nézem itt a nap végén a 444hsz, teljesen nem meglepő módon az összes cikk kb uarról a témáról szól (szőlő utcza).. nagyon kíváncsi leszek mire fog kifutni, ez elég közel van azért a választásokhoz..
elképzelem amilyen "takarítás" mehet az összes intézmény összes rendszerében.. :(
Már miért lenne? Attól, hogy orbán és szijjártó versenyt cumizva ápolják putyint, Európa nem lesz egy nálánál nagysegrenddel szegényebb állam vazallusa.
Igen, ez jó kis bon mot, teljesen igaz. Most könnyű, mert Trump személyisége, hát, izé... De mi van akkor, ha jön valami fiatalabb és megbízható versenyző, de azt mondja, hogy baszki, oldjátok már meg, felétek van a balhé és nem felénk?
OK, energiahordozókkal bajba kerültetek, de az most van dögivel. Szankciókra is szükség volt, beleálltunk. (Próbáljon meg bárki az oroszokhoz szálítani, majd rájön, hogy mennyire nem egyszerű.)
Szenvedtek a kínaiakkal? Akkor miért vesz minden európai kínai árut?
Na ja, ha nem megy önállóan, akkor majd én megoldom, de akkor ne ríjatok!
Milyen érdemi érveket lehet felhozni egy ilyen megközelítés ellen?
(ezt majd próbáld elmagyarázni a nyugdíjas választóknak és a szoc ellátás rendszer élvezőinek is... mert minden nem fog menni egyszerre és az EU amúgy is leszálló ágban van...)
Abban viszont meglehetősen biztos vagyok, hogy az EU-UK tandemnek képesnek kellene lennie önállóan is megvédenie magát és bármely európai országot.
bingo
ahogy nemrég olvastam, "jelenleg 600 millió európai könyörög 300 millió amerikainak, hogy védje meg őket 150 millió orosztól", ami nonszensz, ha ennek vége lesz, hát vége lesz, na bumm
A saját pénz értékének a megőrzése sem egyszerű feladat, ha elszáll mögüle a bizalom, akkor többet ér a papír, amire nyomtatták. Jól emlékszem a jugoszláv inflációra, a márkát naponta kétszer-háromszor váltottuk, mert reggel még egész más volt az árfolyam mint este.
Bárhogy is legyen, az biztosra vehető, hogy a drasztikus mértékben elszálló államadósságok működési zavart jeleznek.
Fene tudja, mélyebben bele kellene ásnom magam ebbe, de nem nagyon van most időm. Abban viszont meglehetősen biztos vagyok, hogy az EU-UK tandemnek képesnek kellene lennie önállóan is megvédenie magát és bármely európai országot. Az európai fegyverkezés a jelek szerint üzlet és csibészség keveréke volt az elmúlt 2-3 évtizedben, az önvédelmi képességek megőrzése és fejlesztése kb. a fontossági sorrend utolsó helyén kullogott.
Az a rezsivédelem is szép baleset. Kitömik a közműszolgáltatót ellentételezéssel, hogy olcsón adja az enyergiját, közben a rendszerhasználi díj lölőé, ha meg valami zseton esetleg megmarad, akkor az állami cég jól megszponzorál néhány arra érdemest. Éés, huss, ott repül a lóvé!
Ha Palócz Éva fentebb említett számítását követve úgy vesszük, hogy a magyar állam a GDP 1,2-1,3 százalékával többet költ a saját működésére, mint a régiós országok, akkor élhetünk a feltételezéssel, hogy ennyivel akár általában is lehetne kevesebbet költeni az állam működésére. Mint ezt korábban azonosítottuk, ez az extra költés nem kizárólag a Fidesz-kormányok sajátja, de az biztos, hogy Orbánék nem is javítottak a helyzeten. Ez az 1,2-1,3 százalék 2024-es, 81 447 milliárd forintos magyar GDP-vel számolva 977-1058 milliárd forintot jelent.
