Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2024.03.28 -1 0 2794

"minél közelebb kell vinni a kijáratot a villamosmegállóhoz."

 

Az a főcél, nem a pékség, de ettől még miért nem lehetne pékség, kávézó is?

 

A kávézó meg miért ne lehetne egy kellemes helyen? Miért nem jó a win-win?

Előzmény: gallo (2793)
gallo Creative Commons License 2024.03.27 0 0 2793

Hát igen. A kisföldalatti péksége mellől sem lehetne látni az operaházat...

Előzmény: Alien Angel (2792)
Alien Angel Creative Commons License 2024.03.27 0 0 2792

"...nagyjából ugyanazt a látványt nyújtaná, mint egy szinttel feljebb."

 

Csak nehogy úgy járjunk, mint John Cleese a Waczak Szállóban az idegesítő, nagyothalló vénasszonnyal 6:09-től.

 

 

 

Előzmény: gallo (2784)
altenberger Creative Commons License 2024.03.27 -2 0 2791

Ebben sok igazság van, de szerintem ez olyan "Ne csináljunk semmit, abból nem lehet baj!" hozzáállás! :-(

Előzmény: f.domino_ (2789)
altenberger Creative Commons License 2024.03.27 -2 0 2790

Esetleg egy mólóként kinyúló megoldás?

Fura, szokatlan, de pont ezért imádnák a turisták (is).

Előzmény: John Howard (2786)
f.domino_ Creative Commons License 2024.03.27 0 0 2789

Az üvegfal különösebben nem lenne látványos (lásd az előző hsz-okat), viszont az első magas vízállás megbénítaná a forgalmat. (Jobb esetben biztonsági okból) Ha meg ne adj isten bejutna a víz, akár még a 2-3-as metróban is károkat okozhatna.

 

John Howard Creative Commons License 2024.03.26 0 2 2788

Hasonlóan látom. A mostani, Vörösmarty téri kihúzó éppen az Apáczai Csere János utcáig tart, itt már indulna is a "Vigadó tér, végállomás" állomásszerkezete. A Vörösmarty tértől mintegy ötven méterre. Értelmetlen...

 

Aminek viszont látnám esztétikai értemét (nem itt, hanem szinte a vonal másik végén): a Városligeti tó alatti alagútrész oldalának a "kibontását" üvegfallal (vagy csak úgy, szabadon!) a tó alatti alagúti szakaszon. Látványos lenne a tó két szintje közötti "vízesés" mögött, és talán nem is kerülne olyan sokba. (Ha már a fölötte egykor létezett gyalogos átjárót, a "hidat", meg kellett szüntetni valamiféle "balesetveszély" miatt...)

Előzmény: gallo (2787)
gallo Creative Commons License 2024.03.26 0 1 2787

Üvegfalas megoldástól függetlenül.

 

Feltételezem, nem lesz ott kihúzó. Ha lenne, olyan sok helyet foglalna el, hogy a végállomás kijárata a Vigadó tér belső, Apáczai Csere János utcai oldalára kerülne. Annak meg sok értelme nincs, alig került közelebb a villamoshoz az átszállási kapcsolat. Ha már betoldják azt a plusz egy megállót (sok értelmét nem látom mellesleg), akkor minél közelebb kell vinni a kijáratot a villamosmegállóhoz.

Előzmény: John Howard (2786)
John Howard Creative Commons License 2024.03.26 0 0 2786

Mivel az állomás a Dunára merőleges lenne/lehetne, a kihúzóalagút vége, a mintegy 3x5 méternyi keresztmetszet lehetne üvegfal a Duna felé. Így gondolod?

 

Mert ahhoz, hogy az állomás oldala legyen "kibontva" üvegfallal, ahhoz kellene egy derékszögű kanyar a végállomás előttre. Komoly?

Előzmény: altenberger (2783)
altenberger Creative Commons License 2024.03.26 -2 0 2785

El tudnék ott képzelni egy kávézót, vagy egy metrós pizzást. (pl. Princess)

 

Szerintem a Duna közelsége adja, hogy legyen valami kapcsolat.

