Keresés

Részletes keresés

lehell Creative Commons License 2004.11.08 0 0 22

Kedveseim!

 tudom hogy méltattlan vagyok arra, hogy itt legyek, de ime a szétesés? Tudtam, tudom előre, hogy mi az, ami megmarad, ÖSZTÖNÖSEN, most meg kellett tanulnom, erre az ösztönre hallgatnom, ami ténleg belső hang, de mivel az anyag belseje üres, igy valaki beleszól, ebbe a anyagi világ üres belselyébe, akinek van file hallásra, hallhatja, nem hallattlan?

 nagyon szeretem Swédenburgot, akit egy magyar barátja - ismerőse vezetett be a szellemi világogokba, ellenben, azt ami Ő elért, mi is elérhetjük, sőt, TELJESEN MOST A TEST CSAK RUHA LETT, ki - be lehet járni, mint egy ház, vagy Isten - temploma?

 Édesanyám irtóra zsidó . zionista, ujjeruzsálemes, mig én, amiért baj van meg volt, A LEGŐRÜLTEBB VADMAGYAR VAGYOK, MERT ÉN MEGLÁTTAM ÉDESANYÁMBA, MEG A MAGYAROKBA AZT AZ EMBER, AKI HA ISMERED JÉZUSUNKAT, AKKOR A MAGYAR TÉNLEG AZ A FAJTA, AMIT A BUZI JOSEPFUS FLÁVIUS IS ELISMER? Na most Paul is, meg midnen Jézus krucifixxxest, buzinak látok, HISZ HA MAGYAR VAGY, LÉGY FÉRFI, mig most Édesanyám, meg a családom nagy része, irtóra zionista izráellista ujjeruzsálemes, akik mégis nagyon jó emberek, keresem az okát, mert Swédenburgot is nagyon szeretem, de nem érdekes, Ő Uj Palesztinia Uj Palesztin Uj Jeruzsálem világváros, mig most, mehecc a zsidókhoz, nincs Jézus, jól kiröhögnek, mig a kersztényekhez, Jézus meghalt, akkor hogy támadott fel? Mert, ha most NEM ZSIDÓSUL MAGYAR LENNÉK, szerintem akkor meghalnék a MAGYAROK ISTENÉNEK, amit megint, csak jól megrugdostak, meg elvertek a papok is, mert ördög van benned? Holott, te gondolod, hogy anyámat, meg családomat legyilkolom, mert a zsidók meg ügynökeik, elcsavarták a fejüket, vagy ha nem, na látod, itt már kirugnak, kizárnak, még a társadalombul is, holott 99% -a az embersignek igy érez, csak nem mernek kérdezni se erről, mert nem érdemes, ezt mondta eddig mind?

 Ti mit mondtok?

Amet Creative Commons License 2004.11.08 0 0 21

Kedves Norcrys!

 

Itt küldök egy írást a Biblia spirituális értelméről. Ezeket a Mennyben közölték Swedenborggal akit az Úr arra hívott el, hogy az ott látottakat, és hallottakat tolmácsolja:

 

 

      A mennynek az emberrel Ige által való összeköttetése.

 

303.  Azok, akik inkább a bensobb értelembol gondolkoznak, láthatják, hogy minden dolog közbeeso tagok által az elsovel függ össze, és hogy mindaz, ami össze nem függ, szétesik. Ha felette gondolkoznak, tudják hogy önmaga által semmi fenn nem állhat, hanem valamely elobbi által, és így minden az elso által; és hogy a kapcsolat az azt megelozohöz úgy viszonylik, mint a hatás ( munka ) a vele ható, vagy azt létrehozó okhoz. Mert ha a ható okok a hatástól elvonjuk, akkor a hatás is megszunik és szétesik. A tudósok így gondolták, így látják és bizonyítják, hogy a fennállás folytonos teremtés és hogy így minden az elso által, mivel ebbol jött lére, szintén folyton létre jönm, vagyis fennáll. Hogy azonban minden dolog az azt megelozovel miként kapcsolódik vagyis az elsovel, amelybol minden létre jött, miként függ össze, röviden megmagyarázni nem lehet, mert változatos és különbözo, hanem csak általánosságban. A természeti világnak a szellemivel kapcsolata van és ennélfogva a természeti világ és a szellemi világ minden dolga között megfelelési viszony áll fenn, amely megfelelésrol írottakat, lásd fentebb a 103-105. sz. alatt, továbbá, az emberi valamennyi része és a menny valamennyi része közötti kapcsolat által megfelelési viszony áll fenn, lásd fent 87-102. sz. alatt.

