Keresés

Részletes keresés

Mágus23 Creative Commons License 2023.01.01 0 2 2723

John Howard Creative Commons License 2022.11.08 0 0 2722

Igen az, a két kicsi középen.

 

Arra gondoltam, hogy talán az 1973-as leállításkor kiszerelték a később esetleg használható dolgokat belőlük a Mexikói úton, és talán van egy eldugott raktár még eldugottabb szegletében egy pár darab. Például a mostani vezérlőpót-felújításhoz. Egyébként az Ik60 troli felújításához kellene, nem otthoni hangulatvilágításhoz... ;-)

Előzmény: Alien Angel (2721)
Alien Angel Creative Commons License 2022.11.08 0 0 2721

Erre gondolsz? Elég valószínűtlen, hogy megvan a 95-ösben (itt szétnézhetsz benne Becsky András jóvoltából), de ha igen, akkor annak a megújulását kell szolgálnia. Inkább gyártatni lenne érdemes, főleg ha a vezérlőpótba is kellene új.

Előzmény: John Howard (2719)
Attis8206 Creative Commons License 2022.11.07 0 0 2720

Üdv mindenkinek!

 

Szeretném megkérdezni, hogy tudja-e valaki a Földalatti oszlopainak méreteit? A szegecselt vasoszlop magassága, szélessége, valamint a felszíni szakasz felsővezeték tartó oszlopainak magassága és átmérője érdekelne! Jó volna rajz is ezekről... A válaszokat előre is köszönöm!

John Howard Creative Commons License 2022.11.03 0 0 2719

Üdv, Urak!

 

Keresek olyan lámpaburát (3-4 darabot) megvételre, amely a régi milfav vezérlőpótkocsijában volt, és a szükségvilágítás szerepét töltötte be. Én csak "kompótostányér"-nak hívtam már gyerekkoromban. Az ajtók vonalában volt középen, és akkor világít(hat)ott, amikor a főáramkörű utastér-világítás hagyományos méretű villanykörtéi nem (áramszünet, stb.).

 

Egy nagyon régi (14 éves) hozzászólást találtam, aminek két képe mutatja, mi is érdekelne (bocs, de képet valamiért nem tudok beszúrni):

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=83892952&t=9074582

 

Az első két képen látható ez a kis bura, a plafon hossztengelyében középen, pont takarják a kocsi közepén levő kapaszkodók. Létezik ilyen még valahol? Elképzelhető, hogy van a Mexikói úti telepen és/vagy a nemrég felújításra elment pótkocsi tartalék alkatrészeként fellelhető?

 

Borsoscska Creative Commons License 2022.10.27 0 0 2718

Sziasztok! Segitseget szeretnek kerni,hogy a mostani milleniumi foldalatti vasut f1,f2 utasitast honnan lehet letolteni.Elore is koszonom a segitsegeteket.

Janky Creative Commons License 2022.07.24 0 0 2717

A VJSZ-be. Fel lesz újítva eccőcsak.

Előzmény: norbee2.0 (2716)
norbee2.0 Creative Commons License 2022.07.24 0 0 2716

A barnára mázolt vezérlő kocsit a Mexikóiról, a kerítés mellől hová vitték?

Alien Angel Creative Commons License 2022.05.26 0 0 2715
Domi-V63-138 Creative Commons License 2022.05.12 0 0 2714
Előzmény: GARFIELD (2713)
GARFIELD Creative Commons License 2022.05.03 0 0 2713

Apropo, tegnap volt szülinapos a kisföldalatti... nem volt semmilyen esemény?

 

Alien Angel Creative Commons License 2021.12.28 0 0 2712

A pirossal jelölt helyen állt a Fradi északkeleti végében (fent a Könyves Kálmán körút, jobbra a Gyáli út), az 1977-es légifotón természetesen már nincs ott.

