a sima 8 210x190, 8e 202x190, a 8m pedig 210x160 és 202x190
a 12 lovas mérete típustól függetlenül (12,12e,12m) 210x225
fizikailag felcserélhetőek,de hogy hogyan is megy majd a hajód,az próbákkal derül csak ki. max annyi,hogy a régebbi kiadásúaknál 4mm a stift,az újabbaknál meg már 5mm. de ezt egyébként is ajánlott felfúrni 5mm-re. a stiftnek kemény forrasztó réz pálca tökéletesen megfelel,csak méretre kell vágni a kapható méteres szálat.
Szerbusztok ,a vetyerokmárkaszerviztöl kérdezném ha nem gond . Mekkora külömbség van a 8-as és a 12 -es vetyi propellere között ? És az alkatrészek mennyire csereszabatossak .
értéke? kinek mennyi.... nem lehet ezt így meghatározni. retro technika egy lada fogyasztásával kb. akinek van pénze jobbra,az megszabadul tőle olcsón,csak vigyék.
egy kis pénzű és magának sikeresen barkácsoló embernek többet is érhet. azért csak 20 ló közeli. :-) a hasonló nyugati és távol keleti cuccok ennyi lóval valahol ennek a 4-5-6x árban vannak, és azok is már vagy 30-40 évesek.
nézz körül a hirdető oldalakon,mindig szokott fent lenni pár darab. nem nagyon kapkodják el....
Szia, bocsi de kèpeket nem csináltam az összerakásról, mosmár rendesen veszi a sebessègeket, kicsit mèg kell majd állítani a karburátoron, de szèpen jár. Sajnos videót ide nem tudok feltölteni, de ha kíváncsi vagy rá ès kapok egy elèrhetősèget szívesen elküldöm a videót.
Mèg annyi hogy körübelül mennyit èrhet egy ilyen vihar 20 as ami jó állapotú?
Nem itt kiszedtem a hèzagolókat, hèzagolva úgy volt hogy kb 0.1-0.2mm foghèzag volt ahogy kell, a tengely se lötyögött. A csavar vagy eredeti vagy nem, rèz volt benne, de a csavar ès a villa furata is kopva van, ezèrt újat csinálok. Hőkezelni nem fogom, mivel csak a fogas ív van, gondolom indukciósan, ezèrt is nem kemèny a fogaskerèk közepe. Kapott egy kis heggesztèst kazamasszal, de csak ahol kopva van a reteszelő rèsz, ès kimartam 08 as új maróval, így most teljesen jónak tűnik. A fogaskerèken a fogak meg teljesen èpek, ezèrt se akarom cserèlni a fogaskerekeket. De ha már így szètszedtem akkor a váltó rúdja is kap kis átalakítást, szelepszár szimeringet, meg a hajtás vègènèl csak egy szimering van abba úgy elfèr kettő hogy tovább esztergálom a perselyt plusz mèg a bronz perselybe is 3 mm et beljebb megyek így elfèr dupla szimering,mert a gyári 1 szimering meg o gyűrűt kevèsnek tartom, a kihajtó tengely is kopott, viszont elèg jól fut, azt heggeszteni nem akarom nehogy görbüljön, viszont leszedem a külselyèt pár mm et ès kap rá egy pontos perselyt
az a kerék megérett a cserére. hegesztés után hőkezelni is fogod? ..............
lehet csak nem jól látom a képen,de azt mondom ez nincs rendesen összerakva-kihézagolva. a végéből hiányzik a bronz hézagoló. több irányból is csinálj már képet. :-)
mikor rakod össze,ne tedd rá a kapcsoló agyat (amit a villa mozgat). a villát is felhajtva hagyod és látod,hogyan kapcsolódnak a fogak és melyik kerék milyen távol van a hajtó fogastól. ennek megfelelően kell kihézagolni,hogy a jó is legyen és ne is lógjon a tengely. ezt természetesen nem a meglévő hézagolókkal kell megtenni,hanem olyanokkal,amilyen méret szerint kellenek.
jóval kevesebb pasztát használj,ha kell kicsit húzd meg a két felületet egy síklapra tett csiszoló lapon.
Szerintem a fogaskerèk akadó rèsze, meg a kapcsoló villa csavarja kopása miatt nem veszi be azt a sebessèget, ma ahogy beindítottam, annál a sebessègnèl mozgatta a pálcát, mintha nem akarna összeakadni a kapcsoló gyűrű meg a fogaskerèk, vagy mintha ki akarná dobni sebessègből! A villát megnèztem kicsit igazgattam rajta, az jónak tűnik, így kèzzel kapcsol rendesen, úgy is hogy az alsó fedèllel össze van rakva. Megpróbálom a fogaskerèknèl felheggeszteni, utána ki marni, a villa csavarját pedig újat esztergálni, más ötletem nincs. A kapcsoló gyűrű akadója az jó állapotban van , gondolom az teljes felületèben edzve van
lent a villa alakja-állása a fontos talán,nem a rúd. a rúd teljesen egyenes az adott szakaszokon,csak 2 hajlítás van benne,hogy eltolják a tengelyét. a villa rögzítő csavar benne van gondolom és az az eredeti is.
a mostani leírásodból meg az tűnik ki,mintha lógna tengely irányban az a csiga tengely és mikor terhelést kap a vízben,akkor el tudja tolni- nincs rendesen kihézagolva. de ugye azt írtad,hogy ott minden rendben.
az a javaslatom,hogy szedd szét ismét. valami biztosan nem jó.
