Keresés

Részletes keresés

hubo44 Creative Commons License 2007.10.11 0 0 12
aaa
Előzmény: hubo44 (11)
hubo44 Creative Commons License 2007.10.11 0 0 11
aaaa
Előzmény: Mylady20 (10)
Mylady20 Creative Commons License 2005.03.21 0 0 10

Sziasztok!

 

Nem tudja valaki, hogy egy rendezett bűntetés után meddig őrzi  meg az adatinkat a bkv?

 

Köszi a segítséget!

Cyberware Creative Commons License 2004.07.04 0 0 9

"Ha viszont tömegközlekedésre száll, akkor ugy véli az ingyen van, természetesen semmibe sem kerül, pedig igen. Mindennek van ellenértéke, még a tömegközlekedésnek is."

 

Éppen az ellenérték a kulcsszó. Az emberek többsége azért bliccel, mert a BKV aránytalanul nagy ellenértéket kér a szolgáltatásaiért. Ezt nem én találtam ki unalmamban, hanem pár éve a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség állapította meg, hogy a BKV által nyújtott szolgáltatásért a vonaljegy akkori árának 60%-a lenne a reális ellenérték (próbáltam rákeresni a konkrét jegyzőkönyvre, hogy ne csak a levegőbe beszéljek, de sajnos nem találtam :( ) Mi lett ennek a következménye? Vagy a versenytörvény megsértése (gazdasági erőfölénnyel való visszaélés) miatt hány eljárást indított a GVH a BKV ellen? Elárulom: semmi és semennyit. Ennek ellenére megmagyarázzák az embereknek, hogy csak azért veszteséges a BKV, mert az utasok a rájuk eső költségeknek még így is csak elenyésző részét viselik. Azt szerintem senki nem vitatja, hogy a BKV-nak magasak a szolgáltatásnyújtással kapcsolatos költségei. Egy piaci versenyben mit tenne ilyenkor egy profitorientált vállakozás? Tisztában lenne azzal, hogy nem emelheti ész nélkül az árakat, mert az ügyfelei szó nélkül mennének a konkurrenciához. Ehelyett átszervezéseket hajtana végre , mert tudja: a magas költségeket csak kis részben  okozzák a felhasznált erőforrások árai, sokkal gyakoribbak a hibás szervezésből, rossz gazdálkodásból adódó problémák. Mit tesz a BKV? Véleményem szerint nyugodtan működteti tovább a Kádár-korból visszamaradt mechanizmusát, mondván, ha veszteségesek vagyunk, azért van az állam/önkormányzat, hogy tömje belénk az adófizetők pénzét, az utasok pedig úgy is kénytelenek megfizetni az árainkat, mert tiszta monopolhelyzetben vagyunk a tömegközlekedési piacon.

 

Az ellenőrökkel kapcsolatban pedig az emberek igazságérzetét elsősorban nem a tisztességesen, kultúráltan fellépő ellenőrök sértik, hanem az, hogy ma Mo-n (és hangsúlyozom, ez nem csak az ellenőrökre vonatkozik) mindenki, aki kap valami formaruhát+válalati/önkormányzati igazolványt, fogja magát és nekiáll előadni a privát hatóságot.

 

Összefoglalva: a megoldást szerintem az jelentené, ha a mobiltelefonok piacához hasonlóan a tömegközlekedésben is oligopolisztikus árképzés alakulna ki, vagyis lenne két-három ezzel foglakozó cég, akik egymással versenyeznének a fogyasztókért, ezáltal rá lennének kényszerítve a költséghatékony gazdálkodásra.

Ha a fogyasztó reális ellenértéket fizetne a kapott szolgáltatásért, valószínűnek tartom, hogy nem lenne szükség ellenőrökre, mert az emberek 95%-a szégyellné magát, ha nem érvényesít jegyet  a tömegközlekedési eszközökön.

 

 

Előzmény: mattil (4)
mattil Creative Commons License 2004.07.04 0 0 8

A tegnapi Délmagyarországban van egy hirdetés. Aki gondolja megpróbálhatja:

Minimum érettségivel, jó kommunikációs készséggel,  pszichés terhelést jól bíró Menetjegyellenőr kollegát keresünk szegedi munkahelyre. Jelentkezés önéletrajzzal és telefonos elérhetőség megjelölésével 2004. július 10. napjáig "Eredményesség 034045400" jeligére a Sajtóházba.

Ha valaki szeretne jelentkezni a sajtóház címe: " Délmagyarország Szerkesztősége Sajtóház 6740 Szeged Pf.:153.

mattil Creative Commons License 2004.06.19 0 0 7
Megdöbbentő eredményt hozott a Szegedi Közlekedési Társaság és a Tisza Volán Rt. összehangolt utasellenőrzése. Az SZKT járatain az átlagosnál kétszer többen blicceltek. A villamostársaság bővíti ellenőrei létszámát, s ismét bevezeti az első ajtós fölszállási rendet.

