Keresés

Részletes keresés

dezsoKE Creative Commons License 1 órája 0 0 4125

És akkor a lézerekről néhány dolog...

 

Tegnap este fogtam a (zöld) lézermutatómat és kivittem a kertbe. Fotót csináltam ugyan telefonnal, de a nagy kontrasztkülönbség miatt használhatatlan lett. Viszont közelről a lézerfény zöld pontja 3 mm. 16 méteren viszont 30 mm. Nyugodtan próbáljátok ki!  Na hát ennyit szóródik, ezért nem lehet vele több tucat kilométerre laposföldet mérni. 

 

Másrészt itt van a Discovery filmje, amit három laposföldessel forgatott:

https://www.youtube.com/watch?v=RR5FRYx5_78

 

Ha megnézitek, a vízszintes (méregdrága) lézerhez nem nyúltak, hanem a csónakkal keresték meg a fénypontot. Nem azt figyelték a csónakból, hogy látják-e a lézer forrását (az elég sok helyről látszik), hanem a lézerfényt fogták fel a csónakon. Ahogy egyre távolodott a csónak, egyre magasabban volt a fény (nem pedig a szórása vagy tükröződése). Nagyjából 5 kilométeren nagyjából 1,8-2 méter. Na így kell ezt a kísérletet elvégezni, kedves Székely Sándor, ha nem akarod szánalmas bohócként kiröhögtetni magad. Persze laposföldesként ezt nehéz elkerülni...

 

 

dezsoKE Creative Commons License 1,5 órája 0 0 4124

"Egyébként milyen érdekes ez a búraelmélet. Akárhonnan is nézem a csillagokat, mindig a búra közepén vagyok. Jártam már erre-arra a világban, és mindenütt ez volt. Ez hogy lehetséges? Valaki adna erre egy laposföld-konform magyarázatot?"

 

Nem csak a csillagok, de a Nap és a Hold látszólagos pályája is azt mutatja, hogy a búra közepén vagyok bárhol is a világon. Mi ennek a laposföldes magyarázata?

 

Amikor látok egy repülőgépet átmenni a fejem felett, akkor miért nem látom a repülőt hosszú órákig? Ha lapos lenne a Föld, akkor nem repülne el látóhatártól látóhatárig néhány perc alatt. Mi ennek a laposföldes magyarázata?

Előzmény: dezsoKE (3961)
dezsoKE Creative Commons License 1,5 órája 0 0 4123

doktor x

 

A "gömböcföld elmélet" nem elmélet, hanem a valóság.

 

"A "laposföld" elmélet" szerint viszont,
a laposföld felületén (és nem a gömb felszínén!)
minden függőón zsinorja párhuzamos egymással,
és nem egy pontba mutat"
És ezt mi okozza? Nem mellesleg cáfolja a 4034-es hozzászólásban (pk1): "Verrazano-híd, New York: gömbföldre tervezték, ezért pillérek teteje 3 cm-rel távolabb van, mint az alja. Mindkét pillér merőleges a helyi vízszintre"

 

"Bocsi', azt hittem a variométer-ekben van egy giroszkóp
a pillanatnyi, gyors légnyomásváltozások konpenzálására..."
Mivel a variométer a függőleges irányú sebességet méri, miért hitted, hogy giroszkóp kell bele?

 

"Értem én, hogy a műhorizont
a gravitáció és a szárnyakon képződő emelőerő
közti különbséget, kvázi
az ettől az 'egyensúlytól' való eltérést mutatja"
Nem. A műhorizont minden helyzetben a helyi vízszintest mutatja.

 

"Talán erre alkalmas lenne
a harci repülőgépek cél-megjelölő lézerei."
Látom a nevető smiley-t, nyilván viccből írtad, ahogy mindent.

 

"A következőképpen gondoltam el a kísérletet:
adott A és B, két pont a látóhatár szélén.
(a vadászgépből vett horizont...)"
Ez ugyebár laposföldön a végtelen távolságot jelenti, a valóságban jóval közelebb van. Hogy mennyire közel (nagyon), mindjárt következik az irományodból.

 

"Az A és B mérőpontok órái
nagy pontossággal össze-szinkronizálva."
És innentől órákról szó sincs a későbbiekben. Miért kellenek a szinkronizát órák?

