Miután megkaptuk a Diófasor és a repülőtér közötti terület mezőgazdasági területté való visszaminősítéséről szóló, aláírás nélküli szórólapot, egy nő aláírásokat kezdett gyűjteni. Azt mondta, le akarják dózerolni a környéket. Azt is mondta, hogy több nyugdíjassal együtt el fognak menni az ominózus önk. gyűlésre. Volt ezen valaki? És ha igen, miről volt szó ezen a gyűlésen?
Magyarország mindig is a logisztikai nagyhatalom pozíciójára aspirált, ennek ellenére sokáig nem következett be áttörés. Szakmai szervezetek közreműködésével 2007 augusztusában fejeződött be a Magyar Logisztikai Stratégia első tervezetének összeállítása. Az értékelést jelentős tanácsadó cég – a KPMG – végezte. A stratégia fő célkitűzése, hogy Magyarország 2013-ra a közép-kelet-európai térség egyik logisztikai szolgáltató központja és egyben interkontinentális cargo hub-ja legyen. A hosszú távú stratégia a szükséges egyeztetések után tavaly januárban került beterjesztésre a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Stratégiai Értekezletére. A munka az akcióterv készítésével, illetve az ehhez rendelt források meghatározásával folytatódott volna – ám közbeszólt a válság, és az akcióterv készítése csúszott, napjainkban folyik annak kidolgozása.
Jelenleg nagy kérdés, hogy nevesített projektek hiányában mennyire lehet ütőképes a nemzeti stratégia. „Úgy gondolom, hogy csak az átgondolt akcióterv és a tényleges források hozzárendelésével válhat a stratégia hitelessé” – véli Teleki Károly. A szaktárcánál a projektek döntő részét uniós forrásokból tervezik megvalósítani. Ám addig számos konkrét kérdést kellene tisztázni, mint például a Duna mint vízi út kihasználását, a cargo repterek kijelölését. Ezekben a kérdésekben külön-külön kell megvalósíthatósági elemzést, ütemezést és erőforrást biztosítani, ám a munka a válság miatt egyelőre lelassult. Ráadásul amunkát a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kettéválása is késleltette, és közrejátszott a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumban (NFGM) történt szeptember 15-i szakállamtitkár-váltás is. „Nyilvánvaló, hogy amikor tüzet kell oltani, a kormány kevésbé foglalkozik a hosszú távú tervekkel, ezért arra is fel kell készülni, hogy az ágazati stratégia sokkal lassabban valósul meg, mint ahogy azt a szakma szeretné” – mondja Teleki.
Tehát átirányítjánk Magyarországra a légi teherforgalmat, ez oly mértékben megnöveli a légi forgalmat, hogy újabb teherforgalmi repterekre lesz szükség.
Mi lesz Tökölből, ha it Közép-keleteurópa legnagyobb légi logisztikai központját hozzák létre?
egy sokakat érintő hír: 28-án kedden 10 órakor egyeztető tárgyalás lesz a tököli repülőtér rendezési tervének módosításáról a Polgármesteri Hivatal nagytermében. A törvény előírja, hogy a rendezési terv által érintett környezet civil szervezeteit is be kell vonni az egyeztető tárgyalásban, ezt Tököl polgármestere valamiért most is elfelejtette megtenni, ahogy azt 2006-ban is tette.
Halásztelek üzleteiben gyűjtik az aláírásokat a tököli reptér használatának korlátozása érdekében.
Jelenleg van egy megállapodás a reptér és a környék önkormányzatai között, hogy 12-14 óra között nem végeznek műrepüléseket a környék óvodáinak pihenőidejében.
Ezt a megállapodást a reptér üzemeltetője semmibe veszi.
A reptér belső szabályzata szerint a reptér kerítésén kívül műrepülni tilos. Jó idő esetén, szinte napi rendszerességgel Halásztelek fölé mélyen berepülve szoktak gyakorlatozni a műrepülők.
Ha valaki beszól az irányítótoronyba a szabálytalan műrepülések miatt, azt semmibe
Ha nem lépünk lakókörnyezetünk védelmében, el fognak értéktelenedni ingatlanaink. A fejlesztés valószínűsíthetőleg egy nemzetközi reptér kiépítése felé mutat. A zajgátló védőövezet kijelölő határozat szerint fél éves szinten akár 800 fel-leszállást is végezhetnek majd 150 tonnás sugárhajtású gépekkel (ha jogerőre emelkedik)
Jó dolognak tartom, hogy Halászteleknek mostmár van saját Hírportálja. Ha van kedved küldj nyugodtan cikkeket.
Nekem ez nem annyira Halasztelek hirportaljanak tunik, sokkal inkabb a halasztelki Fidesz hirportaljanak, amivel semmi bajom sincs, csak engem nem tud motivalni :-(
Halasztelek es a terseg problemai ugyanis -- szerintem -- nehezen ertelmezhetoek a klasszikus magyar hulyeseg, a jobb- es baloldal szembeallitasanak aspektusabol.
Jó dolognak tartom, hogy Halászteleknek mostmár van saját Hírportálja. Ha van kedved küldj nyugodtan cikkeket. Mivel ezt társadalmi munkának tekintem fizettség nem jár érte... még sajtos roló sem:)
Részvétem az autód miatt. Közbiztonságról külön rovat van. Nem rég szereztem egy felvételt egy ház kirablásának kisérletéről... éjszakai kamerás felvétel, de a lényeg látszódik rajta, remélem elkapják a tetveket. Igaz mindhárman maszkban voltak.
Lemez kritika is nyugodtan jöhetne. A kultura (sportról nem is beszélve) rovatra is ráférne jó pár új cikk.