A Temuról rendelt Stadler KISS... akkor csak átrugdosták valahogy a minősítésen.
Amikor itt próbázták, mindenki, aki kapcsolatba került vele, szidta, mint a bokrot, a műszakiak meg esküdöztek, hogy ez az életben nem megy át a teszteken, annyi baj van vele.
Az osztrák magántársaság négy hatrészes, kétszintes motorvonatán lehet utazni Bécs, Linz és Salzburg között.
A CRRC által gyártott szerelvények menetrend szerinti elindítását azt tette lehetővé, hogy megszerezték az Európai Vasúti Ügynökség (ERA) tanúsítványát – az engedélyezési procedúra heves vitákat eredményezett az Európai Unióban, felhívva a figyelmet a kínai gyártó unión belüli növekvő jelenléte okán szükséges intézkedések megtételére. A típusengedélyezési procedúra 2022 közepe óta zajlott, részben Magyarországon is.
A DDEMU2 (Double-Decker Electric Multiple Unit 2, vagyis emeletes villamos motorvonat 2) elnevezésű vonatok kétszáz kilométer per óra legnagyobb üzemi sebesség elérésére képesek, belsejükbe akár 1280 utas is összepasszírozódhat, közülük 571-en találhatnak maguknak ülőhelyet. Az előírásoknak és elvárásoknak megfelelően természetesen a mozgáskorlátozottakra és a kerékpárosokra is gondoltak, számukra külön többfunkciós tereket hoztak létre.
....
A döntéssel a CRRC már második motorvonattípusa kap zöld jelzést Európában: Csehországban a RegioJet magánvasútnál január óta dolgozik három Sirius villamos szerelvény, szintén lízingszerződés keretében.
Eggen, viszont a vasút kicsinység más... még bizber'cse tuttak összeütni: "Az ok prózai: a Telex már 2023 szeptemberében arról írt, hogy a kínai beruházó, bár nagyon szerette volna, egyszerűen képtelen az Európai Unió szabványainak megfelelő biztosítóberendezést fejleszteni."
Némileg Paks II.-re hajaz: a muszkák még tervdokumentácijó'ccse vóttak képesek firkánni...
Ezéé' próbálok tájékozónni, mer' gyanús, hogy kilóra megveszik ezeket a velejéig korrupt szarzsákokat, oszt' fasztuggya, mit sóznak ránk derék kinézer barátaink...
Nemt'om, pünkt azé' kérdem... ótóskaland nálam is befigyelt, mer' egyik alapost átépített/tuningótt veteránom még csak forgalomba helyezni sem lehetett, ekkó' szoktam rá a P-rencámra...
Vasútnál szerintem nem így van, mert nincs egységes vasúti EU szabályozás (olyan alapvető dolgok mint a nyomtáv is eltér pl. Spanyolországban). Közútnál van hasonló, bár Magyarországon ezt is sajátosan értelmezik néha lásd Becsületesnepper kalandjait a Nemzeti Közlekedési Hatósággal.
A szokásos módon értékeljük, az oroszok nem akarnak békét (tűzszünetet sem) kötni, ezért adnak elő újabb és újabb teljesíthetetlen követeléseket. A NATO-ba belépés önkéntes, a kilépés is az, hogy akarják rávenni a svédeket és a finneket erre?
A Trump-kormány bölcsen tenné, ha meghallgatná az amerikai közvéleményt és a Kongresszust, és újragondolná az amerikai érdekekhez való hozzáállását Európában. Ez magában foglalná a NATO-szövetségesekkel való együttműködést az amerikai gyártmányú fegyverek európai megrendeléseinek növelése érdekében Ukrajna számára a Prioritized Ukraine Requirements List program keretében, az Egyesült Államok közvetlen katonai segélyének újraindítását Kijev számára, szigorúbb szankciók bevezetését a Kreml ellen, valamint a kelet-európai amerikai katonai erők létszámának és biztonsági segítségnyújtásának további csökkentésének leállítását.
De ezek a lépések csak akkor valószínűek, ha a Trump-kormány képes lesz elsajátítani Ronald Reagan azon képességét, mellyel megkülönböztette a barátot az ellenségtől.
Amerika kezdi visszanyerni hangját és szellemét.
Trump pedig most ízelítőt kapott abból, mire számíthat a félidős választások után, mikor elvész majd a republikánus többség a törvényhozásban: ha nem hagyja abba mostani ámokfutását, minden „elnöki rendeletét” és egyéb haszontalan sillabuszát felülírja a Kongresszus, béna kacsa lesz ő, nem elnök.