304. Az ember úgy van alkotva, hogy az Úrral összeköttetése és kapcsolata ( nexum et conjunctionem), ellenben a menny angyalaival csupán együttléte ( consociationem ) legyen. Hogy neki az angyalokkal nem összeköttetése, hanem csupán együttléte lehet, annak oka az, hogy az ember bensoje ( lelkének székhelye ) tekintetében az angyallal egyenlo; mert az embernek az angyalához hasonló akarata és hasonló értelme van.   Ezért van az, hogy az ember, ha az isteni rend szerint élt, eltávozása után angyallá lesz. Ezért, ha az embernek a mennyel való összeköttetésérol van szó, akkor az Úrral való összeköttetést és az angyalokkal való együttlétet értjük. Mert a menny az angyalok sajátja által nem menny, hanem az Úr Istenije által. Hogy az Úr Istenije képezi a mennyet, azt lásd fent 7-22.sz. alatt. Ezenfelül az embernek olyan tulajdonsága is van, amilyen az angyaloknak hiányzik, t.i. hogy az ember nem csupán bensoje által a szellemi, hanem egyúttal külsoje által a természeti világban is van. Külsoje, amely a természeti világban van, mindent magába foglal, ami természeti, vagy külso emlékezetének körébe tartozik, és ami ebbol gondolkozásában és képzelotehetségében van, általában az ismeretek és tudományok kellemeikkel és ingereikkel, amennyire azokat a világ megszabja ( sapiunt ex mundo.) Éppen így több más élvezet is, amely a test érzékiségéhez tartozik; azonkívül maguk az érzékek, a beszéd és a cselekedetek. Ez mind az utolsót képezi, amelyben az Úr isteni befolyása végzodik; mert ez a középen meg nem áll, hanem utolsó fokáig elorehatol. Ebbol tehát kitetszik, hogy az emberben az isteni rend végso foka van és hogy az az utolsó, azért az az alap és a támasz is. Mivel az Úr befolyása a középen meg nem marad, hanem, mint mondottam, utolsó fokig elorehatol és mivel a közép, amelyen az áthatol, az angyali menny, az utolsó pedig az embernél van és mivel kapcsolat nélkül semmi sincs, ebbol az következik, hogy ilyen kapcsolódás és összeköttetés a menny és az emberi nemzetség között fennáll; hogy az egyik a másik által ál fenn és hogy az emberi nemzetség a menny nélkül, mint valamely lánc horog nélkül, és a menny az emberi nemzetség nélkül, mint a ház alap nélkül való lenne.

305. De mivel az ember ezt a mennyel való kapcsolatot azáltal, hogy bensojét a mennytol elfordítá, széttépte és ezt az ön és a világi szeretet által a világ és önmaga felé fordította és így önmagát az alól elvonta, úgy hogy többé a mennynek alapjául és támaszául nem szolgálhatott, azért az Úr olyan eszközrol gondoskodott, amely a menny támaszát és alapját helyettesítse és a mennynek az emberrel való összeköttetésére is szolgáljon. Ez az eszköz az Ige. Hogy az Ige ilyen eszközül miképpen szolgál, azt a "Mennyei titkokról" írott muvemben, körülményesen megmutattam, amit egybefoglalva a "Fehér lóról" írott muvecskémben is meg lehet találni, amelyrol a Jelenések könyvében és  a "Mennyei tanítás"-hoz írott függelékben van szó.

306. A mennybol megtanítottak, hogy az osembereknek /legrégibb?/ közvetlen kijelentésük volt, mert bensojük a menny felé volt fordulva és hogy ennélfogva az akkori idoben az Úr és az emberi nemzetség között közvetlen összeköttetés állott fenn. Azonban az o koruk után ily közvetlen kijelentés többé nem adatott, hanem a megfelelések által való kijelentés, mert a késobbieknek egész Istentisztelet ilyenekbol állott, ezért ennek a korszaknak egyházait jelképes egyházaknak nevezzük. Mert ok akkor tudták, mi a megfelelés és a jelképezés, és hogy mindaz, ami a földön van, a szellemi dolgoknak,  amelyek a mennyben és az egyházban vannak, felelnek meg, vagy ami ugyanaz, azokat jelképezik. Ezért a természeti dolgok, amelyek Istentiszteletük külsojét képezték, nekik a szellemi módon, tehát az angyalokkal való gondolkozásra eszközül szolgáltak. Miután a megfelelések és a jelképezések tudománya megszunt, az Ige akkor iratott, amelyben minden szó és a szavak értelme megfelelés és így szellemi, vagy benso értelmet foglal magában, amelyben az angyalok vannak. Ezért, ha valamely ember az Igét olvassa és ezt annak külso, vagy betu szerinti értelmében érti, akkor az angyalok ezt a benso, vagy szellemi értelem szerint értelmezik. Mert az angyalok valamennyi gondolata szellemi, míg az emberek gondolata természeti. Ezek a gondolatok ugyan különbözoknek látszanak, mégis egyek, mert megfelelnek. Ebbol ered az, hogy miután az ember a mennytol eltávolodott és a kapcsot ( köteléket ) elszakasztotta, az Úr az Ige által gondoskodott arról, hogy a menny az emberrel összeköttetésben legyen.