Előzmény: gallo (2784)
gallo Creative Commons License 2024.03.25 0 2 2784

Lehetne, csak akkor a viaduktot is meg kellene bontani. És talán nem is lehetne teljes magasságában üvegfal ott, alkalmazkodni kell az úttest szintjéhez is. 

 

Mondjuk, nem is egészen értem, miért is kellene oda az az üvegfal (látványos lenne persze), hiszen nagyjából ugyanazt a látványt nyújtaná, mint egy szinttel feljebb. Az érkező utas menne a dolgára, az induló pedig beszállna a várakozó járműbe. 

Előzmény: altenberger (2783)
altenberger Creative Commons License 2024.03.25 -3 1 2783

A Vigadó téri meghosszabbításról nincs már szó?

 

Lehetne egy roppant látványos megoldással üvegfallal a Duna felé az állomás.

gallo Creative Commons License 2024.03.24 0 0 2782

Van már valami nyomvonal terv a Mini Dubaj meghosszabbítás kapcsán?

nonick7 Creative Commons License 2024.03.24 0 1 2781

Ha hétvégén, vagy csúcsidőn kívül csinálod, a követési idő 3.75 perc, csúcsidőben 2.5'.
A menetidő 13 perc.

11 megálló van, azaz 9 közbenső megállóban kell leszállnod. 

Csúcsidőben összesen 22-23, azon kívül 33-34 percet kell várakoznod.

 

Ez így, ebben a formában csúcsidőben 35, azon kívül 45-50 perc, plusz amit a két végállomáson töltesz.

Előzmény: D 20 (2780)
D 20 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 2780

Üdvözletem!

 

Vidékiként egy olyan témába vágó dilim lenne, hogy egyszer, valamikor szeretnék oda-vissza végigmenni úgy a vonalon a két vége között, hogy megállónként leszállok, s annyit bambulok, míg jön a következő vonat.

 

Gondolom a nagy számok törvénye szerint volt már akimezt így megutazta...

 

Nagyon még nem mentem bele, hogy mennyi ideig tartana, de gondolom fél nap kellene rá, belevéve a 70pár km-ről oda és hazautazást is...

mental asylum Creative Commons License 2024.01.25 0 0 2779

Bocs, benéztem. És köszi az infót.

Előzmény: f.domino_ (2778)
f.domino_ Creative Commons License 2024.01.25 0 0 2778

A 2741-es nem az enyém, hanem FAV-20 kollégáé. És a kör alakú csarnok szekrényének süllyesztése látható rajta. És a bal sarokban a szögletes csarnok is befigyel.

mental asylum Creative Commons License 2024.01.24 0 0 2777

A 2741-es hozzászólásod képén az milyen akna?

Előzmény: f.domino_ (2776)
f.domino_ Creative Commons License 2024.01.17 0 1 2776

Csak azt a vékony csíkot kell kibontani körbe. Még az is lehet, hogy valamelyik nagykutya látogatása előtt betonozták, le, és azóta nem volt rá szükség, hogy felnyissák.

De az érdekes, hogy szűkebbre vették a nyílást. Legalábbis úgy néz ki.

Előzmény: mental asylum (2775)
mental asylum Creative Commons License 2024.01.17 0 0 2775

Ma is elmentem, megnéztem az általad bejelölt "objektumot", a helyszínen. Aknafedél helyett annak helyén lebetonozott akna. Nem erre számítottam. Ezt valószínűleg a felújításkor művelték.

De akkor, hogyan oldották meg a nagy darabok mozgatását? Minden alkalommal feltörik a betont, majd vissza betonozzák. Vagy a mellette lévő szobor alatt van? Azt egy kicsit macerás le, majd

vissza illeszteni. Egyik variáció sem az igazi. Na mindegy, egyszer majd megtudjuk.

 

Előzmény: f.domino_ (2773)
mental asylum Creative Commons License 2024.01.16 0 1 2774

Ez nagyszerű.

Ez jó munka volt, gratula.

 

Talán 3x4méter nincs a lehajtható rész, de pontosan ott van ahova rajzoltad.

