Sosem volt gyári kormányom. Csutkamagasítós volt, ami csak magasságban volt állítható, szöget csak befogó villaszáron való forgatásával lehetett módosítani, de vertikálisan nem. Úgy szoktam meg. Utólag (az utódját) látva tűnt csak fel mennyire hegyesen és meredek szögben álltak a csutkák. 2015-ben barkácsoltám át a már szögben állítható verziósra. Még kényelmesebb lett és vagy 10 centit nőtt széltében a kormány, sokkal kezesebb, könnyedebbé vált főleg alacsony tempójú manőverezésnél nagyobb erőkar, kevesebb izmozás:) Superbike kormány is tervben volt, de ahhoz mindenképpen vágni kellett volna az idomon. Az meg kizárt dolog nálam, stílusban sem illik a géphez, így felejtős lett. Csak a "H" idomtartót kellett száműzni, a 2002-es már anélkül jött ki, csak be kellett szereznem egy olyat. Minden kábel, vezeték maradt, semmit nem kellett cserélni. Egy nagyon kicsit ficánkolósabb lett az eleje, a felegyenesedetebb pozísön miatt, így gyári kormányvégsúly került fel az utángyári semmitérő alumíniumok helyett. Bevált. Kormánystabim nincs , de ez nem az a gép ami csapkodja a kormányt, ha kell, ha nem, pedig mentem szar úton eleget. Röviden ennyi :P
A ZX-9 egy nagyon eltalált allrounder motor aminek sajna utódja nincs sem a Kawánál, sem sehol.(De mondhatnám még RF900, YZF600CAT/1000ACE, CBR600F4i vonal) Ezért van meg 15 éve és ezért is marad , mindig újítgatok rajta, ami nekem fontos. Manapság csak pályaorientált megaszuper SBK/SSP kapható amelyek hétköznapi használata tiszta önszopatás. Ezek rendszámos pályagépek, oda lettek kitalálva, oda istenek, közútra (főleg magyarhon) sucky-sucky. Vagy ALL-TIME RACE ON módba.
Z1000SX, maradjunk a Kawánál. Nem lenne rossz. Tetszik is. De minek cserélném le, 30 kilóval nehezebb, semmivel nem tud többet, 250-et már csak nagy nyüsszögve éri el, pedig 150 köbcentivel nagyobb a blokk, újabb, injektor van minden aztán mégsem.
Z900 naked, hátsó ülés...:P Mi faszom ez? 20 éve még egy sportmotorra is tudtak rakni egy használhatót. De hogy a picsbe kap ez a szar engedélyt? Manapság csak a dizájn a lényeg azzal kell eladni mindent, az kell a népnek. Sokkal fontosabb a változtatható LED hangulatvilágítás, a nyalókás index, a 22 colos kijelző, a 20 colos felni.
Ja meg a legjobb dolog, hogy egy 20 éves ZX-9-el teljesen nyugodtan leállhatsz keménykedni, ha lenyomnak le vagy védve, de ha nem... és megy a kúposztás az már milyen jó dolog. Az Ezeréves Sólyom szedi az áldozatokat :D
Helyes, helyes, megérdemli az Öreglány a törődést. :) Én nem vagyok ilyen hűséges, nekem rengeteg motor cserélődött a portán az évek alatt, asszem 16. motornál járok most a Fazerrel. De már tervezem a következőt, ami valami túraenduro lesz, mert az utak állapota gyalázat.
Apropó, marad a csutkakormányod de magasabb lesz, vagy kicseréled superbike kormányra?
Faszányos váltás, gratula :) Nem kevés időt rántottál le hamutipróként.
Idén (merő unalomból meg a 20 éves évfordulóra:) szétrántottam a ződet, mint hülyegyerek a rossz biciklit :P Kormánycsapágy(golyós->kúp)/kerékcsapágyak/szimmeringek cserélve (kb semmi bajuk nem volt, de miért ne?) 530->525 lánc konverzió +3 fog hátra. Fokozatkijelző (GIpro), +4 ignition advancer, karbik felújítva. 6 dugós TOKICO helyett 4 dugós NISSIN. Merevítő nélküli (F) fejidom, elférjen a kormánykiemelő.
