Nem kell feladni, a kapunál kapsz egy cimkét és a gépnél a lépcsőnél viszik csak el. Az ülést/mózest/hordozót (nevezzük bárminek) a kicsinek felviheted, ha van saját ülése (2-12 év közötti vagy 2 év alatti EXST-vel).
Egyáltalán nem kell otthagyni, a kapunál elveszik és feladod. Az esernyőre csukható babakocsikat engedik a kabinba, a többit megy a csomagtérbe. Amennyiben a gyermek infant (két év alatti), akkor felengedik a fedélzetre az utazóágyat vagy autósülést, amennyiben van extraseat-ed. A háromból egyet adhatsz fel, ha nagy a babakocsi és ketté lehet venni akkor két cimke kerül rá, de egynek számít. Ha kettő van akkor is viheted, csak az egyikért fizetni kell, de nem 200 ezret, csak egy sima poggyász árát. Az okosbabakocsit (és okosbőröndöt) Wizzairre nem engednek fel, vagyis amiben akku van.
A babakocsinak az összes tartozékát is viheted. Akár a mozest is. Hordozót is. Csomagold be az ülést, és add fel mintha a babakocsi része lenne, még ha nem is az. Sosem firtattak meg
"Ha kisbabával utazol, a következő tárgyakat viheted fel ingyenesen a fedélzetre:
Egy (összecsukható) babakocsi, összecsukható utazóágy vagy autósülés. Ne feledd, hogy ezeket a tárgyakat a repülőgép ajtajáig vagy lépcsőjéig viheted el, ezt követően a repülőgép rakterében tároljuk őket. E tárgyakat felcímkézzük az utasfelvételi pultnál, a poggyászleadási pultnál vagy abeszállókapunál."
Ez azt jelenti, hogy egy babakocsi és egy kiságy, vagy egy babakocsi és egy autós ülés vihető?
Vinnénk a babakocsit és az autós ülést is, de nem vagyok benne biztos, hogy szabad. Eddig mindig csak az autós ülést vittük csak, avval nem volt gond....
Lipcse nyilván nekik volt, csak ugye hirdették "nekünk is", de olyan áron, ami nagyon kevés embert vonz. A BMW-nek meg szerintem eleve máshogy (más áron) adtak.
No mindegy, csak így kiesett az egyik büszkeség a Wizz utáni korszakból (mégha amúgy is elég lájtos volt).
In what has been hailed a "huge win" for people travelling with Ryanair, the airline has been instructed by a court to refund a passenger £124 (€147), ruling that hand luggage is essential and should not be subject to additional charges. The court, in Salamanca, Spain, said the passenger should be refunded hand luggage fees incurred on five flights between 2019 and 2024.
Judge Raquel Martínez Marco declared that "hand luggage is an indispensable element of passenger transport" and therefore "cannot be subject to a price supplement". The case was brought forward by the Spanish consumer rights group Facua, which has recently achieved five favourable rulings regarding hand luggage fees, challenging not only the Irish airline but also Vueling.
Lipcse szerintem a BMW miatt volt csak, oda is mennek-jönnek a BMW-sek.
Az 1 milluárd amúgy persze nekünk rengeteg, költségvetési szinten nem igazán, szóval ha nagyon akarják azért megoldják állami forrásból.
Lehet az jelenti majd a mérföldkövet mikor 1-2 kínai tehergép divertál és a kínaiak szembesülnek ennek költségvonzatával. Akkor majd megkérnek minket hogy legyen már egy rendes ILS:-)
Az UA Debrecentől függetlenül "szűnt meg", csak rosszul mutat, hogy alig jelentették be, mint lám, lesz itt más, már nincs is. Egyébként drága is volt (ki a fene akar 130 e-ért Lipcsébe menni? - tömegek biztos nem), és a máltai járat is halott ötlet volt (ki akar éjfél után odaérkezni - még ha egy olvtárs szeret is éjjel sétálni a napfeljeltére várva?).
A Wizz-t értem, főleg télen (de még nyáron is szerintem) túl sokat állt a gép, a téli menetrendben olyan járatokkal, amik igazából feleslegesek voltak (Larnaka pl.), csak azért kellettek, hogy 1 héten ne 10-et repüljön a gép.
És még erre jött, hogy ha olyan volt az idő, a repteret sem tudták használni. (Eindhovenbe meg a járat mindkét vége problémás ilyen téren)
Szerintem kellene állami szponzoráció, ahogy eddig is volt, meg a Wizz-nek is ötletelni (mondjuk W járatok, ha már nem találnak nyereséges Debrecenből oda-vissza járatokat, minimum napi 2-t). És segítene az ILS, a kínai elvtársak sem lesznek boldogak, ha máshol teszik le/veszik fel őket, meg a tehergépeik (heti 4?) csúsznak, divertálnak. 1 milliárd nekünk persze sok, és lenne jobb helye, de amúgy meg pár száz méter út ára, aminél sokkal hosszabbakat építünk miattuk. Szerintem az meglesz, aztán hogy mi lesz a polgári repüléssel (és a Wizz-zel), arra kíváncsi leszek.
(Mondjuk mire esetleg visszajön a Wizz és Eindhoven, addigra az már nekünk mindegy lesz, végez a fiam az égetemmel.)
Az Universal Air szerintem egy komolytalan dolog volt, nem is értem, Málta innen stabil 60k Ft-os retúr jegyekkel + feladott poggyász most májusban, mégis ki ment volna ezzel?
