Keresés

Részletes keresés

pert1 Creative Commons License 2004.06.25 0 0 5
Az Amik meg inkább a Perzsa öböl fölött lövöldözték a polgári gépeket, csak aztán nagyon
megsértödtek mikor a helybeliek visszalöttek.
Előzmény: Törölt nick (4)
pert1 Creative Commons License 2004.06.25 0 0 3
Eddig tiltva volt a polgári gépek lelövése?
Előzmény: Maggie Archer (-)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.25 0 0 2
"Ilyen esetekben a légteret védő hadseregnek kell beavatkoznia."

NATO légtér, NATO hadsereg

vagyis a Temelinre rárepülő elrabolt Iberia gépet lelőheti a német légierő Sopron mellett, nem?

Előzmény: pindiy (1)
pindiy Creative Commons License 2004.06.25 0 0 1
Ez egy marhaság, részint nincsen nagyon mivel, részint nincs rá idő.
Előzmény: Maggie Archer (-)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.25 0 0 0
túl nehéz és nehezen aktuálpolitizálható téma, ezért a nulla hozzászólás még mindig
Maggie Archer Creative Commons License 2004.06.25 0 0 topiknyitó
Titkos kormányhatározat a polgári gépek lelövéséről

2004. június 25., péntek, 7:08

Már Magyarországon is lelőhető az a polgári repülőgép, amelyet
terroristák támadásra akarnak használni - írja a Népszabadság. A lap
szerint a közelmúltban fogadta el a kabinet az erről szóló 3000-es
titkos kormányhatározatot.

A NATO-országokban a szeptember 11-i merényletek után kezdték
kidolgozni a hasonló támadások esetén alkalmazható jogszabályokat. A
szövetség elvi döntése szerint a terroristák kezébe került, nagy
katasztrófával fenyegető civil repülőgép is fegyvernek minősíthető.
Ilyen esetekben a légteret védő hadseregnek kell beavatkoznia.
Németországban hosszasan és nyilvánosan vitatkoztak erről a
szabályozásról, végül úgy döntöttek, hogy terrortámadások esetén
továbbra is a rendőrséget vetik be, ám ha egy eltérített gép
felhőkarcolót, atomerőművet fenyeget, a légierő segítségét kérhetik. A
gép lelövéséről a védelmi miniszter dönt.

Magyarországon nem hozták nyilvánosságra, hogy ki viseli a
felelősséget a polgári gépek, így akár több száz utas lelövéséért. A
kormányhatározat a lap értesülései szerint azt szabályozza, hogy
milyen körülményeknek kell kialakulniuk (megszakad a kapcsolat a
géppel, a pilóták nem reagálnak a jelzésekre, a gép eltér a kijelölt
útvonaltól) ahhoz, hogy feláldozhatók legyenek a repülőgép utasai egy
nagyobb katasztrófa megakadályozása érdekében - derül ki a
Népszabadság írásából.

[origo]

Forras: http://www.origo.hu/itthon/20040625titkos.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!