(..) Ugyanakkor az ügy kapcsán felvetődik egy eddig figyelmen kívül maradt lehetőség. Orbán Viktor december 5-i, szokásos péntek reggeli Kossuth rádiós interjújában a következő módon nyilatkozott a Tisza állítólagos programjáról: „Ezek alá vannak írva, a fejezeteket én magam láttam, a Tisza gazdaságpolitikai programjáért felelős embernek az aláírása rajta van a papírokon. Tehát itt nincs miről beszélni, ez egy valódi program.”
Ebben az esetben Magyarország miniszterelnöke több tényállítást tett, amelynek valós vagy valótlan volta egy bírósági eljárásban kétségmentesen igazolható. Mindezt Orbán Viktor nyilvánvalóan politikai haszonszerzés, valamint a politikai kihívójának lejáratása érdekében tette, amely abban az esetben, ha a tényközlés valótlannak bizonyul, kimerítheti a választási csalás tényállásán túl a rágalmazás és a becsületsértés büntetőjogi tényállásait is. Érdeklődéssel figyelem, hogy Magyar Péter megmarad-e a kormánypropagandát és álhíreket terjesztő médiaszolgáltatókkal szembeni jogi fellépésnél vagy a célkeresztjébe veszi immár Orbán Viktor miniszterelnököt is.
Fontos jelzés lehet a jövőre nézve, hogy ebben az ügyben mit lép a Tisza Párt jogi csapata. Számomra biztató lenne, ha elindítanák az eljárásokat Orbánnal szemben is, ami akár megkérdőjelezheti a miniszterelnök indulási lehetőségét a 2026-os országgyűlési választáson. Ugyanakkor – szomorúságomra – sokat sejtető lenne az is, ha Orbánt nem érintenék a Tisza Párt jogi eljárásai. Ez ugyanis sokat elárulna arról, hogy az ellenzéki párt „Út a börtönbe programja” kizárólag a másod-harmadvonalba tartozó, Orbán által kilövési engedéllyel „jóváhagyott” NER-szereplőket fogja-e érinteni vagy a valós, a bűnökért legfelső szinten felelős személyeket is, így legelsőként magát Orbán Viktort. Meglátjuk, kísérjük nagy figyelemmel ezt az ügyet!
Mi várható, ha Orbán hatalmon marad?
Orbán és kormánya sem felkészültséggel, sem eszközökkel nem rendelkezik a Magyarországon kialakult gazdasági és szegénységi válság megoldásához. És amit túl kevés gazdasági szakember ismer fel, mond ki a mai helyzet elemzésekor, az az, hogy maga a NER létező rendszere önmagában kizárja a válság valós megoldásának a lehetőségét. A NER egy bűnszervezet elvén működő, igen összetett rendszer, ahol a gazdaság legfontosabb szereplőit, fejlesztéseit nem a piaci szabad verseny, a sikeresség, a hatékonyság, a tudományos élen járás stb. termeli ki, hanem politikai helyezkedésük, a hatalomgyakorlás egyszemélyes döntésén alapuló kijelölésük. Ez a struktúra önmagában hordozza a folyamatos lemaradást, és egyre drágábbá teszi a NER rendszerének fenntartását.
az Orbán hatalmát jelképező Karmelita kolostorban már elkészítették a remélt tavaszi győzelmet követő legfontosabb intézkedéseket. Ennek a várható időpontja ismét a nyár eleje, június-július, a szabadságolások időszaka lesz azért, hogy a várható társadalmi felzúdulás a legkisebb legyen, és a nyár végére le is csillapodhasson.
A vagyonadón és a pénzforgalom jelentős további megadóztatásán, a pénzek felvételének és/vagy országon kívülre történő utalásának jelentős korlátozásán túl, mint lehetőség, Orbán tervei között az általános forgalmi adó, illetve a már bevált, a forgalomhoz kapcsolódó adók további emelése is ott szerepel. Az Orbánnal szemben kritikusok kivándorlása nem ellentétes a miniszterelnök érdekeivel, miközben számos olyan intézkedést lehet hozzá kapcsolni, amely a távozás mellett döntők vagyontárgyainak, jövedelmeinek közvetlen vagy közvetett korlátozását vagy elvonását írja majd elő. A már előkészített csomagban található szankciós intézkedések sora igen hosszú és félelemre is okot adó. Ilyen például a kivándorlók nyugdíjának és/vagy egészségbiztosításának megvonása, stb. Példák ehhez a Kreml jól bevált jogi szabályozásai.
