Szép lista az bizony. Évente majd 1 motor :D Jó is lehet ilyen hajlott korban, egy új asszonyság bearanyozza az életét az embernek, még motorozik is ammmán alapból jó ajánlólevél, grat :)
Nálam a terpemotorozással volt, így, hogy azt hittem abban az irányban fogok elmozdulni. 2006-tól Simson S51, ETZ150,Honda XLR250, KTM EXC250, GASGAS EC300, KTM EXC450. Aztán itt lett a vége 15-ben. A régi szép idők véget értek, mire lett normálisabb kétkerekűm, mindent lekerítettek, villanypásztor, anyámkínja. Beszűkült a lebensraum, pályázni meg lusta vagyok, annyit nem ér az egész. Maradt a zöldi és mindig agyaltam mit lehet rajta fejleszteni, alakítani. Arra az évi 3 max 4000 kilcsire semmi értelme több milliós motort tartanom, az alább vázolt okok miatt, nincs is bennem a vágy, hogy újítsak. Az utak felénk azért javultak, van egy 100 km körüli iskolaköröm, ami szinte végig normális minőségű, de a alacsony rangú utat takar. Városokat kerülöm ahogy tudom, autópálya szintén felejtős. A közlekedési morál nem tudom milyen, de én vagyok az "állat" aki januárban 5 fokban beesik neked féktávon/kanyarba, szakadó esőben azon élvezkedik, hogy állandóan túlforog a kerék, 200-nál melyik bukkanón szippantja fel az elejét (bár kerekezni nem tudok sajna:( ) Szóval akinek a közlekedők nagy része minden jót kíván. De természetesen én sem úgy ülök fel, hogy most minden áron meg akarok dögleni, csak ahol lehet, ott adagolva van a tempó. De pl sosem előzök jobbról, lassító szigetenél is kivárom, még ha egy traktor azt is, mindig irányjelzek, ha záróvonalon, akárhol előzők, oda-vissza. Egyedül megyek mindig és tök élvezem, hogy senkihez nem kell alkalmazkodnom. Néha, összejön egy jó kanyarvadászat, ha hasonló partnerre találok, de ez nagyon random faktor. Ez a része kicsit azért hiányzik :)
Kb képben vagy, VFR750-ből 3db volt, RC36I 1db, RC36II 2db. Aztán volt még Fazer 600 S1, Hornet 900, CBR600F4, Apunak meg 1100XX. 2016-ban úgy gondoltam hogy befejezem, elég volt. Az utak minősége, a közlekedési morál eljutott odáig, hogy élvezhetetlenné tette a motorozást. És jött a 2018-as év, amikor összejöttem a feleségemmel, akinek régi vágya volt hogy motorozzon, no nem mint benzintyúk, hanem mint pilóta. :) Mondom oké, vágjunk bele, így vettünk 2 motort, neki egy XJ600S van. Aztán az események láncolata az lett, hogy a motorozásnak köszönhetően megint egy új irányt vesz az életem az Ivanics Motorsnál. :)
Jah, a doboz hozzá volt a Fézerhez, ami amúgy nem olyan rossz dolog, ha közlekedési eszköz üzemmódban használom a motort, akkor jól jön van hova pakolni és megvédi a csomagokat az esőtől. :)
FZR600, VTR1000F, SP-02 (2db), VFR750, VFR800, GSF1200 Mk1, CBR900RR SC28, kb ezekre emlékezem. Segíts mi maradt ki a listából :) Papinak volt 929-e :(
Jó kis thundercat blokk. Remélem azt a baszom topkézt is a motorral adták, nem te raktad rá :P
Ajánlanám a Paolo Tarozzi-féle (én ezt használom) kormánykiemelőt, ami szögben is állítható. Olyan 160 EUR az ára és tekintve az XBR árfekvését eléggé súlyos tételnek tűnhet. Bár, ha raksz rá valami csőkormányt az sem fog olcsóbban kijönni, max használtból. Bowden, fékcső egyébb sallangok (másik villahíd, ha a gyárit nem akarod bántani) valószínűleg cserések lesznek.
Megvan még a jó öreg Domi? :) Úgy látszik mindenkinek ilyen őskövületek vannak a portán, Csaszi 1250-es Banditja a legújabb masina, Macc is még az 1200-es Banditával nyomja, ahogy Sunyt ismerem, neki is még a Csibefos van meg.
Rengeteg boltban tudsz mindenféle kormányt beszerezni, pl X-bike, Méray motor, RMC, stb. Mindenképpen motorral menj oda a boltba, hogy nagyjából rá tudd próbálni a gépre, hogy miként fog rajta állni, illetve hogy van lesz-e szükség a bowdenek, illetve a fékcső cseréjére!