Tettek egy próbát és gondolom gyorsan látták, hogy ez nem fog menni, most ki van írva hogy charterek lesznek majd, nem tudom hogy vajon innen is vagy nem, de utazási irodák majd utaztatnak Máltára akkor velük legfeljebb.
Én cakk-pakk olyan 1 milliárdra saccolom az új ILS-t. 3-4 éve lehet megcsinálták volna ha akkor jön ide ennyi kínai cég/pénz és ennyi külföldi, most ebben a jelenlegi gazdasági/politikai helyzetben lehet a kormánynak kisebb gondja is nagyobb ennél, örülnek ha valahogy hatalmon tudnak maradni :-)
Ennek ellenére ha valaha akarunk itt komolyabb repteret, biztos hogy meg kell csinálni előbb-utóbb, mint ahogy a futópálya kiszélesítést és felújítást is.
Az ember amúgy azt gondolná, hogy ekkora régió eltarthatna simán több járatot, itt van Nyíregyháza és Nagyvárad is nagyon közel.
Szerintem összetett a dolog, egyrészt tény, hogy a váráslóerő az kisebb mint Bp-en, másrészt mindenféle egyéb tényezők sem kedveznek mint az említett ILS hiánya, futópálya korszerűsítés hiánya, de leginkább a Wizzair krónikus géphiánya + a hajtóműproblémák.
Nyilván átviszi azt az egy gépet is ebben a helyzetben oda ahol nagyobb a piac és a bevétel. Így is borzasztó nyárra számítok késések és törlések tekintetében, rosszabbra mint a tavalyi.
Még az jutott eszembe, hogy abban is lehet valami hogy a megszűnt járatok nem mentek olyan jól vagy legalábbis nem mind, bár EIN és TLV mindenki szerint is jól ment. Még akkor is ha sokan úgy éreztük, hogy jó volt az LF ( köztük én is ), de igazából a számokat a Wizz tudja. Az eddigi tapasztalatok alapján ha olyan járatot akarnak ide hozni ami egész évben jár, arra csakis "munkásjárat" esetén van esély úgy néz ki. Szóval lehet hogy én legközelebb Róma, Málta, Mallorca stb. helyett EIN-t vagy BSL-t hoznám vissza, ha meg teljesen új járat ami még nem volt, akkor inkább próbálkoznék egy Manchesterrel vagy éppen Frankfurttal mint nyaralójáratokkal.
Annak nem (még Eindhoven idevehető, a heti 2-t eltartotta), de nem is csak annak kell, hanem a rendszeres kínainak is. Ennél nagyságrendekkel többért fejlesztettünk mindenféle infrastruktúrát.
Kérdés megéri e annak a heti 3-5 gépnek Ilyet kiépíteni ennyiért, meg tudnak tölteni heti két Londont, meg talán heti 1-2 Lufthansat a BMV dolgozókkal. Lehet hipper szuper ILS t építeni, ha nincs utas, akkor kinek és minek?
Ferihegyen 1 millió € volt darabja kb 8 évvel ezelött, szóval most 500 millió Ft-től indulhat, plusz egyéb költségek. Függ az ár attól is milyen rendszert szeretnének, CAT IIIB vagy elég valami szerényebb.
Nem jó a hasonlat... volt magyar városokat Magyarországon mindenki a régi nevükön említi, de még Bécsre sem mondjuk, hogy utazunk Wienbe... Ok, te úgy mondod. Nem tilos :-) Vagy megyek Cluj-Napocára :-D
A város neve Oradea. Budapestet sem hívod gondokom a régi Római nevén Aqvinkumnak, vagy Tiszaújváros helyet sem a régi és eredeti Leninvárost mondasz hanem Tiszaújvárost. De ha autóval mész és Velencét vagy Nápolyt keresed bizony el fogsz tévedni és sohasem fogod őket megtalálni, mert nem lesz olyan út jelző tábla, csak Venezia vagy Napoli. Ezért aztán a földrajzi neveket érdemes a mai nevükön nevezni, és nem pár 100 éves régi, vagy a ki tudja ki által kitalált magyar fordítást alkalmazni.
A szomszédos Oradeabol is kivonult a Ryanair, egy moldáv légitársaság menti ott is a menthetőt, Debrecen, Oradea, egy térség, és közös bennük, hogy nincs elég utas. Ez van, a repülés pesti hobbi.
Géphiány ? Ha a magyar kormány fizetne ( újra????, nem tudom mi volt régen) azért az egy gépért, akkor gyorsan lenne újra ott gép. Nyilván Debrecen képtelen egy gépet is eltartani. Az, hogy Béla bácsi helyi lakos szerint minden gép tele volt, valószínűleg nem volt igaz, Béla bácsi a 28B ülésből nem látta, ha a gép közepén elején volt még 15-20 szabad hely.
Azért mert Universal Air bedobta a törölközőt, lehet rimánkodni a Wizz-nek, hogy térjen vissza Debrecenbe. Ami kb. reménytelen, amíg ilyen géphiánya van. Kíváncsi leszek, mire az rendeződik, sikerül-e fejleszteni a repteret.
Tényleg, mennyi lehet egy modern ILS? 100 milliók, milliárd(ok)? Valószínűleg segítene a visszatérésben, de lehet, semmit sem érne ilyen szempontból.