íme a két link a gépekről.
érdemes megnézni, látható, hogy a 711-es már nem rendelkezett az elfordítható fúvócsövekkel, sem a hozzá tartozó megerősített törzshátsórésszel.
Megjelent az Aranysas és benne egy cikk Kővári bácsi tollából, téma az F-15-ösök.
Említést tesz a 2001-es szöuli bemutatóról, amelyen a dél-koreai tender résztvevőiből elmentek az amerikaiak és az oroszok.
A bemutatót csak igen ritkán repülő F-15E mellett az oroszok is repültek, igen ám, csakhogy ők nem a tenderre benevezett Szu-35-öst, henem a Szu-37-est (711) vitték el. Hiába repült az amerikai tesztpilóta fantasztikusat, a pálmát az oroszok vitték el a tolóerővektoros gépükkel. (micsoda csalás!)
A történettel van egy kis bibi:
2001-ben a 711-es már nem rendelkezett a tolóerővektoros képességekkel.
A Su-27 Family videókból a Multirole One Seater avi a bizonyiték.
Hát igen, egy újabb Kővári-féle csúsztatás...
Ez biztosan nem űrrepülésre való felkészülés, hanem csak amolyan közönséges. Amíg nem kellett a magasság miatt szkafander, addig használtak bőrruhát is a pilóták, még olyat is, amiben elektromos fűtés volt.
Érdekesek ezek a videók.
Pl. a nullszéria éleslövészetét bemutató filmen bőrszerkóban (!) repülnek a pilcsik, Anatolij Kvocsur a Gromov-teamból pedig az egykori pápai Griff századjelvényt viseli a sisakján matrica formájában.
Nekem a KUB-val csak az a bajom, hogy a nála sokkal nehezebb Szu-34-es is lényegesen jobban repül.
Amúgy érdekes, hogy a KUB az egyetelen olyan Szu-27 tenyésztmény, amelyiknél gyökeresen áttervezték a sárkányt.
Más a függőleges, de még a vízszintes vezérsík is, új és ezúttal nagyobb fesztávú a szárny, a Szu-33-ashoz hasonló, de mégis eltérő a mechanizáció.
A Gromov-banda mindig két géppel repül, de, hogy a duóban éppen szimpla együléses 27-es, vagy együléses 30-as (1998-as indonéz tender Szu-30KI gépei, légiutántöltő az orrban) esetleg kétüléses 30-as-e azt sosem lehet előre tudni.
A kék-fehér-piros gépek közül kettőt nemrég átépítettek, vadiúj festés és 3D-s fúvócsöves hajtóművek jellemzik őket, továbbá digitális elektronikus kormányvezérlő rendszer, helyenként Szu-27LL-ként emlegetik őket.
Ez a T-10-es kicsit olyan mintha a hajtóművekre dobáltak volna szárnyat, vezérsíkokat és pilóta fülkét, látszik rajta, hogy a hajtóművek köré épült a gép. Jót tett neki az újjátervezés mind esztétikailag mind a manőverezőképességet tekintve.
Érdekes, hogy a #711-es a MAKS 2001-es felvételeken lényegében minden olyan manővert meg tudott csinálni normál hajtóművekkel, mint a Szu-30MKI kvázi 3D-s fúvócsövekkel.
A másik dolog, hogy amig a Szu-33-as ezeken a felvételeken mint egy őrült repked, adig a Szu-27KUB szinte szenved a levegőben.
A Kvocsur-féle haveri kör "Test Pilots Team"-videoja pedig azért jó, mert itt láthatunk belülről Pugacsov-kobrát, feltűnt, hogy a pilcsi feje majdnem leesett:)
A Szu-27-es prototipusait mutogató videóban mutatnak egy eredeti T-10-est fékezőhorgos leszállással, ez mutatja, hogy még a nagy áttervezés előtt már nekikezdtek az anyahajós elképzelések gyakorlatba ültetéséhez.
Mielőtt valaki megjegyezné, van Szu-37-es video tolóerővektorral, ez a tízből a Su-27 One seater multyrole Su35.avi, de ezt már ismeri az aki a korábbi Su-35.avi-t letöltötte, ez annak a második fele, itt a gép még rendelkezett a vektoros képességgel, és Frolov repülte a gépet, aki eredetileg motoros műrepülő pilóta volt.
Itt minden van a prototipusoktól a Szu-37-ig, vagy, hogy időszerűbb legyek a Szu-35UB-ig.
Az összeset töltsétek le, külön ajánlom a Szu-33, Szu-27 Test Pilots, Szu-27 SzMK Jevgenyij Frolovval, Szu-37 toloerővektor nélküli légiabberációit, továbbá a nullszéria lövészeteit az ősidőkből.
Tíz darab nagyon jó minőségű avi.