Keresés

Részletes keresés

Learning_to_Portnoy Creative Commons License 2021.07.21 -1 0 11543

Szevasztok!

 

Valaki meg tudná mondani ,h melyik nóta kezdődik valahogy így?

 

https://soundcloud.com/kiss-rmin/quiz

 

Előre is köszi! 

kaviat Creative Commons License 2021.06.04 0 0 11542

black midi - cavalcade

Gigi Belucci Creative Commons License 2021.02.14 0 1 11541

Szeretném megírni a TEENAGER PARTY és a DÉLUTÁNI

RANDEVÚ történetét.

 

Olyan hölgyeket és urakat keresek, akik annak idején nem csupán hallgatták a Szabad Európa Rádió műsorait, hanem fel is vették azokat: és sikerült megőrizniük viszonylag jó minőségben. És most esetleg megosztanák velem.

A keresett műsorok: Teenager Party, Délutáni Randevú.

Azok jelentkezését is várom, akik például egy füzetben vezették folyamatosan, hogy melyik Teenager Partyban illetve melyik Délutáni Randevúban mi hangzott el.

Azért lenne e segítségre szükségem, mert meg szeretném írni a Teenager Party illetve a Délutáni Randevú történetét.

Azt tudja önök közül valaki, hogy mikor volt a Délutáni Randevú és a Teenager Party első illetve utolsó adása ( év-hónap-nap)?
És volna még egy kérésem:
1992. január 16.-án Komjáthy György egy különleges éjszakai műsort készített. A Szabad Európás Cseke László volt a vendége és több órán keresztül beszélgettek a régi időkről.

Van valaki, akinek megvan ez a teljes műsor? (Az interneten ennek az éjszakai műsornak csupán egy töredékes változata található meg. Én a teljes műsort szeretném meghallgatni. Keresem továbbá a Teenager Party legutolsó műsorának felvételét is. És azt is tudni szeretném, mikor volt pontosan (év, hónap, nap) ez az adás.

Más Szabad Európás műsorokat is keresek:

’’Kíváncsi mikrofon’’, ’’A magyar beat teenagerévei’’, ’’Slágerpatika’’.

 

Ha valaki tudna nekem küldeni az említett műsorokból kazettán vagy cd-n vagy mp3-ban, esetleg hangszalagon, az kérem vegye fel velem a kapcsolatot, a levelekcsaknekem@gmail.com E-mailcímen. Kérem azok is írjanak, akik a Teenager Party-ról illetve a Délutáni Randevúról írott anyagokkal rendelkeznek. Szeretném felkutatni az egykori törzshallgatókat is: kíváncsi vagyok a műsorokhoz fűződő történeteikre.

A segítséget és a megosztásokat előre is köszönöm!

Ha segítenek nekem, olyan könyv születhet, amelyből megismerhető egy már-már elfeledett korszak.

Zsonát Creative Commons License 2021.02.01 0 0 11540

Felkerült a netre az 5-6 éves progresszív zenei gyűjtésem eredménye, az alább található szöveggel. A 2021 albumot jó szívvel ajánlom meghallgatásra minden progresszív rockot kedvelő zeneszerető embernek. A "Google"-n a "bozsikzf.nhely.hu/osszevont.pdf" oldalon lehet a teljes listát megnézni.

 

"PROGRESSZÍV ROCK VÁLOGATÁS az 1959-2020. évek alkotásaiból. (2020 + 1 Best Progressive Rock Albums.) A lista 2020 + 1 progresszív rock, semi-prog és progresszív elemeket hordozó zenei album felsorolását tartalmazza, amelyeket érdemes az életedben meghallgatni. A 900 előadótól származó 2021 mű 53 nemzet és nemzetközi együttesek előadóinak köszönhető, és ha a dupla és tripla lemezeket is beszámítjuk, akkor az alábbi adatbázisban 2109 hallgatni ajánlott lemez főbb adatait lehet elolvasni. Az albumok előadóinak abc-rendben történő felsorolása után „Évek szerinti lista”, majd „Nemzetek szerinti összeállítás” segíti a tájékozódást. Összeállította: BZF (1959-)