307. Hogy a menny az Ige által az emberrel miképpen köttetik össze, azt az abból idézett néhány hely által megvilágosítani akarom:
    "Láték új eget és új földet, mert az elobbi ég és az elobbi föld elmúlott és látám a szent várost az új Jeruzsálemet, amely az Istentol szálla alá mennybol. A város négyszögletes vala, amelynek hosszúsága annyi, amennyi szélessége. És az angyal megméré a várost a vesszoszállal tizenkét ezer futamatnyira és annak szélessége, hosszúsága és magassága egyenlo. És megméré annak kerítését száznegyvennégy singre, embernek mértékével, amely az angyalé. A kerítésnek rakása vala jáspisból, a város pedig tiszta arany és hasonlatos a tiszta üveghez. És a város kerítésének fudamentuma megékesített mindenféle drágakövekkel; a tizenkét kapu pedig tizenkét gyöngybol való és a város útjai tiszta aranyból, mint az átlátszó üveg". Jelenések 21: 1,2,16,176,18.19,21.
   Az ember, aki azt olvassa, , másként, mint betu szerinti értelemben, nem érti, hogy t.i. a látható ég a földdel elmúlik és másik ég jön létre és hogy az új földre a szent város, Jeruzsálem, le fog jönni és hogy ez valamennyi mérete szerint a leírás szerinti lesz. De az angyalok, akik az ember mellett vannak, azt egész másként értik, vagyis mindazt, mait az ember természeti módon ért, azt ok szellemi módon értik. Az új ég és új föld alatt új egyházat értenek. Az Úrtól a mennybol leszállott város alatt az Úrtól kijelentett mennyei tudományt értik. Hosszúsága, szélessége és magassága alatt, amely egyenlo és 12,000 futamatnyi, ennek a tanításnak minden jóságát és igazságát összefoglalva értik. A falak ( kerítések ) alatt az azokat megoltalmazó igazságokat értik. A kerítéseknek 144 sing mértéke alatt, ami az embernek mértéke, amely az angyalé, mindezeket a megoltalmazandó igazságokat és ezek mivoltát egybefoglalva, értik. Tizenkét kapuja alatt, amelyek gyöngyökbol valának, a bevezeto igazságokat értik. A gyöngyök ilyen igazságokat is jelképeznek. A kerítések alapja alatt, amelyek drágakövekbol valának, az ismereteket értik, amelyeken ez a tanítás alapszik. Az arany alatt, amely hasonló a tiszta üveghez, amelybol a város és annak útjai állanak, a szeretet jóságát értik, amelybol a tanítás igazságaival átlátszik. Ilyen módon  fogják fel az angyalok mindezeket, tehát nem úgy, mint az ember. Az ember természeti fogalmai az angyalok szellemi fogalmába így mennek át anélkül, hogy az Ige betu szerinti értelme felol tudomásuk volna, mint pl. Az új menny és az új földrol, az új városról, Jeruzsálemrol, annak kerítéseirol és a kerítések alapjairól és a mértékekrol. Mindazáltal az angyalok gondolatai, az emberek gondolataival egyet jelentenek, mert azok egymásnak megfelelnek. Egyet jelentenek, csaknem mint a beszélo szavai és ennek értelmisége /értelme?/ a hallgató elott, aki nem a szavakra, hanem csupán a jelentoségre figyel. Ebbol kitetszik, hogy a menny az Ige által az emberrel miképpen van összekötve. Még egy példa az Igébol:
    "Azon a napon ösvény lészen Egyiptomból Assiriába és bémegyen az assiriabeli ember Egyiptomba és az egyiptombeli Assiriába és az egyiptombeliek az assiriabelieknek szolgálnak; azon a napon az Izráel az egyiptombeliekhez és assiriabeliekhez harmadik lészen és az ország közepében áldás lészen, akiket megáld Zebaót, a seregeknek Ura, mondván: áldott az én egyiptombeli népem és az assiriabeli, az én kezem munkája; és az én örökségem az Izráel! Ézsajás 19: 23-25.
   Hogy az ember és az angyalok ezt miképpen gondolják, midon ezeket olvassák, az az Ige betu szerinti és szellemi értelmébol kitetszik. Az ember a betu szerinti értelemben azt gondolja, hogy az egyiptomiak és assiriabeliek az Úrhoz megtértek és elfogadtattak és hogy az Izráel népével egyet képeznek. Ellenben az angyalok, a szellemi értelem szerint, a szellemi egyház emberére gondolnak, aki ebben az értelemben itt leírva van és ennek szellemi Izráele; a természeti, az egyiptomi és az értelmi, amely a középso, az assziriabeli. Ez és amaz az értelem mindazáltal egy, mivel egymásnak megfelelnek. Ha eszerint az angyalok szellemi módon gondolkoznak és az emberek ama szerint természeti módon, akkor, csaknem mint a lélek és a test, összeköttettek. Valóban az Ige benso értelme annak lelke és a betu szerinti értelem, annak teste. Ilyen alkatú az Ige minden részében. Ebbol kitetszik, hogy ez a mennynek az emberrel való összeköttetésének eszköze és hogy betu szerinti értelme a szellemi értelem támaszául és alapjául szolgál.

308. Az Ige által a mennyel összeköttetésük van azoknak is, akik az egyházon kívül vannak, ahol Ige nincs; mert az Úr egyháza mindent felölelo és mindazoknál jelen van, akik az Istent elismerik és szeretetmunkásságban élnek. Ezeket a másikéletben az angyalok tanítják és az isteni igazságokat elfogadják. Errol alább a saját fejezetében, ahol a pogányokról lesz szó, meggyozodést szerezhetünk. A földi általános egyház az Úr tekintete elott olyan, mint egy ember, éppúgy mint a menny, amelyrol a megírottakat lásd fent 59-72. sz. alatt. Ezzel szemben az az egyház, amelyben az Ige és azáltal az Úr ismeretes, olyan, mint amaz emberben a szív és a tüdo. Hogy az egész test valamennyi belso része és tagja különbözo elágazások által életét a szívtol és a tüdotol nyeri, ismertes, ezért az emberi nemzetség az a része is, amely azon az egyházon, ahol az Ige van, kívül esik és amaz ember tagjait képezi. A mennynek az Ige által azokkal való összeköttetése, akik távol állanak, a világossággal is összehasonlítható, amely a középtol maga körül kiterjed. Az isteni világosság az Igében van és benne az Úr a mennyel együtt van jelen és e jelenlétnél fogva  távollevok is világosságban vannak. Másként lenne ez, ha Ige nem volna. E még inkább megvilágosul azáltal, amit fent a menny alakjáról, amely szerint az egyesülések és a közlések abban történnek, megmutattam. Ezt a titkot csupán azok értik meg, akik a szellemi világosságban, de azok nem akik csupán a természetiben vannak. Mert azok, akik a szellemi világosságban vannak, számtalan olyan dolgot látnak világosan, amit azok, akik csupán a természeti világosságban vannak, egyáltalán nem, vagy csak homályosan látnak.