Mi várható, ha a demokratikus ellenzék sikeresen átveszi az állami irányítást?
Az általam ismert és sok területen elismert szakmai elemzők tévedése nem abban áll, hogy a gazdasági helyzet, a magyar lakosság alacsony vásárlóereje, a már több mint hároméves stagnálás, a beruházások és az ipari termelés soha nem látott, mára trendszerű visszaesése, a gazdaság teljesen elrontott szerkezeti átalakulása miatt Magyarország ma ne lenn valóban katasztrofális helyzetben.
A tévedés elsődlegesen, de nem kizárólagosan abban áll, hogy többnyire nem vagy nem megfelelő súllyal számolnak az elemzők a bűnszervezet „jutalékrendszerét” biztosító gigantikus méretű túlárazásokkal és a feleslegessé váló bürokratikus irányítás megszüntetésével felszabadítható források nagyságával.
Természetes és jelentős forrásként lehet számolni az újra megnyíló uniós pénzekre, valamint a bűnnel szerzett vagyon visszavételére, amely lehetőségekre az elemzők rendre felhívják a figyelmet. Ezek önmagukban is igazolják, hogy egy ellenzéki váltás esetén sokkal kisebb költségvetési nyomással kell számolni egy esetlegesen szükségessé váló megszorító intézkedéscsomag esetében, mint akkor, ha Orbán rendszere hatalmon marad. Ugyanakkor megalapozottan állítható az is, hogy megfelelő szakértelem és gyakorlat esetén egy demokratikus váltás úgy is képes lehet gazdasági fordulatra, annak finanszírozására, hogy az ne járjon megszorításokkal, mégis látványos jóléti és versenyképességi lépéseket legyen képes finanszírozni.
Bár nem országos méretű példa, de azért jelentős és hasznosítható tudást, tapasztalatot és főként gondolkodásmódot mutat az is, ahogyan a Márki-Zay Péter által vezetett, megyei jogú Hódmezővásárhely azonnal és tartósan fejlődési pályára tudott állni úgy, hogy kizárólag a korábban Lázár János által vezetett korrupt vezetés visszaéléseit, túlárazásait szüntette meg, vagyis mindezt uniós pénzek és vagyonvisszaszerzési jog nélkül tette.
azért mert több mint 20 éve történt a full korrupcióval teli M6 aláírása az utolsó munkanapja (nem is hivatalos) utolsó órájában (éjjel 11) azért még emlékszünk rá...
nem is értem, hogy ilyen leszerepelt embereket miért kérdez meg bárki is.. tudom, kis ország....
Elkerülhetetlenül csődhelyzetbe fogják végül vinni az országot. Se leállni, sem változtatni nem tudnak, ez már reménytelen. Az elindult-beindult folyamatok alapján most már csak idő kérdése, hogy végül minden EU támogatást felfüggesszenek, még a földalapúakat is. Nincs miből és hogyan ezt kipótolni, a basirezsim pedig mentálisan képtelen teljesíteni a feltételeket.
Minden imperializmus erre épült, és nem tudták megtartani a gyarmatbirodalmukat a nagyoncivilizált-nagyonderék nyugati országok sem, miután elkezdtek akár csak elemi szinten is elvszerűen viselkedni - mellesleg ezt sem azért tették, mert hirtelen jó útra tértek, hanem mert annyira legyengültek, hogy nem tudták már erőből megoldani azt, ami korábban még ment így...
Van pár dolog tudod, amiben mérhetetlen önzőségével és bunkóságával egyetemben is van igazsága a trumpli-féle adminisztrációnak. Például a Közel-Kelettel kapcsolatosan fakadtak most ki úgy, hogy minden kívülről kierőszakolt demokratikus kísérlet véres káoszba és katasztrófába torkollott a térségben, Izraelen kívül nincs működő demokrácia, és toronymagasan a konszolidált monarchiák működnek ott a legjobban. Nem fölöslegesen elnyomók, nem despotizmusok (Jordánia talán a legjobb példa), de nem is valódi demokráciák - mert azok ebben a társadalmi közegben, ebben a bő évezredes lemaradásban lévő fejlettségi szinten azok eleve halálra (és polgárháborúra) ítéltetett modellek.