 

"A vadászgép -fix magasságon- A fölött elhaladva, B felé tart,
miközben folyamatos lézer impulzusokat küld B-be."
A lézeres célmegjelölő hatótávolsága 10-15 km. Jóindulatúan használjunk mi is 15 kilométert! Nézzük meg gyorsan, milyen magasan van a repülő, ha 15 km-en van a horizont! A kalkulátor szerint a repülő 17,6 méter magasan repül. Kicsit extrém, de legyen! A kedvedért nagyon alacsony, 400 km/óra sebességgel számolunk, legyen a kísérlet kevésbé gáz. Ezzel a sebességgel a 15 kilométert a repülő 2 perc 15 másodperc alatt teszi meg. Normál sebességgel ez csak bő 1 perc lenne... És itt akarsz te bármit is mérni? Átgondoltad te ezt? Ugye nem?

 

"Amikor a vadászgép az A mérőpont felett elhalad,
azt a szöget rögzíti B, és ebből a szögből,
és a vadászgép - A mérőpont közötti távolságból
kiszámítható az A-B valódi távolsága.
Ha ez kisebb mint a 'hivatalosan megadott'
"gömböcföld"-i (földfelszini, ív-hossz) távolság,
akkor a Föld lapos."
És vajon hány méter lesz a különbség? És ilyen sebességnél (400 km/h = 111 m/sec) ezt ki fogja kimérni? Na ne...

 

Szánalmas trollkodás.

Előzmény: drx65 (4122)
drx65 Creative Commons License 27 órája 0 0 4122

Kedves dezsoKE.

 

" A Földön a gravitáció iránya a Föld tömegközéppontja.
Ez határozza meg a tengerszintet körös-körül a földgömbön."

 

A "gömböcföld elmélet" szerint.
A "laposföld" elmélet" szerint viszont,
a laposföld felületén (és nem a gömb felszínén!)
minden függőón zsinorja párhuzamos egymással,
és nem egy pontba mutat - a "gömböcföld" középpontjába.
:-)

 

"Ahogy Siphersh is írta, a variométer kétféleképpen tud tájékozódni,
vagyis magasságkülönbséget mutatni.
Ezek egyike sem alkalmas arra,
hogy egy repülőgép utasterében használva eldöntse,
hogy lapos-e a Föld, vagy valóban gömb."

 

Bocsi', azt hittem a variométer-ekben van egy giroszkóp
a pillanatnyi, gyors légnyomásváltozások konpenzálására...

:-(

 

" a műhorizont nevű giroszkópos műszer olyan szinten lenne abszolút,
hogy a Föld görbülete ellenére a fent leírt "abszolút" vízszintest jelezné,
akkor nem kellene kalibrálni például.
Illetve azért is mutatja mindig a valós horizontot,
mert a felfüggesztése épít a gravitációra."

 

Értem én, hogy a műhorizont
a gravitáció és a szárnyakon képződő emelőerő
közti különbséget, kvázi
az ettől az 'egyensúlytól' való eltérést mutatja,
de ez igaz a "laposföld" elmélet" szerint is ...
:-)

 

Ezért talán más módon lehetne eldönteni - kísérletileg! -,
hogy a repülő "gömböcföld" vagy "laposföld" fölött repül.

 

Talán erre alkalmas lenne
a harci repülőgépek cél-megjelölő lézerei.

:-)

 

A következőképpen gondoltam el a kísérletet:
adott A és B, két pont a látóhatár szélén.
(a vadászgépből vett horizont...)
Az A és B mérőpontok órái
nagy pontossággal össze-szinkronizálva.
A vadászgép -fix magasságon- A fölött elhaladva, B felé tart,
miközben folyamatos lézer impulzusokat küld B-be.
B méri a vadászgépből érkező lézersugár szögét

a  vízszinteshez képest.
Amikor a vadászgép az A mérőpont felett elhalad,
azt a szöget rögzíti B, és ebből a szögből,
és a vadászgép - A mérőpont közötti távolságból
kiszámítható az A-B valódi távolsága.


