Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 1 napja 0 0 2704

Így van, a "beszálló oldal" Városliget/Mexikói út felé.

 

(A mennyezet fénycsőarmatúrái úgy dőltek, hogy ne világítson az utasok szemébe: a leszálló oldalon a fal felé, a beszállón a vágányok felé volt irányítva a fényük.)

Előzmény: Alien Angel (2703)
Alien Angel Creative Commons License 1 napja 0 0 2703
Előzmény: Alien Angel (2701)
HPeti78 Creative Commons License 2020.10.30 0 0 2702

Sziasztok!

 

Ha valakit esetleg érdekel ajándékba kaptam 2 ismerősőm is meglepett vele de egy ezáltal feleslegessé vált.

 

Érdeklődni a horvathpeterbalazs@gmail.com email címen lehet.

 

Ára:3000 Ft

 

Alien Angel Creative Commons License 2020.10.27 0 1 2701
Előzmény: GARFIELD (2699)
BFKVV Creative Commons License 2020.10.25 0 1 2700

Pedig ez bizony a Vörösmarty tér. Az 1973-mas felújításkor/átépítéskor épült át ilyen rusnyára.

 

Előzmény: GARFIELD (2699)
GARFIELD Creative Commons License 2020.10.10 0 0 2699

Itt a kijárat nem stimmel valahogy. A Vörösmarty téren úgy az állomás háromnegyedénél van a kijárat (bejárat). A képen meg a végénél. Kénytelen leszek végigfényképezni az összes állomást miattatok  :)

Előzmény: Bzmot332 (2695)
Bzmot332 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 2698

Köszönöm a választ! Szerinted ha rákérdeznék a nagy metrós topikban, ott lenne ember, aki esetleg emlékszik rá még?

Előzmény: John Howard (2697)
John Howard Creative Commons License 2020.06.13 0 0 2697

A hatvanas évek végefelé napi rendszerességgel szálltam le a Vörösmarty téren a földalattiról. Nem tűnt fel, hogy más lenne, eltérne a kinézete a többitől, tehát az eredeti fehér-barna Zsolnay-csempe rémlik. Mivel azonban itt csak érkeztem, az indulás (a szerelvényre várás, "nézelődés" kimaradt), tévedhetek. Az viszont biztosan feltűnt, hogy a '73-as hosszabbítással egyidőben jelentősen átépítették az állomást - a betett kép ez az állapot a hosszában felrakott fényszövekkel, meg a falon ferdén lógó reklámtáblákkal. Csodálkoztam is, hogy hogy lehetett ennyire kiforgatni az állomás stílusát...

Bzmot332 Creative Commons License 2020.06.13 0 1 2696

Illetve hogy valamit mutassak is abból, mihhez kellenek az infók, és mert régebben egy barátom hasonló projektje is nagy sikert aratott itt:

 

     

Előzmény: Bzmot332 (2695)
Bzmot332 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 2695

Ismét kérdéssel fordulnék a topikhoz, hátha valaki tudja a választ.

A kérdésem, hogy a vörösmarty téri végállomás a '73-as vonal hosszabbítás előtt (de már az ötvenes évekbeli módosítások) után hogy nézett ki?

 

A metros.hu-n azt írják, hogy:

"(...) Az 50-es évek elején, amikor az új metró Deák téri állomásának építése a kisföldalatti nyomvonalának áthelyezésével szükségessé tette, a szerelvények egy ideig csak a Bajcsy-Zsilinszky úti állomásig közlekedtek. Ezen idő alatt - a kisföldalatti Deák téri új állomásának és az új vonalalagutaknak megépítésével egy időben - a Vörösmarty téri végállomást is átépítették az akkori kor ízlésének megfelelően. Az eredetileg szögletes alaprajzú állomást íves falak építésével „kigömbölyítették” és a régi dísztégla-burkolatokat csiszolt mészkőlapokkal váltották fel."

