Keresés

Részletes keresés

Geryson Creative Commons License 2012.04.07 0 0 870

Szia! Nem, a VA nem fog megszűnni...

Előzmény: Utas2 (869)
Utas2 Creative Commons License 2012.04.07 0 0 869

http://vacchun.hu/hcevent/

 

2012. április 14.

 

Emlékezve a 66 éves Malévre és a 10 éves HC szülinap alkalmából.

 

Mindenkit vár a vACCHungary és az IVAO is.

HG4I Creative Commons License 2012.02.13 0 0 868

A LÁTNOK:


Bukowszky Albert válasz | megnéz | könyvjelző 2008.10.03 16:51:39 © (860)

talán a virtuális malévtól is kirúgták a pilótákat? hm..

nem is tudtam, hogy ez a topik még létezik, azt hittem évekkel ezelőtt elveszett a süllyesztőben..

amúgy ha a malév, mint olyan, megszűnik létezni, a vitruális párja is lehúzza a rolót?

 

 

Legalább ez megmarad...

Franz Von Werra Creative Commons License 2011.10.23 0 0 867

Sziasztok!

 

Szeretnék egy kis segítséget kérni.A PMDG 737-et letöltöttem,felraktaM AZ FS2004-be,elindítottam a repülést,bejött,de azután lefagyott.Másodszorra már nem indult,még a töltés sem,és kiírt egy f.sza hibaüzenetet.Részletesebben is megnéztem és ez volt benne:

 AppName: fs9.exe     AppVer: 9.0.0.30612     ModName: pmdg_737ng_main.gau
ModVer: 1.0.0.0     Offset: 0010354c

 

Gondolom a main gauges-el lehet a baj,ha kitörlöm elindul simán a játék,csaképp panelgombok nélkül.

Ja és utólag frissítettem az fs2004-et az update 9.1-el,de még így sem ment.

 

Tud valaki segíteni?Látott már valaki ilyet?

 

Üdv,

 

Franz

Geryson Creative Commons License 2009.03.31 0 0 866

Látom Katyusa1 jól elvagy... :)

 

Valóban néptelen lett egy jó ideje ez a topic de hát ennek baromi egyszerű oka van, mégpedig az, hogy a Malév VA saját topikja kivállóan üzemel. Jómagam sok éven át repültem "náluk" és csakis a legjobbakat tudom mondani a csapatról, a felkészültségről és persze a fórumról is!

Katyusa1 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 865
Huuu, de régen jártam erre,de látom,nem maradtam le semmiről!! hihi!!
Katyusa1 Creative Commons License 2008.10.12 0 0 864
Katyusa1 Creative Commons License 2008.10.12 0 0 863
Katyusa1 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 862

Haliho!

Vegre valaki!!! Ide talaltal? En csak veletlenul neztem erre, az oldalra.

Előzmény: Bukowszky Albert (860)
bankii Creative Commons License 2008.10.03 0 0 861
Only for registered User's
Előzmény: Bukowszky Albert (860)
Bukowszky Albert Creative Commons License 2008.10.03 0 0 860

talán a virtuális malévtól is kirúgták a pilótákat? hm..

nem is tudtam, hogy ez a topik még létezik, azt hittem évekkel ezelőtt elveszett a süllyesztőben..

amúgy ha a malév, mint olyan, megszűnik létezni, a vitruális párja is lehúzza a rolót?

Előzmény: Katyusa1 (859)
Katyusa1 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 859

Haliho!

Hol vagytok,ide talalhatnatok mar!!!

Katyusa1 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 858

Sziasztok!

El tevedtetek,hol vagytok???

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.29 0 0 857

Ha valaki nem csak online akar Malév-színekben repülni: az avsimre feltettem egy Malév CRJ-pilóta adventure-t. Ha a file libraryben a "kalcsó" keresőszót beírjátok, akkor gyorsan kidobja. Jó szórakozást!