Előzmény: FAV 20 (2711)
FAV 20 Creative Commons License 2021.12.27 0 2 2711

Előzmény: Mágus23 (2709)
Alien Angel Creative Commons License 2021.09.15 0 0 2710

Pedig sokat kérdeztem őt a királyi kocsiról, és akkor nekem valamiért nem mondta ezt a véget ilyen egyértelműen (hiszek neked, nem azért írom). A KM megnyitása előtt közvetlenül látta a kocsit forgóvázak nélkül, jó állapotban a Fradi kocsiszín melletti kábeltelepen, a debreceni gőzmotor-mellékkocsi társaságában, ez utóbbi bekerült a múzeumba.

 

Van egy OFF 1959-es kép, ahol a KM még romos épülete elé már oda van készítve a Lánchíd 1915-15-ben kiépített eredeti láncnyerge (ez az épület lebontásáig ott is állt előtte), viszont a képen szintén ott álldogáló, műszaki emlék táblával ellátott Mávag N 26/36 busz végül nem került be a gyűjteménybe, és időközben nyoma veszett.

 

A 20-ast akár még meg is lehetne építeni, mondjuk a közelgő FAV rekonstrukció keretében, ahogy az a 11-essel is történt 1995-ben, több utast tudna vinni. Szegecselni tudnak még Istvántelken, Stuka-forgóváz is van még (3612, 7650), a kasztnit pedig a legtöbb favázas nosztalgián felújításkor úgyis újra kellett készíteni.

Előzmény: Mágus23 (2709)
Mágus23 Creative Commons License 2021.09.14 0 1 2709

Szép napot mindenkinek!

 

Semmiféle betonfejű főnöknek nem volt ez a döntése. A kocsit néhány részeg munkás felgyújtotta dohányzás miatt ,mert azt használták dohányzóhelynek a tiltás ellenére. A kocsi totál szétégett nem volt rajta mit megmenteni. Lovász Pista bácsi sírva írta alá a bontási engedélyét.

Előzmény: Törölt nick (2675)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.09.07 0 0 2708

A Stukán kívül az összes régi villamosnak (nem voltak kitüntetett szerepben a nosztalgia-kocsik9 külön kapcsolóval lehetett a pályavilágítást kapcsolni, ha volt zárlámpa, azt is.

A Stukán volt először akkumulátoros világítás, Bosch-kapcsolóval.

És az 1074-en nics zárófény, csak piros jelzőüveg.

Előzmény: LoviGabi (2707)
LoviGabi Creative Commons License 2021.09.06 0 0 2707

Valamelyik noszi villamoson (talán a 1074-esen?) szintén külön kapcsolók vannak a pályavilágításnak és zárófénynek, vélhetően ugyanezen okból?

Előzmény: kihúzóvágány (2706)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.09.06 0 0 2706

Ezeknél a főáramú kontrollereknél nem volt megoldva a pályavilágítás és zárófény menetirány szerinti átkapcsolása, azt a világítás-kapcsolósor egyik kapcsolójával kellett a menetirány szerint átkapcsolni.

Előzmény: Bzmot332 (2689)
villamosocska Creative Commons License 2021.09.04 0 1 2705

Nemsokárra kapható lessz  a Libri könyvesboltban Legát Tibor legujjab könyve a A Kis Nagyföldalatti.

John Howard Creative Commons License 2020.11.23 0 1 2704

Így van, a "beszálló oldal" Városliget/Mexikói út felé.

 

(A mennyezet fénycsőarmatúrái úgy dőltek, hogy ne világítson az utasok szemébe: a leszálló oldalon a fal felé, a beszállón a vágányok felé volt irányítva a fényük.)

Előzmény: Alien Angel (2703)
Alien Angel Creative Commons License 2020.11.23 0 0 2703
Előzmény: Alien Angel (2701)
HPeti78 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 2702

Sziasztok!

 

Ha valakit esetleg érdekel ajándékba kaptam 2 ismerősőm is meglepett vele de egy ezáltal feleslegessé vált.

 

Érdeklődni a horvathpeterbalazs@gmail.com email címen lehet.

 

Ára:3000 Ft

 

Alien Angel Creative Commons License 2020.10.27 0 1 2701
Előzmény: GARFIELD (2699)
BFKVV Creative Commons License 2020.10.25 0 1 2700

Pedig ez bizony a Vörösmarty tér. Az 1973-mas felújításkor/átépítéskor épült át ilyen rusnyára.

