A kép alapján ez az autó egy háromajtós. A levehető tető csatlakozó síkjáben a jobb oldalon van egy nyomókapcsoló. Ez a kapcsoló ha kiengedett állapotba kerül, a csomagtartó ablaka lenegy ! Gyakran a megöregedett gumitőmítés nem tudja ezt a kapcsolót lenyomott állapotában megtartani, és rázós úton a kapcsoló aktiválja az ablak leengedését. Cálszerú a tető megemelése mellett oda egy gumilapot pótlólag betenni, hogy a kapcsoló nyomása határozottabb legyen.
Sziasztok! Főnököm vett egy 2004 es LandRover angliából ami eléggé le volt lakva de már szinte minden működik rajta de a hátsó ablak időnként megmakacsolja magát és lenyílik. Ilyenkor hiába húzom fel ,csipog és visszanyit! Hol keressem a hibát!
A modern autókhoz képest alig van ablakfelület elöl, nekem is fele a méret, mint pl egy Astra ablaka, így kevesebb meleg is jön be, neked ráadásul az első is sík, míg nekem egy kicsit ívelt, de így sem nagy felület. Ha jövünk haza a céges Renault Trafic-kal keletről délután és szemből süt a nap, leég a testünk. Mindenféle papírokat teszünk az öv és miközénk, hogy ne melegedjünk izzásig, pedig megy a klíma. És hol van ez még a fejetőig tartó panoráma ablakoktól. Szóval: jó ez így :)
Pontosítok, az ívelt ablakok nem a Defire vonatkoznak. Egyébként napsütésben észerevettem, hogy ezek a síküvegek mint egy tükör vetítik ki a napfényt a közlekedési táblákra, házfalakra.
A kocsi melegedésén sokat agyaltam, végül arra jutottam, hogy valószínűleg az ívelt szélvédök bekoncentrálják a fénysugarakat a kocsiba. Kollégákat vittem kánikulában és ők is megerősítették, hogy tényleg nem fő meg az ember egy ilyen kocsiban. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy letekert ablakkal is lehet haladni 120-ig, nem lesz zavaró a szélzaj. Beülök egy modern akváriumautóban, akárhogy tekerem a klímát, nem kellemesebb a bent tartózkodás.
Ezek szerint nem unatkozol, pedig már kezdtem azt hinni, nem tudsz magaddal mit kezdeni :)
Meglepődnék, ha valami csilivili járgányt csinálnál, de megnyugtató, hogy nem lesz kozmetikázva. Egy kis horpadás, kis karc itt-ott és már szép is... Fura, hogy nem meleg a szekér, pedig fekete. (bár kinek mi a meleg ugye) Ha meg lesz a klíma, majd jól lefagy a térded, hehe. Van most is klímád, csak fél év eltolással működik: nyáron meleg, télen hideg.
Csak így tovább -mást nem tudok mondani- és néha tegyél képet, hol is tartasz :)
Lengőkar csere esetén mindenképpen el kell vinni futómű beállításra. Hiába huzod vissza az eredeti pozícióba a csavart, a régi lengőkarban az elgyengült szilenttel másként állt a futómű mint az új lengőkarokkal.
Csipogás oka lehet kerékfordulatszám jel hiba. Kormányszög kalibráció hiba
meg még egy halom egyéb dolog :-)
rá kell tenni egy rendes LR diagnosztikát és kiderül.
Tavaly kb 8 hónapot feküdt a járgány a kasztni és alváz doktornál, idén sem tervezek nagy keringést.
Szeretném maximálisan gatyába rázni a szerkezetet. Ahogy nézem jókor álltam neki, még nem rozsdásodott át, nem rázkódott szét minden, 8 éve tervezem ezeket az akciókat. Már van garázsom, nem az udvaron szerelek, ez sokat számít. Arra azért törekszek, hogy használható maradjon, vagyis nem lesz belőle szobor, nem rakok rá csillogó fényezést, a kisebb huplik is maradnak rajta. Ettől Defender a Defender.
A következő akció a terepváltó hézagolása, első híd rendberakása, a féktárcsák kopottak, egyúttal kicserélem a fékdugattyúkat, azok is rendesen rozsdásak....
Motort nem bántom, max a szimeringeket cserélem, kicsit ereszti az olajat elöl. Pár éve cseréltem vízpumpát, akkor minden tömítést és bilincset kicseréltem, ami gondot okozhat.
Talán a klimával is foglalkozom, kb 6 éve kiszereltem a hűtőt, mert nem fért el az új intercooler, vannak prioritások az életben :) Számomra érthetetlen, hogy mennyire nem forrósodik át a kocsi kánikulában, ezek a síküveg ablakok nem koncentrálják a napfényt az autóba, jó nagy a légcsere, ha akarom, ha nem :)
Ez a vírusmizéria belőlem is kihozta a mókolási vágyat, de nem ilyen mélyen, mint neked :) Ahogy nézem, még idén lesz mit csinálnod a szekérrel, ha mindent így szétszedsz... bár a legutóbbi képed szerint van segítséged is :)
Nézegettem a csapágyakat, kimostam mindegyiket, a kerékcsapágyaknál nagy károsodást nem vettem észre, elképzelhető, hogy egyszerűen túl volt húzva a tengely csavar. A difi (nemtudomapontos neveket) kihajtó tengelyén lévő csapágy már nem volt annyira szimpatikus, éreztem rajta berágodásokat, valószínűleg le volt lazulva a rögzítő anya, a vibráció megette. A difinél lévő többi csapágy rendben van, maradnak.