Ha ez kisebb mint a 'hivatalosan megadott'
"gömböcföld"-i (földfelszini, ív-hossz) távolság,

akkor a Föld lapos.
:-)

 

Amint az köztudott...
:-)

 

Előzmény: dezsoKE (4112)
dezsoKE Creative Commons License 2 napja 0 0 4121

Látom, jó uram, jártas vagy a tudományokban. :-) Én mégis megvárnék egy hivatalos laposföldes tudományos választ.

Előzmény: pk1 (4120)
pk1 Creative Commons License 2 napja 0 0 4120

Gondolom, Teknős felfelé repül, Földestől, horizontostól. Ezt tényleg nehéz kísérletileg ellenőrizni, a Déli Jégfalhoz rendelt jenkik nem engedik.

Előzmény: dezsoKE (4118)
pk1 Creative Commons License 3 napja 0 0 4119

Javaslom Amint az köztudott listájának kiegészítését a "tudásunk gyarapításához soha semmilyen kísérlet nem kell." tézissel.

 

Ugye jól tudom, hogy te a lista valamennyi kijelentésével egyetértesz?

Előzmény: pirinyócsipa (4116)
dezsoKE Creative Commons License 3 napja 0 0 4118

Magyarázd már el kérlek, hogy mit értesz az alatt, hogy a horizont folyamatosan emelkedik, és miért fontos ez neked?

Előzmény: pirinyócsipa (4116)
dezsoKE Creative Commons License 3 napja 0 0 4117

Értelmetlen? Nem érted?

Előzmény: pirinyócsipa (4116)
pirinyócsipa Creative Commons License 3 napja 0 0 4116

Egy érdekes kísérletet elvégezhetnek a laposföldesek teljesen egyedül. Tegyünk végre pontot ennek a föld-alakja-összeesküvés végére!

 

Nem kell semmilyen kísérlet:

A víz nem hajlik.

A horizont folyamatosan emelkedik és vízszintes.

 

Semmilyen kísérlet nem kell.

Értelmetlen.

Előzmény: dezsoKE (4114)
pirinyócsipa Creative Commons License 3 napja 0 0 4115
dezsoKE Creative Commons License 3 napja 0 0 4114

Egy érdekes kísérletet elvégezhetnek a laposföldesek teljesen egyedül. Tegyünk végre pontot ennek a föld-alakja-összeesküvés végére!

 

A föld több pontján (itt leginkább a földrajzi szélesség legyen különböző) keressenek olyan repülőtereket, ahol a leszállópálya közel pontosan kelet-nyugati irányú! Nézzenek utána, milyen hosszú a kifutópálya! A térképen (például Google térkép) nézzék meg a kifutópálya két végének a koordinátáit nagyon pontosan. Ezután számolják ki, hogy egy kilométer hány hosszúsági fok (ezt nagyon pontosan). Nézzék meg, hogy a szélességi fok változásával (mondjuk északról dél felé haladva) hogyan változik a kapott érték (egy kilométer hány hosszúsági fok). A laposföld térképen ez a szám folyamatosan nő északról dél felé haladva. A földgömbön pedig északról dél felé haladva az egyenlítőig nő, de onnan elkezd csökkenni tovább haladva dél felé. Ha a leszállópálya nem pontosan kelet-nyugati fekvésű, akkor esetleg szögfüggvényekre lehet szükség a pontos eredményhez.

 

Szeretettel várom áldozatos munkátok eredményeit. Ha valamit nem írtam le világosan, kérdezzetek bátran!

 

 

 

 

dezsoKE Creative Commons License 3 napja 0 0 4113

Mégis, mikor menne a repülő a föld alatt szerinted? Mi alapján jelezné a műszer, hogy a föld alatt repül? A GPS alapú a műholdak távolságából számolja a magasságot, ez nem fog ilyet mutatni. A légnyomás alapú sem fog ilyet mutatni. Mégis, mi a terv? Komolyan kérdezem.

 

Fogsz egy nagy strandlabdát. Az ujjadat folyamatosan fél centire a labdától mozgatod. El fog távolodni az ujjad a labdától, vagy körbemegy rajta? Érzed az ellentmondást? :-)

Előzmény: drx65 (4109)
dezsoKE Creative Commons License 3 napja 0 0 4112

"A repülőgépek nem követik a földgörbületet mert az nincs!"
Tévedés. Épp ellenkezőleg! A repülők követik a görbületet.

