A hétvégén szétszedtem egy Berva rugóstagot újrakrómozás miatt, abban láttam egy gumigyűrűt, talán arra gondoltál a szimmering helyett. Porvédő funkciója van, de ha elszakadt a régi és nem teszel be helyette semmit nem egy végzetes probléma. Valami O-gyűrűt lehetne oda betenni, talán kettőt is is, mert kissé széles helyre megy.
Nem tudom, hogy milyen rugóstagod van, de gyárilag a Berva hátsó rugóstagjában nincs egy szimmering sem. Az olajos csillapítású rugóstagokban szokott lenni szimmering, de ezen a kismotoron nem volt csillapítás. Rugónak jobb híján meg lehet próbálni légpuskához való rugókat, mivel az 50-es években elég sok kapcsolódási pont volt a motor és a fegyvergyártás terén.
Egy Berva ujáèlesztèsèben szeretnèm a segítségeteket kèrni.Hátsóteleszkóp szimeringet keresek, melyik motor szimeringje passzol hozzá?Mivel lehet helyettesíteni a règi szimeringet?
Valakinek van tapasztalata utángyártott rugók terèn,sajnos azt mondta a gyártó hogy az Ö rugójuk anyaga nem felel meg a szabványnak .
A veteránmotorokhoz legyártott rugóikról viszont nem kaptak visszakelzèst pedig kèrtek. Szóval itt a dilemma ...akkor jó vagy nem?
Köszönöm Mindenkinek. A magnesek delejezve Budapesten (Bors Magnet). Biro Ferenc-et is ismerem. Biro a Panni Berva tekercséket kéri küldeni, úgy javítja fel. Nekem maguk a tekercsek kellenének, hogy el tudjam küldeni, hiányom van belőlük. Egyébként külső trafós jelenleg a rendszer. Tehát, ha valakinek lenne “fölös” tekercse jelentkező lennék rá. Mégegyszer köszönet. Biro
Nekem régi 6 V-os Babetta trafó van rajta, külső kondival, ment vele, de nem volt az igazi...lehet a lendkerék mágneseinek újra delejezésén is el kéne gondolkodni... Anno a Bervámon Riga trafó volt, az jól ment, jól indult vele, az is meg a Panni trafósítás is még korabeli "tuning" volt...én meg úgy hagytam. :-)
Bíró Ferenc Makóról szokott mindent is tekercselni. Dongó tekerccsel kezdte, de mindenféle ismeretlennel is megbirkózik. A telefonszáma fenn van a neten valahol, és néha börzéken is előfordul. Kecskeméten szoktam látni a standját.
Állítólag valaki tudja újra tekrcselni őket- fogalmam sincs ki, mostanában nagyon kihalt ez a fórum, de hátha ismerné valaki a szakit.
Az is bevált megoldás, hogy külső trafót tesznek fel, és esetleg kicserélik a gyjtótekercseti is világítóra.
A riga gyujtás méretileg nagyon hasonlít rá, az is külső trafós.
Állítólag valami régi Bosch gyujtás másolata mindkettő.
Rotakapa gyujtások is vannak hasonlóan bosch ősökkel, de ezeken sokat kellene faragni
régi láncfűrészeknek is van hasonlóan kis gyujtása- ott viszont világítás nincs
Esetleg még ha nagyon beleásod magad lehet keresni méret alapján valami kínai csodára való belső jeladós cdi gyujtást, és ráfaragni lendkerekével együtt
Üdvözlet Mindenkinek! Panni gyújtással kínlódom. Gyújtó és világító tekercseket keresek. Illetve milyen - kaphatóval lehet kiváltani azokat. Minden segítséget köszönök. Esetleg, ha valaki Kalocsa közelében van személyesen is megkeresném. Email publikus Te: 20kilenc267kettő92. Köszönettel. Bíró
Olyan kérdésem lenne még ,hogy lámpakeretet,foncsort lehet valahol venni?Egy időben árulta is valaki.de lehet már elfogytak ezek.Kecskeméti vagy egyéb börzéken árulhatnak újat az alkatrészesek?Bontottat lehet talán kifogni,de ha látom se biztos hogy felismerem,mintát meg nem nagyon tudok vinni,mert elporladt.Sok a nagyon hasonló alkatrész ami lehet akár bármelyik kismotoré,de mégis nagyon hasonlít.
Az igaz ,én sem annyira szeretem ha nem eredeti valami.Amit be lehet szerezni meg gyártatni azzal nincs gond.Akkor lehet eltérés,amikor valamit már nem lehet csak kicsit másabb alkatrésszel pótolni,mint a felnik.Sajnos nem találni új utángyártottat.Csak hasonló más típusét.Jó anyagból tartós lehet a sűrű menet.Meg úgy is csak egyszer kell beszerelni,valószínűleg ez már örökös lesz.
Üdv! Én nem változtatnék a menet emelkedésen. Hol maradna az eredetiségre való törekvés egy ilyen idős járműnél? Azon kívül egy esztergályosnak nem jelenthet problémát a 12x1-es menet! De természetesen a tied a döntés.
Kösz a tippeket.Végül sikerült kiszedni.Kijött a blokk első körben.Az egyik anya rárohadt,de sikerült megfogjam és lejött.Csak a csavar kicsit odébb volt,mint a váz furata és elsőre nekiment a váznak amikor húztam ki.De az alsót kiszedtem és a felsőnél annyit tudtam mozgatni a blokkon hogy a csavar épp kijött a furaton.Utána jött a melegítés,majd csavarlazító ,illetve ezek kombinációja,közben mozgattam a lengőkart.De nem nagyon akart kijönni.Aztán engedni kezdett,viszont nagyon összegyógyult,meg kellett üssem egy réz dornival.Úgy is nehezen de megindult.Sajnos a tengely egyik menete kicsit sérült,de nem bánom annyira mert végül kiszedtem és más nem sérült.A tengely menet amúgy is elég silány.Nagyon kis menet emelkedésű és szinte sima a meneteknél.Mondjuk erre lehet a rozsdás anya is rásegített mire lecsavartam.Nem gond esztergáltatok másikat.Lehet egy picit nagyobb menetmérettel,csináltatok anyát is hozzá mindjárt a tehermentesítő peremmel.