Keresés

Részletes keresés

Alien Angel Creative Commons License 2022.05.26 0 0 2715
Domi-V63-138 Creative Commons License 2022.05.12 0 0 2714
Előzmény: GARFIELD (2713)
GARFIELD Creative Commons License 2022.05.03 0 0 2713

Apropo, tegnap volt szülinapos a kisföldalatti... nem volt semmilyen esemény?

 

Alien Angel Creative Commons License 2021.12.28 0 0 2712

A pirossal jelölt helyen állt a Fradi északkeleti végében (fent a Könyves Kálmán körút, jobbra a Gyáli út), az 1977-es légifotón természetesen már nincs ott.

Előzmény: FAV 20 (2711)
FAV 20 Creative Commons License 2021.12.27 0 2 2711

Előzmény: Mágus23 (2709)
Alien Angel Creative Commons License 2021.09.15 0 0 2710

Pedig sokat kérdeztem őt a királyi kocsiról, és akkor nekem valamiért nem mondta ezt a véget ilyen egyértelműen (hiszek neked, nem azért írom). A KM megnyitása előtt közvetlenül látta a kocsit forgóvázak nélkül, jó állapotban a Fradi kocsiszín melletti kábeltelepen, a debreceni gőzmotor-mellékkocsi társaságában, ez utóbbi bekerült a múzeumba.

 

Van egy OFF 1959-es kép, ahol a KM még romos épülete elé már oda van készítve a Lánchíd 1915-15-ben kiépített eredeti láncnyerge (ez az épület lebontásáig ott is állt előtte), viszont a képen szintén ott álldogáló, műszaki emlék táblával ellátott Mávag N 26/36 busz végül nem került be a gyűjteménybe, és időközben nyoma veszett.

 

A 20-ast akár még meg is lehetne építeni, mondjuk a közelgő FAV rekonstrukció keretében, ahogy az a 11-essel is történt 1995-ben, több utast tudna vinni. Szegecselni tudnak még Istvántelken, Stuka-forgóváz is van még (3612, 7650), a kasztnit pedig a legtöbb favázas nosztalgián felújításkor úgyis újra kellett készíteni.

Előzmény: Mágus23 (2709)
Mágus23 Creative Commons License 2021.09.14 0 1 2709

Szép napot mindenkinek!

 

Semmiféle betonfejű főnöknek nem volt ez a döntése. A kocsit néhány részeg munkás felgyújtotta dohányzás miatt ,mert azt használták dohányzóhelynek a tiltás ellenére. A kocsi totál szétégett nem volt rajta mit megmenteni. Lovász Pista bácsi sírva írta alá a bontási engedélyét.

Előzmény: Törölt nick (2675)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.09.07 0 0 2708

A Stukán kívül az összes régi villamosnak (nem voltak kitüntetett szerepben a nosztalgia-kocsik9 külön kapcsolóval lehetett a pályavilágítást kapcsolni, ha volt zárlámpa, azt is.

A Stukán volt először akkumulátoros világítás, Bosch-kapcsolóval.

És az 1074-en nics zárófény, csak piros jelzőüveg.

Előzmény: LoviGabi (2707)
LoviGabi Creative Commons License 2021.09.06 0 0 2707

Valamelyik noszi villamoson (talán a 1074-esen?) szintén külön kapcsolók vannak a pályavilágításnak és zárófénynek, vélhetően ugyanezen okból?

Előzmény: kihúzóvágány (2706)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.09.06 0 0 2706

Ezeknél a főáramú kontrollereknél nem volt megoldva a pályavilágítás és zárófény menetirány szerinti átkapcsolása, azt a világítás-kapcsolósor egyik kapcsolójával kellett a menetirány szerint átkapcsolni.

Előzmény: Bzmot332 (2689)
villamosocska Creative Commons License 2021.09.04 0 1 2705

Nemsokárra kapható lessz  a Libri könyvesboltban Legát Tibor legujjab könyve a A Kis Nagyföldalatti.

John Howard Creative Commons License 2020.11.23 0 1 2704

Így van, a "beszálló oldal" Városliget/Mexikói út felé.

 

(A mennyezet fénycsőarmatúrái úgy dőltek, hogy ne világítson az utasok szemébe: a leszálló oldalon a fal felé, a beszállón a vágányok felé volt irányítva a fényük.)