Törölt nick Creative Commons License 2007.06.22 0 0 856

Sziasztok. Készítettem egy új textúrakészletet Fs2004-re. Kicseréltem majdnem az összes textúrát (kivéve a C régiót, azaz Délnyugat-USA-t és Közép-Ausztráliát), amely a településeken kívüli természetes növényzetet ábrázolja. Valódi fotókat használtam azokról a vidékekről, ahol az adott növényzet őshonos. Így nagyon realisztikus lett az Fs9. Ha valaki ismeri a Ground Environment Pro-t, akkor könnyen elképzelheti, mert az én készletem annál sokkal szebb és realisztikusabb. Szépek a színek, a textúrák tökéletesen illeszkednek egymáshoz és az alap FS-textúrákhoz. Feltettem egy darabját + képeket az avsim-re. Töltsétek le, nézzétek meg, és rendeljetek a készletből nálam, jutányos áron, a fizetős sceneryknél jóval olcsóbban.

kalgyula@gmail.com

Whitebird Creative Commons License 2007.03.27 0 0 855
Szia és köszönöm.
Még egypárszor végig olvasom, és közben nézem a térképet.
Wb.
Előzmény: BJani (854)
BJani Creative Commons License 2007.03.27 0 0 854

Szia!

 

Szóval a gondunk a magasság korlátozás, az igen alacsony plafon, ami számunkra meg lett határozva.

Ismerem. Magam is e légtér használója vagyok (HHH). :-)

 

Van egy jó pár dolog, amit mi vitorlázórepülők, nem annyira vágunk a nagygépes témában.

Tapasztaltam magam is. :-)

Dehát senki sem ért mindenhez. Amit tudok segítek, de hangsúlyozom, én csak egy lelkes amatőr vagyok, nem légiirányító/nagygépes pilóta. Csak annyit tudok, amit az elmúlt 6-8 évben megfigyeltem, kitanultam.

 

Szóval. Nem tudom, ismered-e a Ferihegyi eljárásokat, vagy egyáltalán rendelkezel-e megfelelő térképekkel.

Ha nem, itt találsz: http://vacchun.hu/commonimg/LHBP-All.zip

 

Alapvetően, mint gondolom Te is tudod, a 13-as pálya ami zavaró. 31-es irány esetén a TORNO-fele menő gépek már 10-11ezer láb magasan vannak már HHH felett is.

13-as pálya esetén viszont a siklópálya ugye a Pilisvörösvári völgy felett vezet el, a virágos nyereg magasságában (kb. 11-12nm/20-22km a küszöbtől), kb 3500-4000feet AMSL magasan. A siklópályát felülről nem illik elkapni, repbiztonsági okból. (ködben elvileg neki lehet így menni a földnek...)

 

De ugye nem is azzal van a probléma, hogy ott kinn a völgy felett közlekednek a gépek, hanem, hogy bejönnek Budakeszi, Pesthidegkút fölé is alacsonyan. Tehát nem alapvetően a 13-as pálya a gond, hanem az ahhoz kapcsolódó eljárások. Ezek pedig az ANEXA1L/R és a VEBOS1L/R, ezenkívül a 13R pálya átstart eljárása. Ez utóbbiról nincs pontos információm.

ANEXA ponton főleg Ny-ÉNy Európa felől jövő gépek jönnek be, VEBOS felől a Dny felől érkező forgalom jön.

Azt tudni kell, hogy általában az esetek nagy részében egyik gép sem repüli le ezeket a kanyargós eljárásokat (transition). A forgalom függvényében hozzák őket, különböző rövidítéseket alkalmaznak. Például:

Ha kis forgalom esetén VEBOS felől van egy érkező, általában kap egy direct BP419-t (nézd a térképet, kb. Adyliget). Miután beért a mostani G2 fölé, sűllyesztik 4000-re. (addig általában 8000-ig engedik őket le). BP419 után kap sűllyedést 3000feet-re (ugye a G2 is kb ott ér véget), és kb. 90-100 fokon repülve tovább kapja el az ILS-t.

Megfigyelésem szerint ilyenkor majdnem mindig használnak speedbrake-et, főleg, ha gyorsan jöttek.