309. Ha az Úr e földre ilyen Igét nem adott volna, akkor az ember e földön a mennytol elválasztva maradt volna és ha a mennytol elválasztva maradt volna és ha a mennytol elválasztva van, nem lett volna többé értelmes, mert az emberi értelmesség a mennyei világosság befolyása által jön létre. Ennek a földnek embere azért is ilyen, hogy ez nem, mint más világtestek lakói, akikrol egy külön kis munkában szólottam, közvetlen kijelentést nyer és azáltal taníttatik az isteni igazságokban. Mert ez inkább, mint azok, a világiban és így a külsoben van, holott a benso az, ami a kijelentést felveszi. Ha  külso venné azt fel, akkor az igazat megérteni nem lehetne. Hogy ennek a világtestnek embere ilyen, az meglátszik az egyházhoz tartozók közül azokon, akik, habár az Igébol a mennyrol, a pokolról, a halál utáni életrol értesültek, azért ezeket szívükben mégis tagadják, akik között olyanok is vannak, akik a többiek felett, a tudományosság hírében állanak. Ezekrol tehát azt kellene hinni, hogy a többieknél bolcsebbek.

310. Az angyalokkal az Igérol többször beszéltem és mondám, hogy azt némelyek együgyu írásmódja miatt megvetik és hogy benso értelmérol egyáltalában semmit sem tudnak és ezért nem is hiszik,  hogy abban oly nagy bolcsesség foglaltatnék. Az angyalok azt mondották: az Ige írásmódja, habár betu szerinti értelemében együgyunek látszik is, mégis olyan, hogy azzal jelességére nézve sehol semmi össze nem hasonlítható, mert abban nem csupán minden gondolatban, hanem minden egyes szóban isteni bolcsesség van elrejtve és ez az bolcsesség a mennyben kiviláglik. Azt akarták ezzel mondani, hogy az a menny világossága, mivel az az isteni igaz, mert az isteni igaz a mennyben világít. ( lásd fent 132. sz. alatt.)  azt is mondották, hogy ilyen Ige nélkül a mi födünk embereinél semmi mennyei világosság és így a mennynek velük összeköttetése nem volna, mert amennyire az embernél a menny világossága jelen van, annyiban áll fenn az összeköttetés is és az Ige által az isteni igaznak kijelentése is annyiban adatik meg neki. Hogy az ember nem tudja, miszerint ez az összeköttetés az Ige természeti értemének megfelelo szellemi értelme által történik, annak oka az, hogy ezen a földtesten élo ember az angyalok szellemi gondolkozásáról és beszédérol semmit sem tud és hogy ez az ember természeti gondolkozásától és beszédétol teljesen eltér és hogy mivel ezt nem tudja, semmiképpen nem tudhatja, mi a benso értelem és így azt sem, hogy azáltal ilyen összeköttetés eszközöltetik. Azt is mondották, ha az ember tudná, hogy ilyen értelem van és az Ige olvasása közben annak némi ismeretébol kifolyólag gondolkodnék, akkor mélyebb bolcsességre jutna és a mennyel még inkább összeköttetnék, mert azáltal angyali fogalmakba hatolna be. www.extra.hu/swedenborg (idézet a Menny és a Pokol a látottak és hallottak szerint c. művéből.)

 

Üdv: Amet
 

Előzmény: Norcrys (-)
Amet Creative Commons License 2004.10.12 0 0 20

Kedves Norcrys!

 

Nemrégen gazt égettem. Alul száraz gallyak voltak, amik hamar lángra lobbantak, és hevesen égtek. Gyorsan rádobtam a fönnmaradt nem túl száraz gazt, hogy az is elégjen az erős tűz hevében. A számításom nem jött be, mert sok volt a fű, és a tűz lassan kihunyt és már csak füstölt. Kezdett sötétedni, és én nagyon elégedetlen voltam az eredménnyel. Próbáltam feléleszteni úgy hogy használt olajat öntöttem rá, meglevegőztettem az alját, szétkapartam, összekapartam és azon gondolkoztam, hogy eloltsam e vízzel? Közben sötét lett, és a kilógó alig izzó ágvégek mint a csillagok világítottak. Összekotortam egy kupaccá, hogy a hamu teljesen eltakarta a parazsat, és úgy hagytam. Reggel még mindig füstölt, és csak délutánra égett ki. A felére csökkent az esti kupac.

 

Azért nem oltottam el, mert eszembe jutott, az az Ige, amelyben Jézus azt mondta, hogy tüzet hozni jött erre a világra, és mit tegyen ha ez már meggerjedt.
Először az is jól égett, lásd az első keresztények idejét. Itt a bűnk elhagyását értem égés alatt, nem azt amit velük csináltak. Aztán jött a szellemi éjszaka, ami most talán a legsötétebb. Ha valami parázs látszik, azonnal betakarják vastagon hamuval. Nehogy lángra lobbanjon az Igazság, és míg ők alszanak, mások "kiégjenek" (mennyeivé váljanak).

De a tűz a hamu alatt is dolgozik észrevétlen, és az égetésre szánt gazból a felét (az öt okos szűzet, aki tudott világítani, vagyis égni.) magával viszi.