Előzmény: Alien Angel (2703)
Alien Angel Creative Commons License 2020.11.23 0 0 2703
Előzmény: Alien Angel (2701)
HPeti78 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 2702

Sziasztok!

 

Ha valakit esetleg érdekel ajándékba kaptam 2 ismerősőm is meglepett vele de egy ezáltal feleslegessé vált.

 

Érdeklődni a horvathpeterbalazs@gmail.com email címen lehet.

 

Ára:3000 Ft

 

Alien Angel Creative Commons License 2020.10.27 0 1 2701
Előzmény: GARFIELD (2699)
BFKVV Creative Commons License 2020.10.25 0 1 2700

Pedig ez bizony a Vörösmarty tér. Az 1973-mas felújításkor/átépítéskor épült át ilyen rusnyára.

 

Előzmény: GARFIELD (2699)
GARFIELD Creative Commons License 2020.10.10 0 0 2699

Itt a kijárat nem stimmel valahogy. A Vörösmarty téren úgy az állomás háromnegyedénél van a kijárat (bejárat). A képen meg a végénél. Kénytelen leszek végigfényképezni az összes állomást miattatok  :)

Előzmény: Bzmot332 (2695)
Bzmot332 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 2698

Köszönöm a választ! Szerinted ha rákérdeznék a nagy metrós topikban, ott lenne ember, aki esetleg emlékszik rá még?

Előzmény: John Howard (2697)
John Howard Creative Commons License 2020.06.13 0 0 2697

A hatvanas évek végefelé napi rendszerességgel szálltam le a Vörösmarty téren a földalattiról. Nem tűnt fel, hogy más lenne, eltérne a kinézete a többitől, tehát az eredeti fehér-barna Zsolnay-csempe rémlik. Mivel azonban itt csak érkeztem, az indulás (a szerelvényre várás, "nézelődés" kimaradt), tévedhetek. Az viszont biztosan feltűnt, hogy a '73-as hosszabbítással egyidőben jelentősen átépítették az állomást - a betett kép ez az állapot a hosszában felrakott fényszövekkel, meg a falon ferdén lógó reklámtáblákkal. Csodálkoztam is, hogy hogy lehetett ennyire kiforgatni az állomás stílusát...

Bzmot332 Creative Commons License 2020.06.13 0 1 2696

Illetve hogy valamit mutassak is abból, mihhez kellenek az infók, és mert régebben egy barátom hasonló projektje is nagy sikert aratott itt:

 

     

Előzmény: Bzmot332 (2695)
Bzmot332 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 2695

Ismét kérdéssel fordulnék a topikhoz, hátha valaki tudja a választ.

A kérdésem, hogy a vörösmarty téri végállomás a '73-as vonal hosszabbítás előtt (de már az ötvenes évekbeli módosítások) után hogy nézett ki?

 

A metros.hu-n azt írják, hogy:

"(...) Az 50-es évek elején, amikor az új metró Deák téri állomásának építése a kisföldalatti nyomvonalának áthelyezésével szükségessé tette, a szerelvények egy ideig csak a Bajcsy-Zsilinszky úti állomásig közlekedtek. Ezen idő alatt - a kisföldalatti Deák téri új állomásának és az új vonalalagutaknak megépítésével egy időben - a Vörösmarty téri végállomást is átépítették az akkori kor ízlésének megfelelően. Az eredetileg szögletes alaprajzú állomást íves falak építésével „kigömbölyítették” és a régi dísztégla-burkolatokat csiszolt mészkőlapokkal váltották fel."

 

Na már most, az egyetlen fotó, amiből ki tudok indulni, az a fortepanen található 1979-es keltezésű fotó:

 

 

Ez viszont mindennek tűnik, csak nem csiszolt mészkőnek, inkább valami műanyag lambériának. Meg nem is ez jut eszembe az ötvenes évek ízlésének, inkább tényleg a kőburkolat/meszelt fal. Így nézett ki az állomás, csak halvány sárgás/szürkés mészkővel kéne ugyanezt elképzelnem, vagy teljesen máshogy?

Bzmot332 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 2694

Köszönöm a képeket! Ami újat mindenképpen megtudtam belőlük, az az, hogy a homlokfalon mégis csak volt felül kapcsoló, ahogyan nézem legalább kettő. A pótkocsis képek alapján arra tudnék gondolni, hogy a bal az utastér világítás, a jobb oldali a szükségvilágítás.

