En is azert vettem Suzukit, mert megfelelt az igenyeimnek, es tobbet nem tudtam ra szanni.
Olcso, egyszeru szerkezetu, kis fogyasztasu, es nem rohad. A rendszeres olaj-olajszuro-gyertya-legszuro cseren, meg szelephezag allitason kivul nem kell hozzanyulni. A karbantartast otthon a garazsban harom darab villaskulcs segitsegevel megoldom, nem vagyok kiteve egyes marka- es nemmarka-szervizek svihaksaganak.
Vezettem mindenfele autot, olyat is, amiben a szervo-elektronika osszsulya felert a motor sulyaval. Nem ereztem ugy benne az utat es a forgalmat, mint a Suzukiban. Nem volt olyan jo erzes.
Nem vitatom, hogy vannak nagyobb, szebb, jobban felszerelt, biztonsagosabb autok. Nekem ez van, mert ezt szeretem.
Nem értem én ezt a "Suzukisok azt képzelik..."-szerű szövegeket. Persze, hogy vannak lakótelepi hülyegyerekek akik ledes, spoileres, satöbbis Suzukival villantanak, meg vannak műbőr kalapos, "belsősávvárosban30közúton60"-stílusban vezető balfaszok is közöttük, meg még egyéb érdekes lények akiken én is jót mulatok, DE.
De kb. 150-200 ezer Swift van idehaza; nem lévén statisztkius meg nem mondom, hogy ez mennyi (egykori, és jelenlegi) gyakorló suzukist jelent, de a lényeg, hogy sokat.
Vagyis egy ekkora létszámú közösségben szükségszerűen sok is a hülye, és ezt meg is jegyzi az ember, és elkezd működni az "Ezekilyenek"-effektus (olykor nálam is, sajna), mivel van azonosítási pont.
Engem ezen a héten öt Skoda fabiás akart leszorítani / versenyezni hívni / elgázolni a zebrán stb. Akkor most ebből most vonjak le messzemenő következtetéseket a Fabia-tulajok intellektuális és szociális érettsége kapcsán?
Ugyanmár!
poén
Egyetértek a kolléga úrral, az a nevetséges, hogy mindenki Súmáhhernek képzeli magát a Mutyukiba, arra meg nem figyel, hogy papírautóban űl. Nagy részük(nem mindenki) rakétának képzeli ezt a kis gépet, mikor meg csattan, megy a tepsibe. Indexelés általában NUKU! Megértem, hogy akinek megbízható, kis fogyasztású autócska kell, megfelel a Mutyi, de ne higgyék már el, hogy jó és kényelmes autójuk van! Ültem ilyenben elégszer, vezettem is, városban megfelel. De egy-két óra után már zavart a kényelmetlen rövid ülés a műanyag zörgő hangja, a mindent közvetítő futómű,(erről tehet az útjavító cég is!)a minimáldesign. Tény: idejétmúlt konstrukcijá, de városban, ha normálisan használják, mondjuk bevásárlóautónak, megfelel. Csak ne csattanj vele!
Pedíg igazam van! Ha nem vettem volna suzukit, akkor soha nem tudtam volna meg, hogy milyen egy Hozzád hasonlóval beszélgetni. Amíg fordom volt, eszembe nem jutott, hogy megkérdőjelezzek valakit, hogy miért vesz egy olyan otót (polo) amin ha átmegyek a fordommal meg sem érzem (idézet lentről). De mivel most jött el az ideje, úgy döntöttem Piri, hogy most már én sem alacsonyodom le a szintetekre. Megtudtam, hogy épeszű indokot nem tud senki felhozni, csak a komplexusát éli ki itt. EZZEL VÉGE.
számomra a legjobb döntést hoztam ami nem jelenti, hogy ennél nincs gazdaságosabb vagy mittoménmilyenebb megoldás.
Azt vettem ami az én igényeimnek megfelelt, és ki tudtam fizetni. Hitelt nem veszek fel autóra, de ez megintcsak az én dolgom.
(egyetlen dolog zavart a suzik feltűnésekor és elszaporodásakor. Az, hogy mindenki azthitte, hogy egy 3000-es véhatosban ül, mert nem skodri van a segge alatt. Úgy mintek, mint az őrültek, ahelyett, hogy örültek volna, hogy "nyugati" kocsijuk van amit nem kell hétvégenként vudu szertartásokkal gurulóképes állapotba hozni. Ma már csak az zavar kicsit (megmosolyogtat), hogy az 1.3-as kékledes, spoilerezett streetrécing matricás suzukik szaladgálnak. Miért nem lehet belátni, hogy tömegautó, pont azért csinálták ilyenre, hog yolcsó legyen. Se jobb, se gyorsabb se szebb nem lesz ettől. De ez is az én bajom, hogy nem értem, hogy miért a legolcsóbb autóval jackarizik valaki... Ja, és erről sem a kocsi tehet!)
aswift elavult, antikomfort meg minden. Ezt tudjuk. Ámde amikor a nagy dömpingje volt, akkor a nép skodákból meg vartburgból ült át, ahhoz képest viszont nagyon nagy előrelépés volt a suzi.
Pláne most, az ignis már korszerű is, sok előnye van és nem drága.