 

Jézus a főpap volt az első, aki, győzött a kisértéseken, másszóval átment a tűzkeresztségen. Minket akik tanítványaihoz csatlakozunk barátainak, hív: "Azután megmutatá nékem Jósuát, a főpapot, a ki az Úr angyala előtt álla, és a Sátánt, a ki jobb keze felől álla, hogy vádolja őt. És mondá az Úr a Sátánnak: Dorgáljon meg téged az Úr, te Sátán; dorgáljon meg az Úr, a ki magáévá fogadja Jeruzsálemet. Avagy nem tűzből kikapott üszög-é ez? Jósua pedig szennyes ruhába vala öltöztetve, és áll vala az angyal előtt. És szóla és monda az előtte állóknak, mondván: Vegyétek le róla a szennyes ruhákat! És monda néki: Lásd! Levettem rólad a te álnokságodat, és ünnepi ruhákba öltöztetlek téged! Azután mondám: Tegyenek fejére tiszta süveget! Feltevék azért fejére a tiszta süveget, és ruhákba öltözteték őt, az Úrnak angyala pedig ott áll vala. És bizonyságot tőn az Úrnak angyala Jósuának, mondván: Ezt mondja a Seregeknek Ura: Ha az én útaimban jársz, és ha parancsolataimat magtartod: te is ítélője leszel az én házamnak, sőt őrizni fogod az én pitvaraimat, és ki- s bejárást engedek néked ez itt állók között: Halld meg Jósua, te főpap; te és barátaid, a kik előtted ülnek, mert jelképes férfiak ezek: Ímé, bizony előhozom az én szolgámat, Csemetét! Itt a csemete jelenti Krisztust, és az ő barátait, vagyis az egyházat. Annak van hatalma a tűzön aki az Isten oltárán elégett, vagyis elhagyta a bűnös életvitelt: Más angyal is jöve ki az oltártól, a kinek hatalma vala a tűzön...(Jel 14,18)

 

Jézus az aki keresztel tűzzel is! Aki kikerüli ezt, és nem győz a bűnök, hamisságok, hazug dogmák felett, az hasonló ahhoz aki tűzön jár, és nem ég meg a lába. Az Ilyen "átviszi" fiait is a tűzön, és az Ige a varázslók közé számlálja: És átvitték fiaikat és leányaikat a tűzön, jövendőket mondtak és varázslást űztek, és magokat teljesen eladták a bűnnek az Úr bosszantására.(2Kir 17,17)

 

Az Úr és testületének kiábrázolása egy testben mutatja, hogy lábát bizony érte a tűz rendesen: És a lábai hasonlók valának az izzó fényű érczhez, mintha kemenczében tüzesedtek volna meg; a szava pedig olyan, mint a sok vizek zúgása.(Jel 1,15)

 

Üdv: Amet 

 

Előzmény: Norcrys (-)
Norcrys Creative Commons License 2004.07.22 0 0 19
Kedves Amet!

Végre valaki arról ír, amit kértem! Ilyeneket szeretnék olvasni.
Előzmény: Amet (18)
Amet Creative Commons License 2004.07.21 0 0 18

Kedves Norcrys!


"Jn 1,1-5:
Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
Ez kezdetben az Istennél vala.
Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
Ez a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be azt."

 

A fenti Igerész tömör tartalma az egész szentírásnak!
Kezdjük a végén: A sötétség nem fogadta be a világosságot.
Sötétségnek magunk között (keresztények) nem a 24-óránként megismétlődő, és a föld forgásából adódó éjszakai periódusokat értjük, hanem amit ez kiábrázol: a szellemi sötétséget.

Minden ami körülvesz értelemmel van teremtve, és információt hordoz a szellemi vilá
 láthatatlan titkairól.


A nap az Isten jelképe amelyből minden világosság/értelem, meleg/szeretet származik. A hold az istenfélő ember képe, amelynek nincs saját fénye és melege, legfeljebb tükrözni képes, az éjszaka/istentelen világ számára a napot. Úgy van a világ megalkotva, hogy Isten azok számára akik keresik láthatóvá, és megismerhetővé válhat, annak pedig aki nem akarja, marad az álltaluk Isten számára emelt kereszten lógó halott külső megnyugtatónak vélt
látványa. A nap melege, és fénye sarjaszt életet tavasszal. A tavasz, vagy kezdet, vagy hajnal, vagy gyermekkor jelenti az élet indulását. Az élet jelenti az Isten tudatos önálló keresését, amit a földből kibújó a világosság, és meleg felé hajló inda jelképez.
Amelyik magonc meghallja az álltalános hívást, es kibújik/értelmes Isten szerint, és van aki nem/bolond. Az élet a "napban" van, a mag alszik. Van amelyik felébred és nem fekszik vissza, ez a döntés van egyedül a magtól. Az alvást szellemi halálnak is értjük. Az "életképes" kikelt növény nem bújik vissza, hanen egész életében nyújtózkodik a nap felé, míg hatalmas fává lesz. Ez is a nap műve, csak az akarat, hogy elérje a napot a magé. Az Igének van külsö, szellemi, és mennyei
jelentése, amit az Úr feje fölé függesztett háromnyelvű felírat szimbolizál. Mindegyik arról szól, hogy kicsoda az Úr. Hogy ki melyiket képes megfejteni attól függ, hogy
milyen "magasra nő". Mint ahogy Pál mondja: "nem mondom, hogy már elértem..." hanem célegyenest nekidőlve igyekezett a legtöbbre, pedig már annyit tudott, hogy fékezni kellett.
Ez az elrejtett manna, vagy szellemi táplálék, amit "hajnalban" és másnap, és harmadnap, és minden nap újra, és újra keresni és szedni "kellett".  Ami már kezdetben Istennél volt, de mivel az újszülöttnek minden vicc új, ezért mindenkinek
magának kell kikaparni a "gesztenyét", és nincs személyválogatás. De segítség van, ha az Úr látja az igyekezetet.

