Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

öreg vas Creative Commons License 30 perce 0 0 56357

Nekem Eberspächer van,igaz ritkán van használva,de 14 éves és kb 8 autómba/ból volt már ki-be szerelve kb 2 évente márkaszervízben át van nézve.Soha semmi baj nem volt vele.A kipufogó gáz kifelé megy egy kb 30 cm hosszú csövön,ilyent még nem hallottam hogy vissza tud jönni a belső térbe a gáz.Az égéshez szükséges levegő jön egy másik(ellenkező irányban elvezetett) csövön a kályhába,a fűtéshez a levegőt belülről szívja a kályha az egyik oldalon és a másik oldalán nyomja ki a felmelegített levegőt.Ami nagyobb veszély(ha kicsi a beltér) hogy elszívhatja a friss-száraz levegőt.De ez pl kisbusz/lakóbusz esetében nem akkora gond.De az ablak résnyire leengedésével ez a gond is megszűnik.

 

Előzmény: pinguru (56353)
Laci108 Creative Commons License 5 órája 0 0 56356

Sziasztok!

 

Keresnék Pécs közelében 1 db kerékcsavart p38-hoz. Illetve van errefelé range roveres kartárs?

 

Köszi.

K3RI Creative Commons License 13 órája 0 0 56355

Köszönöm a válaszod, válaszokat! Pozitív , hogy nem le beszélni akartatok az autóról. Esetleg ha valami nem tiszta a későbbiek során, tudom hogy ide lehet írni.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (56318)
suV6os Creative Commons License 30 órája 0 0 56354

Pingu, hogy tud így könnyedén meghibásodni, mire gondolsz?

Előzmény: pinguru (56353)
pinguru Creative Commons License 1 napja 0 0 56353

Sziasztok

 

Akármilyen állófűtés kerül az autóba, mindenféleképpen ajánlom a szénmonoxid érzékelőt betenni a kocsiba. Könnyedén tudnak ezek a levegősök úgy meghibásodni, hogy az égett gáz bejut az utastérbe, illetve a kipufogónak a gáza is valahogy visszakeveredhet. Bár szép halál, de legyünk óvatosak.

 

Ha tartósan kell használni az állófűtést, és biztos, hogy mennie kell, akkor inkább a Webastot javasolnám, az is tud csodákat. 

 

Pár éve TölcséresP38 kollégánk alakított át Webasto vizes kályhákat, új elektronikával lettek megáldva, ami pont azt tudta, amit szeretnél. Kapcsoló ON/OFF, ha háromszor nem indul, akkor mehet a táp reset, és lehet tovább próbálkozni. Nekem sokáig nagyon jól ment, most döglött meg a keringető szivattyú, de tényleg sokat használtam, úgyhogy ezzel semmi bajom. Sajnos az elektronikagyártó már nincs a piacon, nem lehet rendelni a módosított vezérlő áramkört.....

Előzmény: Archer957 (56329)
Zoyi83 Creative Commons License 1 napja 0 0 56352

köszönöm a tippet. Keresgéltem a neten hová milyen bizti kell. Közben megtaláltam az autóban a kiskönyvet. A neten lévő szerint 15A- es bizti kell. A könyv szerint 25A-es. Az autóban pedig volt 20-as ami épphogy de szakadt volt. Beletettem egy 25-ösz. Most jó. remélem sokáig. 

Előzmény: discov8 (56349)
discov8 Creative Commons License 1 napja 0 0 56351

Még a Defenderét is.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (56350)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 1 napja 0 0 56350

és ezzel ki tudod olvasni a P38 EKA-ját? Vagy csak a Disco-ét?

Előzmény: discov8 (56348)
discov8 Creative Commons License 1 napja 0 0 56349

Lámpatest ki, jön e oda áram, van e test? Ebben a korban a kontakt hibák ...    Próba képen a két kapcsoló rövidre zárása. Na meg persze az izzók.

