Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2020.10.09 0 2 16995
similis Creative Commons License 2020.05.12 0 0 16994

Ez nagyon klassz lehetett, köszi :) Nem lehet még gyorsan benevezni egy hasonlóra?

Előzmény: zsoff08 (16991)
V.Gy. Creative Commons License 2020.05.09 0 0 16993

És ilyen is volt ehhez kapcsolódva: Kirakták a BUD:70 feliratot járművekből Ferihegyen

Előzmény: viricsi (16992)
viricsi Creative Commons License 2020.05.09 0 1 16992

Csodálkozom, hogy ide senki nem hozta el...no, majd akkor majd én. :-)
http://iho.hu/hir/ferihegy-70-csendtol-csendig-200507

zsoff08 Creative Commons License 2020.05.07 -1 1 16991

Sziasztok!

 

Március végén volt szerencsénk egy motoros vitorlázó repülővel keresztezni a ferihegyi reptér légterét 1500 lábon, illetve a Duna mentén átrepülhettünk Budapest belvárosa felett 4000 lábon. 

 

Ilyesmire esélyünk se lett volna a tornyos és közelkörzeti légiforgalmi irányítók rugalmassága és jófejsége nélkül, akiknek nagyon hálásak vagyunk! <3 :)

 

Ha van kedvetek, nézzétek meg a repülésről készült videót:

https://youtu.be/T0OFVpmRjuc

Zagara Creative Commons License 2020.04.08 -2 2 16990

A koronavírus-járvány miatt drámai mértékben, 57,9 százalékkal csökkent a Budapest Airport utasforgalma márciusban a tavalyi azonos hónaphoz viszonyítva. Az áruforgalom 7,1 százalékos növekedéssel, a gépmozgások száma 33,6 százalékos csökkenéssel zárta az év harmadik hónapját.

Bővbben: https://airportal.hu/a-forgalom-dramai-visszaeseserol-tanuskodnak-a-budapesti-repter-marciusi-adatai/

 

Utas2: Ne mond hogy nem tudtad azt, hogy "2014-ben Soros György alapítványától, az Open Society Foundationstól 49 500 dollár támogatást kapott a parlamenti választással kapcsolatos rendellenességek nagyközönséghez való eljuttatására."

A támogatás tényét Uj Péter főszerkesztő már 2014-ben elismerte a Magyar Nemzetnek. Bevéded őket, hiszel nekik, semmi baj ez a te dolgod. Szegény Hardy is a csapatukba tartozik.

 

Előzmény: Utas2 (16989)
Utas2 Creative Commons License 2020.02.24 -5 2 16989

Nem tudom, de a Croatia az ne legyen már Crotia a BUD Linkedin megnyilvánulásaiban.....avagy fidess trója legalább basic English-t megtanulhatott volna, mielőtt posztol. (Szegény Hardy, még ő hívta fel a figyelmet a correct spelling-re a kommentekben...)

 

De persze tessék bátran erre is sorosozni. Ha más nincs....

Előzmény: Grimdruid (16983)
Zagara Creative Commons License 2020.02.08 0 0 16988

Készek végrehajtani bármilyen szükséges lépést a mostani járvány miatt, de a reptér nem kezdheti el magától zaklatni az utasokat. A kormánnyal és fővárossal jó a viszonyuk, és teljesen a levegőbe beszéltek Tarlósék, amikor egy új reptér lehetőségével puhították volna őket. 2-300 méterre lesz az új vasúti megálló, ami négy-öt év alatt elkészülhet. A zaj ellen próbálnak segíteni, de egy reptér zajjal jár, különösen, ha valaki közel lakik hozzá. A taxisok nyomulásának egyszerűen nincs helye a reptéren, a drónozók pedig talán nem is tudják, milyen veszélyt okozhatnak. Rolf Schnitzlerrel, a Budapest Airport vezérigazgatójával interjúztunk.

 

https://index.hu/gazdasag/2020/02/07/interju_budapest_airport_rolf_schnitzler/

martinaxe7 Creative Commons License 2020.02.03 -1 0 16987
Előzmény: Grimdruid (16986)
Grimdruid Creative Commons License 2020.01.15 -1 3 16986

Taxist vert a Budapest Airport által szerződtetett magán biztonsági cég munkatársa

https://youtu.be/fZG1Q1DDWFQ

 

A taxishiénák reptérről történő kiszorítása céljából szerződtetett biztonsági szolgálat egyik munkatársa fizikailag bántalmazta az egyik budapesti taxitársaság gépkocsivezetőjét a repülőtéren. A megvert taxis utasért, rendelésre érkezett a reptérre.

Grimdruid Creative Commons License 2020.01.13 -1 1 16985

Január 15-én reggel nyit az új fapados terminálrész 1 járattal, majd 16.-án, 17.-én 6-6 kapuval fog üzemelni.