 

Na már most, az egyetlen fotó, amiből ki tudok indulni, az a fortepanen található 1979-es keltezésű fotó:

 

 

Ez viszont mindennek tűnik, csak nem csiszolt mészkőnek, inkább valami műanyag lambériának. Meg nem is ez jut eszembe az ötvenes évek ízlésének, inkább tényleg a kőburkolat/meszelt fal. Így nézett ki az állomás, csak halvány sárgás/szürkés mészkővel kéne ugyanezt elképzelnem, vagy teljesen máshogy?

Bzmot332 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 2694

Köszönöm a képeket! Ami újat mindenképpen megtudtam belőlük, az az, hogy a homlokfalon mégis csak volt felül kapcsoló, ahogyan nézem legalább kettő. A pótkocsis képek alapján arra tudnék gondolni, hogy a bal az utastér világítás, a jobb oldali a szükségvilágítás.

 

Arról esetleg nincs infód, ki tudhatja a többi kapcsoló mi célt szolgált? A topikban anno láttam itt képet egy kézben tartott menetkapcsolóról, elvileg topiktárs lenne az a járművezető akinek jogosítványa van a nosztalgia kocsira?

Előzmény: FAV 20 (2693)
FAV 20 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2693

FAV 20 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2692

FAV 20 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2691

FAV 20 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2690

Kevés fotóm van nekem is. Zslevitől van ez is.

Előzmény: Bzmot332 (2689)
Bzmot332 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 2689

Üdv!

Hátha egész véletlenül valaki még olvassa a topikot.

Lenne egy régi kocsikkal kapcsolatos kérdésem, hátha valaki tudja rá a választ. Az érdekelne, hogy a régi fa borítású kocsikban (első körben abban a kevés szólóban maradt kocsiban) a vezetőfülkében milyen kapcsolók voltak és hol? Viszonylag kevés fotót találtam róla, és nincs lehetőségem az igazihoz hozzáférni értelemszerűen, hogy lefotózzam.

 

(Előre is elnézést, fogalmam sincs kinek a képei ezek itt a topikból vannak, talán a második zslevi topiktársé.)

 

 

 

Ezen a képen úgy tűnik (ha belenagyít az ember), hogy a vezető mögötti válaszfal tetején a fülke világítás környékén lenne talán annak a kapcsolója, és talán tőle jobbra és balra is lenne valami (persze ez a régi állapotra visszaállított vége a kocsinak, az S kapcsolóval, így nem biztos hogy hűen reprezentálja az általam érdekelt selejtezés előtti állapotot). Az is látszik (főleg más külső képen főleg), hogy a kontrollerszekrény és a homlokfal közti pultrészen az akku feszmérőn kívül más nincs (se kapcsoló, se semmi).

 

 

Itt meg az látszik, hogy valami nagyobb áramot megszakító kapcsoló van az alsó elektromos szekrényben, a kisebben tőle a képen balra meg szintén egy kapcsoló. Utóbbit a formája és elhelyezkedése alapján főmegszakítónak nézném, de fene se tudja.

 

 

Ha jól sejtem, elvileg egy fülke, egy utastér és egy szükségvilágítás kapcsolónak biztos kell lennie, meg valami szakaszoló/főmegszakító. Gondolom selejtezni a kiszszabályzóval lehetett. A fényszóró kérdőjel még, gondolom a zárfényt a hátramenetbe kapcsolt irányváltó adja, a fényszórót meg az előremenet, de van egy olyan érzésem, hogy volt valami kapcsolhatósága talán a második izzónak (nem hiszem, hogy a felszíni szakaszon nappal is teljes erővel ment volna a fényszóró, persze lehet tévedek)...

f.domino_ Creative Commons License 2020.02.20 0 0 2688

Bocs, kicsit elaludtam! :-)

 

Szóval, igen. (És persze készül a pótkocsi is.) Távlatilag a régebbi verziók is tervben vannak, de egyelőre örülni fogunk, ha ezzel legalább elkészülünk. Aztán majd később folytatjuk.