Mindig van amit lehet jobbítani, örök darab megérdemli :)
Motorkerékpár munkafelvevő leszek, a tűzoltóságnak ÁGYŐ van. :) Ha kell a Zőccséghez alkatrész, vagy esetleg szervizre van szükséged, szeptember 16-tól meg tudom oldani. :)
Idén is megrendezésre kerül a Japtimers közösség nagy sikerű Tavaszi Találkozója. Egy tökéletes lehetőség a főként veterán korú japán járművek tulajdonosainak, hogy a mai "online" világban személyesen is megcsodálhassák egymás járművét, megnézzék az apró részleteket, megszagolhassák az adott évtizedek jellegezetes illatait, hallgassák a különféle motorok muzsikáját vagy éppen érezzék a különféle járművek időutazásokat idéző rezdüléseit. A barátias elhivatott légkör természetesen lehetőséget ad akár mélyre nyúló szakmai vagy éppen könnyed humoros eszmecserékre is.
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!
Lenne egy Honda Dominátorom Nx650. Szelep hézagot kellene állítanom rajta. Valaki meg tudná mondani hogy a szívó és a kipufogó szelepnek mekkora hézagnak kell lennie? Válaszokat előre is köszönöm. Üdv.
Amennyiben nem csak a saját márkátokkal, de az egyéb japán gyártók klasszikus járműveivel is szimpatizáltok, engedjétek meg, hogy figyelmetekbe ajánljak egy eseményt, ahol jó eséllyel mindegyik képviselteti majd magát. Megcsodálhatjuk egymás gyöngyszemét, meglepően konstatálhatjuk a többi gyártó műszaki megoldását, különleges kényelmi extráját, hogy egy kicsit nosztalgiázhassunk és időutazhassunk közösen, a hazai megmaradt japán járművek segítségével. Hasonszőrű "megszállottakkal" egy családias hangulatban és csodás környezetben eltöltött nap, ahol a különleges "veterán" gépek mellett van helye a gyermekeknek, feleségeknek és barátoknak is egyaránt.
Időpont: Május 19, Szombat
Gyülekező: 8:45 és 9:30 közt a Törökbálinti Auchan áruház totemoszlopa alatt, ahonnan együtt konvojozunk át a találkozó helyszínére. (Peremvárosi Horgásztó és Pihenőpark)
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!
Az lenne a kérdésem, hogy valaki ismeri-e Balatonbogláron a Full-gas kereskedést. Láttam náluk egy használt motort, azt mondják magukról, hogy minden gép bevizsgált, és szeretném tudni, hogy megbízhatóak-e. Van esetleg velük valakinek tapasztalata?
Ma már megnéztem egy motort, ami nagy valószínűséggel sérült lehetett, mert a kormányt picit elengedve egyből jobbra húzott, aztán elkezdett egyre nagyobb amplitúdóval szitálni az eleje. Lehet, hogy csak a gumival van baj, de kicsi a valószínűsége.
Boglárra viszont nem szeretnék potyára elautózni, szóva érdekelne, hogy mennyire lehet megbízni bennük. Ha azt mondják, hogy rendben van a gép egyenesfutása, akkor tényleg úgy van-e.
vettem egy 950-es hondát, de még mindig csak 1600 km van benne, ma értem el a bejáratás végét, az 1600. km-t evvel a motorral, meg is húztam nyélen a gázt, jót suhantam ma vele az északi parton, szép napsütésben ma valahogy nem volt kedvem cabriozni... alacsony fordulaton is nagyon rugalmas a Yamaha nyomatékban, egy darabig biztos megtartom, de valahogy magas fordulaton jobban szeretem a versenymotorom
most tavasszal vettem mellé 600 ezerért egy 5 lóerős Honda robogót is, amin félterep gumik vannak és a katagóriájában kiemelkedő az ereje, hogy majd avval megyek át a szomszéd utcába a másik házunkhoz, a Honda még mindig bejáratós, 200 km van benne, de már megjártam vele itt az északi parton 3 krossz pályát, épp ma a harmadikat, már pár csavar kihullott ma belőle az ugratgatásoktól, hiába, nem kímélem, nem erre tervezték, mire vége lesz a bejáratásának, széthullik, de majd veszek másikat, inkább majd egy krosszmotort helyette, az jobb választás lett volna ide a környékre, már látom, de evvel még elbaromkodok egy darabig