Láttam már gépet, amelyik nem tudott eléggé sűllyedni, és kénytelen volt egy szűk kört közbeiktatni.

Szóval ez a rész már így is kissé necces néha, tehát ha a G2-t megemelik, akkor az azzal jár, hogy BP419 környékéről nem lehet lehozni a gépeket egyenesen (kerülniük kell).

 

Azthiszem kb. az egészben ez a legszűkebb keresztmetszet, lévén ANEXA felől csak nagyon ritkán tévednek a G2 tájékára.

 

Kicsit a sebességekről/magasságokról. A TMA-ba FL150 környékén lépnek be a gépek kb. 270-300 csomó műszer szerinti sebességgel (IAS). Ez földfeletti sebességben (GS) akár 400 csomó is simán lehet (740km/h). FL100 alatt elvben érvényben van egy 250 csomós (IAS) korlátozás, de ezalól az irányító felmentést adhat (ennek többféle előnye is lehet).

A vitorlázó légterek magasságába érve (6-7000feet) még a GS lehet 300 csomó környékén (550km/h).

A mai modern gépek kb 200-210 csomó környékén kezdik el kipakolni a fékszárnyak első fokozatait (reptömegtől erősen függ). Ezek még nem jelentenek nagy légellenállást.

737-nél például 5 fokra kitett fékszárnnyal kb. 160 csomóig lehet lemerészkedni. (A felső határ 5 fokra 250csomó)

Ennél nagyobb fékszárnyat nem szeretnek nyitni a reptértől ilyen messze, mert drasztikusan nőni kezd a légellenállás. Inkább siklanak be levett gázzal.

A fékszárnyak további fokozatait csak 10-15km-re a reptértől rakják ki, ha tehetik.

 

Na ez így kicsit össze-vissza hozzászólás lett, de talán valamit azért segít. Igyekeztem nem nagy hülyeségeket írni. Remélem nagyjából legalább érthető. :-)

Kérdezz, hogy tudjam hol maradtak még fehér foltok. :-)

Előzmény: Whitebird (853)
Whitebird Creative Commons License 2007.03.26 0 0 853
Szia BJani!
Nagyon rendes tőled, hogy segítesz nekünk.
Szóval a gondunk a magasság korlátozás, az igen alacsony plafon, ami számunkra meg lett határozva. Ami elsőre érdekelne az a Zsámbék, Páty, Budakeszi vonal.
A legjobb siklószámú repülőgépet kellene választanunk. (Mert ez, a legrosszabb eset a számunkra, szél zéró.)
Van egy jó pár dolog, amit mi vitorlázórepülők, nem annyira vágunk a nagygépes témában. Pl. sebességek, fékszárnyak leeresztése, hol mikor milyen magasan stb.
Ha jól láttam a nagygépeknél is, valamiféle iskolaköre, sorolnak be a repülők. De a „kör” nagyságával tudnak játszani. Gyorsabb lassabb gépek esetén ill. várakoztatni.
Talán nem is szükséges, egyszerre több géppel modellezni, a le és a felszállási eljárásokat. Inkább határhelyzeteket kellene vizsgálni. Fékszárny nélküli bejövetel esete lenne az első. Persze csak abban az esetben lehetséges, ha a repülőgép tud olyan kis (előírás szerinti sebességgel repülni így is, mint amit meghatároztak). Különben természetesen ezt a fékszárny állást kell alkalmazni, aminél még ezt a sebességet biztonsággal tudja teljesíteni, a repülőgép.
Aztán, a teljes fékszárnnyal történő bejövetel, a második eset. (Ez adná, a legmeredekebb siklópályát.)
És mind a kettőnél felvenni az útvonalon a távolság/ magasság pontokat. Nem tudom, hogy van-e ilyen lehetőség a szimulátoron, hogy ezeket az infókat, rögzíteni lehetne. Aztán összevetni a jelenleg alkalmazott, magassági légtérhatárral.
Természetesen, ez durva közelítése a dolgoknak, de már ez is mutathat értékelhető eredményeket, ami eldöntheti, hogy érdemes-e tovább folytatni a vizsgálatot részleteiben is finomítva, vagy sem. Ha átverés van a dologban, akkor az, ki fog bukni, szerintem.
Köszi, még egyszer, és ha gondolod az Email címem elérhető, oda is írhatsz, hogy ne terheljük vele a topicot.
Üdv,
Wb.
Előzmény: BJani (852)
BJani Creative Commons License 2007.03.26 0 0 852