Egy jó öreg első generációs Kisfézert szerváltam tavaly, egyenesen Ausztriából. Alapvetően jó állapotban volt, de azért ott kint is vannak önjelölt motorszerelők, pár dolgot korrigálni kellett rajta. :) Ami a lényeg hogy nem volt összetörve, gyári a fényezése, nem volt szétgányolva, bár volt pár érdekes megoldás amit ki kellett javítani, pl a hátsó féknyereg konzoljában a menetet túlhúzták, és valami idegen csavarral (amit otthon a vödörben találtak) tákolták meg. Illetve a blokk jobb oldalán van egy alu csavar a forgattyús ház alján, amit ha kitekersz, a helyére nyomásmérőt tudsz illeszteni, na ez a csavar volt szétbarmolva, lásd fotó. Volt egy pici olajszivárgás a kuplungfedél alól, az is javítva. Ezen kívül full csak a szokásos karbantartás, illetve kopó alkatrészek cseréjére volt szükség.
Sosem volt gyári kormányom. Csutkamagasítós volt, ami csak magasságban volt állítható, szöget csak befogó villaszáron való forgatásával lehetett módosítani, de vertikálisan nem. Úgy szoktam meg. Utólag (az utódját) látva tűnt csak fel mennyire hegyesen és meredek szögben álltak a csutkák. 2015-ben barkácsoltám át a már szögben állítható verziósra. Még kényelmesebb lett és vagy 10 centit nőtt széltében a kormány, sokkal kezesebb, könnyedebbé vált főleg alacsony tempójú manőverezésnél nagyobb erőkar, kevesebb izmozás:) Superbike kormány is tervben volt, de ahhoz mindenképpen vágni kellett volna az idomon. Az meg kizárt dolog nálam, stílusban sem illik a géphez, így felejtős lett. Csak a "H" idomtartót kellett száműzni, a 2002-es már anélkül jött ki, csak be kellett szereznem egy olyat. Minden kábel, vezeték maradt, semmit nem kellett cserélni. Egy nagyon kicsit ficánkolósabb lett az eleje, a felegyenesedetebb pozísön miatt, így gyári kormányvégsúly került fel az utángyári semmitérő alumíniumok helyett. Bevált. Kormánystabim nincs , de ez nem az a gép ami csapkodja a kormányt, ha kell, ha nem, pedig mentem szar úton eleget. Röviden ennyi :P
A ZX-9 egy nagyon eltalált allrounder motor aminek sajna utódja nincs sem a Kawánál, sem sehol.(De mondhatnám még RF900, YZF600CAT/1000ACE, CBR600F4i vonal) Ezért van meg 15 éve és ezért is marad , mindig újítgatok rajta, ami nekem fontos. Manapság csak pályaorientált megaszuper SBK/SSP kapható amelyek hétköznapi használata tiszta önszopatás. Ezek rendszámos pályagépek, oda lettek kitalálva, oda istenek, közútra (főleg magyarhon) sucky-sucky. Vagy ALL-TIME RACE ON módba.
Z1000SX, maradjunk a Kawánál. Nem lenne rossz. Tetszik is. De minek cserélném le, 30 kilóval nehezebb, semmivel nem tud többet, 250-et már csak nagy nyüsszögve éri el, pedig 150 köbcentivel nagyobb a blokk, újabb, injektor van minden aztán mégsem.
Z900 naked, hátsó ülés...:P Mi faszom ez? 20 éve még egy sportmotorra is tudtak rakni egy használhatót. De hogy a picsbe kap ez a szar engedélyt? Manapság csak a dizájn a lényeg azzal kell eladni mindent, az kell a népnek. Sokkal fontosabb a változtatható LED hangulatvilágítás, a nyalókás index, a 22 colos kijelző, a 20 colos felni.
Ja meg a legjobb dolog, hogy egy 20 éves ZX-9-el teljesen nyugodtan leállhatsz keménykedni, ha lenyomnak le vagy védve, de ha nem... és megy a kúposztás az már milyen jó dolog. Az Ezeréves Sólyom szedi az áldozatokat :D
Helyes, helyes, megérdemli az Öreglány a törődést. :) Én nem vagyok ilyen hűséges, nekem rengeteg motor cserélődött a portán az évek alatt, asszem 16. motornál járok most a Fazerrel. De már tervezem a következőt, ami valami túraenduro lesz, mert az utak állapota gyalázat.
Apropó, marad a csutkakormányod de magasabb lesz, vagy kicseréled superbike kormányra?
Faszányos váltás, gratula :) Nem kevés időt rántottál le hamutipróként.
Idén (merő unalomból meg a 20 éves évfordulóra:) szétrántottam a ződet, mint hülyegyerek a rossz biciklit :P Kormánycsapágy(golyós->kúp)/kerékcsapágyak/szimmeringek cserélve (kb semmi bajuk nem volt, de miért ne?) 530->525 lánc konverzió +3 fog hátra. Fokozatkijelző (GIpro), +4 ignition advancer, karbik felújítva. 6 dugós TOKICO helyett 4 dugós NISSIN. Merevítő nélküli (F) fejidom, elférjen a kormánykiemelő.
Mindig van amit lehet jobbítani, örök darab megérdemli :)
Motorkerékpár munkafelvevő leszek, a tűzoltóságnak ÁGYŐ van. :) Ha kell a Zőccséghez alkatrész, vagy esetleg szervizre van szükséged, szeptember 16-tól meg tudom oldani. :)