A kézipoggyászon felül az lesz a második kézid ha vettél Wizz Priority-t? Az UB átengedi ha nem hegyes a vége, de nem tudom mekkora a mérete hogy fel lehessen vinni.
Igen Torinoban van az egyik legjobb autómúzeum , négy emelet magas, jó a királyi kastély, meg valahol Torino alsónál van egy még hatalmasabb kastély. A Supega hegyre is érdemes felmenni, egy nagyon régi nyitott fogaskerekű visz fel ( legalábbis nyáron nyitott volt) Superga arról is híres, hogy hatalmas légi szerencsétlenség történt ott, a Grande Torino foci csapata csapódott a hegynek, hátulról, igy a templom mögé és érdemes elsétálni, ott egy állandó emlékhely, ahol mindig égnek a gyertyák. Csak megjegyzem, ha ez a katasztrófa nem történik meg, akkor ma nem magyar aranycsapatrol beszélnénk, hanem az olasz aranycsapatrol.
Eddig sem volt túl nehéz megközelíteni, Malpensarol két óránként megy busz, és 2 óra alatt ott is van.
Hát én sem jósolok neki nagy jövőt. DEB-ről még ilyen félig munkásjáratnak elmenne a Nagyvárad környéki határon túli románok/magyarok miatt, bár ők meg itt kevesen lennének hogy eltartsák.
Nyaralójáratnak nem jó, Torino környékére nagyon kevesen mennek nyaralási céllal innen szerintem.
De azért na, csak egy 800ezres város, lehet a mindenféle céllal repülők összessége majd eltartja. Meglátjuk.
Olcsóbb a kis feladott, mert kényelmetlenebb. Induláskor sorba kell állnod, legkésőbb 40 perccel előtte fel kell adnod. Ha késik a géped és kaptál új ETD-t akkor is ki kell menned a reptérre, mert a c/in bezár STD előtt 40-nel. Nem lehet nálad a fedélzeten, nem vehetsz ki belőle semmit. Érkezéskor várnod kell rá és izgulni vajon egyben van és minden meglegyen benne amit beletettél.
A prio egy szolgáltatás, ami elsőbbségi beszállást biztosít, és egy további extra fedélzeti poggyászt a megvásárlója számára, az ingyenes kézipoggyászon felül.
Ha nem kevernéd akkor nem írnál "feladott kézipoggyászt".
Ryanair már próbálkozott vele, fél évig bírta, ott voltam az első járaton, voltunk vagy 40 en rajta. Tűzoltók vártak mint első járatos útvonal vízsugárral, csak nem működött a slag, így 3 perc várakozás után beáltunk vízsugár nélkül.
Kevered a fedélzeti és a feladott poggyászt. A fedélzeti az amit magaddal viszel a fedélzetre és az utazás alatt végig nálad van. Ha nem veszel Prio-t akkor egy 40 x 30 x 20 cm-es méretű lehet nálad, semmi más. Ha megveszed a WIZZ Priority-t akkor55 x 40 x 23 cm is lehet egy nálad pluszban, tehát két kézipoggyász lehet nálad a gépen.
A feladott poggyász az amit a check-in pultoknál feladsz, ez nem lesz nálad az utazás ideje alatt (jó esetben nem is férsz hozzá, az útleveled ne ebbe tedd!), csak érkezés után kapod meg a másik reptéren:
Ezek maximális méretei: 149 x 119 x 171 cm és 10 kg, 20 kg, 26 kg vagy 32 kg lehet, amilyet vásárolsz. Ebben a poggyászban lehet folyadék, kés, kard, bárd, fűkasza, kloffoló, féktárcsa, kardántengely és minden más amit nem vihetsz fel a fedélzetre, de amúgy az utcán is nálad lehet.
Ne kapkodj, várd meg similis jóval kedvezőbb ajánlatát nyárra ebben a kategóriában, mert ugye a tél nagyon drága és zsúfolt a főszezon miatt.
SSH mint nyaralós hely nekem bejön, de akkor számíts egy hét punnyadásra a komlpexumban. Nem fogsz unatkozni egy hétig mert rengeteg program közül lehet választani. Télen nem olyan olcsó és szellős mint nyáron a holtszezonban, de nagy valószínűséggel gyerekricsaj mentes pihenésben lesz részed.
Prioval még plusz 5 ezer ft lett volna/fő. Ezért a sima 10 kilóst választottam, ami elvileg a legkisebb "feladott" kategória. (Lehetne hatalmas bőröndben is, de 55x40x23-ast viszek, azaz elvileg fedélzeti méret)
Milyen az a 10 kg-os feladott kézipoggyász? Feladott amit feladsz, vagy kézi amit felviszel magaddal a fedélzetre? A fedélzeti (kézi) poggyászának maximális súlya 10 kg lehet.
Akkor viheted fel, ha 40 x 30 x 20 cm-es, vagy WIZZ Priority55 x 40 x 23 cm is lehet egy nálad pluszban.
Hagyd, látszik, kissé magas lovon ül, ahova csak a megtisztultak jutnak fel.
Akit a múltkor kérdeztem mert ob miatt lemaradt, az kb. 4-5 órával a check-in megnyílása után nem kapott beszállókártyát, hogy nincs hely.