Előzmény: BFKVV (2685)
fegan Creative Commons License 2019.11.06 0 0 2687
BFKVV Creative Commons License 2019.11.02 0 0 2686

Szia!

 

Úgy látom, hogy a kézügyességed nagyon is megvan a modellek építéséhez, ám mintha a szerszámparkodat, valamint a felhasznált anyagokat illetően kihívásokkal küszködnél. Amit alkottál, kezdetnek egyáltalán nem rossz, sőt, messze jobb, mint amilyenek az én kezdeti modelljeim voltak. Ideje lenne szerintem szintet lépned, javaslom, szerezz be legalább egy mini esztergapadot (egy 250-300mm csúcstávolságút), egy kis marógépet, valamint egy körfűrészt! Ezek nélkül szerintem nem lehet normálisan forgástestet csinálni, egyeneset vágni, valamint igazán részletgazdaggá tenni a modelleket.

Ha van kérdésed, vagy ha tudok esetleg segíteni, írj nyugodtan egy e-mailt!

 

Üdvözlettel:
Szeberényi Márton

Előzmény: Törölt nick (2683)
BFKVV Creative Commons License 2019.11.02 0 0 2685

Ahogy látom, ezek a modellek az utolsó forgalmi állapotot tükröznék (nagyjából). Jól sejtem?

Előzmény: f.domino_ (2684)
f.domino_ Creative Commons License 2019.10.01 0 2 2684

Dolgozunk egy H0-ás modell tervein.
A projekt gazdája Vígh András (VIGI modell). További részletekért forduljatok hozzá!

Törölt nick Creative Commons License 2019.08.21 0 5 2683

Sziasztok!  Augusztus 20 -ra elkészult a flotta új tagja, a vezérlő pótkocsi pedig építés alatt áll:)

pistik100d Creative Commons License 2019.08.05 0 0 2682

Szuper lett! :)

Gratulálok!

Előzmény: Törölt nick (2679)
FAV 20 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 2681

Jó nagyon!

Előzmény: Törölt nick (2679)
norbee2.0 Creative Commons License 2019.06.26 0 0 2680

Erről a képről elég jól lehet viszonyítani a tópart felöltésének mértékét a mai állapotra.

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.09 0 7 2679

Elkészult a legújabb modell, a FAV királyi kocsi, az 1942-es állapotában,Stuka forgóvázakkal.  Ott álldogál társai körében a polcon .  1:25.

f.domino_ Creative Commons License 2019.05.13 0 0 2678

Igazából mindegy, mivel indokolták. Nem akarásnak nyögés a vége. Hallottam, olvastam már kéket-zöldet. "Nem volt meg az eredeti forgóváz, mással meg nem autentikus". (A 19-esnek sincs meg az eredeti). "Van róla modell, minek az eredeti?" (A sárga + pótról, meg a barna eredeti állapotáról is van. Mondjuk ezt inkább mozdonyokkal kapcsolatban hallottam, amiről legalább 1:5-ös modell van, nem 1:25-ös.) Gyanítom, hogy XY elvtársnak valami személyes ellenérzése volt, és pont. Vagy azzal a Z elvtárssal volt személyes ellentéte XY elvtársnak, aki fel akarta volna újítani.
***
Tanmese a rendszerváltás körüli időkből (korábban sem volt ez másképp. Vagy épp pláne. És azóta sem javult a helyzet, lásd pl a csőrös busz szétvágását a Gyömrői úton! Máig ne is menjünk, mert az már aktuál politika lenne, és még kimoderálnának  :-)  ). Kicsit OFF, de azért nem egészen:
Akkori barátnőm elutazott külföldre pár hónapra. Kért engedélyt C elvtárstól, a főnökétől (MÁV), aki engedélyezte. Ámde jött B elvtárs, C elvtárs főnöke, aki örült, hogy fogást talált C elvtárson, miszerint nem volt teljesen szabályos az engedély. Távollétében ki akarta rúgatni a barátnőmet, hogy borsot törjön C elvtárs orra alá. (aki ugyebár aláírta). Ámde jött A elvtárs az igazgatóságról, akinek a bögyében volt B elvtárs, és úgy állt rajta bosszút, hogy nem engedte kirúgni a barátnőmet. Aki a légynek sem ártott, aláírt engedéllyel a zsebében üldögélt a világ másik végén. Hogy végül volt munkahelye, mire hazajött, az a véletlenen, illetve A, B, és C elvtársak közti erőviszonyok pillanatnyi eredőjén múlt. Szerencsére nem volt AA elvtárs, aki A elvtáron akart volna bosszút állni. Vagy nem ébredt fel időben.