Simán benne van a pakliban, hogy a ruszkiknál sincs még itt az ideje és lehetősége egy tényleg működő demokráciát létrehozni, pláne úgy, hogy az én itt gyakran hangoztatott aggályaim szerint nagyon úgy tűnik, hogy még a fejlett országokban is megreccsenőben van a modell, és még itt is csak korrekciókkal, adott esetben választójogi szűkítésekkel lesz elkerülhető a káosz, az idiokrácia-ochlokrácia kialakulása.
Meglehet, a ruszkiknak tényleg egy cárra volna szükségük - de nem egy önjelölt és egyfolytában a székéért rettegő, ezért bármire képes despotára - hanem egy felvilágosultra, aki korlátozott hatáskörű, a folyamatok elfajzását meg tudja gátolni - ugyanakkor nem söpörhető könnyedén félre.
De egyre inkább úgy gondolom, hogy globálisan ki kellene erőszakolni azt, hogy a választott politikusok 2-3 ciklusnál többet egész életükben se tölthessenek pozícióban. Minden hatalom elfajzik végül - de mindegyiknek időre van ehhez szüksége, sokra...
Ez a folyamat Mo-on fokozottan igaz, minden helyi érdeket a korrupt magyar állami vezetés felülír, legyen az környezetvédelem, iparpolitika, demográfia, jóléti intézkedés.
Igaz, de nincs belpolitikai jelentősége föderáció témában. Kialakítható-e az orosz politikai kultúrában egy USA államok mintájú föderáció, vagy csak az autokratikus vezetés tarthatja össze erőszakkal?
Nem biztos, hogy érdemes - nincsenek közvetetten sem hírek arról, hogy otthon Kínában sok baj volna az ilyenekkel... Miután kiszervezték ezeknek is a gyártását oda - mostanra megtanultak mindent, amit mi is tudunk a témáról...
A nehézgép- és teherautó-dízelekben is mostanra vezetők lettek, még a Caterpillar is volt olyan hülye, hogy kiszervezte az egész gyártást-fejlesztést hozzájuk, most meg már csak pislognak...
A lap szerint a 9,6 milliárd euróból (ez mintegy 3650 milliárd forint) 3,1 milliárd a jövőre lejáró devizakötvények visszafizetésére kell, ám a 6,5 milliárd eurós nettó kibocsátás a jövő évi hiányt, vagyis részben a választási osztogatásokat fedezi.
No jó, de látsz-e lehetőséget Oroszországban egy valódi föderációra, ahol mindenki önként csatlakozik és eszébe sem jut senkinek kiválni, mert alapvető érdekei fűződnek a föderációhoz?
Minek kellen változnia a jelenlegi állapotokhoz képest?
Szemmel láthatóan Orbánékat nem csak az úzvölgyi magyar katonai temető román nacionalisták általi feldúlása nem hatotta meg, hanem a magyarok kollektív bűnösségét deklaráló Benes-dekrétumok megkérdőjelezésének és kritikájának szlovák nacionalisták általi büntetendővé tétele sem.
Orbánéktól minden nacionalista gazember nyugodtan belerúghat a magyarokba, ha ruszkipárti és EU-ellenes, vagyis a putyinista hálózat része. A határon túli magyarokkal szembeni jogkorlátozó, vagy jogfosztó intézkedések csak akkor zavarják őket, ha ezeket a ruszkik ellenségei vezetik be. Aki akár csak egy röpke pillanatra is elhitte, hogy a kárpátaljai magyarok nyelvi jogait korlátozó ukrán rendelkezések elleni magyar kormányzati tiltakozás valódi oka a nemzeti elkötelezettség volt, az menthetetlenül naiv.
A Simionnak nyújtott baráti jobb és a tegnap elfogadott szlovák Btk.-módosítást követő látványos kussolás tükrében nagyon pontosan megállapíthatók az ukránellenes kampány valódi okai. Különösen annak fényében, hogy a szlovákokkal szembeni hivatalos tiltakozás helyett Orbán és Szijjártó - jó ügynökökhöz méltóan - reggel óta hisztizik a befagyasztott orosz vagyonok védelme érdekében. Valamiért ez fontosabb a patrióta lelküknek, mint a felvidéki magyarok szabad véleménynyilvánításhoz való joga.
