Keresés

Részletes keresés

fehérfarkaska Creative Commons License 2004.06.16 0 0 189
Mintha a cikk nem lenne up to date. Ugyanis ez már egy májusi hír megismétlése.
Viszont a cikk kihagyja, hogy az EU ezért a magasabb hiányért nem büntethet, mivel még sem EMRII-be sem léptünk be, mársészt ott is csak a 3. égymás utáni magas hiánynál kell büntetést fizetni - a kis tagállamoknak. Mert ugye a nagyok mint Németo., Franciao. kibulizták maguknak, hogy nekik (még egy darabig) ne kelljen. Meg a cikk azt sem említi, hogy már 6 régi tagország áht hiánya is átlépte a 3%-ot. Pedig, mintha ők erősebb gazdasággal rendelkeznének mint a volt szocialista országok.
Előzmény: Zmac (188)
Zmac Creative Commons License 2004.06.15 0 0 188
Figyelmeztető eljárás Magyarország ellen
2004. június 15. 20:20

MNO

Az Európai Bizottság figyelmeztető eljárást indít hét tagállam, köztük Magyarország ellen a magas államháztartási hiány miatt - értesült a Reuters uniós diplomatáktól.

Brüsszel májusban már megfigyelés alá helyezte Magyarország, Ciprus, Csehország, Görögország, Málta, Lengyelország és Szlovákia pénzügyét, mert deficitjük túllépte a GDP 3 százalékát. Görögország, mint az eurozóna tagja, szigorú lépésekre számíthat, míg az új tagállamoknak vélhetően haladékot ad a bizottság.

fehérfarkaska Creative Commons License 2004.06.15 0 0 187
Már megbocsássál, de a nemzethalálozás annak a metafórája, hogy itt 2002.05.27-óta minden rossz, bizonytalanság, válság, töpörödés, zsugorodás, de bezzeg 2002.05.27. előtt maga a kánaán volt itt. A kritikus az a negatív adatok mellett a poziotívakat elismeri. A negatívakat sem gyalázkodásból írja, hanem figyelmeztetés céljából, hogy mire kell figyelni, vigyázni, min és hol kell változtatni. A nemzethalálozó mindenből csak a negatív adatokat csemegézi ki, ha meg nincs, akkor hamisít egyet. Ha pár hozzászólásodból magadra ismertél, akkor az nem a véletlen műve. Vigasztaljon a tény, hogy elég nagy a nemzethalálozók tábora. Főleg Áder és Kövér polgári körös vendégszereplésein (meg a Bayer-Bencsik-Lovas trió hakni rendezvényein).

954 kis és közepes vállalkozás kapott a Széchenyi Tervből támogatást 2002-ben. 2003-ban - az állítólag megszüntetett és tönkretett - SzT-ből 2296 kis és közepes magyar vállalkozás kapott támogatást. Ebben mi a nagyotmondás? Ez leellenőtizhető adat. Vagy nem mindehol a magar kis és közepes vállalkozások megerősítése céljából létrehozott gazdaságpolitikai tervként reklámozták? Ebből a szempontból nézve nem a mostani kormány kell magyarákodni, hogy az előző kormány a SZT 2/3-át miért multik (mint a 2002 végén kivonult fehérvári IBM, aki azon év első felében munkhelyteremtési célból több száz milliós támogatást kapott belőle) és önkormányzatok kapták. A 2003-as év kis és közepes vállalkozások pályázaton nyerteseinek száma a 2002-es hasonlítva magáért beszél.

Előzmény: manhattan (186)
manhattan Creative Commons License 2004.06.11 0 0 186
Kettönk közül te vag az, aki egyik végletében nemzethalálozik a másikban a gödörböl való kilábalás elsö jeleit megpróbálja úgy eladni, hogy az siker a javában.