Vagyis névleg lehet elnök, csak a gyakorlatban nem lesz több egy igen randa és kártékony dísznél az Egyesült Államok karácsonyfájának csúcsán. A Fehér Házat átépíttetheti, de ennél sokkal többet majd nem tehet.
A nemzetbiztonsági stratégiát már most felülírták az NDAA útján, és tegyük hozzá: ez kétpárti egyetértés alapján történt, tehát a republikánusok is részt vettek benne, hiszen Amerika érdekeit nézték, nem az elnök hóbortjait.
Bár az elnöknek szemmel láthatóan fogalma sincs sem arról, mi Amerika érdeke, sem arról, mi állna neki az érdekében.
Csak így tovább, Donald, csak így tovább. Lesz ebből még impeachment is, ha így folytatod.
ez is csak remény. sőt, egyelőre még le sem váltottuk őket. 2002-ben le kellett, sikerült. legfőbb cél, adta ki kis jános, megakadályozni hogy visszatérjen a hatalomba 2006-ban, megtörtént.
aztán mégis visszatért, és kétszer is volt nagy demhedés, 18-ban, 22-ben, most leváltjuk.
tudjuk, ez most más.
ahogy az is más volt hogy mikor a táncosékra borult az ürülék, ki is estek végleg.
Nézd, ezzel kb úgy vagyok, mint amikor bárki ellenzékit meghallok azon siránkozni, hogy jajj orbánék hogy kifosztják szegény nyugdíjasokat, megszüntették a svejci indexálást, ezt nem szabad hagyni... hát bakker, ha a nyugdíjasok ezek után a hájasra szavaznak tömegével, akkor egyék meg amit főztek!
Ugyanígy, ha az erdélyi magyarok jegyet váltanak arra a showra, amiben orbán nyílt színen szopja le Simiont, és ehhez még tapsolnak is, akkor egy szemernyit nem tudok együttérezni velük. Nem őket, hanem a határon belülieket sajnálom, amikor az ilyen behüjített emberek szólnak bele szavazataikkal az életükbe.
(..) Ugyanakkor az ügy kapcsán felvetődik egy eddig figyelmen kívül maradt lehetőség. Orbán Viktor december 5-i, szokásos péntek reggeli Kossuth rádiós interjújában a következő módon nyilatkozott a Tisza állítólagos programjáról: „Ezek alá vannak írva, a fejezeteket én magam láttam, a Tisza gazdaságpolitikai programjáért felelős embernek az aláírása rajta van a papírokon. Tehát itt nincs miről beszélni, ez egy valódi program.”
Ebben az esetben Magyarország miniszterelnöke több tényállítást tett, amelynek valós vagy valótlan volta egy bírósági eljárásban kétségmentesen igazolható. Mindezt Orbán Viktor nyilvánvalóan politikai haszonszerzés, valamint a politikai kihívójának lejáratása érdekében tette, amely abban az esetben, ha a tényközlés valótlannak bizonyul, kimerítheti a választási csalás tényállásán túl a rágalmazás és a becsületsértés büntetőjogi tényállásait is. Érdeklődéssel figyelem, hogy Magyar Péter megmarad-e a kormánypropagandát és álhíreket terjesztő médiaszolgáltatókkal szembeni jogi fellépésnél vagy a célkeresztjébe veszi immár Orbán Viktor miniszterelnököt is.
Fontos jelzés lehet a jövőre nézve, hogy ebben az ügyben mit lép a Tisza Párt jogi csapata. Számomra biztató lenne, ha elindítanák az eljárásokat Orbánnal szemben is, ami akár megkérdőjelezheti a miniszterelnök indulási lehetőségét a 2026-os országgyűlési választáson. Ugyanakkor – szomorúságomra – sokat sejtető lenne az is, ha Orbánt nem érintenék a Tisza Párt jogi eljárásai. Ez ugyanis sokat elárulna arról, hogy az ellenzéki párt „Út a börtönbe programja” kizárólag a másod-harmadvonalba tartozó, Orbán által kilövési engedéllyel „jóváhagyott” NER-szereplőket fogja-e érinteni vagy a valós, a bűnökért legfelső szinten felelős személyeket is, így legelsőként magát Orbán Viktort. Meglátjuk, kísérjük nagy figyelemmel ezt az ügyet!
Mi várható, ha Orbán hatalmon marad?