Előzmény: f.domino_ (2773)
f.domino_ Creative Commons License 2024.01.16 0 2 2773

Készítettem ma egy skiccet. Lemértem egy-egy márványlapot a szögletes csarnokban és az átjáróban. A képeken megszámoltam a lapokat minden egyes falszakaszon. 
A fentrol.hu-n talált képet, ami a 95-ös felújításkor készült, és látszik rajta a födém kibontva, rápasszítottam erre. Az eredmény magáért beszél:

Még az is stimmel, hogy a zsanéros álmennyezetrész valamivel hátrébb van, mint az ajtó:

 

Előzmény: mental asylum (2770)
f.domino_ Creative Commons License 2024.01.16 0 0 2772

Azta q@!
A zsanéros álmennyezet nekem fel sem tűnt! Viszont akkor erősen valószínű, hogy efölött van az az akna, amit a 2735-ös hozzászólásban említettem. Ott a felszíni kapcsolat! (Mellékeltem egy gugli képet, amin bekarikáztam az akna fedelét a felszínen).
Ezek szerint az is biztos, hogy itt, az ajtó mögött egy nagyobb méretű tér van, amit a szögletes csarnoktól egy sima fal választ el, amit simán kibonthattak, hogy ideiglenes átjárót csináljanak. (A bontáskor megsérült márványlapokat meg pótolták a végleges átjáró szélesítése miatt fölöslegessé váltakból)

Egy rejtély megoldva!

Előzmény: mental asylum (2770)
mental asylum Creative Commons License 2024.01.16 0 0 2771

Látom, Te is voltál ott.:-)

Előzmény: f.domino_ (2769)
mental asylum Creative Commons License 2024.01.16 0 0 2770

Tettem egy nagy sétát ma a Deák téren fönt is - lent is. Most már tudom mi van az ajtó mögött.

A 2-es metró mozgólépcső gépháza. Minden mozgólépcsős állomáson van a gépházból olyan nagy méretű kijárat, amin keresztül a mozgólépcső nagy méretű és súlyú darabjait onnan el illetve oda lehessen szállítani. Ha oda mész, akkor megláthatod, hogy az ajtónál az álmennyezeten van egy kb. 3x4 méteres zsanéros lehajtható rész. A födémen szerintem sin lehet amin valamilyen emelő szerkezet futhat. És miután az ilyen nehezen mozgatható alkatrészeket nem lehet a mozgólépcsőn szállítani, ezért ezt úgy szokták megoldani, hogy ott a közelbe a mennyezeten egy hasonló méretű nyílást alakítanak ki, amit persze fent a szabadba légmentesen lezárnak. Lehet, hogy itt is van nyílás az ajtó felett. Megpróbáltam behatárolni fönt, hogy hova kell esnie ennek nyílásnak, de nem találtam ilyet. De lehet, hogy a 3-as metró gépházába átviszik, (mert ott is kell ilyennek lenni) és onnan kerül a felszínre.

 

Az elzárókapuk viszont megvannak. Nem távolították őket.

Előzmény: f.domino_ (2767)
f.domino_ Creative Commons License 2024.01.16 0 0 2769

Megvan a kapu:

 

Előzmény: mental asylum (2766)
mental asylum Creative Commons License 2024.01.16 0 0 2768

Azt sajnos nem tudom.

Előzmény: f.domino_ (2767)
f.domino_ Creative Commons License 2024.01.15 0 0 2767

És azt tudod, hogy a 2734-es hozzászólásomban látható ajtó hová vezet?

Előzmény: mental asylum (2762)
mental asylum Creative Commons License 2024.01.15 0 0 2766

De most látom igazán a kép alapján, hogy a kaput meg is szüntették.

Ugyan is a kapu a padlószint alatt van, onnan jön fel, itt meg a kapu helyén is le van kövezve a padló, tehát nincs kapu.

Valamelyik nap elmegyek arra, megnézem, hogy az íves kapu megvan-e még. Szerintem azt is kiszedték.

Elvégre a lejtakna alján lévő feszítőkamrába elhelyezett kapu megvan, és ebből a szempontból ez a lényeg.

Előzmény: f.domino_ (2764)
mental asylum Creative Commons License 2024.01.15 0 0 2765

Igen. Rég jártam már arra, nem emlékeztem jól. Igazad van, Ez a valós szélességű nyílás.

Kaput meg nem olyan nagy dolog nagyobbra cserélni.

Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem.

Előzmény: f.domino_ (2763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!