Keresés

Részletes keresés

szőrmók Creative Commons License 1 napja 0 0 32338

Ön nyert!

Előzmény: lapar (32337)
lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 32337

Legyen inkább TCW-3.

A TWC mást jelent

Előzmény: szőrmók (32336)
szőrmók Creative Commons License 2 napja 0 0 32336

Legyen az az olaj 2T csónakmotor olaj.(ne arol kisgép robogó stb) legalább TWC-3 minősitésű és vizben oldodó.Akkor mindent megtettél amit lehet.

L_áma Creative Commons License 2 napja 0 0 32335

Krákogott a Wartburg is, csak nem hallatszott ki belőle.

 

A bót félig már sikerült. Én már utaltam. Kössz. 

Előzmény: sanyooo1 (32334)
sanyooo1 Creative Commons License 2 napja 0 0 32334

A Wartburg simán elment mosóbenzinnel, a Trabant "köhögött" :) tőle, de az is vitte!

Előzmény: Plagis14 (32332)
L_áma Creative Commons License 2 napja 0 0 32333

Evinrude egészen korán átállt a 100-as keverékre. Aztán néhány év szerviztapasztalata azt hozta, hogy a rendszeres, munka szintű használatnál idő előtti kopások jelentkeztek. Ezért szépen visszatértek az 1:50-re. Majd egy évtizednyi fejlődés után újra a 100-ast ajánlották. Akkor már nem lett baj belőle.

Az 50-es keverékkel nem füstöl, nem húz csíkot az ember...... és egy kicsit nyugodtabb. 

Előzmény: Plagis14 (32332)
Plagis14 Creative Commons License 2 napja 0 0 32332

Köszönöm a segítséget. Mivel nem valószinű hogy gyári könyvet fogok szerezni, így marad az 1:50 keverék. Baj nem lesz belőle.
Annak idején a wartburgomba is olyat nyomta, sőt... az ínségesebb időkben mosóbenzinnel vegyítve.  Annak se lett semmi baja, főleg mivel az egyik autósboltban árultak hozzá spéci vastag hengerfejtömítést. Nem füstőlt, de bűzlött...

L_áma Creative Commons License 2 napja 0 0 32331

Mindjárt nézem...... most jöttem le a létráról. 

Előzmény: sanyooo1 (32330)
sanyooo1 Creative Commons License 2 napja 0 0 32330

Küldtem mélt.

Előzmény: L_áma (32329)
L_áma Creative Commons License 2 napja 0 0 32329

Ok. Köszönöm..... nem vagyok a facén. :)

Előzmény: sanyooo1 (32328)
sanyooo1 Creative Commons License 2 napja 0 0 32328

Te nem vagy fent a facén, ugye?

Megadtam neki a "forelle" emilcímedet, remélem nem baj, szívesen postázza. 

Előzmény: L_áma (32327)
L_áma Creative Commons License 2 napja 0 0 32327

Köszönöm.

Előzmény: sanyooo1 (32326)
sanyooo1 Creative Commons License 2 napja 0 0 32326

Még nem tudom, találtam, intézem.

Előzmény: L_áma (32325)
L_áma Creative Commons License 2 napja 0 0 32325

De. Annyiért simán kell. Hol van ez? 

Előzmény: sanyooo1 (32324)
sanyooo1 Creative Commons License 2 napja 0 0 32324

Szia Láma!

 

Nem kell ez neked? 2 ropiért tán ingyen van! 

 

Előzmény: L_áma (32323)
L_áma Creative Commons License 3 napja 0 0 32323

Úgy legyen. 

Előzmény: lapar (32322)
lapar Creative Commons License 3 napja 0 0 32322

Megnéztem, én emléxem jól, csak valózinüleg azért maradt meg benned a 40-es, mert azt tankoltunk.

Sőt az öreg szakik szerint még az is istenkáromlás volt :-)

Előzmény: L_áma (32321)
L_áma Creative Commons License 3 napja 0 0 32321

Nem így emlékszem. A TS 250, és a /1 is tűgörgős volt. 1:40-es felírással.... de ezen biztosan nem veszünk össze.

 

Én a százastól írtózom. Az már olyan, mintha csak belemosnék egy olajos csavarhúzót. Persze, öregapám rigázás közben a negyvenesre mondta ugyanezt. :))

Előzmény: lapar (32320)
lapar Creative Commons License 3 napja 0 0 32320

Azt hiszem az MZ-k akkor lettek 1:50 es keverékesek, amikor a dugattyúcsapszeg is tűgörgős lett.

Az más kérdés, hogy a kutakon nem létezett, csak 1:33, meg 1:40-es keverék.