 

Üdv: Amet
 

Előzmény: Norcrys (-)
lsr Creative Commons License 2004.07.20 0 0 17

Szia Norcrys!

 

5-ös számú hozzászólásodhoz:

"A belső hang egy olyan információforrás, amely bizonyos tudatállapotban érhető el. Ha nem tudod, mi ez, akkor rá kell érezned. Aztán a magad tetszése szerint módosítod, a racionális agy mindig beleszól, de érzed rajta a spirituális tudást. Nem tudom, az enyém milyen, csak próbálkoztam..."

1. Mi az a bizonyos tudat állapot? Ebből nem csak egy van? (Gondolok arra az állapotra, amikor rá jössz arra, hogy létezel.)

2. Ráérzés? Olyasmire gondolsz, hogy egyszer csak véletlenül történik valami, és én meg megérzem (tehát nem tudom, csak érzem), hogy ez az?

3. A spirituális alatt te lelkit, szellemit értesz?

 

14-es számú hozzászólásodhoz:

Nem értem. Olyanokat keresel, akik egyetértenek veled?

 

16-os számú hozzászólásodhoz:

Vagy olyanokat, akiknek van véleményük?

Előzmény: Norcrys (5)
Norcrys Creative Commons License 2004.07.20 0 0 16
Nos, a fundamentális egyházak az élet minden területére érvényesnek és alkalmazandónak tartják vallásuk előírásait, a más vallásúakat nem tartják jónak, sőt gyakran ellenségnek tekintik. A világot, az egyes embereket vallásuk alapján ítélik meg, céljuk, hogy vallási meggyőződésük megjelenjen a kormányzásban, a törvényekben, a magánéletben is. Én a HGY-nél ezt tapasztaltam.

A saját fejemet töröm, szerintem azért töltöm az időmet (egyesektől eltérően) itt, hogy megismerjek más véleményeket is. Ha annyira jó lenne, amit kitalálok, akkor hirdetném, tanítanám, stb. nem kérdeznék.
Előzmény: elterito (15)
elterito Creative Commons License 2004.07.20 0 0 15

Mi jön ki belőle? Ez az amire kíváncsi vagyok, eddig teljesen kielégítetlenül.

 

 

Miért nem töröd a saját fejed rajta?

 

Más: Miért írtad a bevezetőben, hogy a Hgy bibliaértelmezése fundamentális? T hogy láttad ezt aktív HGy-s korodban?

Előzmény: Norcrys (14)
Norcrys Creative Commons License 2004.07.20 0 0 14
Egy kicsit úgy érzem, meg kell magyaráznom, mi is ez.

Egy olyan szöveggyűjteményt, mint a Biblia, a történelem során sokféleképpen értelmezték és ma is az egyes felekezetek kisebb-nagyobb eltéréssel értelmezik.
Sőt, vannak nagyon sokan, akik nem keresztényként használják és mondanak véleményt az egyes szövegrészletekről. Divatos is bevenni különböző egzotikus tanokba bizonyos kiragadott részleteket.

Mit írtam le az elején? Egy furcsa szöveget, ami azért az, mivel nem a szokványos értelmezés. Lehet vele vitatkozni, de egyértelműen elutasítani nincs értelme, mert ez a topic nem erre való. Vagy utasítsd el, és ne is gyere vissza, hiszen nincs értelme egynél többször azt mondani: hülyeség.

János evangéliuma a leginkább hajlik a misztikus irány felé, persze kétezer év után elég szolidnak hat a mai miszticizmus mellett. Ezért választottam éppen őt és a leghomályosabb szövegrészletet, hátha valaki veszi a fáradtságot és nem 100%-osan a racionális elméjével értelmezi. Mi jön ki belőle? Ez az amire kíváncsi vagyok, eddig teljesen kielégítetlenül.
Norcrys Creative Commons License 2004.07.20 0 0 13
A biblia nem a kultúra alapja hanem a vadhajtása.

Ezt a hülyeséget még magadnak se hidd el.
Előzmény: csapo (8)
Norcrys Creative Commons License 2004.07.20 0 0 12
Ha elolvasom János evangéliumának első fejezetét ( de ha csak az első 18 verset ) teljesen világos és egyértelmű számomra, hogy az Ige, az a teremtő Isten, aki testté lett, vagyis Jézus. Erről tesz bizonyságot Keresztelő János teljesen világosan és egyértelműen.
Mondtam mást? Nehéz egy irányban gondolkodó embereknek megmagyarázni, hogy ugyanazt mondom, ha csak a hivatalos értelmezést fogadják el.
HGY tagokat nem kértem ide, mert csak elrontjátok a topicot, vagy ha mégis, írjatok valami normálisat. Én se mondtam, hogy kamu az egész HGY-s teológia élén pénznyelő N$-el, mert nem tényleg nem az, akármilyen vezetőitek is vannak. El se olvasd, meg se nézd, még megront. Az ördögtől van, démonok súgják a fülembe, hogy eltérítsem az embereket az egyetlen igaz hittől, a megtéréstől, az újjászületéstől, kárhozottak legyenek és örökkévaló szalonnaként végezzék a pokolban. Hu!