 

Arról esetleg nincs infód, ki tudhatja a többi kapcsoló mi célt szolgált? A topikban anno láttam itt képet egy kézben tartott menetkapcsolóról, elvileg topiktárs lenne az a járművezető akinek jogosítványa van a nosztalgia kocsira?

Előzmény: FAV 20 (2693)
FAV 20 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2693

FAV 20 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2692

FAV 20 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2691

FAV 20 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2690

Kevés fotóm van nekem is. Zslevitől van ez is.

Előzmény: Bzmot332 (2689)
Bzmot332 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2689

Üdv!

Hátha egész véletlenül valaki még olvassa a topikot.

Lenne egy régi kocsikkal kapcsolatos kérdésem, hátha valaki tudja rá a választ. Az érdekelne, hogy a régi fa borítású kocsikban (első körben abban a kevés szólóban maradt kocsiban) a vezetőfülkében milyen kapcsolók voltak és hol? Viszonylag kevés fotót találtam róla, és nincs lehetőségem az igazihoz hozzáférni értelemszerűen, hogy lefotózzam.

 

(Előre is elnézést, fogalmam sincs kinek a képei ezek itt a topikból vannak, talán a második zslevi topiktársé.)

 

 

 

Ezen a képen úgy tűnik (ha belenagyít az ember), hogy a vezető mögötti válaszfal tetején a fülke világítás környékén lenne talán annak a kapcsolója, és talán tőle jobbra és balra is lenne valami (persze ez a régi állapotra visszaállított vége a kocsinak, az S kapcsolóval, így nem biztos hogy hűen reprezentálja az általam érdekelt selejtezés előtti állapotot). Az is látszik (főleg más külső képen főleg), hogy a kontrollerszekrény és a homlokfal közti pultrészen az akku feszmérőn kívül más nincs (se kapcsoló, se semmi).

 

 

Itt meg az látszik, hogy valami nagyobb áramot megszakító kapcsoló van az alsó elektromos szekrényben, a kisebben tőle a képen balra meg szintén egy kapcsoló. Utóbbit a formája és elhelyezkedése alapján főmegszakítónak nézném, de fene se tudja.

 

 

Ha jól sejtem, elvileg egy fülke, egy utastér és egy szükségvilágítás kapcsolónak biztos kell lennie, meg valami szakaszoló/főmegszakító. Gondolom selejtezni a kiszszabályzóval lehetett. A fényszóró kérdőjel még, gondolom a zárfényt a hátramenetbe kapcsolt irányváltó adja, a fényszórót meg az előremenet, de van egy olyan érzésem, hogy volt valami kapcsolhatósága talán a második izzónak (nem hiszem, hogy a felszíni szakaszon nappal is teljes erővel ment volna a fényszóró, persze lehet tévedek)...

f.domino_ Creative Commons License 2020.02.20 0 0 2688

Bocs, kicsit elaludtam! :-)

 

Szóval, igen. (És persze készül a pótkocsi is.) Távlatilag a régebbi verziók is tervben vannak, de egyelőre örülni fogunk, ha ezzel legalább elkészülünk. Aztán majd később folytatjuk.

Előzmény: BFKVV (2685)
fegan Creative Commons License 2019.11.06 0 0 2687
BFKVV Creative Commons License 2019.11.02 0 0 2686

Szia!

 

Úgy látom, hogy a kézügyességed nagyon is megvan a modellek építéséhez, ám mintha a szerszámparkodat, valamint a felhasznált anyagokat illetően kihívásokkal küszködnél. Amit alkottál, kezdetnek egyáltalán nem rossz, sőt, messze jobb, mint amilyenek az én kezdeti modelljeim voltak. Ideje lenne szerintem szintet lépned, javaslom, szerezz be legalább egy mini esztergapadot (egy 250-300mm csúcstávolságút), egy kis marógépet, valamint egy körfűrészt! Ezek nélkül szerintem nem lehet normálisan forgástestet csinálni, egyeneset vágni, valamint igazán részletgazdaggá tenni a modelleket.

Ha van kérdésed, vagy ha tudok esetleg segíteni, írj nyugodtan egy e-mailt!

 

Üdvözlettel:
Szeberényi Márton

Előzmény: Törölt nick (2683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!