Ezért aztán hamarabb kellett "herélni" a kipufogót.

Mondjuk a csónakmotorok kipufogója egyszerűbb, ugye ott nincs hangtompító, talán kevésbé hajlamos a lerakódásokra.

Előzmény: L_áma (32318)
adingos Creative Commons License 3 napja 0 0 32319

Nálad a pont!

Előzmény: L_áma (32318)
L_áma Creative Commons License 3 napja 0 0 32318

Az én motoromra is ez van írva. 1984-es motor. 1:50-et keverek, bármiből ami TCW3. 

Előzmény: Plagis14 (32312)
adingos Creative Commons License 3 napja 0 0 32317

A lényeg a szintetikus és az ásványi között rejtőzik. Nem ecsetelem, mert nem vagyok olajos szakértő. Ha Yamalube, akkor az. Ha más akkor meg az.

Előzmény: lapar (32316)
lapar Creative Commons License 3 napja 0 0 32316

A Yamaha saját olaja a Yamalube, de azt se ők találták ki, és nem is gyártják.

Valamelyik nagy gyártótól megrendelik, persze attól ,még jó, de kicsit túl van ez lihegve, más olaj sem rosszabb ugyanazon specifikációval.

A QuickSilver egy másik dolog, tehát önmagadat cáfolod, mert nem a Yamaha saját olaja.

És végül, a szintetikus olajak nem növényi alapúak.

Azt kell beletenni, ami írva vagyon, természetesen, ha nem tudjuk biztosan, akkor inkább többet.

Előzmény: adingos (32315)
adingos Creative Commons License 3 napja 0 0 32315

Ennek sok összetevője van. Függ , hyogy mikor találták ki a mérnökök a motort, mikor alkották, meg? Ásványi, vagy már növényi szintetikus, részszintetikusra van e tervezve gyártva a motor amiről szóvan?!  De az arany közép út az az 1:50 lesz. Igen, a Yamahák is mennek 1:100 keverékkel, de csak a saját olajukkal. Ezt a saját olajat mindenki tartsa szemelőtt, mert a gyár ezt kisérletezte ki az adott motorhoz.

 

Én például az öreg 2T Yamahámba is a Qwick silvert (nem biztos hogy jól írtam le) használom 1:50arányban. Még megy, teszi a dolgát.

Előzmény: Plagis14 (32312)
szőrmók Creative Commons License 3 napja 0 0 32314

Nyilván a kétütemű korszak végén voltak 100as keverékesek.ha nincs gyári kezelésid,probálj meg az ebayen venni egy könyvet konkrétan ahhoz a tipushoz.Ha nincs konkrétum akkor az 50 es..Szerintem nem okoz problémát.

Előzmény: Plagis14 (32313)
Plagis14 Creative Commons License 4 napja 0 0 32313

Ja igen, a neten nem találtam igazán megbízható információt erről, ezért is gondoltam hogy inkább rákérdezek.
Tudom nem létszükséglet mert az 1:50-nel nem okozok kárt benne, de az információéhségem nem hagy nyugodni.

Előzmény: Plagis14 (32312)
Plagis14 Creative Commons License 4 napja 0 0 32312

Kérdeznék valamit a rutinos tudoroktól... (elsősorban SZőrmóktól mer' neki sok motorja van)...
A vetyerokba eddig egy mannol 7208 2t csónakmotorokba való olajat használtam 1:33 arányban. Igaz viszonylag kevés ideig mert ugye gazdát cserélt. Összeraktam a másik vetyit is, ebbe is az megy de...
Most beszereztem egy Johnson 8-as motort is. Az oldlára 1:100 van írva, de ugye ezt anno átmatricázták kisebbre, ki tudja az 1:100 igazi-e. Igaz lehet vajon az 1:100?
Én szívem szerint 1:50-et tennék bele, de ha tényleg nem kell akkor minek?
Na szóval várom a tanácsokat... igaz ez nem keleti.. de bocsi, titeket ismerlek.

GYB67 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 32311
Előzmény: Forelle3 (32310)
Forelle3 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 32310

Sziasztok!

 

Ezt véletlenül találtam.

Egy megvadult Forelle 7,5 a gazdája nélkül.

Remélem megnyílik, ha nem bocsánat.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4gdZcyZjihM

 

Üdv.

L_áma Creative Commons License 2019.11.05 0 0 32309

Nem egy vagyon. Teszel egy próbát, és majd kiderül melyik táborba sorolódsz. Legyen szerencséd /mi meg legyünk okosabbak/.

Előzmény: D-414 (32307)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!