Március végén volt szerencsénk egy motoros vitorlázó repülővel keresztezni a ferihegyi reptér légterét 1500 lábon, illetve a Duna mentén átrepülhettünk Budapest belvárosa felett 4000 lábon.
Ilyesmire esélyünk se lett volna a tornyos és közelkörzeti légiforgalmi irányítók rugalmassága és jófejsége nélkül, akiknek nagyon hálásak vagyunk! <3 :)
Ha van kedvetek, nézzétek meg a repülésről készült videót:
A koronavírus-járvány miatt drámai mértékben, 57,9 százalékkal csökkent a Budapest Airport utasforgalma márciusban a tavalyi azonos hónaphoz viszonyítva. Az áruforgalom 7,1 százalékos növekedéssel, a gépmozgások száma 33,6 százalékos csökkenéssel zárta az év harmadik hónapját.
Utas2: Ne mond hogy nem tudtad azt, hogy "2014-ben Soros György alapítványától, az Open Society Foundationstól 49 500 dollár támogatást kapott a parlamenti választással kapcsolatos rendellenességek nagyközönséghez való eljuttatására."
A támogatás tényét Uj Péter főszerkesztő már 2014-ben elismerte a Magyar Nemzetnek. Bevéded őket, hiszel nekik, semmi baj ez a te dolgod. Szegény Hardy is a csapatukba tartozik.
Nem tudom, de a Croatia az ne legyen már Crotia a BUD Linkedin megnyilvánulásaiban.....avagy fidess trója legalább basic English-t megtanulhatott volna, mielőtt posztol. (Szegény Hardy, még ő hívta fel a figyelmet a correct spelling-re a kommentekben...)
De persze tessék bátran erre is sorosozni. Ha más nincs....
Készek végrehajtani bármilyen szükséges lépést a mostani járvány miatt, de a reptér nem kezdheti el magától zaklatni az utasokat. A kormánnyal és fővárossal jó a viszonyuk, és teljesen a levegőbe beszéltek Tarlósék, amikor egy új reptér lehetőségével puhították volna őket. 2-300 méterre lesz az új vasúti megálló, ami négy-öt év alatt elkészülhet. A zaj ellen próbálnak segíteni, de egy reptér zajjal jár, különösen, ha valaki közel lakik hozzá. A taxisok nyomulásának egyszerűen nincs helye a reptéren, a drónozók pedig talán nem is tudják, milyen veszélyt okozhatnak. Rolf Schnitzlerrel, a Budapest Airport vezérigazgatójával interjúztunk.
A taxishiénák reptérről történő kiszorítása céljából szerződtetett biztonsági szolgálat egyik munkatársa fizikailag bántalmazta az egyik budapesti taxitársaság gépkocsivezetőjét a repülőtéren. A megvert taxis utasért, rendelésre érkezett a reptérre.
Érdekes. Mármint az, hogy a fidess trójai falova (katika) mellé egy 444-es zsurnalisztával kompenzálnak. Mondjuk, legalább az egyikük ért a sajtóhoz....
Laci több mint 10 éve a BUD-nál van. Jelenleg Albert Ákos (a 444-től) és a kormányzati tapasztalattal is rendelkező Valentinyi Katalin áll a kommunikáció élén.
most 6 millióra tervezik. az, hogy mi volt 15 éve, nem igazán releváns. nem csak az épületen, hanem a technikán is múlik, hogy hány utast tudnak kezelni.
tehermentesítést jelentene a 2-re, ha csak 2-3 millió utast elvisz, az is óriási előrelépés.
illetve a képek nem mondanak semmit. belső burkolatokat látunk rajta. igen, azok szépek, hiszen az épületet folyamatosan használták. de egy repülőtérhez "picit" más is kell, mint szép belső burkolatok :) és abból viszont sehogy sem áll az 1-es. picit én is kérdezősködtem most, nem túl rózsás a kép, ahogy hallom. iszonyat pénzbe lenne újranyitni. nem biztos, hogy megéri majd, bár a további bővülés T2-n nehezen képzelhető el.