A Biblia se nem egységes, se nem következetes. Attól te még hihetsz ebben, de ne hülyézz le, ha azt mondom, hogy emberek írták. Mert ezzel még nem degradáltam le, nem azt mondtam, hogy értéktelen és még ti sem gondoljátok komolyan, hogy Mózes haláláról szóló részt Mózes írta volna. Mégis az ő könyvének nevezitek, de ha előítélet nélkül olvasnátok, rájönnétek, hogy több darabból van összeállítva, több időben.

De ezzel nem mondtam azt, hogy nincs szellemi értéke. Van és éppen erről írtam. Nem arról, hogy hú, Jézus csak ember volt. Nem, Jézus ember volt és még .... Számotokra Isten, mások számára próféta vagy vallásalapító. Mindegyik egyszerre, és János kiforrott teológiát írt le (ez már akkoriban kialakult), Isten Fiáról. Nekem a mögöttes értelmezésről volt mondanivalóm, de teljesen feleslegesen, ha senki értelmes ember nem szól hozzá. Azért reménykedek.
ÁrPi Creative Commons License 2004.07.20 0 0 11
" Tehán magyarul amit érthetünk....., kezdetben volt az " khmm..Tiltakozhatnék egy ilyen kijelentés hallatán ,mert cáfolható hogy a magyarok (sokszínü, árnyalatokban gazdag ösi) nyelvén csakis az általad vázolt leszükítö illetve leszükített értelmezésre /és kérdéshalmazra/ juthatnánk!
Előzmény: Paleokrites (1)
elterito Creative Commons License 2004.07.20 0 0 10

Kétezer éve élünk keresztény kultúrában, aminek egy, több ember összegyűjtött írásait tartalmazó könyv az alapja.

 

Ez tényleg kamu.

Előzmény: Norcrys (4)
MILU Creative Commons License 2004.07.20 0 0 9

 

 

 

Ha elolvasom János evangéliumának első fejezetét ( de ha csak az első 18 verset ) teljesen világos és egyértelmű számomra, hogy az Ige, az a teremtő Isten, aki testté lett, vagyis Jézus. Erről tesz bizonyságot Keresztelő János teljesen világosan és egyértelműen.

Előzmény: Norcrys (6)
csapo Creative Commons License 2004.07.20 0 0 8
Ezt a hülyeséget még magadnak se hidd el.
Előzmény: Norcrys (4)
elterito Creative Commons License 2004.07.20 0 0 7

Ez magántopik? :-)

 

Kis helyesbítés: A HGy Bibliaértelmezése nem fundamentalista.

Norcrys Creative Commons License 2004.07.20 0 0 6
Az idézet igehelyben a te értelmezésed szerint ki az Íge?

Gondolom, itt most arról beszélsz, hogy Jézust helyettesítk be, amikor az Igéről van szó. Erről nekem semmi véleményem, az idézett szövegben nem erről van szó.

De ha továbbmegyünk:
És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk, akkor láthatjuk, hogy élő emberről van szó. Ez nem jelenti azt, hogy Jézus az Ige, hanem azt, hogy a Logosz megtestesült Jézusban. (Jézus emellett ember, tanító, rabbi, ács, gyógyító, sokféle, mint minden ember). Az, hogy megtestesült, azt takarja, hogy addig a Logosz nem volt elérhető emberi testben, Jézus volt ez első, aki a Logosszal, a Szentlélekkel képes volt "betölteni" az emberi testet.
Előzmény: lsr (0)
Norcrys Creative Commons License 2004.07.20 0 0 5
Milyen belső hangra figyelve kellene értelmeznünk?

Nos, én azt szerettem volna, ha egy-két ember még ír hasonlókat, mint én, de hát lehet hogy senki sem ért egyet az én megoldásommal, hogy a belső megértést használjuk.
Ez természetesen szubjektív megértés, de nem baj, hiszen ezzel lenne gazdagabb az egyik legfontosabb vallási, spirituális mű értelmezése.
A belső hang egy olyan információforrás, amely bizonyos tudatállapotban érhető el. Ha nem tudod, mi ez, akkor rá kell érezned. Aztán a magad tetszése szerint módosítod, a racionális agy mindig beleszól, de érzed rajta a spirituális tudást. Nem tudom, az enyém milyen, csak próbálkoztam...
Előzmény: lsr (0)
Norcrys Creative Commons License 2004.07.20 0 0 4
A biblia nem a kultúra alapja hanem a vadhajtása. És még finom voltam.

A tagadás pedig nem az ész alapja. Ember! Kétezer éve élünk keresztény kultúrában, aminek egy, több ember összegyűjtött írásait tartalmazó könyv az alapja. Nem értelek...
Előzmény: csapo (2)
Norcrys Creative Commons License 2004.07.20 0 0 3
Uff, Paleokrites, mintha egy kicsit összezavarodtál volna!
Valóban sok a platonista meg egyéb görög filozófiai elem Jánosnál, ami aztán szép misztikus ködbe burkolózik itt az elején.
Amit te mondasz, az a tipikus példája a racionális, bal agyfélteke erőlködésének. Ne tedd! Így nem fogod megérteni, a két résznek egyszerre kellene működnie, ehhez valami tudatmódosítást ajánlok (egy kis bor :))) de a meditáció egészségesebb. A nőknek ez általában könnyebben megy.

Azért válaszolok.