Nekem nincs pénzem új kocsira, és biztonságosat akartam, meg kényelmeset. Most fullextrás autóm van, 16 éves, kétszer annyit eszik, mint egy szuzukli,kétszer akkora is, többe is kerül a szervíz meg a fenttartása. Viszont egy suzukin áthajtok, hogy észre se veszem :)
Lássuk már be, hogy egész mostanáig (thalia) nem nagyon volt új autóban alternatívája a suzukinak és én sokkal jobban örülök, hogy nem mosóbenzinnel tankolt barna wartburgok vannak az utcán, amik szétesnek meg füstölnek meg szar a műszaki állapotuk... Igaz, hogy egy swift az autópályán nem a legfittibb, de tud menni 130-al, nem esik szét, stb. Olcsó!
Én nagyon sokat járok az 51-esen, ott csak az angyalok vigyáznak rám, inkább üljek trezorban, megfizetem az árát.
A nép azért fikázza a suzukit, mert sok van belőle. Régen amikor mindenkinek ezerkettese volt, akkor nem volt értelme fikázni, csóró volt a nép. Most én egy suzuki árának a negyedéből vettem ekkora kocsit, de nem gondolom magamról, hogy én okosabb döntést hoztam...
majdnem nekem is lett szuzukim de aztán mégsem.
sokat gondolkodtam rajta, de aztán egy régebbi toyota sedanom lett.
nekem a legfontosabb a biztonság, és mindenki tudja hogy a suzi papirból van. ha bármi van, viszlát . jó érzés beleülni egy autóba ami acélból van és valamivel biztonságosabb
a másik hogy ciki. elviszem a nőmet vhová -akár dolgozni is-mindenki mondeokkal meg legalább rönökkal jár, de a szuzuki az télleg kispályás a buta agyuknak! NEKEM nem ciki, de hát bizonyitsam be minden buta embernek hogy nem ciki??
Szerintem azért vesznek az emberek suzukit, hogy tudjanak beszélgetni olyanokkal akik nem vesznek suzukit. Akik pedíg nem vesznek suzukit, azok azért nem vesznek, hogy beszélgethessenek olyanokkal akik vesznek suzukit.
Szerintem viccesek ezek a Suzuki 5 liter alatti fogyasztási adatok... mert: budapesti dugóban légkondival nem annyi hanem 7 liter (ne mondja nekem senki hogy vigyem szervízbe meg ne nyomjam annyira a pedált, normális használatnál ennyi). Az 5 liter alatti kijöhet országúti forgalomban ahol a Suzuki enyhény szólva nem jó autó. De visszatérve a támára... azért is vesznek az emberek ilyet mert városi használatra ez egyik legjobb megoldás lehet. Én 3 hónajpa cseréltem a swiftemet egy 3 számmal nagyobb autóra és azóta tudom mekkora elényei vannak. A 6-7 liter városban az jó, nem kell félteni minden kátyútól, városi forgalomban lehet dinamikusan autózni vele, szeritem ár-érték arányban ideális jármű.
Országúton viszont nagyon kényelmetlennek tartom a gyenge futómű és a zajszigetelés teljes hiánya miatt, ennek ellenére fontolgatom hogy a mindennapos városi autózáshoz a jövőben a swift-et fogom használni.
Nyuginyugi, nem én nyitottam, csak nulláztam... De ha már itt vagyok. Én használt autót vettem (csináltam) Suzuki árban és úgy érzem jól döntöttem. Nyilván a saját értékrendem szerint. Gondolom akinek Suzukija van szintén úgy érzi, hogy jól döntött. A lényeg pedig az elégedett beteg :)
pircsi, még itt sem tudsz érvényesülni a nézöpontoddal?!? :-D Add fel eccsém, sok NAIV ember van, nem tucc rajta változtatni...
Inkább szaladgálj az InnoFlex után, szervezzetek tüntetést, meg nyissatok "Vissza a pénzemet!" topicot...
Részemröl BUMM - torpedó ennek a topicnak, hadd süllyedjen :-P
Nem értem miért kell már megint vitát indítani egy autómárka miatt.
Nos, én a napokban vettem egy GLX Swiftet, 5 éves, minden benne van ami nekem kellett. Kiváló állapotú és nem volt drága - ugyanezért a pénzért csak jóval alacsonyabb felszereltségű, gagyibb cucchoz jutottam volna. A Suzuki Swift egy elavult konstrukció és annyi van belőle mint a tenger.
De jól fogyaszt, olcsó a fenntartása, minden sarkon van hozzá alkatrész és elvisz A-ból B-be. Ahhoz hogy az ember BKV helyett elguruljon a munkahelyére és vásárolni, bőven elég.
Számomra az a furcsa, aki a belvárosi dugóban Mercivel meg Mondeoval araszol egyszál magában.
Ja, és általában a kilncvenes évekről beszélek. Az értéktartás valóban nem az erőssége - túl sok van belőle, ez nyilvánvaló. És az Ignisnél rengeteg jobb vétel van, bár szerintem egész pofás, csak a hátulja lett kissé elnagyolva baltával, illetve a koromfekete beltéről már a germán autókban is hányingert kapok. ezeket halottaknaktervezték, vagy mi?