Gondom van: Tud esetleg valaki olyan szerelőt, aki tényleg ÉRT is a 2,5 Td Croma motorhoz? Csak szövegel mind, de rendesen beállitani egy sem tudja. Én meg fejőstehénnek érzem magam. Megy, mint a barom, hidegen indulni nem szeret az új porlasztócsúcs és új izzítógyertya ellenére sem. ÁllÍtólag az adagoló is be van állítva, mi lehet vajon...
projekt 2: És olyan autóvillamosságist tudtok-e, aki elvállalja, hogy beletesz egy Saab 9000 műszerfalat?
Sziasztok! :) Van egy eladó Fiat Cromám, 1996-os 2.0 IE Turbo, full extrás, fekete szakadás mentes bőrbelső stb., a motorja leszervizelve(vezérlés olaj csapágysor vízpumpa termosztát stb. ), plussz kapott gyári integrale tengelyeket :), gyári nyomáson használva nem szét tolva... 4db 17" os gyönyörűszép az autóhoz illő könnyűfém felnivel 225/45 r17 mischlein gumikkal. Ha esetleg érdekel valakit akkor írjon: reno8888@freemail.hu Üdv. mindenkinek! :)
Sziasztok! Venni szeretnék egy Cromát.1.9 tdid motorral(1990 utáni évjáratot). Neten nem találtam normális állapotút.Esetleg nem tudtok valami jót ami eladó? Ha valakinek esetleg van eladó akkor leírom a számomat. 30/453-5013-Papp Tibor.
Hi.A hiba oka csak szétszedés után derül ki. Nekem a felületek tisztítása után egy pakolás csere elég volt. Sok függ a kb 20 év alatt használt fagyálló vagy hűtővíz minőségétől. Ilyen korra sokszor a korrózió miatt a hengerfej lyukai elszélesednek, nem fedik a tömítést. Sok szerencsét. Kapi
Köszönöm az információt,a szerelő is ezt mondta nekem,mint amit te írtál nekem,akkor biztos hogy ez a baja. Csak akitől elhoztam az autót,neki is mondtam,és nem hitte el,hogy miért nem forog előre a motor,csak hátra forog. Még én sem találkoztam ilyennel,és nem értettem én sem.Köszönöm még egyszer a hasznos információt. És amikor nálad volt ilyen,akkor mi lett a hengefejhiba? A pakolás,vagy a hengerfej???
Hi. A hűtővíz bemegy valamelyik hengerbe. Mivel a folyadékok nem összenyomhatók, ezért megfogja a motort, mintha megszorult volna. Néhány éve az enyém is így járt. Van eladó 1,9tdid motorom még beindítható állapotban,de azt hiszem neked írtam emailban. Majd eldöntöd hogyan akarod megoldani a problémát. Üdv K-api Tel:06-20-3177542
Szeretném,ha segítene valaki,mert a napokban hengerfejes lett a Cromám.(1.9 TDI). Az a gondom,hogy miután hengerfejes lett az autó,fellforrt a vízem,nincs fűtés,hideg volt a hűtő elöl. A probléma az,hogy állt az autó kb 3 órát, és elsem indult,meg sem forgatta a motort.Olyan mintha megragadt volna a motor. Utána megnézettem egy szerelővel,ő azt mondta hogy rakjam 5 fokozatba a váltót,és toljuk meg hátra az autót. Meg is toltuk,és forog hátra a motor.És amennyit hátra forgattuk a motort,annyit tudtam forgatni előre önindítóval,utána megállt újra a motor. A kérésem az,hogy ha van valaki szakember aki tudna segíteni hogy mi is lehet a baja az autónak. Köszönöm!!! Petya!!!
Hi. A leírtak alapján az izzító relé betápja nem megfelelő helyről kapja a +12V-ot. A Fiatokban van egy nagyáramú relé ( általában 30A-os ) amely a gyújtáskapcsolóval bekapcsol, de önindításkor minden felesleges fogyasztót kikapcsol. Pl: műszerfal világítás, rádió, stb. Ha ebben a körben nem találod a hibát, akkor vigyél ki egy plusz szálat a gyújtáskapcsolóról. A régi betápot az izzító reléről vágd le, és szigeteld. Ha van beépítve riasztó, akkor lehet annak is egy belső reléje bekötve a körbe. Üdv Kapi
Probáltam másik croma relét ami egy müködö cromából való.Annál indítás után is rajta marad pár másodpercig.Átraktuk az én cromámba ott pedig leveszi indításkor az ízzítást.Ezért találom furcsának az egészet.
Akkor olyan a reléd ami indításkor automatice lekapcsolja az utóizzítást, van ilyen is, olyan is... Egy jó állapotú idtd motornál felesleges az utóizzítás...
Néhány TDI típusban -5 fok alatt nincs is izzítás... Ne foglalkozz vele, legalább többet bírnak az izzítógyertyáid.
Üdv,mindenkinek.Lenne egy kérdésem,1.9 tdid croma ízzítás. Ha megvárom a vsszajelző lámpa elalvását és utána indítok akkor az ízzító relé lekapcsól.Ez normális? Én úgy tudtam,hogy a lámpa elalvás után indítok akkor is végigmegy az ízzítás. Vagy nem jól tudom? Válaszokat köszönöm.
Hi. 1991-ig KKK, utána Garret gyártmányú változó geometriás turbót szereltek a Cromákba. A mellékelt rajzon ez utóbbi látható, ha minden igaz ilyet is bontok nemsokára. Az akkori összes Fiat és Lancia motorok blokkja gyakorlatilag azonos (Regata, Ritmó, Tempra, Tipo, Croma, Delta, Prizma). Ezekből válassz. Habár nekem is van vízhűtéses turbóm is amelyet egy általam vásárolt és lábon hazahozott Cromából szereltem ki. A 2,5-ös turbója nagyobb légtömeghez méretezett. Biztos tudod a dízel motorok teli szájjal szedik a levegőt. Üdv Kapi
Hy mindenkinek! Fiat temprámat szeretném kicsit átépíteni és az érdekelne, hogy a 91 utáni cromába (Td) milyen turbót szereltek? Illetve, hogy a 2.0 vagy a 2.5 Td turbója jobb ötlet-e bele?
Hi. Ezek a hibák csak elektromos km óra produkálja. Ugyanott ahol a régiekben a km spirál megy a váltóra ( a váltó hátulján a difi környékén ) oda szerelik be az elektromos jeladót. Egy db hatos csavar fogja. A jeladóból a műszeregységre menő vezetéket kell végig nézni, van-e kontakt hiba. Ha az jó, a jeladót kell cserélni. Ellenállás mérő műszerrel is mérhető. Üdv Kapi
Ám ha sikerül pótólni a lelkemben tátongó űrt, ami azt jelenti hogy hamarosan veszek megint egy Cromát mert már nem bírom tovább, akkor meglátogatlak és lerészegedhetünk! :))) Jókat beszélgethetünk Cromákról és pálinkákról... :)) Meg ami eszünkbe jut...