Kezdetben volt az ige, aki isten volt egy másik Istennél....., de minden eme ige által lett és nélküle semmi nem lett....., ami lett....., DE Ő HOGYAN LETT A KEZDETEKBEN Istennél?

Nem Isten volt egy másik Istennél. Az Isten fogalma nem egy szokványos entitást takar, hanem egy olyan elvont szellemi fogalom, amelybe belefér a fenti "érthetetlen" dolog. Ott rontják el, hogy Istent valami szupermennek képzelik, így azonban értelmetlen az egész. Az hogy az Ige kezdetben Istennél volt, egy kiindulópontra utal. Kell egy pont, ahonnan elindul a történet, jelen esetben ez az a pont, ahol az Ige és Isten szétválaszthatóak lesznek. Mivel ez történik, az író jogosan utalhat arra, hogy előtte nem voltak megkülönböztethetőek. De ez a mi szemszögünből van, így kell értelmezni, hogy így látjuk, ezt tudjuk róla mondani, nyilván a dologban sok mindennek kell lennie, de a megértésünk erre korlátozódik nyelvi szinten.

Ha az igében van az élet és a világosság, akkor miképpen halnak meg az emberek és miért nincsen fény a sötétségben és mi az a sötétség az embereknél, hogy meg kelljen világítani?

Megint tipikusan kevered, halmozod: "ige, élet, világosság, stb" mintha minden mindegy lenne, minden fogalom egyforma lenne, pedig tudod, hogy nem az.
A halál miért zárja ki a világosságot? Nem értem... Az, pedig, hogy a sötétség nem emészti fel a fényt, miért jelentené azt, hogy nincs fény a sötétségben?

A sötétség az embereknél az az állapot, amikor a gondolkodás elfajul és inkább engedelmeskedik a mély, ösztönös állapotnak (sötétség), mint a belső megértésnek (világosság). Tudom, rossz a kifejtésem, de azért valamennyire rávilágít a dologra.

tudás nélkül pedig Isten is buta maradna
Mondom, Isten nem antropomorf lény, sem nem szuperego vagy valami hasonló. Nincs olyan, hogy "Isten tud vagy nem tud valamit" - ez az Isten fogalmában nem értelmezhető. Más szabályok érvényesek.
Előzmény: Paleokrites (1)
csapo Creative Commons License 2004.07.20 0 0 2
A biblia nem a kultúra alapja hanem a vadhajtása. És még finom voltam.
Előzmény: Norcrys (-)
Paleokrites Creative Commons License 2004.07.20 0 0 1

Kedves Norcrys!

 

János/?????/ híres philoni gondolatait az idealista szellemiség vezette....., talán Platón után szabadon.......

Tehán magyarul amit érthetünk....., kezdetben volt az ige, aki isten volt egy másik Istennél....., de minden eme ige által lett és nélküle semmi nem lett....., ami lett....., DE Ő HOGYAN LETT A KEZDETEKBEN Istennél?

Mert Isten öröktől fogva van, de az ige csak a kezdetektől, talán a teremtésre utalva.....?  Melyik teremtési tárgyat és fázist értve?

Ha az igében van az élet és a világosság, akkor miképpen halnak meg az emberek és miért nincsen fény a sötétségben és mi az a sötétség az embereknél, hogy meg kelljen világítani?

Nos az univerzumot egyenlőre ne keverjük a naprendszer megalkotásába, hisz a semmiből nem lehet semmit teremteni, tudás nélkül pedig Isten is buta maradna, de ő kitől tanult meg beszélni, alkotni és honnan szerezte azokat az elképzeléseket, amikhez feltételezhetően egy szeéles tapasztalattal kellene rendslkeznie? amikor még semmi nem volt, csak Isten....

 

Üdv: Paleo

 

Előzmény: Norcrys (-)
lsr Creative Commons License 2004.07.20 0 0 0

Szia Norcrys!

 

Milyen belső hangra figyelve kellene értelmeznünk?

 

Az idézet igehelyben a te értelmezésed szerint ki az Íge?

És ki az az Isten akinél az Íge "vala"?

És hogy lett az Íge Istenné?

Ki által lett minden, az Íge által, vagy Isten által, akinél az Íge "vala"?

Előzmény: Norcrys (-)
Norcrys Creative Commons License 2004.07.19 0 0 topiknyitó
Csak az Újszövetséggel foglalkoznék. János evangéliuma híresen spirituális töltöttségű, ezt kezdeném most el (köszönet a HGY Online Biblia szolgáltatásának).

Jn 1,1-5:
Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
Ez kezdetben az Istennél vala.
Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
Ez a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be azt.

Az "Ige" (Logosz) az a teremtő erő, amely az Univerzum alapja, ami mindent áthat és fenntart, enélkül nem lehetséges a létezés. Az Ige és Isten egyek, de külön létezőkként is felfoghatjuk őket. A Logosz megismerhető, nem csak egy elvont fogalom, hanem valóságosan átélhető erő, amelyben ott az "élet" és a "világosság". Az "élet" a tudatosság, amely az embernek adatott, hogy megismerhesse a sötétséget és a világosságot. A tudatosság jó, de az ösztönök mély sötétsége kiveti magából, elutasítja azt. A tudattalan harcol a tudatos világosság ellen. Ez az emberiség mély belső harca már évezredek óta, amióta tudatra ébredt.
Mivel a Logosz és Isten egyek voltak, ezért a Logosszal való egyesüléssel Isten is elérhetővé válik. Ehhez a tudatosságot világossággal kell feltölteni, egy olyan energiával, amely megvilágít és egy belső tűzzel tölt fel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!