A GDP önmagában nem ér semmit, ha azt csak 30%-os plusz eladósodásból lehet kozmetikázni meg deformált a szerkezete. Ez volt 2003-végéig. Az év vége felé a szerkezet annyiban javult, hogy fél tucat multi kapacitás bövitést, termelöi központositást hajtott végre ami egycsapásra nagy mennyiségi növekedést eredményezett. Akinek ezzel problémája van, az nem én vagy akárki, hanem maga az mszp-libsi (de)formáció: amikor az IBM 2002-ben elszelelt Mo-ról, akkor még azt mondták, hogy nem kellenek ezek a sz@r, hagyományos összeszerelö iparágak. Akkor megkérdezném most tölük, hogy hogy érzik magukat, amikor D-Korea kinevezte Mo-ot hagyományos-képcsö gyártó telephellyé, az Electrolux kinevezte Mo-ot Európa porszivó összeszerelö üzemévé stb. Mintha alacsony minöségü sikerekröl lenne itt szó - legalábbis nem ilyet álmodtak maguknak Meggyesék.

Mintha a pénzügyi mutatók a nálunk gazdagabb országokban sem lennének tökéletesek. ... és mégsem emleget senki sem gazdasági válságot, meg "nemzethalált".

Valóban azt nem emlegeti. Ha a német ellenzéket nézem akkor azok csak a következöket emlegetik:
- Schröder minden idök legrosszabb kancellárja, akinek csak annyi a koncepciója, hogy leplezzen, megtévesszen, átverjen
- Schröder és kormánya akkor tennék a hazának a legnagyobb szolgálatot, ha azonnal lemondanának és új válaszásokat irnának ki.
- Schröderéknek a privatizációja csak állami vagyonfelélés lenne, amit meg kell akadályozni
- Schröderék koncepciótlan adódósság gyártása nem más mint a következö generációra megterhelése a visszafizetésel

Ha most Schröder nevét kicserélem Meggyesére, akkor is van értelme a mondatoknak, söt akkor csak igazán.
De hát igy jár az az ország, amelyik egy félkegyelmü kezébe adja az ország irányitását.

A SZT ismereteiben nagy deficiteid vannak. Meg a kormánynak is. Vitára se érdemes az, aki sorozatban bizonyitja, hogy alapismeretek nélkül mond mindig nagyokat.

Az adócsökkentési kormány-átverési showhoz ajánlom vésd észbe Kuncze mondását nemrégröl: kb: "Az szdsz még egyszer nem megy bele olyan adó tv. módositásba, amikor a csökkenö szja terhek nyereségét az emelkedö járulék terhek lemossák". Ezt üzeni neked meg az OECD-nek maga a koaliciós kisvezér.

Előzmény: fehérfarkaska (184)
Turbó Fix Banán PC Creative Commons License 2004.06.11 0 0 185
Tovább erősödik a magyar gazdaság

Világgazdaság
2004. június 11., péntek 8:45

Már nem a fogyasztás, hanem a beruházások erősítik a gazdaságot, ami a fenntartható növekedés alapja lehet. Az első negyedévben nem csak a készletezési tevékenység is megélénkült, ami egyértelműen arra utal, hogy a vállalati szektor exportkilátásai kedvezőek.

Az első negyedévben 4,2 százalékkal haladta meg a GDP az egy évvel ezelőtti szintet. A növekedés negyedéves alapon 1,1 százalékos volt. Az adatok mindkét viszonylatban hároméves csúcsot jelentenek, igazolva: a gazdaság teljesítménye elsősorban a külső konjunktúrától függ.

Beruházások

A Központi Statisztikai Hivatal részletes adataiból kiderül, hogy a termelés elsősorban a feldolgozóipar élénkülésének következtében nőtt, de az éves alapon mért bővülésben szerepet játszik az is, hogy tavaly az év elején időjárási okokból az építőipar nagyon gyengén teljesített.

A felhasználási oldalt vizsgálva megállapítható, a növekedés szerkezete egyértelműen elmozdult a fenntartható irányba. Tavaly az első három negyedévben riasztóan volt fogyasztásvezérelt a GDP-bővülés, ám az utolsó három hónapban már alapvetően a nettó export, most pedig egyértelműen a beruházások viszik a prímet.

Alig nőtt a fogyasztás

Az első negyedévben nem csak az állóeszköz-felhalmozás, hanem a készletezési tevékenység is megélénkült, ami egyértelműen arra utal, hogy a vállalati szektor exportkilátásai kedvezőek. A lakossági fogyasztás az előző negyedévhez képest csak 0,7 százalékkal nőtt, ami 1997 óta a legalacsonyabb érték, és szintén azt bizonyítja: a belső felhasználás mértéke és szerkezete fél év alatt hatalmasat változott közgazdaságilag elfogadható irányban.