Van-e köztetek olyan, aki klf. típusú utasszállítóval (szimulátorral) repüli a jelenlegi valós LHBP eljárásokat?

Vagyunk egy páran.

 

Ami igazából érdekelne az, az, hogy ezekkel, a játékokkal modellezhető-e, hogy milyen géppel, adott távolságokra, milyen magasan kell lenni ahhoz, hogy alap gázon, be lehessen érni, a repülőtérre.

 

Igen.  Le tudjuk repülni az összes eljárást, bármit. A gépek (a határhelyzetek kivételével) eléggé úgy viselkednek, mint a valóságban, szvsz. Jó kiegészítővel a domborzat és a táj látványa is majdnem korrekt. 

Szóval azt meg lehet nézni, hogy ez egy gépre hogy muzsikál. Amit már nehezebb modelleznünk szimulátorban az a nagy forgalom esete, mikor sok gép van a levegőben.

 

Amit én nem tudok, az a nemzetközi előírások, hogy mit hogy hány mérföldre/lábra stb-re kell kijelölni.

 

Amúgy információképp a 3 fokos siklópálya már majdnem megegyezik a modern gépek siklószögével. (A siklópálya "siklószáma" 19 (1/tg3fok), egy NG 737-esé fékszárny, futó nélkül 18 körül.)

 

Én speciel szívesen segítek ilyesmiben. A nagygépek amúgy is nem tegnap óta érdekelnek, szóval talán tudok olyan dolgokat mondani, amivel tudok segíteni.

 

Ja, és van még egy Repülőgépszimulátorok topic is.

Előzmény: Whitebird (851)
Whitebird Creative Commons License 2007.03.26 0 0 851
Sziasztok!
Szeretnék kérdezni tőletek.
Van-e köztetek olyan, aki klf. típusú utasszállítóval (szimulátorral) repüli a jelenlegi valós LHBP eljárásokat?
Gondolom ezek a programok (már, amelyik) figyeli a domborzati tényezőket is, mint ha valóban ott lennél, és ha rontasz, akkor csatt. Ami igazából érdekelne az, az, hogy ezekkel, a játékokkal modellezhető-e, hogy milyen géppel, adott távolságokra, milyen magasan kell lenni ahhoz, hogy alap gázon, be lehessen érni, a repülőtérre. Mert én azt tapasztalom, hogy viszonylag távol lehozzák a gépeket alacsonyra, és onnan, hajtóművel viszik be a gépeket. (Ez nekünk nagyon nem jó.) Ez a dolog azért lenne fontos nekünk, mert évek óta mondogatják, hogy a rendszert úgy találták ki, hogy az Ő számítógépük kiköpte, a tuti eljárásokat. Minket meg, jól lekorlátoztak magasságban. (1800-ról, 800 méterre) Először arra gondoltam, hogy írni kellene egy programot, ami sokkal egyszerűbb, bármelyik játékprogramnál, de ellenőrizni lehetne vele, hogy valósak-e az állításaik. Aztán eszembe jutott, hogy vannak kész szimulátor progik, amik egy része, már rendelkezhet ilyen lehetőséggel és tudja Ferihegyet kezelni.
Tehát akár ilyen módon is legalább nagy vonalakban meg lehetne nézni, hogy nem volna-e más, számunkra elfogadhatóbb lehetőség. Nyílván mindenki tudja, hogy az ilyen kiköpöm dolgok, attól függenek, milyen paramétereket ad be, az EMBER, mert ezeket a gép nem találja ki magától. Tehát, ha volna valami jó ötletetek, örömmel venném, vennénk.
Köszönettel,
Whitebird
KFMboy Creative Commons License 2007.03.06 0 0 850
Mindenkinek ajánlom a http://www.virtualisrepules.hu lapot. Repszimmel kapcsolatos hírek vannak az oldalon.
Utas2 Creative Commons License 2006.09.28 0 0 849

Virtuális repülést kedvelők, szimulátor-pilóták figyelmébe!!!