A Difi takaró dekninél volt egy beszakadt csavar, amióta nálam van a gép, azóta nem volt feje, elmelóztam kb egy órát míg kiszedtem, megmaradt az eredeti menet, eltörtem három fúrószálat míg kijött, illetve a féktárcsa takaró lemezbe is betört egy csavar, azzal is elvoltam egy órát, örülök, hogy megmentettem, lefestem, megy vissza eredeti állapotában :)
A DII-ben először volt difizár, de csak a kapcsoló pöcök állt ki a házból, nem volt felhozva az utastérbe. Utána nem volt zár az osztóműben, majd a végén már kapcsolható zárral is volt. A TC működése: érzékeli melyik az a kerék ami kipörög, és azt az ABS-en keresztül fékezi közel hasonló fordulatra. Ha viszont az összes kipörög /hó, jég, stb / vissza veszi a motor teljesítményét. Egy jeges emelkedőn pótolhatatlan.
Szép napot,van egy problémám,Discovery 3-as 2006 os,miota kicseréltem a képen láthato elsö fölfüggesztöket azota mikor jobbra vagy balra veszem a kanyart keresztezödésben ,csipog egyet a müszerfalban ugy hangzik mind a parkolo szenzor volna,diagnosztika nem olvas semmi hibát,volt már valakinek ilyen gondja?Következö kérdésem a csavarok amivel fölvannak fogva van neki alátéte amivel álllitani lehet ,ilyenkor fütoszöget ujbol bekell állitatni?amennyiben lehetet pont abba a pozicioba huztam meg a csavarokat mert megmaradt a karoszérián a régi helye.üdv
Még annyi (ez kimaradt) a traction control (TC) nem a difit vezérli, hanem a fékeket szabályozza úgy, hogy olyan hatást érjen el mit a difizár. Nem akarok belemenni a részletekbe nehogy valami hülyeséget írjak :-D, de valahogy úgy, hogy figyeli a kipörgő, netán álló kerekeket és elosztogatja a fékerőt, hogy azonosan pörögjenek az kerekek, (remélem nem írtam nagy ökörséget :-D)
Cska korai Disco 2 volt megáldva a TC-vel. A későbbi példányoknál (A hozzáértők majd megmondják mikortól) újra visszatértek a jól bevált központi difizárhoz. A régebbi verziókhoz létezik gyári átalakító szett (jó drága). A neten ezernyi trükköt, kókányolást lehet látni. Némelyik jó, némelyik gáz.
Annyi még, hogy a nagyon korai példányokban fizikailag is hiányzik a zár kiépítettsége. Először azt kell kiderítened neked milyen van. A neten erre is találsz útmutatót asszem, ha beírod Disco2 cdl.
Szia " Kezdődisco"! Láttam pár videot amiben a Disco 2-ben oldalra is nyomják a kart, a rajz szerint is ami a kis kar előtt található, ugy van feltüntetve. Mit jelent az, hogy az autó a fékekkel szabályozva magának működteti a difizárat!!??
Nekiestünk a hátsó hídnak. Az alap probléma annyi volt, hogy a difi kihajtás lógott elég rendesen, illetve volt egy erőteljes morgó hang valamelyik kerékcsapágyból.
A Difi beül teljesen jó állapotban van, csak a kihajtás tengelyen lévő két csapágyak tűntek problémásnak, a sok rezonancia úgy tűnik nyomot hagyott benne, illetve a menesztőtárcsa difiben lévő része is eléggé viseltes. A tengely és az A karnál lévő gömbcsukló gumi porvédője is repedezett volt, azt is kicserélem.
Igazából minden más jó, két fékbetétet cserélek, ha már szétszedtem, illetve leszedtem a rozsdát egy csiszoló koronggal, és lefestettünk minden elemet, amit kiszereltünk.
Néhány fotó a műveletekről.
Ez a csiszolókorong, csak védőszeműveggel szabad használni, brutálisan szedi le a rozsdát. Mögötte vannak a tengelycsonkok, teljesen épek, nem cserélem.
Csiszolás után
Lefestve ( rozsdagátló alapozó+fekete kültéri zománcfesték, én erre esküszöm, persze szigorúan ecsettel felkenve)
Lassan kezdem az összeszerelést, persze kell hozzá alkatrész, elvileg LandyCarnál minden van a polcon. A difi marad egyben, nem bántom.
Szia! Nem. A 2-es Disco-ban nem tudod oldalra húzni a kart, csak előre-hátra. A fékekkel szabályozza az autó a kerekek differálását ha minden rendben működik.
Azt szeretném még megtudni tőletek, hogy ezekbe a Discovery 2 td5 - be raktak e gyárilag difizárat, a kocsi 2004-es évjârat! A felező váltó előtt a kis táblân rajta van a difizár kapcsolási rajza, gyárinak tűnik ez a kis tâbla de nem tudom kapcsolni!! Elviekben oldalra kell tolni a kis felező kart és ugy kell bekapcsolni