Nem okozott meglepetést a GDP-növekedés szerkezete, de megnyugtató, hogy az adatok igazolták a kedvező piaci várakozásokat, fogalmazott Nyeste Orsolya, az Erste-Postabank elemzője. A lakossági fogyasztás dinamikája az év hátralévő részében a jelenlegi szinten marad, a beruházások növekedési üteme kissé csökken. Az év egészében 3,5-4 százalék közötti bővülésre számít, és feltehető, hogy a korábbi 3-3,5 százalékos sávból ide csúszik fel majd a piaci konszenzus is.

fehérfarkaska Creative Commons License 2004.06.07 0 0 184
Ez lenne a hivatalos magyarázat arra, hogy az idei első negyedévben a gdp nökedési üteme a legoptimálisabb előrejelzéseknél is jobblett, 4% feletti (4,2%)?
Úgy látszik te továbbra is annak örülnél, ha a nemzethalál projekt valósulna meg, és a gazdaság tényleg a padlón lenne. Elég baj az, hogy a pénzügyi nehézségek teherként nehezednek a költségvetésre (így ránk, az adófizetőkre is), de miért kell, hogy még a reálgazdasági folyamatoknak se örüljünk (főleg, hogy a jó reálgazdasági folyamatok könnyíthetnek a pénzügyi folyamatokon, mivel a magasabb termelésből több pénz folyik be a költségvetésbe).

A tendenciá miatt van itt egy kis táblázat:
GDP éves növekedési üteme:
Magyarország:
1998 4,8%
1999 4,2%
2000 5,2%
2001 3,8%
2002 3,2%
2003 2,9%
2004 ???

Ebből 2003-2004 negyedévi lebontásban
2003
I.né 2,7%
II.né 2,5%
III.né 2,9%
IV.né 3,6%
2004
I.né 4,2%
II-IV.né ???

De itt van egy kis külső környezeti összehasonlítás is (GKI 2004 márciusban közzétett adatai alapján a 2003-as évről):

ország 2003-ban GDP (III. né) Ipari termelés volumen-indexe infláció Munkanél-küliségi ráta Államház-tartási hiány (OECD) GDP %-a
EU átlag: 100,8 100,9 102,0 8,0
-2,7
Magyarország: 102,9 109,9 105,6 5,5
-5,6
Németország: 99,8 101,1 101,3 9,3
-4,1
Ausztria: 100,8 .. 101,3 4,5
-1,3
Olaszország: 100,4 100,4 102,8 8,5
-2,7
Csehország: 103,4 105,2 101,0 7,6
-6,6
Lengyelország:103,9 112,1 101,6 19,1
-4,2
Szlovákia: 104,2 104,9 109,8 16,5
-5,1
Szlovénia: 102,3 103,8 105,1 6,6

USA: 103,5 100,6 102,0 6,0
-4,9
Japán: 102,5 102,9 100,0 5,2
-7,4

Mintha a pénzügyi mutatók a nálunk gazdagabb országokban sem lennének tökéletesek. Arról nem beszélve, hogy már 6 EU-s ország nem teljesíti a maastrichti kritériumok közül a hiányra vonatkozó követelményeket - és mégsem emleget senki sem gazdasági válságot, meg "nemzethalált".

"Fáj ugye az a sok versenyképesség növelö beruházás, ami a fidesz alatt valósult meg? "

Gondolom ezalatt nem az autópálya és elkerlőutak 3 évig tartó felfüggesztésére gondolsz. :) Meg nem is arra, hogy a százezres nagyságrendó kis és közepes magyar vállalkozók közül, csupán 954 kapott a Széchenyi Tervből támogatást (megjegyezendő, hogy 2003-ban az állítólag megszüntetett és tönkretett SzT-ből 2296 kis és közepes magyar vállalkozás kapott támogatást).

Persze az EVA "csak" 80.000 kisvállalkozást érint, de azért a bérek adóterhének mérséklése a többi vállkozás számára sem negatív (ahogyan a társasági adó csökkentése sem rontotta az ország versenyképességét).