 

[Megjegyzés: A progresszív rock alműfajai a „progarchives” alapján: Canterbury Scene, Crossover Prog, Eclectic Prog, Experimental/Post Metal, Heavy Prog, Indo-Prog/Raga Rock, Jazz Rock/Fusion, Krautrock, Neo-Prog, Post Rock/Math Rock, Prog Folk, Progressive Electronic, Progressive Metal, Psychedelikus/Space Rock, RIO/Avant-Prog, Rock Progressivo Italiano, Symphonic Prog, Tech/Extreme Prog Metal, Various Genres/Artists, Zeuhl, Prog Related, Proto-Prog.]"

nyuzga1 Creative Commons License 2020.10.09 0 0 11538

Hypnos 69 - Requiem (For A Dying Creed)

 

https://www.youtube.com/watch?v=6GaqYEG6e3s

 

Nagyon nagy! A végén az egyik legjobb gitárszóló, amit mostanában hallottam.

kayleigh Creative Commons License 2020.09.18 0 0 11537

Viszont lesz Tompox a Legendában :-)

Előzmény: cirrocumulus (11536)
cirrocumulus Creative Commons License 2020.09.18 0 0 11536

Elmarad szeptember 19-én az Invocatio Musicalis koncertje! :o( 
http://invocatio.hu/site2/ars-sacra-2020/

 

Előzmény: cirrocumulus (11534)
caran Creative Commons License 2020.08.29 0 1 11535

Baromi jó lett az új The Tangent, mondhatnám, hogy szokás szerint, és mondom is.

 

Érdekes, hogy az első pár hallgatás után kicsit csalódott voltam, mert a 2 nagyon hosszú dal szétesett, nem éreztem a kohéziót. 10+ hallgatás után kijelenthetem, hogy minden OK :) Most már a "Lie Back & Think of England" 28 percét inkább kevésnek érzem...

 

Ismét egy szívvel-lélekkel elkészített album, az egészről ömlik a feeling, szinte látja az ember maga előtt, hogy milyen hangulatban vették fel ezt a 78 percet. Nagyon jól áll továbbra is Tillisonnak ez az egész, és jól választotta meg a társait.

 

Ja, és ahogy szól az egész. Remélem, hogy ez lesz az etalon.

cirrocumulus Creative Commons License 2020.08.29 0 0 11534

Idén is lesz INVOCATIO MUSICALIS koncert az Ars Sacra Fesztiválon :o)

Szeptember 19-én, szombaton 18h-tól a Svábhegyi Református Templomban
térkép: https://tinyurl.com/y5f7gdbd 

nyuzga1 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 11533

Chandelier - Start It (Live at Night Of The Prog / Loreley 2019)

https://www.youtube.com/watch?v=aZFvPWG5Y_A

 

sziti Creative Commons License 2020.05.18 0 0 11532

Szia, Áron! Egyrészt üdv. újra, másrészt semmi okod nevetni egykori hozzászólásaidon, sőt... Hajrá!

 

Előzmény: SchAron (11531)
SchAron Creative Commons License 2020.05.17 -1 1 11531

Sziasztok! Annak idején gyerekfejjel írtam a csoportba, nemrég pedig újra rátaláltam. Egyrészt jót nevettem saját megnyilvánulásaim, másrészt öröm volt látni, hogy azok, akik akkor nagy hatással voltak zenei ízlésemre, a mai napig aktívak. Azóta újra figyelemmel követem a beszélgetést, sőt alkalomadtán veszem majd a bátorságot, hogy hozzá is szóljak (persze egy fokkal szerényebben, mint tettem azt korábban). Üdv, Áron

nyuzga1 Creative Commons License 2020.04.10 0 0 11530

Darwin's Radio - Age Of Broken Reason

 

https://www.youtube.com/watch?v=XVlI4VLzu2Q

 

8.00-tol olyan erő jön elő, amit már rég nem hallatom. A vége meg átmegy himnuszba. Zseniális.

eref Creative Commons License 2020.04.08 0 0 11529

Soft Machine meets Soft Machine and Soft Machine... 

https://deloriansbbib.bandcamp.com/album/de-lorians

ÖRWEIN Creative Commons License 2019.12.11 0 0 11528

cool!