Előzmény: md11 (16984)
md11 Creative Commons License 2020.01.12 0 1 16984

Január 15-én reggel nyit az új fapados terminálrész 5 kapuval

Grimdruid Creative Commons License 2020.01.04 -2 3 16983

Ért hozzá? Ugye nem a soross média (MDIF) ex-munkatársára gondolsz?

Előzmény: Utas2 (16982)
Utas2 Creative Commons License 2020.01.04 -7 0 16982

Érdekes. Mármint az, hogy a fidess trójai falova (katika) mellé egy 444-es zsurnalisztával kompenzálnak. Mondjuk, legalább az egyikük ért a sajtóhoz....

Előzmény: Grimdruid (16979)
giornalista Creative Commons License 2019.12.27 -3 0 16981

kollégától, néhány napja voltam nálunk

Előzmény: KozO (16980)
KozO Creative Commons License 2019.12.27 -1 0 16980

Honnan hallottál erről a 6 milliós számról? A napi átlag 16,500 fő utasforgalmat kicsit soknak tartom, ennek a fele is csoda lenne.

Előzmény: giornalista (16978)
Grimdruid Creative Commons License 2019.12.23 -2 0 16979

Laci több mint 10 éve a BUD-nál van. Jelenleg Albert Ákos (a 444-től) és a kormányzati tapasztalattal is rendelkező Valentinyi Katalin áll a kommunikáció élén.

https://novekedes.hu/hr/valentinyi-katalin-a-budapest-airport-kommunikacios-vezetoje

Előzmény: V.Gy. (16974)
giornalista Creative Commons License 2019.12.23 -1 0 16978

most 6 millióra tervezik. az, hogy mi volt 15 éve, nem igazán releváns. nem csak az épületen, hanem a technikán is múlik, hogy hány utast tudnak kezelni.

Előzmény: Pitta2 (16977)
Pitta2 Creative Commons License 2019.12.23 -3 0 16977

Hova lett a hajnali hozzászólásom. Tálaltam egy a fapadosok miatti újranyitásról egy cikket. Ott 2,5 millió utas kapacitást írtak. Pici

Előzmény: giornalista (16976)
giornalista Creative Commons License 2019.12.23 0 0 16976

tehermentesítést jelentene a 2-re, ha csak 2-3 millió utast elvisz, az is óriási előrelépés. 

 

illetve a képek nem mondanak semmit. belső burkolatokat látunk rajta. igen, azok szépek, hiszen az épületet folyamatosan használták. de egy repülőtérhez "picit" más is kell, mint szép belső burkolatok :) és abból viszont sehogy sem áll az 1-es. picit én is kérdezősködtem most, nem túl rózsás a kép, ahogy hallom. iszonyat pénzbe lenne újranyitni. nem biztos, hogy megéri majd, bár a további bővülés T2-n nehezen képzelhető el. 

Előzmény: Pitta2 (16975)
Pitta2 Creative Commons License 2019.12.22 -1 0 16975

Az állapot szép, a méret nagyon pici. Nyitható, de nem jelent valódi kapacitásbővítést. Arra a 2C/3-s terminál lenne a megoldás.

Előzmény: Geodo (16969)
V.Gy. Creative Commons License 2019.12.22 -1 0 16974

akkor most ki a repülőállomás szóvivője?

 

Passz, de ma többször is mutatták, mármint nyalatkozott is, az m1 Híradóban ez az (általam még sose látott) ember, Kurucz László, mint "kommunikációs vezető, Budapest Airport":

 

erre tessék, 22:31-től beszél

Előzmény: altset (16973)
altset Creative Commons License 2019.12.21 0 0 16973

Írtam, hogy amatőr vagyok. :-)

Különben, korábbi bejegyzésemre utalva: akkor most ki a repülőállomás szóvivője?

Mert szegény Hardy is néha (havi fizetésért) füllentett, vagy nem bontotta ki az igazság minden fonalát, de legalább ott állt és tudtuk hogy ő az.

Volt egy arc.

Valami megváltozott.

A parkolóház se épül, meg a vasút se.

Na de nem szeretnék ott patanyom lenni ott, ahol mamutok csatáznak, csak úgy megkérdeztem így fórumilag.

Előzmény: KozO (16972)
KozO Creative Commons License 2019.12.21 0 0 16972

Ezek nagyon szép gondolatok, de a cikkben utasbiztonságról van szó nem pedig útlevél ellenőrzésről.