Nem volt rajta semmi olyan nyom hogy szèt lett volna hajtogatva, gondolom azèrt ha kicsi van attól kène működni.Az a fura csak hogy szárazon sebessègbe rakva gyújtás nèlkül ahogy a berántónál rángatom akkor forgatja a lapátot mindkèt irányba rendesen, viszont ahogy vízbe rakom akkor egyik sebessèget nem veszi. Elèg furcsa hiba tudom, azèrt gondolom hogy netán valami kopott ès terhelèsen azèrt nem hajt, emiatt is kèrdeztem hogy a Viharnak vannak e ilyen gyenge pontjai amire oda kell figyelni. Mèg az lenne a tippem hogy a a meghajtó szár kèt vègèn a nègyzet ha kopott de akkor viszont egyik irányba se kène hajtanija, meg gondolom ha a csúszó gyűrű kopott lenne akkor azt a váltó karon èreznèm,látnám hogy ki akarja dobni sebessègből.
ezt nem tudom,te raktad össze. :-) nem láttál rajta semmit? ha már annyira odavannak a körmök,hogy nem kapcsolódik,akkor az azért már elég rendesen látható.
ha a rúd össze vissza van görbítgetve,azt egy másik minta nélkül nem lesz egyszerű visszahajtogatni. esetleg itt böngészve találsz valamit az eredeti alakról.
azt ,hogy hogyan is lett összerakva,(jól vagy rosszul) azt te tudod. szedd szét szerintem és egyszerűbb lesz elölről kezdeni az egészet. pár képpel segítheted a távsegítséget. :-)
Valószínűleg vagy a rúd vagy a lèptető villánál van valami görbesèg, a tálcánál ahogy a golyó van ott rendesen beugrik a helyère a fokozatokba
Gondolom elèg szívás, de valahogy vissza lehet hajlítani? Nem úgy èrtem hogy hogyan hajtsam meg, hanem a pozíciót. Hozzám szètszedve került,kicserèltem a szimeringeket tömítèseket, működik de ez a hajtómű szívat rendesen. Mèg annyi hogy összerakásnál kèzzel mozgattam a váltó pálcát ès úgy rendesen kapcsolt, terhelèsnèl nem veszi az egyik sebessèget azèrt gondoltam hogy esetleg a csúszó gyűrű vagy az a fogaskerèk van kopva, mert amelyik sebessèget nem veszi ahogy beváltom akkor van olyan susogós kerepelős hangja, mintha nem akarna összeakadni az a fogaskerèk a csúszógyűtűvel.
ne akárhogyan állítsd a rudazatot,hanem annak megvan a helye,hol van sebességben és üresben. fent a tálcánál ahová befogatod a rúd végét,egyik oldalon egy kis golyó,a másik oldalon meg 3 helye van. érdemes beáztatni, kicsit megnyomkodni a golyót, hogy mozogjon,általában be van rohadva. tedd be sebességbe és utána állítsd hozzá a rudazatot úgy,hogy a golyó a helyére illeszkedjen. elméletileg váltáskor mind a 3 pozícióban a kis golyó a helyére kell illeszkedjen.
ha nem stimmel,akkor a rudazat el lett görbítve, a kapcsoló villa el lett görbítve,esetleg megette a rozsda.
ha még mindig nem jó,akkor úgy is szét kell szedni,összerakva nem nagyon jutsz tovább.
Az a bajom hogy az egyik sebessèget nem veszi rendesen, a másikat meg igen.
Akárhogy állítom a váltó rudat sehogy se. A hajtómű ki lett hèzagolva, a foghèzagok jók, viszont arra gondoltam hogy a csúszógyűrű vagy a fogaskerèknek a körme megvan kopva ès azèrt nem veszi a sebbessèget. Viszont ha sebessègbe teszem ès gyujtás nèlkül rántom be, akkor hajtja a lapátot de ha beindítom ès terhelèst kap akkor már nem veszi az egyik sebbessèget.
Kevés adat van róla, azok sem fedik egymást teljesen. Ezen az oldalon több hibás adatot leltem már, emiatt figyelmen kívül hagytam. Igen, esélyes a ház módosítása vagy az egyszerűbbnek tűnő 334-65021-0 faragása. Előbb megpróbálom a faragást, ha nem jön be, marad a módosítás. Módosításnak ez a változata tűnik jónak: https://www.youtube.com/watch?v=kkccHqrO1m8
Köszönöm, sajnos nem megfelelő méretű. Nekem 337-65021-0 kellene. Eddig egy helyen találtam a Te(i) általatok készítetthez hasonlóan gyártottat, csak elment a kedvem tőle a 122 Ausztrál dolláros (!) ára (plusz szállítás meg a sarc) miatt.