Előzmény: shaddam (11527)
shaddam Creative Commons License 2019.12.09 0 1 11527

Spidergawd utánpótlás:

https://youtu.be/QRQQn3jRidk

nyuzga1 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 11526

Metamorphosis - Song for my son

 

https://www.youtube.com/watch?v=pxaRYQO5dB4&feature=youtu.be&autoplay=1

 

Szintén. Ugyanaz a lemez. Ha ha nagyon kellene hasonlítgatnom, akkor nyomokban Eloy-Floyd, de csak nyomokban. Nagyon jó a ritmusszekció.

Előzmény: nyuzga1 (11525)
nyuzga1 Creative Commons License 2019.11.22 0 0 11525

Az aktuális kedvencem:

 

Metamorphosis: Hey man

 

https://www.youtube.com/watch?v=9DD5urvBhD0&feature=youtu.be&autoplay=1

InteriorLulu Creative Commons License 2019.10.20 0 0 11524

A társtopikban (Progresszív rock) egy július végi, az idén nyári Notp-fesztivál egyes fellépőiről szóló hsz-emben írtam a Tangerine Dreamről, amiben jeleztem, hogy írni fogok ide róluk, általam érdekesnek tartott dolgokkal kapcsolatban.

 

Az van, hogy bizonyos albumaikat illetően szokatlan mértékben eltér a véleményem a progarchives-beli általános ítéletektől. Bele is vágok a közepébe: a Phaedra (1974) és a Rubycon (1975) az egész progarchives szerintem leginkább túlértékelt albumai (márpedig az oldalt úgy 2006 óta rendszeresen olvasom). A 4,17-es és 4,26-os pontszámok - ezerhez közelítő szavazatszámokkal – persze nem önmagukban érdekesek, hanem egyrészt ahhoz képest, hogy az oldalon milyen lemezeket szoktak ekkora pontszámmal ekkora szavazatszám mellett értékelni, másrészt pedig, hogy a TD egyéb albumait mennyire, mekkorára értékelik. Márpedig egy minimum 8-900 szavazat által elért 4,2 körüli pontszám bármely általam ismert album esetében szinte kivétel nélkül azt a véleményemet tükrözi, hogy igen, ez egy elég erős anyag. Nem véletlen a régi meggyőződésem, hogy ekkora szavazatszám mellett már bármekkora is a pontszám, az reális, és nem is csodálkozom semennyit rajta, hisz nagyjából én is egyetértek az adott pontszámmal. Kellő mennyiségű ember véleménye mellett a dolgok a helyükre kerülnek, ez így működik.

 

Ritka kivételek persze mindenben vannak, és ordító kivételként ezidáig csupán egyet tartottam számon, a Crimson debütjét, mint a progszcéna leginkább túlértékelt albumát. Persze nem rossz az In the Court of the CK, de meggyőződésem, hogy ez a – papíron – igen magasan való értékeltsége, a kultstátusza jórészt az úttörő-jellegének szól; sokkal inkább egyfajta főhajtás, tiszteletadás, mint a tartalom reális értékelése. (Most komolyan: ki az, aki jobb zenének – értsd eredetibbnek, izgalmasabbnak, „igényesebbnek”, ezek mellett pedig érettebbnek, kiforrottabbnak - tartja az In the Court-öt a Rednél, a Discipline-nél, a Starless- és Larks-albumoknál? Nemár…).