 

"Az átlagos Légibusz repülőgép kb 800km/órával megy.
Ez azt jelenti hogy óránként 50031 méter (50 km)
Föld görbülettel kell szembenéznie
...
Tehát óránként 50 kilóméterrel kellene
a pilótának csökkentenie a repülési magasságot
hogy a Föld elméleti görbületét követni tudja"

Légibusz, hehe. :-) Szóval Airbus. Eszerint az az elképzelése a laposföldesnek (Eric Dubay 200 butasága a forrás egyébként), hogy gömb földön úgy néz ki a világ (és vele a fizika), hogy a földgömb alatt van valami kitudjami, ami az abszolút vízszintes, és ezért esnek le a hajók a Déli Sarkkör környékén, meg lefolyik a víz, meg fejjel lefelé élnek az ausztrálok. Hát ez nem így van. A Földön a gravitáció iránya a Föld tömegközéppontja. Ez határozza meg a tengerszintet körös-körül a földgömbön. Ehhez a tengerszinthez képest mérik például a hegyek magasságát mindenütt.

 

Ahogy Siphersh is írta, a variométer kétféleképpen tud tájékozódni, vagyis magasságkülönbséget mutatni. Ezek egyike sem alkalmas arra, hogy egy repülőgép utasterében használva eldöntse, hogy lapos-e a Föld, vagy valóban gömb.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Variom%C3%A9ter

 

Ha a műhorizont nevű giroszkópos műszer olyan szinten lenne abszolút, hogy a Föld görbülete ellenére a fent leírt "abszolút" vízszintest jelezné, akkor nem kellene kalibrálni például. Illetve azért is mutatja mindig a valós horizontot, mert a felfüggesztése épít a gravitációra. Lásd https://www.experimentalaircraft.info/articles/attitude-indicators.php

https://hu.wikipedia.org/wiki/M%C5%B1horizont

 

Tegyük fel egyébként csak a reggeli őrület kedvéért, hogy a földgömb ilyen elcseszett rendszerben létezik, mint amit a laposföldesek kitaláltak. Mintha egy nagy üres labda fölött repülne a repülő (így lehetne korrektül elképzelni ezt a marhaságot). Illetve még így sem, mert akkor a levegő nyomása nem csökkenne a labdától távolodva. Na mindegy. Szóval az az elképzelés, hogy ha nem korrigálná a repülő orrát a pilóta mindig lefelé, akkor kirepülne a világűrbe. Milyen olcsó űrutazás lehetne ez, nem? Felbecsülhetetlen értékű felvételek születhetnének a laposföldről, végre lenne térkép is. :-)

 

A lényeg: ha a repülő folyamatosan emelkedne bármi miatt, akkor lenne az a pont, amikor a légnyomás annyira lecsökken, hogy a szárnyak már nem termelnek elegendő felhajtóerőt, a hajtóművek elég tolóerőt, és a repülő elkezd süllyedni. Nem repülne bármilyen magasra.

 

Érdekes dolog egyébként, hogy a Kármán vonalnál, vagyis 100 km magasan a légnyomás már szinte nulla. Akkor viszont minek kellett kitalálni a búrát, ami több ezer kilométer magasan van, és azért kell, hogy a légkört/légsíkot megtartsa a Föld felett? Nem várok választ. :-)

Előzmény: drx65 (4108)
Siphersh Creative Commons License 3 napja 0 0 4111

És a légnyomás-változás mérésén alapuló variométert kéne használni az utasszállító repülő nyomás alatt lévő utasterében, szerinted, vagy pedig a Föld körül keringő GPS műholdak jelei alapján működő variométert?

Előzmény: drx65 (4109)
drx65 Creative Commons License 3 napja 0 0 4110

Valami ilyesmivel lehetne elvégezni a kísérletet:

 

 

 

Esetleg egy ilyennel:
(irányhelyesen beállítva...!)

 

 

De ha minden kötél szakad,
(mert nem tudja megvenni az illető
a fenti műszerek valamelyikét
-pár ezet Ft használtan...-, vagy
buta/lusta megtanulni a használatát),
akkor ez is megteszi:

 

 

(1000Ft használtan, orosz-csoda...)