Előzmény: Zoyi83 (56347)
discov8 Creative Commons License 1 napja 0 0 56348

Deck Superscan II.

Előzmény: viktor td5 (56345)
Zoyi83 Creative Commons License 2 napja 0 0 56347

Kb két hete van nálam az autó. (99-es td5 discovery) De már huncutkodik velem. 

nem hajlandó világítani tolatáskor és a féklámpák sem világítanak. A biztiket megnéztem. Azok elvileg jók. Van valami ötletetek amit megnézzek mielőtt feladom és elgurulok egy autó villamossági szakihoz?

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2 napja 0 0 56346

;-)

 

Előzmény: discov8 (56341)
viktor td5 Creative Commons License 2 napja 0 0 56345

Szia Disco V8!

 

Milyen géped van ami olvassa az EKA-t?

Előzmény: discov8 (56341)
Sigma6 Creative Commons License 2 napja 0 0 56344

Én az EKA kódra gondolta. Mi a szervizben kértük alvázszám alapján.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (56339)
öreg vas Creative Commons License 2 napja 0 0 56343

Én hosszabb távokra-és húzni vettem,sajnos egyikre sem volt igazán jó.Viszonylag keveset használtam(2 év és 14.000 km) és sok km-el(355.000) vettem Ausztriában egy rendőrtől.

Ebbe 3000 TD motor kellett volna,nem 2,5-ös.Nagy fogyasztás?Vegyél nagy benzines automatát,na ott lehet ilyenről beszélni,viszont ott meg nincs teljesítmény gond.

 

Előzmény: Antal181 (56334)
Johnny_Disco Creative Commons License 2 napja 0 0 56342

Nekem a 300TD D1 automata kb. 40 körül szúrja a 4-es fokozatot, onnantól kb. 77 km/h-ig abban van, utána lockup.

Gond nélkül csorgok 1500-as fordulaton 50-es városi tempót, autópályán persze már jócskán 2000 felett a fordulat,

de átlagban 10 l/100km a fogyasztás.

300TD D1 automata forevör!

 

Előzmény: Alfred (56337)
discov8 Creative Commons License 2 napja 0 0 56341

Az Én gépem EKA-t gond nélkül olvas.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (56339)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2 napja 0 0 56340

igen, az immót. Ha letilt, utána is ki lehet, az eka-t is, meg meg lehet szüntetni a letiltást, csak kicsit nehezebben :-)

Előzmény: discov8 (56338)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2 napja 0 0 56339

2 különböző kódról írtok. amiről te írsz, az az EKA, amivel ki lehet kódolni a beriasztott autót a záron keresztül. Ezt simán nem tudod diagnosztikával kiolvasni a BeCM-ből. A másik kód pedig az immobilizer kódja, amit a BeCM és a motorvezérlő egymás között cserél ki az indításhoz

Előzmény: Sigma6 (56336)
discov8 Creative Commons License 2 napja 0 0 56338

A kódot gond nélkül ki lehet olvasni diagnosztikával. Persze míg le nem tilt.

Előzmény: Sigma6 (56336)
Alfred Creative Commons License 2 napja 0 0 56337

Antal181:
Igen, a fölfelé kapcsoláskor nagyon közel van a két váltás egymáshoz, ezért alig lehet észrevenni. Nekem nem nagyon van kárpit az autómban, jól hallatszik, meg a gyengébb motor jobban is érezteti...

Előzmény: Antal181 (56334)
Sigma6 Creative Commons License 3 napja 0 0 56336

Minden P38-asnak van egy saját kódja. Gondolom minden egyéb landinak is van. Amennyiben nincs meg ez a kód akkor ezt el lehet kérni egy márka szervizben. Majd a vezető oldali ajtó zarjaval lehet a kódot beadni. Nekem megvan a kód eddig kétszer kellett amikor sok állás alatt lemerült az aksi.