 

És most ugyanígy vagyok a két említett TD-lemezzel is, azt leszámítva, hogy még magyarázatom sincs a dologra. (Olvasgatva a két album alatti véleményeket, sem találok olyan jogos szempontokat, amik a magas osztályzatokat igazolnák). A Phaedra és a Rubycon (főleg az előbbi) szerintem ugyanis teljesen invenciótlan, halálosan unalmas zenék: nincsenek ötletek, jószerivel nincsenek értékelhető dallamok, teljesen híján vannak bármiféle dinamikának és izgalmasságnak. Olyanok amúgy, mint Froese-ék ezeket megelőző négy albuma, csak azok, ha lehet, még ezeknél is üresebbek, így a kisebb pontszámaikon nem is csodálkozom; persze az átlag 3,5-jüket is igencsak sokallom.

A Rubycon egyébként picit jobb a Phaedránál, ott már mintha elindulna az a valami, ami az ugyanabban az évben kijött élő Ricochet-t, és pláne aztán a következő évtől (1976) kezdve jópár éven át megjelent albumokat szerencsére nagyon is jellemzi. Az invenciózusságról, izgalmasságról, ötletességről, melodikusságról, dinamizmusról és kiforrottságról beszélek. Fura egyébként ez a hirtelen megtáltosodás: a (leginkább) Froese-ben szunnyadó tehetség egyik évről a másikra kitör, és a nulláról pár év alatt már a csúcsra is ér.

A 79-es, elektromos gitárral is gyönyörűen megtűzdelt Force Majeure szerintem nem csupán a TD legjobbja, de a hetvenes évek végi (progresszív) zene egyik legjobbja is. (A 4,02-es pontszámával tehát szerintem igencsak alulértékelt).

 

És most említek egy másik, szerintem szintén érdekes dolgot. Nem ismerek még egy olyan, a hetvenes évek elején indult könnyűzenei bandát, előadót, akinek a nyolcvanas éveit jobbnak tartanám, mint a hetveneseit. Az ilyen nem létezhet, hiszen a könnyűzene minőségét illetően pontosan ismerjük a két évtized közötti, általában véve óriási különbséget.

Márpedig a TD-vel pont így vagyok. A (tetszési sorrendben) Hyperborea, Tangram, White Eagle és Green Desert mind bitangerős albumok, emellett pedig a nyolcvanas években jöttek ki. (Oké, a Green Desert „magja” 73-as, ám arra Froese-ék 86-ban pakoltak új témákat, a fene tudja, milyen arányban). Ott van továbbá a nyolcvanasakból a korrektnek mondható Tyger, Underwater Sunlight és Lily ont he Beach. A hetvenesek „bitangerősei” pedig csupán hárman vannak: a Force, a Cyclone és a Stratosfear… (A TD számtalan filmzenéje közül csupán a 77-es Sorcerert és a 81-es Thiefet ismerem, utóbbit amúgy sokkal jobbnak tartom az előbbinél).

Persze világos - mert a fentebb írottakban nagyrészt benne van -, miért a nyolcvanas éveikben találok több jó zenét: mert a hetveneseik teljes első fele eleve „elúszott”, és mire teljes pompájukban tudnak ragyogni, az már a nyolcvanasok küszöbén van. Onnantól viszi őket a kreatív lendület, amit a „könyörtelen korszellem” csupán jópár album után tud megtörni.

 

A szerintem legjobb TD-szerzemény egyébként a 82-es White Eagle nyitója, a húszperces Mojave Plan. Hihetetlenül atmoszférikus: egyszerűen nem ismerek még egy ilyen zenét, ami ennyire erőteljesen, átélhetően ad át (jelen esetben sivatagi) hangulatot, atmoszférát. E tekintetben pedig nagyon hasonlít a (83-as) Hyperborea első dalához, a „csupán” kilencperces, klasszikus Ry Cooder-es gitártémákat hozó No Man’s Landhez.