 

Tehát úgy gondolom az így leírt módon
mindenki 'áutentikusan' meggyőződhet róla,
lapos-e a Föld vagy sem.

 

Amint az köztudott.
:-)

 

Előzmény: drx65 (4109)
drx65 Creative Commons License 3 napja -1 0 4109

Namost, arra gondoltam, hogy ezt 'házilag' is
le lehetne ellenőrizni, hogy a repülőgép
laposföld vagy 'gömbföld' fölött repül-e?

 

Méghozzá úgy, hogy venni kell egy variométert
(emelkedés és süllyedés mérőt), ezzel felszállni
egy utasszállító repülőre, indulás előtt rögzíteni
valamihez (irány-helyesen...), 'lenullázni', és
utazás közben megfigyelni mit mutat.

 

Ha 'gömbföld' fölött repül a gép
akkor ezt lehet majd látni:

ahol:
1. felszállás előtt a kifutópályán - nincs emelkedés;
2. gyors emelkedés felszálláskor;
3. 'lassú' emelkedés az utazómagasság eléréséig;
4. az utazómagasság elérésekor 'átváltás' süllyesésbe;
5. a repülőút alatt állandó mértékü süllyedés;
    (hogy tudja tartani magasságot..)
6. nagyobb mértékü süllyedés a leszálláshoz;
7. a gép leszállt;

 

Ellenben ha 'laposföld' fölött repül a gép
akkor ezt lehet majd látni:

ahol:
...
1. gyors emelkedés felszálláskor;
2. 'lassú' emelkedés az utazómagasság eléréséig;
3. utazómagasság elérésekor 'átváltás' szint-tartásba;
    (nem mérhető se emelkedés, se süllyesés!)
4. a repülőút alatt állandó szint-tartás; ...
5. süllyedés a leszálláshoz;
6. a gép leszállt;

 

(elnézést kérek a kissé sematikus ábrákért és magyarázatért..)

 

Azért kiváncsi lennék melyik grafikon 'jönne ki'...?

 

(folyt. köv.)

 

Előzmény: drx65 (4108)
drx65 Creative Commons License 3 napja -1 0 4108

Találtam egy érdekes "beszólást" laposföld témában:
(itt rövidítve adom közre,
"egy képben csak, s talán csupán a lényeget"...,
de a megadott linken
mindenki 'kiélvezheti' a teljes anyagot...)
:-)

 

"
A repülőgépek nem követik a földgörbületet mert az nincs!

 

https://mk.vlip.lv/video/tWGHe4Whtag1Zuc%3D.html
https://www.youtube.com/watch?v=J3WmyGiWpHE

 

A giroszkóp, a biztonságos repülési magasság
és a vadászrepülőgépek is bizonyítják
hogy a föld lapos és nem gömb.

 

Az átlagos Légibusz repülőgép kb 800km/órával megy.
Ez azt jelenti hogy óránként 50031 méter (50 km)
Föld görbülettel kell szembenéznie

...

Tehát óránként 50 kilóméterrel kellene
a pilótának csökkentenie a repülési magasságot
hogy a Föld elméleti görbületét követni tudja.
Ez percenként majdnem 1km (50031/60=833.85)
repülési magasság csökkentést jelent.
Másodpercenként pedig (833.85/60=13.89) 14 métert.

...

A repülőkben levő mű látóhatár (giroszkóp) arra szolgál
hogy a pilóta tudja hogy merre mozog a repülőgép
még rossz látási körülmények között is.
Ez a műszer szemtanúk elmondása alapján

biztonsági magasságban repüléskor
szinte mozdulatlan ami megint csak azt bizonyítja
hogy a repülő nem követ semmilyen görbületet.
Ha görbületet követné akkor az a mű látóhatár is mozogna!


A Mirage 2000 maximum sebessége 2,336 km/óra
de számoljunk csak 2000 km/órával.
Ez azt jelenti hogy óránként 306 548 m (307 km)
Föld görbülettel kell szembenéznie
(itt egy online kalkulátor - ellenőrízd le te is,
https://dizzib.github.io/earth/curve-...).

 

Tehát óránként 306 548 m (307 km) kilóméterrel kellene
a pilótának csökkentenie a repülés magasságot
hogy a Föld elméleti görbületét követni tudja.