Még csak most töltöttem a 20-at s, papírom is van róla. :)

Előzmény: altset (16971)
altset Creative Commons License 2019.12.20 0 0 16971

Kicsit elnagyolva általában úgy működik, hogy arc alapján azonosítják a kedves utast, akiről a járatra jelentkezéskor felvételt készítenek, ehhez hozzárendelik az útlevelét, beszállókártyáját és egy személyes kódot, így egyetlen ellenőrző ponton sem kell dokumentumokat felmutatnia a repülőgépbe való beszállásig.  Az eddigi tapasztalatok szerint a rendszer sokkal gyorsabb és hatékonyabb, mint a hagyományos útlevél-ellenőrzés, a folyamat az arcalapú azonosítással 10 másodperc alá csökkenthető, a megbízhatósága pedig jelenleg 98% felett van. A határőrség elvileg semmilyen más adattal nem köthetné össze a rendszerből származó információkat, a fényképet és adatokat nem nyomkövetésre, hanem kizárólag azonosításra kellene használni. De hát a mai világban ugye...

Én 30 év ferihegyi szolgálat után nyilván már csak műkedvelő (amatőr) vagyok ebben a témában, remélhetően te már vagy ennyi éves. :-)

Előzmény: KozO (16970)
KozO Creative Commons License 2019.12.15 0 0 16970

Nem tudom ki mondta neked, hogy Ferihegyen vezették be, vagy tesztelték először. Igaz, hogy mi már a második garnitúrán is túl vagyunk sőt,  még élesben is ment a teszt és még van hátra néhány, de "ki tudja, én sem tudhatok mindenről" (by Gio) lehet mégis ők lesznek az elsők, időutazásban biztosan.

https://airportal.hu/a-jovo-utasbiztonsagi-ellenorzesi-technologiajat-teszteli-helsinki-repulotere/

 

Örülök hogy legalább itt megvan a színvonal, legalábbis ami a tippeket és találgatásokat illetni semmi nem változik.

Előzmény: altset (16966)
Geodo Creative Commons License 2019.12.15 0 1 16969

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de az az állapota nem tűnik alkalmatlannak az újranyitásra.

 

 

áim Creative Commons License 2019.12.06 0 1 16968

Hátha valakinek jól jön:

 

"🎅MIKULÁS AJÁNLAT🎅: KEDVEZMÉNYES AJÁNLAT A HOLIDAY PARKOLÓBAN!

Ho-ho-ho, a Mikulás alacsony parkolóárakat hozott! ❗csak 600 Ft/nap❗
Foglaljátok le parkolásotokat MA online a https://www.bud.hu oldalon és parkoljatok kedvezményes áron!
Az ajánlat Holiday parkolónkban, minimum 5 nap parkolás foglalása esetén érvényes.
Utazási időszak: 2019. december 6. - 2020. február 28-ig. (kivéve 2019. december 21. és 2020. január 2. között)
Foglalás: CSAK december 6-án!

➡️Akciós kód: BUDSanta19⬅️"

R2R Creative Commons License 2019.10.28 -5 0 16967

Kb ennyi kellett volna: jó hogy könnyebb/gyorsabb/egyszerűbb lesz itt is, schipolon már használják egy ideje. E helyett meg lett hogy, sőt ez meg az van mit kell menőzni hogy ultramodern. Érdekelne, mert tényleg nem tudom, hol van még ez a szabvány.

Mellesleg vannak tesztelés alatt mindenféle rendszerek, amik az eu terve szerint kötelező lesz majd, ezeket beszerzik a repterek, próbálják melyik jobb. 

A kedvencem viszont csak a szokásos, kioktattak (néha biztonsági szabályokból, most épp) terrorizmusból...

Előzmény: altset (16966)
altset Creative Commons License 2019.10.28 -1 1 16966

Szerintem ez sima tényközlés volt, én nem találtam benne semmi fikázást. Az megint csak tény, hogy a világ nagyobb és tőkeerősebb aerodromjain például már használják a biometrikus arcfelismerő rendszereket. (Ezek lehetővé teszik, hogy az utasoknak az ellenőrzés során ne kelljen megmutatniuk az okmányaikat, vagy a beszállókártyájukat. Egy képalkotó eszköz ugyanis rögzít róluk egy képet, igazolja személyazonosságukat, majd a rendszer másodpercek alatt tájékoztatást ad arról, hogy jóváhagyja-e az utas beszállását.)

Egyszer majd Ferihegyen is lesz, de attól még a tény tény marad, ha máshol előbb volt. A propaganda persze néha szívesen kiált hurrát, és hát valljuk be, örülni is kell minden új fejlesztésnek. Jut eszembe a PR-ről: Hardy Mihályt legalább ismertük, akármit is mondott akármikor éppen. De meg tudná valaki mondani, ki most az utóda? Én történelmi okokból ma is érdeklődve nézegetem a sajtót egykori munkahelyem miatt, de speciel én nem tudom. Biztosan bennem van a hiba.

Előzmény: Utas2 (16964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!