A csávó a videón az a kategória, amihez neked és nekem is semmi közöm tudásszinten. De sosem akartam ilyen lenni, nincs kitartás, meg annyira nem is vagyok elhivatott, hogy ennyi időt beleöljek. Nem pályázok, közúton adom elő a tudományom, nekem ez a része tetszik. Alsórendű kanyargós utakon örömmotorozás, csillezés, szemmel tartva, hogy nem megdögleni indulok el otthonról. Nem ér le a térdem, nem akarok semmiféle rekordot megdönteni, de jó érzés befeküdni egy kanyarba és hogy az tényleg élvezetet okozzon ahhoz bizony tempó kell, különben semmi kihívás nincs benne.
Nem kell feküdni a tankon, még 250-nél sem. Erre találták ki az idomzatot, ami ha nem csak a dísz/dizájn szerepét tölti be akkor működik is. (Egyesek pont azért vesznek nakedet, hogy a mentszél "észre térítse", ha nagyon belemerülne a száguldozásba - beépített speedlimiter :) Gáz, fék, kuplung, váltó használatával fokozatmentesen szabályozható az erőleadás, nem csak on/off állásuk létezik. Ilyen alapon minek erősebb kocsi az 1.4 G Astránál, hisz 90 lóval vígan kárcolja a 180-at, aztat meg csak dójcse ótóbánon szab, mint tudjuk. Nem vagyunk egyformák, én inkább szörfözök a bőséges erőtartalékkal, mint állandóan fingassam, nyelezzem vagy a váltóban kavarjak, másnak ez okoz örömet legyen motor, autó, léghajó, áldásom rá.
Teljesen hétköznapi sztori: megyünk párban 100-al az SV-vel, 6-ban. (Kitalált a történet ilyen lassan max lakott területen :) Szabad a pálya, előzés pl: én 3,7 alatt letudom a 100-140-et ő 6,1 alatt. Ha tartani akarja a tempóm, 4-be biztosan vissza kell gangolnia. Mehet a gépészkedés kuplung be, gáz el, gangesz, kuplung, gáz, etc én megúsztam egy laza csuklómozdulattal. Vagy folyamatosan 4-ben fingatja a gépét, hogy ne maradjon le, én meg 6-ban elintézek mindent még mindig. És minél nagyobb tempóról indul a móka annál jobban jön ki a különbség, mert 200-nál az SV-nek lefőtt a kv elfogytak a lehetőségek, a dög meg aszondja, na fater most kezdek belejönni mifaszt tököltünk eddig? :D
Ha végig olvasod amit írtál kb pont ellent is mondasz magadnak, de vehetjük úgy a klasszik példával, hogy félig teli van az a bizonyos pohár vagy félig üres, ahonnan nézzük. Egy mezei MZ-vel is lehet jót veretni, bűvészkedni, élvezkedni ez tiszta sor. Ráülve akár egy Cagiva Mito-ra (nem, nem RD-blokkos;) esik le, hogy jaaaa ezzel így is lehet(et volna)... Kb, mint aki az ős Lada-korszakot végigbaszatva, noszatalgiából beújít újra egyet és szembesül, hogy ami akkora az isten-kategória volt, azt ma inkább már csak nosztalgia-hullám lendülete tartja fenn. "Csak a szépre emlékezem..."
Én pl pont halálra unnám magam az SV650-en, mert pont az nincs benne ami nálam egy fontos szempont, kraft. Ráadásul hengerhiány betegségben is szenved, hagyjuk is :)
Szokták átpakolni Cagiva Mito, Aprilia RS-be. Létrejön ami hiányzott az eredetiből egy modern futómű, párosítva a fickós 2T blokkal. Könnyedség, alacsony súly(pont), móka blokk, jó fékek stb. ""
az rd350 ugyvolt jo ahogy volt. (145 kilo. :P)
aki ettol jobb feket, konnyebb vazat keresett rs/mito vonalon rd motorral, ...az unatkozott.