A CSERNOBILT ÉRŐ OROSZ DRÓNTÁMADÁS UTÁN BUDAPEST NEM TÁMOGATTA A KÖZÖS VÉDEKEZÉSRŐL, EGYÜTTMŰKÖDÉSRŐL SZÓLÓ HATÁROZATOT
Pár nappal azután, hogy orosz dróntámadásban megsérült a csernobili szarkofág külső biztonsági burka, az ENSZ Közgyűlése december 10-én, szerdán egy Ukrajna által előterjesztett határozatról szavazott „A csernobili katasztrófa következményeinek vizsgálatát, enyhítését és minimalizálását célzó nemzetközi együttműködés megerősítéséről” címmel.
A határozat elismeri az 1986-os atomkatasztrófa hosszú távú hatásait, és szorosabb nemzetközi együttműködésre és támogatásra szólít fel a károk kezelése érdekében. A szöveg kitér arra is, hogy a csernobili létesítmény védőszerkezete megsérült a pár nappal korábbi dróntámadás során. A határozatot nagy többséggel, 97 ország támogatásával elfogadták. Ellene volt Oroszország, Fehéroroszország, Kína, Kuba, Észak-Korea, Kongó, Nicaragua, Niger, és az Egyesült Államok is.
Washington indoklása szerint a szövegben szereplő hivatkozások az ENSZ 2030-as Fenntartható Fejlődési Menetrendjére ellentétesek az amerikai nemzeti szuverenitás felfogásával. Az USA hangsúlyozta, ez nem a nukleáris biztonság vagy a csernobili katasztrófa jelentőségének elutasítása, hanem politikai kifogás a megfogalmazással szemben. (A "fenntarthatóság" egyike a szélsőjobboldali amerikai kormányzat mumusainak.)
Számunkra azonban érdekesebb, hogy miközben az összes EU-tagállam egyetértett a határozattal, mely erősebb nemzetközi együttműködést szorgalmaz a csernobili katasztrófa hatásainak mérséklése, a kockázatok minimalizálása ügyében, Magyarország – teljesen egyedüliként nem csupán az EU-ból, de az európai kontinensről is – tartózkodott. Még olyan, oroszbarát vezetésű országok is megszavazták a határozatot, mint Szerbia vagy Szlovákia – nem csoda, hiszen ha bármilyen újabb támadás érné a csernobili szarkofágot, annak hatásai minket a régióban közvetlenül érintenének.
Hogy vajon mi abban a magyar érdek, hogy már a csernobili biztonságról szóló határozat ügyében is tartózkodunk, azt remélhetőleg a független médiában dolgozó riporterek majd megkérdezik Szijjártó Pétertől és az általa vezetett magyar diplomáciától.
Tegnap Zelenszkij fenykepezkedett Kupjanszkban, ma halottnak nyilvanotottak azt az orosz vezerezredest, aki novemberben jelentette Putyinnak Kupjanszk elfoglalasat.
Mai hir szerint az oroszok eloszor rendeltek turbinat atomeromuhoz Kinabol.
A heten Putyin alairt ket mozgositasi parancsot.
Egyre tobb a hir, miszerint az oroszok fogynak ki a legvedelmi raketakbol.
A 76-os orosz legidesszant hadosztalyt tegnap nagyon megvertek Pokrovszknal.
Lavrov ma bejelentette, hogy kovetelik Svedorszag es Finnorszag kilepeset a NATO-bol.
Sztálint is túlélte a rendszere, pedig ő jó eséllyel a világtörténelem legnagyobb zsarnoka volt, aki arra vigyázott a legjobban, nehogy potenciális utódjelölt akár csak felbukkanjon a közelében.
Már megint egyoldalú vagy. Akkortájt az usa ban viszont nem volt hivatalosan szervezett alvilág. Írni olvasni nem tudó maffia keresztapák voltak élet halál urai. kb 50 év volt mint a szovjet rendszer. De az amerikai élet is egészen más lett volna ha pl Japán egy szárazföldi szomszédja.
Az orosz imperializmus is a gyarmatosításra épül, csak mivel földrajzilag meg tudták oldani, bekebelezték a más nemzetek lakóhelyét, orosz közigazgatást csinálva.
Egy föderatív államban nem mennek a gyarmatok kizsákámányolása a moszkvai és szentpétervári körzetek kizárólagos előnyének biztosítására.