Egyébként érdekes a következő OECD felmérés is:
"Az OECD tagországai közül tavaly Magyarországon csökkent a legnagyobb mértékben a munkáltatót terhelő munkaerőköltség és a nettó bér közötti különbség - derül ki az OECD szerdán közzétett jelentéséből, amely arra is rávilágít, hogy a tagországokéhoz viszonyítva a magyar munkaerő még mindig olcsónak számít - írja a Napi Gazdaság.

Magyarországon 2003-ban a munkáltató által fizetett munkaerőköltség és a rendelkezésre álló nettó bér közötti különbség egy átlagos, egyedülálló munkavállalóra vetítve 3,3 százalékkal mérséklődött. A munkaerő keresletét és kínálatát egyaránt csökkentő, és így a foglalkoztatást is visszafogó fiskális rés az OECD tagállamainak többségében szűkült 2003-ban, de Magyarországon volt a legnagyobb a csökkenés, ami jelentős részben annak köszönhető, hogy tavaly nálunk kiemelkedő mértékben, 3,8 százalékkal mérséklődött a bérek adóterhe.

A többi tagországban csak kismértékben módosult az állami elvonás. Az OECD tagállamainak többségében a gyermekes családok adózási feltételei kedvezőbbek az egyedülálló munkavállalókéinál. A magyar családosok esetében a fiskális rés 3,4 százalékos csökkenést mutatott, ami szintét magasabb a többi ország hasonló "
http://origo.hu/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20040318oecd.html

Előzmény: manhattan (182)
BoRó Creative Commons License 2004.06.06 0 0 183
Kedves fehérfarkaska!

"a Fidesz teljesen beleavakozott a korábbi exportvezérelt pályán haladó gazdasági növekedsébe"

Mivel ez a kijelentés egyelőre csak lóg a levegőben, így nem is kívánok foglalkozni vele. Talán megkísérelhetnéd alátámasztani egy-két statisztikai adattal, ugyanúgy, ahogyan ebben a topicban a kormány bírálóitól már láthattad.

A megfigyelési ügy nem ennek a topicnak a témája, ha ingerenciát érzel a kitárgyalására, találsz arra megfelelőbb topicot is. Próbáljuk a témát az eredeti mederben tartani.

Több fogalmat emlegetsz, így például a vállalatok exportképességét, valamint a belső fogyasztást. Nézzük az elsőt! Többségi magyar tulajdonban mára nem maradt szinte egyetlen, exportra dolgozó nagyvállalat sem, minden a külföldieké. Persze a GDP-alapú megközelítésből ez nem derül ki, Magyarország "csodálatos" gazdasági eredményeinek nagy része olyan vállalatokon múlik, amelyek adómentességet élveznek a termelésük után és ha nem tetszik nekik valami, szedik a sátorfájukat és tovább költöznek egy-két országgal - droid mindenütt akad, csak van, ahol kevesebb pénzért. Így aztán arról hosszasan lehetne arról beszélgetni, hogy ezeknek a cégeknek mennyi közük van a magyar reálgazdasághoz. Gyanítom, a végkövetkeztetésünk nem volna éppen rózsás.

A magyarországi vállalkozói szektort meg az ág is húzza: a cégvezetők kénytelenek megküzdeni a komoly méreteket öltött állami korrupcióval, az alkalmazottaik képzetlenségével és csapnivaló munkamoráljával, a rájuk telepedő, a munkájukat lépten-nyomon akadályozó hivatalokkal, a legelemibb piacvédelem híján kedvükre ténykedő konkurens óriásvállalatokkal. Állami segítség az ablakban, még a legígéretesebb fejlesztési projectekre sincs támogatás. A magyar tulajdonú cégek kevés kivételtől eltekintve még a magyar piacon is nehezen boldogulnak, exportra a legtöbben még gondolni sem mernek.

Belső fogyasztás: éppen a jelenlegi szoclib kormány segített felpörgetni azzal, hogy kiosztott 50 %-os bérfejlesztést az amúgy is túlhízott közszférának. A pénzt persze a lakosság felélte, jelentős részét import termékek megvásárlására fordították, előidézve ezzel a külkereskedelmi mérleg drasztikus romlását. Köszönjük a szociknak.

Szakmunkásképzés: érdekes, hogy ezt is csak a két jobboldali kormány nyakába varrod. Szerintem minden, a rendszerváltás óta eddig dolgozó kormány ludas a kérdésben.