 

Továbbá igen érdekesnek tartom a 78-as Cyclone-t, és nem pusztán azért, mert egyike azon két TD-albumnak, melyeken vokál is van (a másik a 87-es Tyger; és ugyan lehetséges, hogy van még ilyen lemezük, ám én Froese-ék zenéjét 1990-nel, a Melrose-zal bezárólag ismerem). Szóval nemcsak az ének, hanem az első dal, a Bent Cold Sidewalk okán is: aki tud olyan könnyűzenéről, ahol a – nyilván énekes – refrén az egész dal során annak csupán utolsó hatodában bukkan fel először (!), az írja már meg! A 13 perces dal 11. percében jön elő ugyanis először. Amúgy egy igazából megkésett, ám tőrőlmetszett, helyre kis progrockról van szó Eloyt és Genesist idéző hangzással, szóval köze úgy általában a TD zenéjéhez nemigen, magához a bandához pedig inkább a megkésettségben van...    

Man-Erg Creative Commons License 2019.10.17 0 0 11523

Krakkóra (április 16) én már befizettem, és számolom a napokat.

Előzmény: lesliet (11522)
lesliet Creative Commons License 2019.10.17 0 0 11522

Hátha valakit érdekel és még nem tud róla:

A Van der Graaf Generator elég hosszú turnéra indul március végétől májusig, eddig kb 25 állomásra árusítanak jegyeket.

Budapest eddig nincs...Prága igen.

InteriorLulu Creative Commons License 2019.10.17 0 0 11521

"a legtöbb progresszívnek tartott híres zene valójában sablonos, modoros, unalmas popzene."

 

Ha nem lenne ott az a szó, hogy popzene, szerintem akár még vitaképes is lehetne a mondatod.

Előzmény: random seed (11519)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.17 0 0 11520

Ő szerezte meg nekem nagynehezen (még bakeliten) a Manzarek féle Carmina Burana-t.  

Örök hála érte!  :-)

Előzmény: cirrocumulus (11515)
random seed Creative Commons License 2019.10.16 0 0 11519

minden zenei stílusban van eredeti és sablonos.

nálam a progresszív zene az amelyik eredeti. ezek pedig nagyon eredetiek.

 

a legtöbb progresszívnek tartott híres zene valójában sablonos, modoros, unalmas popzene.

 

Előzmény: Törölt nick (11518)
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.16 0 0 11518

Az első az színtiszta doom metál, nem progresszív zene. Bár nem hallgattam végig.

Előzmény: random seed (11517)
random seed Creative Commons License 2019.10.16 0 0 11517

néhány gyöngyszem, keményebbek:

https://youtu.be/rPhOUyn5in0

https://www.youtube.com/watch?v=ml55kpLPl38&feature=youtu.be

www.youtube.com/watch?v=ts3YWVFUnvU&feature=youtu.be

 

 

 

huncut világ Creative Commons License 2019.10.09 0 1 11516

Ha már progresszív zene általában, akkor most hallgattam egy kis arab progresszív rockzenét még 1981-ből. Konkrétan Bahraini együttes. Gondolom nem sokan ismerik. Az egész album.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wXk3dAPEx9A

cirrocumulus Creative Commons License 2019.08.21 0 0 11515

Böszme :o) :o)

"A Böszmeként ismert Böszörményi Gergely a legsokoldalúbb zenei szakemberek közé tartozik Magyarországon. Az egyik első magyar DJ-ként járta az országot a hetvenes években, és elsőként nyitott progresszív rockzenét árusító lemezboltot a nyolcvanas években. A kilencvenes évektől kezdve szervez koncerteket itthon és külföldön, emellett lemezeket ad ki, és koncert- és fesztiváligazgatóként is dolgozik."

 

Életútinterjú Böszörményi Gergellyel

Ez egy kivonatolt cikk.
Érdemes a végére odalinkelt, lábjegyzetekkel ellátott teljes cikket is elolvasni:

http://poptortenetiemlekpont.hu/doc/Boszormenyi_Gergely.pdf  

nyuzga1 Creative Commons License 2019.08.18 0 0 11514

Itt adják a kedvenceimet:

 

 

 

nyuzga1 Creative Commons License 2019.06.09 0 0 11513

Silhouette - Staging the seventh wave

 

Sikerült megszereznem egy orosz oldalról. Jó koncert. Minden másodpercét élvezem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bRlOf9Y0p0s

 

https://www.progarchives.com/album.asp?id=54059

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!