 

2006. október 7-én szombaton, 12 órától éjfélig ismét megrendezésre kerül a Budapest Overload a VATSIM-en!

Az évente egyszer sorra kerülő korábbi rendezvényeken többszáz pilóta indult/érkezett Budapest Ferihegy repülőtérre vagy más magyar repülőterekre és a magyar virtuális légtérbe.

 

Szeretettel várnak mindenkit a szervezők és a VACCHUN irányítócsapata egy jó hangulatú, élethű on-line repülésre, ahol a pilóták otthoni szimulátoraikon gyakorolhatják a valós életben alkalmazott eljárásokat és fóniát.

 

Gyertek és próbáljátok ki, milyen nagyszerű érzés a virtuális valóságban repülni és közben kommunikációt folytatni a belöldi és külföldi irányítókkal! A magyar irányítók egyébként a budapeti Jövő Házában berendezett speciális munkateremből irányítanak majd, s közben az ott működő B-737-es szimulátor is bekapcsolódik az on-line játékba....

 

Járatok előzetes foglalása, illetve további információk a rendezvényről (térképek, kézikönyvek és hasznos segítség) a http://vacchun.hu/bo2006 honlapon lehetséges.

 

Jó szórakozást kíván minden virtuális pilótának a VACC Hungary csapata!

 

www.vacchun.hu

KFMboy Creative Commons License 2006.09.13 0 0 848

Sziasztok!

 

Már rendelhető az új Flying Simulator X!

itt láttam: www.gemofis.hu

 

on

bankii Creative Commons License 2006.08.06 0 0 847

http://www.pilotshop.com/throttle-quadrant-p-1253.html?osCsid=ea782356b069acde27b0a0bf969d689e

Sajna a logisztikai költgségek majd' megduplázzák az árát. Nekem a kislányom hozta kézipoggyászként az USA-ból.

Előzmény: gaspibb (846)
gaspibb Creative Commons License 2006.08.05 0 0 846

Szia!

 

Hol lehet venni szarvkormányt így kompletten és mennyibe kerül?

Előzmény: bankii (842)
tomy70 Creative Commons License 2006.08.02 0 0 845

Ilyenkor az van, hogy:

-videokartya/illesztoprogram problema a gepeden;

- a letoltott gepet nem GMAX vagx FSDS stb. 3d tervezovel keszitettek.(vagy mas fs-hez nem alkalmazhato design tool-t hasznaltak)

- ezernyi mas ok, amikrol nem tudok.

 

Megoldas: gepet letorlod es masik keresel. Pl. avsim. com; projectopensky.com stb vagy fizetos oldalak valamelyike ha nem sajnalsz ra nemi penzt: simmarket.com

Előzmény: Biopon476 (844)
Biopon476 Creative Commons License 2006.08.01 0 0 844
:D Nem,felraktam a gépet de nincs kereke...
Előzmény: bankii (843)
bankii Creative Commons License 2006.08.01 0 0 843

Nem! Ez egy tökéletes pilóta, aki két méteren átsartol. :-)

 

Előzmény: Biopon476 (841)
bankii Creative Commons License 2006.08.01 0 0 842

Mert, hogy én kaptam egy komplett szarvkormányt-pedállal, így eladom SAITEK gázkaros joystick-omat. Még garanciális.

i_banki@freemail.hu

 

Előzmény: Andrasovszky Péter (823)
Biopon476 Creative Commons License 2006.07.31 0 0 841
Ilyenko Mivan?Vagy ez egy Újfajta Gép?:DD

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!