Boró

manhattan Creative Commons License 2004.06.06 0 0 182
Miközben ezt az egyen-propaganda mszp szövegedet már 30-jára olvasom különféle topicokban erröl az állitólagos fidesz csapásról a gazdaságra, (miközben fogalmi és tárgyi tévedéseidröl már egypárszor kézhez kaptad a megfelelö irományokat, táblázatokat) talán a 31-ik ismétlés elött ideje lenne már végre megválszolnod a sokadszor feltett érdemi kédéseket:

1. Mi volt az a Chikan-kurzus, miket tett ö a magyar vállalatok exportképességének fejlesztéséért? Mivel mért csapást Matolcsy a vállalatok exportképességére, hiszen azt akarod eladni, hogy az export növekedés lassulása Matoldsy számlájára irható és nem a recesszióéra. (persze tudom, hogy amikor László dilettáns költségvetései sorra omlottak össze, akkor jó volt az mszp-nek felfedezni hogy azért, mert nemzeközi recesszió van - miközben az volt már 2001 kezdetétöl is)

2. Mik azok a belsö motorok, amelyeket a fidesz felpörgetett? Motorokról nekem az rémlik, hogy azok akkor azért vannak, hogy beinduljanak, pörögjenek és ne álljanak. Persze itt is tudom, hogy most már leálltál arról a szövegröl, hogy a fidesz a belsö fogyasztást felpörgette - mert valójában a belsö beruházást pörgette fel, helyette most jön ez a motorok fantázia. Fáj ugye az a sok versenyképesség növelö beruházás, ami a fidesz alatt valósult meg?
BTW ha ennyire kikeltél a belsö fogyaszás felpörgetése ellen, akkor igazán bö tereped állna Meggyesék kritizálására, hiszen ök voltak azok, akik a fogyasztást - s ezzel együtt az aht, folyó foz.mérleg hiányt - pörgették fel, de annyira, hogy abból kétszer valuta válság lett.

Előzmény: fehérfarkaska (178)
NORMÁLIS Creative Commons License 2004.06.06 0 0 181
Szumma: A választás után COKI!

:(

Előzmény: Törölt nick (180)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.06 0 0 180
Romló külső pénzügyi egyensúly, magas fizetésimérleg-hiány
2004. június 4. 12:05

Romlott a külső pénzügyi egyensúly, nőtt a folyó fizetési mérleg és az államháztartás hiánya - közli a KSH. A központi költségvetés bevételei jóval kisebb mértékben emelkedtek, mint a kiadásai.

Romlik a külső pénzügyi egyensúly; a folyó fizetési mérleg hiánya az idei első negyedévben 1,8 milliárd euró volt a múlt évi 1,5 milliárddal szemben - jelenti a Központi Statisztikai Hivatal.

Mint írják: a szolgáltatásoknál és a jövedelemtételeknél mutatkozó egyenlegromlást részben ellentételezte az áruforgalmi egyenleg javulása. A folyó fizetések hiányának közel fele finanszírozható nem adóssággeneráló forrásból. Tavaly ez az arány 31 százalék volt - teszik hozzá.

Az államháztartás hiánya (helyi önkormányzatok nélkül) az év első négy hónapjában 548 milliárd forint volt, az egy évvel korábbi 400 milliárddal szemben. A növekményként mutatkozó 148 milliárd forint teljes egészében a központi költségvetésben jelent meg - állapítja meg a KSH.

A központi költségvetés bevételei jóval kisebb mértékben emelkedtek, mint a kiadásai (előbbi 9,8 százalékkal, utóbbi 16,7 százalékkal nőtt) - derül ki a KSH jelentéséből.

Előzmény: fehérfarkaska (178)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2004.06.06 0 0 179
BoRó kollegának igaza van.
Mi is manapság már nem Mo-i fejlesztésekben gondolkodunk, hanem vagy szlovák, vagy román, vagy ázsiaiban. Utóbbi kissé kényelmetlen, de jóval nagyob profittal jár.

Mostanában beszélgettünk néhány amerikai sráccal. Európa nekik szóba sem jön. Le van írva.

Úgy kényelmesedtünk el itt Mo-on, hogy nem volt mire. Senki nem akarja a kezét fizikai munkával bepiszkolni, a példképek a szappanoperákban nem a dolgos emberek. Az kiadásainkat a hitelek fedezik ideig óráig, de majd eljön az igazság pillanata.