Jelentősen visszaesett a jegyárbevétel a Szegedi Közlekedési Táraságnál az év eleji tarifaemelés és az új bérletrendszer bevezetése óta. Közel 20 százalékkal kevesebb menetjegyet vásároltak, mint korábban. Ebből az SZKT vezetői arra következtettek, hogy – bár egyéb okok is közrejátszhattak – nőtt a hivatalos megfogalmazás szerint „jogosulatlanul utazók" száma. Magyarán: több a bliccelő.

A gyanút a Tisza Volán Rt.-vel közösen, összehangolt akció keretében megtartott „szőnyegellenőrzés" igazolta. Június 7–8-án összesen harminc ellenőr dolgozott szerte a városban. Dózsa Gábor, az SZKT igazgatója elmondta: valamennyi villamos- és trolivonalon kérték a jegyeket és bérleteket. Az ellenőrzés megdöbbentő eredményt hozott: a „szokásoshoz" képest kétszer annyian blicceltek.

A jegy és bérlet nélkül utazók miatti bevételkiesést napi 20-30 ezer forintra becsülik, tehát a kár évente, a legóvatosabb számítás szerint is, több tízmillió forint. Az SZKT ezért szigorú intézkedések bevezetését tervezi. A jelenleg tizenhat fős ellenőri létszámot tíz fővel emelik, s a gárda a mostaninál jóval gyakrabban, teljes üzemidőben kéri majd a jegyeket-bérleteket. A büntetések behajtásánál a korábbinál szigorúbban járnak el, csak indokolt esetben gyakorolnak méltányosságot.

Mindezeken túl, az SZKT-nál ismét bevezetik az első ajtós fölszállási rendet, amellyel a kilencvenes évek közepén próbálkozott először a két szegedi közlekedési társaság. Ennek célja, hogy a kocsivezető ellenőrizze: minden felszállónál van-e bérlet vagy jegy, amelyet a pilótafülke előtti lyukasztóval érvényesíthetnek az utasok.

Az SZKT-igazgató tisztában van azzal, hogy a szigorítás nem „utasbarát", és az új rend bevezetése bizonyára sok feszültséggel jár majd. Csúcsforgalomban, amikor a megállóban és a járműveken is sokan várják az ajtónyitást, nyilvánvalóan nem lehet maradéktalanul betartani az „elsőajtózást". Az is nehézséget okoz, hogy az elöl fölszálló utasok gyakran megállnak a kocsi első részében, s az így keletkező dugó miatt a következő megállóban már föl sem jutnak a többiek.

Szóba került még a jegyérvényesítők leszerelése – csak a vezetőfülkénél hagynának lyukasztót –, de akkor nehéz helyzetbe hoznák a babakocsival fölszálló kismamákat. Ezért valószínű, hogy az automaták ritkítása mellett, a kocsik hátsó peronján is meghagyják az jegyérvényesítőket. A szigorú szabályozásra várhatóan szeptember 1-jétől számíthatnak a villamoson, trolibuszon utazók.

Szirovicza István, a Tisza Volán Rt. forgalombiztonsági és ellenőrzési osztályvezetője adatai szerint az autóbuszokon jóval kevesebb bliccelőt találtak, mint az SZKT járatain. A Volánnál változatlanul betartják az elsőajtós fölszállási rendet, a sofőröket kamerával is ellenőrzik.

Forrás: Délmagyarország

www.arvai.hu Creative Commons License 2004.06.14 0 0 6
Szia!
Mondanám, hogy én a másik oldalon állok, de ez így nem lenne igaz. Eddig életem alatt (46 év) talán, ha összesen 8-10 alkalommal szálltam fel járműre jegy nélkül. A többsége feledékenységből történt. Pl. azért, mert hosszú szabadságon voltam, s elfelejtettem, hogy nincs bérletem.
És mindjárt itt jön az első "sérelmem". Jegy volt nálam, de mint mondom, a bérlethez vagyok szokva. Elfelejtettem lukasztani. Amikor felszállt az ellenőr, azonnal eszembe jutott ez. Szerettem volna pótolni a mulasztásomat, de ebben az ellenőr megakadályozott. Amikor észrevette, hogy a jegyekkel ügyködöm, odajött hozzám, s kitépte a kezemből. Meg akart büntetni. Én meg voltam olyan ostoba, hogy elviseltem az akcióját, s a bírságot is megfizettem.
Sajnos nagyon sok olyan esettel találkoztam, amikor az ellenőr jogszerűtlenül járt el. Hosszan tudnám sorolni.
Azt viszont tudom, hogy a közhiedelemmel ellentétben az ellenőr nem hatóság. Szolgáltató vállalat alkalmazottja. Törvényi lehetősége a kérésre terjedhet ki.
Jog szerint ha pl. megakadályoz abban, hogy szó nélkül továbbmenjek, akkor ő a „foglalkozáskörében elkövetett személyi szabadság korlátozása” bűntettét követi el. A bliccelő csak szabályt sértet.
Nem értem ugyanakkor a gyakorlatot. Ha bemegyek a rendőrségre, hogy ellopták a villamoson a pénztárcámat, nem történik semmi. De egy cca 140 forintos lógáshoz rendőri segítséget kap az ellenőr.
Pár évvel volt olyan bírósági ügy, amiben elítéltek egy faital nőt. Állítólag megvert a Blahán 6 ellenőrt meg két rendőrt. Valójában az történt, hogy nem akart megállni, az ellenőrök meg le akarták fogni, s ő ez ellen védekezet.
Fontos: bár most talán más a látszat, de én nem a bliccelők pártján vagyok!!!
Előzmény: mattil (5)
mattil Creative Commons License 2004.06.14 0 0 5
hmmm..? Senki? De jó én vagyok egyetlen netező a szakmában! :)
Vagy inkább :( ? Ez ugyanis anyagi helyzetünkről is sokat elárul :((((
mattil Creative Commons License 2004.06.13 0 0 4
"érdekes módon pont azok mondják el mindennek az ellenőröket, akik potyáznak. :)"

