 0 171
Nem vagyok jogász, ezért csak elmélkedem.

 

Ha valakinek meg lenne a Medgyessy interjú hivatkozott része, jó lenne, ha PONTOSAN le is írná, mit mondott a miniszterelnök Friderikusznak.

Emlékeim szerint, mintha csak azt mondta volna, hogy baj lenne, ha mint miniszterelnök nem tudna többet a korrupciós ügyekről, a köznépnél.

 

Ez ugye nem bizonyít semmit. Mert a tudás és a bizonyíthatóság két különböző dolog. És mit jelent az, hogy tud róla. Hallotta? Látta? Bizonyítéka van?

És mi van, ha csak hazudott? A hazugságot általánosságban nem bünteti a törvény. Minden a megfogalmazáson múlik. Ha nem tett konkrét személyre szóló állítást, még becsületsértésért sem vonható felelősségre.

 

Volt már olyan, hogy miniszterelnök megfigyeléssel vádolta politikai ellenfeleit, azután nem tett feljelentést, de bizonyítani sem tudta. Végül is ott sem történt semmi. Feltételezem, hogy ez a forgatókönyv fordítva is működik.

 

Kíváncsi vagyok a jogászok véleményére, hogy mit kell tennie egy HIVATALOS SZEMÉLYNEK, ha tudomására jut, de nem bizonyítható egy bűntény.

Hülye példa: Négyszemközt elmondom A HIVATOS SZEMÉLYNEK, hogy X-et megöltem. Ha nem tud meggyőződni az állításom igazáról, mi a teendője?

Feljelent?

A bíróságok téves feljelentések tömegével fogják szemben találni magukat, mert a szervezett bűnözés azonnal ráharap a MÓDSZERRE. Teljesen ellehetetlenül az így is igen lassú igazságszolgáltatás.

 

Nektek mi a véleményetek az elmélkedésemről?

 

Kíváncsian várom a Jobbik precedensteremtő feljelentésének eredményét.

Előzmény: Qedrák (164)
Zmac Creative Commons License 2004.09.04 0 0 170
Úgy értettem, hogy a rendőrség akár megszüntetheti a nyomozást bűncselekmény hiányában. Ha nem, akkor természetesen ügyészség, bíróság. Megyónak viszont kötelessége feljelentést tenni, innentől az ügy folytatódik a rendőrségnél, és tovább a maga útján.
Előzmény: Törölt nick (168)
Qedrák Creative Commons License 2004.09.04 0 0 169

 

 

Ebből viszont politikai ügy lesz, ha ébren tartják. Mert a lemondó miniszterelnöknek tényleg óriási baki belerúgni a koalíciós partnerbe, ha korruptak voltak, ha nem.

Előzmény: Törölt nick (168)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.04 0 0 168

Nem, az a bíróság feladata. A rendőrség feladata annak kiderítése, hogy alaposan gyanúsítható-e valaki azzal, hogy elkövette a tényállásban leírtakat. Ha nem, akkor a részletek után nem is nyomoznak. Ha igen, akkor nyomoznak, majd a cuccot átküldik az ügyészségre, ahol eldöntik, van-e értelme bíróságra vinni a dolgot.

 

A rendőrség a fent leírtakban is csak akkor dönthet, ha valaki feljelent egy korrupt szadeszest, vagy akkor, ha valaki feljelenti Megyót az infók eltitkolásáért (vagy ez egyéb úton a rendőrség tudomására jut, és a gyanú alapos). Ezenkívül még az is kell, hogy az eltitkolt infók vesztegetésre vonatkozzanak.

 

Abban persze igazad van, hogy nem Megyó fog dönteni. De nem is a röndérek.

Előzmény: Zmac (167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!