Gazdaságpolitika meg nincs. A pályázati pénzekhez hozzájutni vicces, vagy lehetetlen, gazdaságfejlesztésre nincs pénz, f@sz improduktív marketing dolgokra (homokóra, milleneumi kocka, 70 főt becsalogató filmek, stadionok, sport stb...) meg számolatlanul.

Ebőváry

Előzmény: BoRó (177)
fehérfarkaska Creative Commons License 2004.06.06 0 0 178
A gazdaság 2000 III. negyedéve óta növekszik lassúló ütemben és 2003 III. negyedéve óta növekszik újra gyorsuló ütemben. Ráadásul, ami ennél fontosabb, hogy már nem a belső fogyasztás, hanem az export húzza a gazdaságot, ugyanúgy mint 2000 előtt (a Matolcsy féle belső motorok felpörgetése, az un. magyar modell előtt). Mielőtt fidesz gyülőlőnek, vagy orbánfóbnak lennék minősítve, had mondjam el, hogy Chikán gazdasápolitikájával teljesen egyetértettem - a lecserélésével a Fidesz teljesen beleavakozott a korábbi exportvezérelt pályán haladó gazdasági növekedsébe. Őszintén bevallom, hogy a megfigyelési ügytől a gyomrom kifordult, de a ciklusuk első felét gazdpol szempontból jónak találtam. Chikán leváltásánál először reménykedtem, hogy talán egy még jobb miniszter jön (a Fidesz-MDF-FKgP-kormányban a gazdpol irányítása a gazdasági miniszternél volt és nem pedig a pénzügyérnél, mint a szocik vagy az Antall/Boross-kormányok alatt), de Matolcsy vezetésével sajnos nem egy jobb miniszter jött.

A szakmunkásképzést, szakképzést pedig nem ez a kormány tette tacsra, hanem már az első jobboldali kormányunk, mert a szocializmus maradványának tekintette, a második jobboldali kormány pedig azt hitte, hogy az a jó, ha a lakosság fele diplomás. Nem akarom nagyon dícsérni Magyar Bálintot, de anno a NAT és most a szakképzés törvény elfogadásával lagalább valamit javít a helyzeten. De 1-2 év alatt nem lehet 1,5 évtized ideológiai alapon történő mulasztását rendbe tenni. Hasonlóan a mezőgazdaságban tett ideolóia alapú károkhoz (életképtelen törpe birtokok létrehozása és életképesnek hazudása 1,5 évtizeden keresztül).

Előzmény: BoRó (177)
BoRó Creative Commons License 2004.06.06 0 0 177
Kedves fehérfarkaska!

Nem értek Veled egyet. Az államháztartás helyzete, Magyarország nemzetközi versenyképessége Medgyessyék alatt alaposan romlott - ezt nem érdemes vitatni, erről egybehangzóan tanuskodnak a külföldi források. Meg aztán nehéz bármiféle koncepciót belelátni a jelenlegi kormány gazdaságpolitikai tetteibe: első lépésként adunk a közszférának egy jókora béremelést (nőtt is az államadósság rendesen!), aztán elkezdjük huzogatni a nadrágszíjat, mert rájövünk arra, hogy muszáj. Nekem ez az egész amatőr kapkodásnak, koncepciótlan politizálásnak, nehezen teljesíthető populista ígéretek kényszeredett vállalásának tűnik. Ehhez képest Te úgy teszel, mintha a gazdasági szükségszerűségek által kijelölt úton következetesen haladna a kormány...

Írod, hogy a reálgazdaság jó helyzetben van. Mitől, miért, honnan veszed? Tavaly 180 ezer végzős főiskolásra és egyetemistára mindössze 28 ezer szakmunkás jutott. Szerinted ez jó így? Szerinted ez hosszabb távon nem zárja ki a felemelkedés lehetőségét? Több vállalkozás tulajdonosaként magam is tapasztaltam ennek a jeleit: egyre nehezebb normális szakmunkásokat találni, a munkamorál csapnivaló, a szakmai képzettség szintje minimális, a pofa nagy. Ha gondolod, írhatok konkrét példákat is, akár tucatszám.