Ha tételesebben akarunk számolni, és csak a közpolitikai központosítás miatt felhúzott extra bürokratikus intézmények és az állami propaganda költségvetésével számolunk, akkor előbbire 1044 milliárd forintot, utóbbira (a Miniszterelnöki Kabinetiroda nem titkosszolgálati költségvetésével számolva) 418 milliárd forintot szánt a 2025-ös büdzsé. Az MTVA költségvetése még 165 milliárd forint idén, amiből vélhetően lehetne vágni a fontos közfunkciók feladása nélkül is.
A gazdasági funkciókat tekintve rezsivédelemre 1133 milliárd forintot szánt a kormány 2025-ben, míg beruházási támogatásokra 780 milliárd ment el 2024-ben, és mivel nagyjából ekkora összeget költött erre az állam az elmúlt években, számolhatunk 2025-re is hasonló összeggel. Sporttámogatásra nagyjából 160 milliárd forint jutott 2024-ben, az egyházak támogatására a 2023-as szinttel számolva úgy 244 milliárd, kultúrtámogatásra 814 milliárd forint körüli összeg juthatott.
Mindezt összeszámolva közel 12 300 milliárd forintot kapunk.
Ezt persze nem lehetne mind megspórolni, hiszen az azt jelentené, hogy az állam lényegében semennyit nem kommunikál, semmivel nem támogatja a vállalkozásokat és egy fityinget sem költ sportra, kultúrára és vallásra. De ha – konzervatív becsléssel élve – ennek az összegnek csak a 20 százalékát átcsoportosítaná egy következő kormány, az 2460 milliárd forintot jelentene, több mint 1000 milliárd forinttal többet, mint amekkora a Fidesz által a Tiszának tulajdonított megszorítás értéke. Ha pedig egy kicsit szigorúbban állna neki egy új kormány más politikai prioritások alapján átrendezni az állami költéseket, és mondjuk 40 százalékkal fogná vissza a fenti költéseket, akkor akár közel 5000 milliárd forintot is megfoghatna.
Ebbe pedig még nem számoltuk bele azt, hogy a közbeszerzési rendszer átalakításával, a túlárazások minimalizálásával mennyi olyan közpénzt lehetne megfogni (és más beruházások finanszírozására költeni), ami a mostani rendszerben kormányközeli magánvagyonokat épít: a Korrupciókutató Központ tanulmánya szerint a magyar állami forrásokból finanszírozott közbeszerzéseknél 7,6-13 százalék az úgynevezett kleptokrata járadék, vagyis az odaítélt összegek ekkora része a zsebbe kerülő túlárazás, ez az arány pedig még magasabb is, mint az uniós finanszírozású beszerzéseknél. Ahogy arról sem beszéltünk, hogy az állami újraelosztást, beleértve a család- és lakástámogatási rendszert hogyan lehetne úgy átalakítani, hogy az erre szánt közpénz nagyobb arányban jusson a valóban rászorulókhoz, és ezzel mekkora összeget lehetne máshogy felhasználni. Mindezeket beleszámolva még nagyobb mozgástere lehetne egy olyan politikai erőnek, amely nem a NER preferenciái szerint akarná folytatni a kormányzást.
Oké, csak ha Donald Trump mint magán-, vagy üzletember ver át valakit, az egy dolog (és annak is lehetnek következményei), viszont ha az Amerikai Egyesült Államok elnökeként teszi ugyanezt... hát...
Eljutunk oda, hogy az USA viszonylatában csak az a biztos, ami már megtörtént, és ha üzletelünk, akkor nemhogy hitel nincs, de csak az előre fizetés játszik...?
CDU fiatal politikusai, illetve az általuk alakított Junge Union szerint a vállalás túl nagy terhet róna a következő generációkra, és még számos kifogást hoztak fel a nyugdíjrendszer stabilizálását célzó kormányzati szándékokkal szemben.
Pénteki észosztáson az lesz, hogy példátlan gyorsasággal lecsapott a rendőrség, pedofilokkal zéró tolerancia, sose volt ilyen jó igazságügy miniszter, stb.
kint van a juhi videó.. :(.. kíváncsi leszek, hogy főni bácsi a péntek reggeli agymosáskor szóba hozza-e témát (szóba meri-e hozni), vagy már lesz hamarabb extra kormányinfo, tuzson lemond - nyíltan hazudott, mint első ember - ilyesmi...