Előzmény: Antal181 (56335)
Antal181 Creative Commons License 3 napja 0 0 56335

Köszi a választ!

Ja jól értem azóta nincs problémád mióta mész vele 10-15 km-et?

Ez is spirálrugós az indításgátlót már kikódolták.

Előzmény: Sigma6 (56333)
Antal181 Creative Commons License 3 napja 0 0 56334

Köszi a választ!

 

A tulaj mondta a 80 km nél 4-es kapcsolást, nekem furcss volt kicsit. Próbaúton emlékeim szerint 2200-2500 fordulatszámon váltotta a sebességeket, 130-as tempónál forgott 3000-et a motor.

80-ig én 3 váltást éreztem csak utána a 4-et.

Egyébként nami használatra ide oda rohangálno milyen autók.

Bevallom nem lenne szükségem ekkora terrepjáróra de megtetszett.

Egyedül a nagy fogyasztással kéne megbarátkoznom.

Előzmény: Alfred (56331)
Sigma6 Creative Commons License 3 napja 0 0 56333

Szia!

Nekem manuális váltóval van a barátaimnak automatával. Összesen 3 autó. Mi szeretjük ezeket az autókat és megvagyunk elégedve vele. Viszont nekem is azóta probléma mentes a napi használat amióta reggel este kell mennem vele legalább 10-15 kilómétert. Az enyém spirál rugós 235/85R16 gumikkal így eszik cca 12l.

A szellőztetést nekem is kellett javítani. Az indítás gátló már szívatott meg engem is, de fel lehet oldani egyszerűen :), ha tudod a kódot.

A barátom most cserélt üzemanyag szivattyút. Az tényleg nem volt egyszerű. Viszont a kerék csapágy cserén kívül eddig mindent megtudtunk csinálni a saját hobbi műhelyünkben. Jól szerelhető nagy darab alkatrészekkel szerelt autók. Nekem tettszik. Az előző terepjáróim japánok voltak, na ez szerintem jobb :)

Előzmény: Antal181 (56326)
Prézli 89 Creative Commons License 3 napja 0 0 56332

Disco 2 -re a gyári 57-es ET számú felni helyett tehetek 33-as ET számút? 

Alfred Creative Commons License 3 napja 0 0 56331

Antal181:
A ZF4HP22 váltó van benne, négy sebességes, húsz körül jön a kettes, aztán negyven után a hármas, majd hamar a négyes, aztán nyolcvan körül "lock up"-ol, azaz fixre kapcsolja a hajtást, ezt úgy lehet érezni, mintha egy ötödik fokozatot kapcsolna... Amit te "hármasban pörög"-nek érzékelsz, az a négyes...

Én mostanában naponta kétszer öt kilométert megyek 300Ti automatával, így a 10l/100km-es normális fogyasztásom 14l/100km...

Előzmény: Antal181 (56328)
discov8 Creative Commons License 3 napja 0 0 56330

Tévhit azt gondolni, hogy a motornak az a jó, ha hamar felkapcsolunk. Sajnos elterjedt vélekedés.

Előzmény: Antal181 (56328)
Archer957 Creative Commons License 3 napja 0 0 56329

Ettől nem gyullad ki az autó, megbízhatóak ezek a csájníz cuccok? Egy Webasto 5-6-szor ennyibe kerül.

Előzmény: Bagaméri' (56324)
Antal181 Creative Commons License 3 napja 0 0 56328

Köszönöm a választ!

 

Sokat segített.

Az a gond, hogy sokszor menne rövid távokon. Az autómata váltónál tényleg nem tudsz játszani a fordulattal. Csak 80 km nél kapcsol négyesbe, az alatt 3 ba "pörög". Tehát városi körülmények között a legmagasabb fokozat a 3-as.

A súlya és a motor gyengesége miatt ezek alapján rövid távokon csak gyűlnének a problémák.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!