Szóval értetlenül állok a helyzetértékelésed előtt.

Boró

NORMÁLIS Creative Commons License 2004.06.05 0 0 176
...Annál is inkább, mert Medgyessy elvtársnak elemi érdeke ez, a nagyváradi plázájával (mondjuk, ha Kulcsár nem dalol túl sokat...)

:P

(annyit kieg., hogy Nagykárolytól Nagyváradig nincs semmi - csak Trianon utáni pusztulás, viszont ott igen rendesen, az biztos. A már említett Megyó-Mudó plázán kívül pezseg az egész, azaz nem uncsi, mint a józsefv.kínai például.)
(ja, és az nem Erdély, hanem: Partium...)

Előzmény: Dev4 (175)
Dev4 Creative Commons License 2004.06.05 0 0 175
http://index.hu/gazdasag/magyar/ruha040605/
elmélkedunk ezen is...
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.05 0 0 174
"keményen kötődünk a külső folyamatokhoz"

Na akkor gyakorlatilag itt a beismerése a választási hazugságotoknak. :)

Előzmény: qncogi (107)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.05 0 0 173
Viszont ki gazdálkodik a vállalati részvények megvételére költött pénzel?Mert meglátásom szerint nagyobrészt a vállalat....
Előzmény: alfredoo (172)
alfredoo Creative Commons License 2004.06.05 0 0 172
bomlat

en keetfeele penzt kulonboztetek meg. az egyik nalam van es elkoltheto allapotban. a masik a gazdasagban van es leginkabb szamlapenzkent foghato fel. rendkivul ritkan kerul a ketfele penz egymassal kapcsolatba.

es ami penz nincs nalam az vegul is masnal van es mas gazdalkodik vele.

ha baj lenne, akkor ez a penz termeszetenel fogva nem lenne. ha sokan mennek a postabankhoz penzuket felvenni akkor a postabank be szok csukni.

Előzmény: Törölt nick (169)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.04 0 0 171
A könyvelőm nem tett ilyen kijelentéseket.
Előzmény: szantana (170)
szantana Creative Commons License 2004.06.04 0 0 170
Kérdezd meg a könyvelőt.
Előzmény: Törölt nick (166)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.04 0 0 169
Szerinted hova landol a tőzsdére benyomott pénz?
Előzmény: szantana (168)
szantana Creative Commons License 2004.06.04 0 0 168
„Semmit nem oldok meg vele, ha a drága beruházásból elsíbolt jövedelmeket a tőzsdébe vagy máshova újra befektetem.
Igaz a GDP növelem vele!”
Előzmény: Derek (167)
Derek Creative Commons License 2004.06.04 0 0 167
"Alapjaiban rossz a magyar gazdaság! "

Mit ertesz ez alatt? Tobb nagykoho es Martin kemence kellene es tobb szenbanya?vagy textilgyar, fesusfono?
Mi az,hogy alapjaiban. Be kene zarni az autogyarakat es a GE-t,vagya Dunaferr-t?
es epiteni nepi kohokat?