Passz, de ma többször is mutatták, mármint nyalatkozott is, az m1 Híradóban ez az (általam még sose látott) ember, Kurucz László, mint "kommunikációs vezető, Budapest Airport":
Kicsit elnagyolva általában úgy működik, hogy arc alapján azonosítják a kedves utast, akiről a járatra jelentkezéskor felvételt készítenek, ehhez hozzárendelik az útlevelét, beszállókártyáját és egy személyes kódot, így egyetlen ellenőrző ponton sem kell dokumentumokat felmutatnia a repülőgépbe való beszállásig. Az eddigi tapasztalatok szerint a rendszer sokkal gyorsabb és hatékonyabb, mint a hagyományos útlevél-ellenőrzés, a folyamat az arcalapú azonosítással 10 másodperc alá csökkenthető, a megbízhatósága pedig jelenleg 98% felett van. A határőrség elvileg semmilyen más adattal nem köthetné össze a rendszerből származó információkat, a fényképet és adatokat nem nyomkövetésre, hanem kizárólag azonosításra kellene használni. De hát a mai világban ugye...
Én 30 év ferihegyi szolgálat után nyilván már csak műkedvelő (amatőr) vagyok ebben a témában, remélhetően te már vagy ennyi éves. :-)
Nem tudom ki mondta neked, hogy Ferihegyen vezették be, vagy tesztelték először. Igaz, hogy mi már a második garnitúrán is túl vagyunk sőt, még élesben is ment a teszt és még van hátra néhány, de "ki tudja, én sem tudhatok mindenről" (by Gio) lehet mégis ők lesznek az elsők, időutazásban biztosan.
"🎅MIKULÁS AJÁNLAT🎅: KEDVEZMÉNYES AJÁNLAT A HOLIDAY PARKOLÓBAN!
Ho-ho-ho, a Mikulás alacsony parkolóárakat hozott! ❗csak 600 Ft/nap❗ Foglaljátok le parkolásotokat MA online a https://www.bud.hu oldalon és parkoljatok kedvezményes áron! Az ajánlat Holiday parkolónkban, minimum 5 nap parkolás foglalása esetén érvényes. Utazási időszak: 2019. december 6. - 2020. február 28-ig. (kivéve 2019. december 21. és 2020. január 2. között) Foglalás: CSAK december 6-án!
Kb ennyi kellett volna: jó hogy könnyebb/gyorsabb/egyszerűbb lesz itt is, schipolon már használják egy ideje. E helyett meg lett hogy, sőt ez meg az van mit kell menőzni hogy ultramodern. Érdekelne, mert tényleg nem tudom, hol van még ez a szabvány.
Mellesleg vannak tesztelés alatt mindenféle rendszerek, amik az eu terve szerint kötelező lesz majd, ezeket beszerzik a repterek, próbálják melyik jobb.
A kedvencem viszont csak a szokásos, kioktattak (néha biztonsági szabályokból, most épp) terrorizmusból...
Szerintem ez sima tényközlés volt, én nem találtam benne semmi fikázást. Az megint csak tény, hogy a világ nagyobb és tőkeerősebb aerodromjain például már használják a biometrikus arcfelismerő rendszereket. (Ezek lehetővé teszik, hogy az utasoknak az ellenőrzés során ne kelljen megmutatniuk az okmányaikat, vagy a beszállókártyájukat. Egy képalkotó eszköz ugyanis rögzít róluk egy képet, igazolja személyazonosságukat, majd a rendszer másodpercek alatt tájékoztatást ad arról, hogy jóváhagyja-e az utas beszállását.)
Egyszer majd Ferihegyen is lesz, de attól még a tény tény marad, ha máshol előbb volt. A propaganda persze néha szívesen kiált hurrát, és hát valljuk be, örülni is kell minden új fejlesztésnek. Jut eszembe a PR-ről: Hardy Mihályt legalább ismertük, akármit is mondott akármikor éppen. De meg tudná valaki mondani, ki most az utóda? Én történelmi okokból ma is érdeklődve nézegetem a sajtót egykori munkahelyem miatt, de speciel én nem tudom. Biztosan bennem van a hiba.