Hát valahogy így volt ez. Az 1-esnek, a 19-esnek, meg a 81-esnek szerencséje volt, a többinek nem. Ahogy pl a FAÜ csuklós trolinak sem, pedig 82-ben még megvolt, mint múzeumi védettségű jármű.

Előzmény: FAV 20 (2677)
FAV 20 Creative Commons License 2019.05.12 0 0 2677

Amiből van modell abból nem kell 1:1 méretarányos jármű. Ezt mondta régen a múzeum vezetése.

 

Előzmény: Törölt nick (2675)
GARFIELD Creative Commons License 2019.05.10 0 0 2676

Annyira nem lenne jó ötlet. Félbevágná a ligetet. Komoly összeget igényelne, megtérülése nem várható soha. Azonkívül, hogy nekünk tetszene, más haszna nem nagyon lenne.
A 20-as kocsiról többféle legenda is van, egy Ifás versenyző letolatta állítólag. Így menthetetlen lett. Eredetileg a múzeumban ott a helye. Csak épp már nem került be.
Sokkal inkább meg kellene valósítani, hogy legyen a Hungária körúton megálló, és a múzeumból ki lehessen vontatni a vonatokat, teljes felújításra.

Előzmény: Törölt nick (2675)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.10 0 1 2675

Volna egy érdekes kérdésem, ami tegnap jutott eszembe, amikor a FAV Múzeumban méricskéltem a kocsikról adatokat. Ott vannak egy tárlóban a 20. psz-ú kocsi egyes díszítő elemei. Sajnos a kocsit pont 1975 - ben vágták szét, abban az évben, amikor a Múzeum megnyílt. Ez maga egy nonszensz....Nos, vajon miért nem lehetett a 20 -as kocsit felújítani és betenni a Múzeumba,amikor  1974 - 75 - ben is selejteztek Stukákat, és ugye 1943- tól a 20 -as is ilyen forgóvázakkal járkált. Így nem lett volna akadálya egy selejt stuka forgóvázát a 20 - asnak alátenni és az 1943 - as állapotában helyreállítani. Még abban az állapotban - bár az eredeti jobb lett volna - is nagyon nagy érdem lett volna, hogy a teljes típus -sorozat megvan a kocsikból.  Nem tudom biztosra, csak sejtem, hogy egy okos szocialista betonfejű főnök döntése miatt történt, ami történt.

 

És még valami.....:)  Ha nagyon nagy politikus lennék, akkor én nem stadionokat építenék, hanem visszaépíteném a FAV régi vonalát a Ligetbe és gyártatnék hozzá a régihez megszólalásig hasonló járműveket. Mint szárnyvonal biztos nagy sikere lenne, és a régi kinézetű kocsik csak arra járnának. Hiszen Londonban is a taxik évtizedek óta régi alakúak, még ha új gyártásúak is.

Akinek ezt eddig elmondtam, mind odavolt érte és lelkesedett. Talán annak idején megmaradhatott volna szárnyvonalnak  az Állatkert felé menő rész, és a jobb állapotú kocsik új motorral megállták volna a helyuket. Sokkal masszívabb konstrukciók, mint a Ganzok , hiszen a FAV megnyitásakor nem voltak kisiklások , mint 1974-ben végig...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!