Nem túl sok tudományos, gyógyászati áttörésről, egyáltalán: újdonságról - tudok, amit a Vatikán úgy elsőre támogatna.
Erről Giordano Bruno mesélhetne igazán.. ...de még volt pofájuk a vatikániaknak 400 év után felhozni a témát. (bocsánatot kérni... eszükbe jutott 400 év múlva)
XVI. Benedek pápa ismét elítélte az élettársi együttélést...
...XVI. Benedek ismételten hangsúlyozta "a megbecsülést az emberi magzatnak, amelynek mindig szerelmi aktusból kell születnie, s amelyet személyiségként kell kezelni. A tudomány és a technika fejlődése a bioetika keretében fenyegetővé válik, amint az ember elveszti korlátainak érzékelését, és a gyakorlatban a teremtő Isten helyébe akar lépni."
"a "gyermek iránti érthet? igény" nem csaphat át abba "az önhitt tudatba, hogy mindenkinek joga van utódhoz", és ezért bármilyen eszköz igénybe vehet?."
Ezzel egyetertek, bar en valszeg mashol huznam meg a hatarokat. Mindenesetre erkolcsi figyelmeztetonek mindenkepp jo a Vatikan, meg ha nem is ert veluk egyet az ember.
Vitaindítónak:
Elítélte a mesterséges megtermékenyítést a Vatikán. A Szentszék etikai kérdésekkel foglalkozó testülete szerint az orvosok a medd?ség gyanúja esetén túl gyakran ajánlják ezt a módszert ahelyett, hogy pontosan kivizsgálnák a probléma okait. Nem jártak jobban azok sem, akiknek valóban nem lehet gyermekük: a katolikus álláspont szerint "nem szabad mindenáron" gyermeket vállalni.
A medd? párok inkább maradjanak gyermektelenek, ha a katolikus egyház szabályait követve szeretnének élni. Egy tegnap kiadott vatikáni közlemény szerint ugyanis az ilyenkor segítséget jelent? méhen kívüli megtermékenyítés ellenkezik a Szentszék etikai elveivel. A Vatikán hivatalos lapjában, a L?Osservatore Romanóban közölt dokumentum elítéli a lombikbébiprogramokat, "ártatlanok lemészárlásának" bélyegezve a fel nem használt embriók megsemmisítését.
A Pápai Tanács az Életért nev? testület még februárban tartott konferenciát Az emberi nemzés méltósága és a reproduktív technológiák antropológiai és etikai szemszögb?l címmel. A tanácskozáson elfogadott nyilatkozatot közölte tegnap a L?Osservatore Romano. E szerint a Vatikán továbbra is azon az állásponton van, hogy bármely kezelés vagy beavatkozás, amely egy házasságban él? pár szexuális érintkezését helyettesítheti a megtermékenyítés érdekében, elítélend?, mivel az így létrejöv? embrió "nem a házasság valódi gyümölcse". Ilyen eljárás például az is, ha laboratóriumi körülmények között termékenyítenek meg egy petesejtet, majd azt beültetik az anya méhébe. A közlemény üdvözli azokat a közelebbr?l meg nem határozott terápiákat, melyek el?segítik, hogy természetes úton jöjjön létre a terhesség. Egyházi szakért?k szerint a kijelentés f?leg azokra a gyógyszeres kezelésekre utal, amelyek megkönnyítik például a peteérést.
A dokumentum szerint a Vatikán aggódik, amiért az orvosok medd?ség gyanúja esetén gyakran túl könnyen nyúlnak a mesterséges megtermékenyítés eszközéhez ahelyett, hogy pontosan diagnosztizálnák a terméketlenség okait, és megpróbálnák gyógyítani. A tanács megismétli azt az álláspontját, hogy a megtermékenyített petesejt már embernek tekintend?, ezért ugyanazok a jogok illetik meg, mint bárki mást. Ebb?l következ?en megengedhetetlenek az embriókon végzett kutatások is. A mesterséges megtermékenyítés után megsemmisített embriókat "tömeggyilkosság ártatlan áldozatainak" nevezi a dokumentum, hozzátéve, hogy "sem háború, sem katasztrófa nem követelt még ennyi áldozatot".
A tanács végül elismeri, hogy minden emberpár jogosan szenved, ha nem lehet gyermeke, és a katolikus egyház is minél több gyermekáldást szeretne. "Vannak azonban bizonyos határok" ? figyelmeztet a Szentszék, így a "gyermek iránti érthet? igény" nem csaphat át abba "az önhitt tudatba, hogy mindenkinek joga van utódhoz", és ezért bármilyen eszköz igénybe vehet?.