Nem becsülöm le a RuDit, pont azt írtam akkoriban az volt a jampi motor, nem volt egy big bájk, de baszkodta fel az elejét 1-2 póóóóverkor :) Négyütem sosem lesz olyan agresszív, mint a 2T, még a hegyezett fajta sem. Más világ volt, más normákkal (nem EU ;) sokkal másabb lehetősségekkel, technikákkal. Akkoriban az RD350YPVS özvegycsinálóként volt nyilvántartva. Szockó világunk huszonpárlovas mezőnyében egy ultrabruteforce valami volt. (Itt akkor még a P20-tól kellett hasraesni mindenkinek, hogy az aztán úgy megy, hogy jujjj :P ) De nyugati mezőnyben is megállta a helyét. Manapság egy húszéves CBF600 ott nyomja le ahol csak akarja, pedig az nem éppen a sportosság minta példánya. De ott az SV650, hagyjuk is. Azon van fék, futómű, váz, mégha nem is a top kategória, de az RD-hez képest űrutazás. Manapság (jó legyen 20-30 éve) 100 lovat úgy leraknak az útra, hogy észre sem veszed, abban az időben 60-at sem tudtak normálisan, azért voltak annyira "vadlovak" fele vagy harmadannyi teljesítménnyel is. Ezek az érzések/érzékek maradtak meg belőlük. Ami a lényeg abban a motorban a blokk, még 40 évesen is. Szokták átpakolni Cagiva Mito, Aprilia RS-be. Létrejön ami hiányzott az eredetiből egy modern futómű, párosítva a fickós 2T blokkal. Könnyedség, alacsony súly(pont), móka blokk, jó fékek stb. Na, olyat már megnéznék közelebbről :)
Nofene, zajlik az élet a "világközepe" Mo-n kívül is :P
Édekes dolog ez a befecsi/karbis dolog. Minden fontos tényező az EFI mellett szól, mégis jópáran visszasírják a karbikat. Kezelhetőség, adagolhatóság, gázreakció. Nem tudok nyilatkozni sosem volt motorban injekciós gépezetem :) Az biztos, hogy egy jól beállított karbival öröm az élet. Neked még FCR-el (XR600/650R) lehetne vadítani a gépezetet nem is lenne nagy meló.
Anno az SV650 igencsak RD350 utánérzéseket keltett, nem túl erős, de agilis blokk, elég könnyű is, nincs feleslegesen széles gumi, szépen emelgeti az elejét sarkantyúzva. Manapság már MT-09 kell ilyesmihez, 100 ló alatt csak csajmotor van :D
80 helyetti 150, hogy fizet külhonban, mert elég csúnya büntetést/elkobzását/elzárást olvasgattam... :o
Egyszer mentem még Rezes lányának a CBR125-ével, hát az az a motor amivel max suliba járni érdemes, másra nem igen jó. Ja de kényszerből, amíg nem mehetsz nagyobbal :) Az is csak brümmögött, de még érzés sem volt, hogy na itt egy kicsit "megindult" volna vagy hasonló.
Ez tök fasszantyú kiindulási alap:) Ha ez össze jönne, az mán dá :D
Ilyen kéne nekem is valami alap általános-szett sornégyhez, ami könnyedén típusspecifikusra alakítható lenne. Különösebben nincs gondom a karbikkal, csak mindig késztetést érzek egy kis kendácsoláshoz, és ha EFI lenne megnőne a lehetőségek tárháza :D Laptop DJ beindulna :P De ez csak álom marad, sőt karbis géppel te vagy a traubis a sok kólás között. (Ezért kerülnek sokba az MZ-k is :P)
Na ez az...csak nem virágtartó, ez már a motor kategóriába sorolható erőteljesen :) Klásszik verda, japán MZ, semmi extra, de amire kell, arra sehr gut, nagy taps :) Nyugdíjig kitart ez is :D
Lühetnél fel képet a Dömdödömről, hadd lássak valami szépet :)
Tudom csak poénkodsz a Virgáccsal, de nem tudom mi vesz rá valakit arra, hogy ilyen foskazettákkal rongálja az életét. Egy előnye van, ha akkora már a beled, hogy azért nem jó más motor :P De akkor ott egy nagyrobesz azon csak húzni kell a gázt, nehogy valamit kelljen is csinálni véletlenül :D