Ez csak természetes !?? Az igazságérzetüket sérti hogyha őket, mint a becsület és a jóság példaképeit elkapja az ellenőr mert jogosulatlanul vettek igénybe egy szolgáltatást. Ha kocsiba száll tisztában van vele, hogy fizet a benzinért, az uthasználatért és az egész országban éppen ő és éppen akkor fogja leadózni a legmagasabb összeget Állam bácsinak. Ha viszont tömegközlekedésre száll, akkor ugy véli az ingyen van, természetesen semmibe sem kerül, pedig igen. Mindennek van ellenértéke, még a tömegközlekedésnek is.

Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.13 0 0 3
Mondjuk nekem is volt szerencsém bunkó ellenőrhöz, de erős túlzásnak érzem az általánosítást. Ráadásul, ha megnézed az említett topic-ot érdekes módon pont azok mondják el mindennek az ellenőröket, akik potyáznak. :)
Előzmény: mattil (2)
mattil Creative Commons License 2004.06.13 0 0 2
Én nem hinném hogy így van, bár tudom hogy ez a közvélekedés! :(
Ismerek jónéhány ellenőrt a különböző közlekedési vállalatoknál(BKV,SZKT,Volán) akik sokkal különb emeberek talán mindannyiunknál! És már a bevezetőben is írtam elég sok a felsőfokú végzettségű, a gyermekét egyedül nevelő, szabadidejében verseket író, vagy nyelveket tanuló közöttük.
Csupáncsak egy olyan munkát végeznek, melyet sokan nem szeretnek. Pedig aki rendszeresen megváltja bérletét/jegyét, annak nem tudom mi baja...
Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.13 0 0 1
Ha nem süllyed el a topic, akkor pillanatok alatt megjelenik néhány egyén aki szerint ellenőrnek csak az emberiség szemete áll.
(lásd még ki bliccel és hogyan a BKV-n? MIóta? c. topic)
Előzmény: mattil (-)
manobacsi Creative Commons License 2004.06.13 0 0 0
A víziló nagy állat, büdös a szája; mégsem mondja, hogy "Jegyeket, bérleteket!".

b0000cs :)

Előzmény: mattil (-)
mattil Creative Commons License 2004.06.13 0 0 topiknyitó
A Vasútmániások ide fórumon rendszeresen hozzászólok azokhoz a kérdésekhez, melyek a jegyvizsgálói munkához kapcsolódnak.
Természetesen egyáltalán nem célom darabolni azt a nagyon jó kis topicot!! Azt szeretném, ha a MÁV jegyvizsgálókón és szolgáltatásfelügyelőkön kívül más közlekedési társaságok ellenőrei, utasai, valamint főnökeink is megtisztelnék hozzászólásaikkal ezt a topicot.
Lehet, hogy bakot lövök ezzel az új topiccal, de ki tudja? Lehet, hogy nem, és akkor talán egy életre szóló barátságok is szövődnek itt. Hiszen mindannyian hasdonló munkát végzünk és egy célért küzdünk: megvédjük a tisztességes becsületes utasokat a tisztességtelenektől, valamint ennek révén jogos bevétélhez juttajuk munkaadónkat.
Az utasok felé pedig nyitásként talán csak annyit, hogy mi is ugyanolyan emberek vagyunk, mint bármely másik. Dolgozunk, gyerekeket nevelünk, feltűnően sok közülünk a felsőfokú végzettségű, ugyanugy tudunk szeretni, csalódni,érzelmeink pedig ugyanolyan gazdagok, és amikor a munkánkat végezzük, akkor mi csak a dolgunkat tesszük,ugyanúgy mint bárki más.
Nos, akkor mostantól kezdve él a topic. Mindenki felteheti kérdéseit, és jelentkezhetnek a kollegák :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!