Percenként (306 548 / 60 = 5109) 5109 méterrel...

Másodpercenként pedig (5109/60=85) 85 méterrel kell
a repülési magasságét csökkentenie
hogy tudja követni a Föld elméleti görbületét!


Mind amellett hogy a víz felett kb 2 méterre van
és mellette 2-3 másik Mirage repülőgép is száll?!

 

Ezt hívják agymosásnak.
"

(folyt. köv.)

dezsoKE Creative Commons License 3 napja 0 0 4107

Attól függ, hogy szárazföldi vagy vízi a teknős.

Előzmény: Amint az köztudott (4106)
Amint az köztudott Creative Commons License 3 napja 0 0 4106

Akkor a Föld nem mozdulatlan? :-O

 

De, a Föld mozdulatlan.
Többnyire.
Csak akkor remeg meg kissé, amikor a laposföldön átfúrt lyukon keresztül lehullik a szemét és a törmelék a teknősbéka hátára. Mert megijed, és próbál szabadulni a számára teljesen felesleges és hasznosíthatatlan hulladéktól.
Mint ahogy a kutya is lerázza a vizet.

Te nem így tennél?

Előzmény: dezsoKE (4096)
Amint az köztudott Creative Commons License 3 napja 0 0 4105

A laposföldesek tudományos kutatásai szerint viszont a Föld mozdulatlan.

Hol a hiba?

Előzmény: pk1 (4098)
Amint az köztudott Creative Commons License 3 napja 0 0 4104

Jut eszembe! Van már laposföldes elmélet a Foucault ingáról?

Előzmény: pirinyócsipa (4100)
pk1 Creative Commons License 4 napja 0 0 4103

Ha már itt vagy, remélem az Eötvös-kráterről sem feledkezel meg.

Előzmény: pirinyócsipa (4100)
dezsoKE Creative Commons License 4 napja 0 0 4102

Hát ha csak úgy nem. :-)

 

Látom, nagyon izgat téged a holdséta ténye. Vadászol az érthetetlen dolgokra, vagy élvezettel nézed?

 

Ha minden jól megy, néhány év múlva megint emberek mennek a Holdra. Talán még belefér az időbe az általad hirdetett világvége előtt...

Előzmény: pirinyócsipa (4100)
dezsoKE Creative Commons License 4 napja 0 0 4101

A jobb oldali ember a lapátot belenyomja a talajba, rá is dől teljes súlyával. (Úgy látszik, nem ástál még gödröt életedben.) Ezután képzeld el, hogy a súlypontod elég hátul van a nagy "hátizsák" miatt, és összesen ruhástul nyomsz 30 kilót. Egy kis lökéssel a szerszámmal vissza is tudsz egyenesedni.

 

Nehéz dolgok ezek, scifi kategória. :-)

Előzmény: pirinyócsipa (4099)
pirinyócsipa Creative Commons License 4 napja 0 1 4100

Ez nem korrekt, ezt nem jól láttam, a bal kezével tartja magát.

Elnézést, ebben nincs igazam.

Előzmény: pirinyócsipa (4099)
pirinyócsipa Creative Commons License 4 napja 0 0 4099

23:58-tól

 

https://www.youtube.com/watch?v=SQOEC9gHpmA&t=497s

 

Jobb oldali ember, NEM TÁMASZKODIK, hanem lapáttal benyúl valamiért és tökéletesen felrúgja a minden létező fizikát, ahogy előredől, referenciaként bal oldali társát láthatjuk:

 

Előzmény: pirinyócsipa (3539)
pk1 Creative Commons License 4 napja 0 0 4098

Fizikus: A Föld forog, Foucault inga is bizonyítja.

Matematikus: Az inerciarendszert megközelítő vonatkoztatási rendszerekben a Föld forog.

Előzmény: Sheggemmem a szkepócska (4097)
Sheggemmem a szkepócska Creative Commons License 4 napja 0 0 4097

Hát forog.. vagy nem?

Előzmény: dezsoKE (4096)
dezsoKE Creative Commons License 4 napja 0 0 4096

Akkor a Föld nem mozdulatlan? :-O

Előzmény: Amint az köztudott (4095)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!