Előzmény: szantana (165)
Törölt nick Creative Commons License 2004.06.04 0 0 166
Nem értelmezhető amit írsz.
Előzmény: szantana (165)
szantana Creative Commons License 2004.06.04 0 0 165
Már megint butaságot beszélsz.
Alapjaiban rossz a magyar gazdaság!
Semmit nem oldok meg vele, ha a drága beruházásból elsíbolt jövedelmeket a tőzsdébe vagy máshova újra befektetem.
Igaz a GDP növelem vele!
Ez az adókedvezményekre is érvénye!
Nem a rászorultakra a minimálbérből élőkre gondoltam.
Rosszul van beállítva a gazdaságszabályzó, a spekulációnak kedvez!!!
Ideje lenne észrevenni, és változtatni!
Előzmény: fehérfarkaska (163)
PETUR Creative Commons License 2004.06.04 0 0 164
Ezt a részt biztos még a Mellár írta. :-)
Előzmény: trafok (161)
fehérfarkaska Creative Commons License 2004.06.04 0 0 163
Köszönöm, hogy megadtad a választ arra azoknak, akik szerint a megszorítócsomag jön mert padlón a gazdaság, hogy a javuló gazdasági mutatók miért nem teszik lehetővé a fiskális politika fellazítását.
Szóval itt az ok, miért nem szabad lazítani a fiskális politikán. Hiába jók, nagyon jók a reálgazdasági eredmények, a pénzügyi folyamatok, államháztartási gondok nem a reálgazdaság valós helyzetéből származnak, hanem a 2000 óta tartó laza fiskális politikából. Az igaz, hogy ez a kormány már tavaly is szigorított (az un. László-csomag), meg idén is (Draskovics csomag), de ezen - a szigorú fiskális politikai - az úton kell tovább haladni.
Igaz, ehhez a pártoknak először is meg kellene érteniük, hogy az osztogató korszakoknak egyszer és mindenkor vége. Hogy az osztogatás nagyságát nem az akaraterő, nem az álmok, hanem a költsáégvetés valós bevétele befolyásolhatja csak és kizárólag. Addig, amig a pártok azt hiszik, hogy lehet álmodozni meg akaratvezérelve költekezni, aztán ha nem jön be legfeljebb lecserélek a pénzügyért (és a saját hibájuk beismerése helyett bűnbaknak teszik meg), addig minden felelősen viselkedő pénzügyminiszter Bokros 2-nek ("a gonosz földi helytartójának, az emberek nyomorgatójának") lesz nyílvánítva. Csak ezzel a mentalitással ne csodálkozzunk, hogy a környező országok lehagynak minket a versenyképességben.

Nem véletlenül mondta a kormánypárti sziompátiával nehezen vádolható volt fideszes pénzügyér, jelenlegi jegybank elnök a következőket:
Járai 2004 április: "Medgyessy Péter miniszterelnök és új pénzügyminisztere, Draskovics Tibor felismerte ugyan a helyzet komolyságát, és szilárdan az irányváltás mellett van, de kétlem, hogy a politikai pártok és a lakosság valóban készen állnak ezeknek a szükséges és fájdalmas reformoknak a vállalására"

Előzmény: trafok (161)
Zmac Creative Commons License 2004.06.04 0 0 162
Addig pedig marad az, hogy a kedves orvos legyen szíves saját zsebből finanszírozni a betegellátást. :(
Előzmény: Törölt nick (160)
trafok Creative Commons License 2004.06.04 0 0 161
Romlott a külső pénzügyi egyensúly, nőtt a folyó fizetési mérleg és az államháztartás hiánya - közli a KSH. A központi költségvetés bevételei jóval kisebb mértékben emelkedtek, mint a kiadásai.

Romlik a külső pénzügyi egyensúly; a folyó fizetési mérleg hiánya az idei első negyedévben 1,8 milliárd euró volt a múlt évi 1,5 milliárddal szemben - jelenti a Központi Statisztikai Hivatal.

Mint írják: a szolgáltatásoknál és a jövedelemtételeknél mutatkozó egyenlegromlást részben ellentételezte az áruforgalmi egyenleg javulása. A folyó fizetések hiányának közel fele finanszírozható nem adóssággeneráló forrásból. Tavaly ez az arány 31 százalék volt - teszik hozzá.

Az államháztartás hiánya (helyi önkormányzatok nélkül) az év első négy hónapjában 548 milliárd forint volt, az egy évvel korábbi 400 milliárddal szemben. A növekményként mutatkozó 148 milliárd forint teljes egészében a központi költségvetésben jelent meg - állapítja meg a KSH.

A központi költségvetés bevételei jóval kisebb mértékben emelkedtek, mint a kiadásai (előbbi 9,8 százalékkal, utóbbi 16,7 százalékkal nőtt) - derül ki a KSH jelentéséből.

http://www.mno.hu/index.mno?cikk=222306&rvt=5

Törölt nick Creative Commons License 2004.06.04 0 0 160
Na,jó.A magyar viszonyok között még van valami:a negyméretű állami bürokrácia.Ez is viszi a pénzt,és ugye a magasabb elvonások hátterében pont a megemelt illetmények állnak.

Le kellene csökkenteni a bürokrácia mértékét(vagyis :ki kellene rúgni egy csómó hivatalnokot és közalkalmazottat).

Persze ez szintén az egézségügyi szinvonalat és pénzt rontja,hiszen a kiadások nagy része személyi jellegű.

Előzmény: Zmac (159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!