Én kivártam nyugodtan, láttam, van még minimum 10 eladó jegy, úgy voltam vele, ha azt mondják, nincs szabad hely, jövök másnap, a pénz jól jön, azon meg majd jól elvitatkozunk, hogy nincs hely, ha még jegy is van. De nem volt rá szükség, ültem nagy lábteres helyen.
Szerintem az számít, ami a beszállókártyán van. Ha feladott szerepel rajta, akkor fel kell adni, mert amúgy a kapunál simán büntethetnek érte. Ha meg kézi van, akkor a fedélzetre kell felvinni, és nem lehet feladni.
Ez amit írtál mai árviszonyok között kis túlzással az ingyen nyaraltam kategória :-)
Megnézve a helyet és a véleményeket, nyilván lennének vele fenntartásaim, de ahhoz képest meg nagyon jó amennyibe kerül.
Csak összehasonlításként, egy nyári tengerpartos 5* all-inclusive nyaralás csúcsszezonban ( július, augusztus ) valamelyik "szokásos" helyen, értsd Török Riviéra, Mallorca, Ciprus, nagyobb görög szigetek, Costa del Sol stb., nem nagyon áll meg jelenleg 1 millió alatt egy háromtagú családnak, főleg ha feladott poggyász is van benne, márpedig legtöbben ahhoz is ragaszkodnak.
Most majd sokan beírják, hogy de feléből is, meg így meg úgy, de nem sajnos, legalábbis fenti paraméterek esetén.
Ha igen akkor valami gikszer van benne, többnyire az 5* ami valójában 3* szintjén mozog, ilyen helyek vannak.
Nehéz ügy ez egyébként mert óriási a szórás igényektől, nyaralási szokásoktól, pénztárcától függően.
Ami a mindenféle lehetséges bajokat illeti, egyetértek, az utazás amolyan veszélyes üzem :-)
Szóval ha egyszer megindul az ember, főleg ha nyáron és főleg ha repülővel és mostanság, akkor számítson rá hogy beüthet a mennykő.
A BUD Airport időjárás kezelése példás, abszolút Európai élvonal, annak is az eleje ( meg a sucurty is példás, az szintén Európában az egyik legjobb).
De miután nem Budapestről Budapestre repülünk ( bár a covid alatt voltak ilyen járatok) sajnos a többi Európai repülőtér közel sem állnak ilyen jól. Ettől még megyek télen, csak izgalmasabb.
Aki Európán kívülre akar menni télen, annak jó, Európán belül már vannak nehézségek. Én pl Európa mániás vagyok, ez egy nagy Skanzen, sok sok szép régi dologgal, engem jobban érdekel Brugge vagy Perugia fantasztikus házai, mint a modern Dubai.
Budapesten tudják a havat kezelni, Wizzair first wave-ben már évek óta nem késett emiatt. A brit vihar ciklon nem veszélyezteti a BUD-SSH útvonalat, ahogy a belga, holland légtér sem és az olasz, spanyol, cseh repterek sem. ILS nélküli reptér sem érdekel, mert BUD-on mind a négy irányból megoldott ez a probléma. Keress más okot mi befolyásolhatja az elmített útvonalat, mert az általad említettek egyike sem. Tudom drága a tél a nyaralós helyeken, a nyár sokkal olcsóbb ezt el fogom hinni abban a percben, amikor kapok rá konkrét árakat.
(SSH-n mikor is volt utoljára az a hó mikor be kellett zárni miatta a repteret? Már nem emlékszem rá)
Télen a hó miatt az utóbi években egyszer sem állt le a kiszolgálás, viszont ha a repülőtér 8km-es körzetében zivatar tevékenység van (villámlás) akkor 2025 júluis 1-től meg kell állni minden földi tevékenységnek. Ezt a szabályt a kettőből az egyik GH tartja csak be ugyan, de a járatok több mint felét érinti.
A tél sem jobb, akkor meg esik a hó. Akkor meg azért nem tudsz leszállni. És az sem mindegy hova mész, mert amíg Nürnbergben simán le és felszállsz szakadó hóban, addig ha egy déli országban ahol ez ritkán fordul elő, már 1 centi esetén bezár a repülőtér minimum egy teljes napra.
Vagy itt a legújabb gyönyörűség az elmúlt 5 év terméke, a téli időszakban jelentkező évi 5-6 Brit vihar ciklon. Ami ott 130-150 km es szelet jelent, 1-2 napig ami azonnal eléri Belgiumot és Hollandiát, és ebből 1-2 mindig eléri a német, olasz cseh, spanyol részeket 70-100 km el is, és minket is kb 70-90 km es szelekkek, na olyankor sem tuti a leszállás.
Vagy az ILS nélküli rengeteg repülőtér, ködös időben, Eindhoven idén napokig be volt zárva novemberben, vagy a szintén nagyon ködös Lisszaboni repülőtér,normális ILS nélkül, egyszerű turista gondolja, télen Lisszabon meleg, igen meleg, meg ködös, és még szerencse, ha csak Farobol kella divertálas után 200 km ert vonatozni, és nem valahol Spanyolország szélén raknak ki.
Remélhetőleg similis hamarosan jelentkezik egy jóval kedvezőbb konkrét ajánlattal a nyári időszakra, hiszen szerinte a tél a főszezon és nyári kevésbé zsúfolt időszakban minden jóval olcsóbb. Alig várom az ajánlatát, szerintem egyből be is foglalom, remélem kapok még szabadságot augusztusra.