 

Előzmény: GARFIELD (2699)
GARFIELD Creative Commons License 2020.10.10 0 0 2699

Itt a kijárat nem stimmel valahogy. A Vörösmarty téren úgy az állomás háromnegyedénél van a kijárat (bejárat). A képen meg a végénél. Kénytelen leszek végigfényképezni az összes állomást miattatok  :)

Előzmény: Bzmot332 (2695)
Bzmot332 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 2698

Köszönöm a választ! Szerinted ha rákérdeznék a nagy metrós topikban, ott lenne ember, aki esetleg emlékszik rá még?

Előzmény: John Howard (2697)
John Howard Creative Commons License 2020.06.13 0 0 2697

A hatvanas évek végefelé napi rendszerességgel szálltam le a Vörösmarty téren a földalattiról. Nem tűnt fel, hogy más lenne, eltérne a kinézete a többitől, tehát az eredeti fehér-barna Zsolnay-csempe rémlik. Mivel azonban itt csak érkeztem, az indulás (a szerelvényre várás, "nézelődés" kimaradt), tévedhetek. Az viszont biztosan feltűnt, hogy a '73-as hosszabbítással egyidőben jelentősen átépítették az állomást - a betett kép ez az állapot a hosszában felrakott fényszövekkel, meg a falon ferdén lógó reklámtáblákkal. Csodálkoztam is, hogy hogy lehetett ennyire kiforgatni az állomás stílusát...

Bzmot332 Creative Commons License 2020.06.13 0 1 2696

Illetve hogy valamit mutassak is abból, mihhez kellenek az infók, és mert régebben egy barátom hasonló projektje is nagy sikert aratott itt:

 

     

Előzmény: Bzmot332 (2695)
Bzmot332 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 2695

Ismét kérdéssel fordulnék a topikhoz, hátha valaki tudja a választ.

A kérdésem, hogy a vörösmarty téri végállomás a '73-as vonal hosszabbítás előtt (de már az ötvenes évekbeli módosítások) után hogy nézett ki?

 

A metros.hu-n azt írják, hogy:

"(...) Az 50-es évek elején, amikor az új metró Deák téri állomásának építése a kisföldalatti nyomvonalának áthelyezésével szükségessé tette, a szerelvények egy ideig csak a Bajcsy-Zsilinszky úti állomásig közlekedtek. Ezen idő alatt - a kisföldalatti Deák téri új állomásának és az új vonalalagutaknak megépítésével egy időben - a Vörösmarty téri végállomást is átépítették az akkori kor ízlésének megfelelően. Az eredetileg szögletes alaprajzú állomást íves falak építésével „kigömbölyítették” és a régi dísztégla-burkolatokat csiszolt mészkőlapokkal váltották fel."

 

Na már most, az egyetlen fotó, amiből ki tudok indulni, az a fortepanen található 1979-es keltezésű fotó:

 

 

Ez viszont mindennek tűnik, csak nem csiszolt mészkőnek, inkább valami műanyag lambériának. Meg nem is ez jut eszembe az ötvenes évek ízlésének, inkább tényleg a kőburkolat/meszelt fal. Így nézett ki az állomás, csak halvány sárgás/szürkés mészkővel kéne ugyanezt elképzelnem, vagy teljesen máshogy?

Bzmot332 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 2694

Köszönöm a képeket! Ami újat mindenképpen megtudtam belőlük, az az, hogy a homlokfalon mégis csak volt felül kapcsoló, ahogyan nézem legalább kettő. A pótkocsis képek alapján arra tudnék gondolni, hogy a bal az utastér világítás, a jobb oldali a szükségvilágítás.

 

Arról esetleg nincs infód, ki tudhatja a többi kapcsoló mi célt szolgált? A topikban anno láttam itt képet egy kézben tartott menetkapcsolóról, elvileg topiktárs lenne az a járművezető akinek jogosítványa van a nosztalgia kocsira?

Előzmény: FAV 20 (2693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!