Orbán és kormánya sem felkészültséggel, sem eszközökkel nem rendelkezik a Magyarországon kialakult gazdasági és szegénységi válság megoldásához. És amit túl kevés gazdasági szakember ismer fel, mond ki a mai helyzet elemzésekor, az az, hogy maga a NER létező rendszere önmagában kizárja a válság valós megoldásának a lehetőségét. A NER egy bűnszervezet elvén működő, igen összetett rendszer, ahol a gazdaság legfontosabb szereplőit, fejlesztéseit nem a piaci szabad verseny, a sikeresség, a hatékonyság, a tudományos élen járás stb. termeli ki, hanem politikai helyezkedésük, a hatalomgyakorlás egyszemélyes döntésén alapuló kijelölésük. Ez a struktúra önmagában hordozza a folyamatos lemaradást, és egyre drágábbá teszi a NER rendszerének fenntartását.
az Orbán hatalmát jelképező Karmelita kolostorban már elkészítették a remélt tavaszi győzelmet követő legfontosabb intézkedéseket. Ennek a várható időpontja ismét a nyár eleje, június-július, a szabadságolások időszaka lesz azért, hogy a várható társadalmi felzúdulás a legkisebb legyen, és a nyár végére le is csillapodhasson.
A vagyonadón és a pénzforgalom jelentős további megadóztatásán, a pénzek felvételének és/vagy országon kívülre történő utalásának jelentős korlátozásán túl, mint lehetőség, Orbán tervei között az általános forgalmi adó, illetve a már bevált, a forgalomhoz kapcsolódó adók további emelése is ott szerepel. Az Orbánnal szemben kritikusok kivándorlása nem ellentétes a miniszterelnök érdekeivel, miközben számos olyan intézkedést lehet hozzá kapcsolni, amely a távozás mellett döntők vagyontárgyainak, jövedelmeinek közvetlen vagy közvetett korlátozását vagy elvonását írja majd elő. A már előkészített csomagban található szankciós intézkedések sora igen hosszú és félelemre is okot adó. Ilyen például a kivándorlók nyugdíjának és/vagy egészségbiztosításának megvonása, stb. Példák ehhez a Kreml jól bevált jogi szabályozásai.
Mi várható, ha a demokratikus ellenzék sikeresen átveszi az állami irányítást?
Az általam ismert és sok területen elismert szakmai elemzők tévedése nem abban áll, hogy a gazdasági helyzet, a magyar lakosság alacsony vásárlóereje, a már több mint hároméves stagnálás, a beruházások és az ipari termelés soha nem látott, mára trendszerű visszaesése, a gazdaság teljesen elrontott szerkezeti átalakulása miatt Magyarország ma ne lenn valóban katasztrofális helyzetben.
A tévedés elsődlegesen, de nem kizárólagosan abban áll, hogy többnyire nem vagy nem megfelelő súllyal számolnak az elemzők a bűnszervezet „jutalékrendszerét” biztosító gigantikus méretű túlárazásokkal és a feleslegessé váló bürokratikus irányítás megszüntetésével felszabadítható források nagyságával.
Természetes és jelentős forrásként lehet számolni az újra megnyíló uniós pénzekre, valamint a bűnnel szerzett vagyon visszavételére, amely lehetőségekre az elemzők rendre felhívják a figyelmet. Ezek önmagukban is igazolják, hogy egy ellenzéki váltás esetén sokkal kisebb költségvetési nyomással kell számolni egy esetlegesen szükségessé váló megszorító intézkedéscsomag esetében, mint akkor, ha Orbán rendszere hatalmon marad. Ugyanakkor megalapozottan állítható az is, hogy megfelelő szakértelem és gyakorlat esetén egy demokratikus váltás úgy is képes lehet gazdasági fordulatra, annak finanszírozására, hogy az ne járjon megszorításokkal, mégis látványos jóléti és versenyképességi lépéseket legyen képes finanszírozni.
Bár nem országos méretű példa, de azért jelentős és hasznosítható tudást, tapasztalatot és főként gondolkodásmódot mutat az is, ahogyan a Márki-Zay Péter által vezetett, megyei jogú Hódmezővásárhely azonnal és tartósan fejlődési pályára tudott állni úgy, hogy kizárólag a korábban Lázár János által vezetett korrupt vezetés visszaéléseit, túlárazásait szüntette meg, vagyis mindezt uniós pénzek és vagyonvisszaszerzési jog nélkül tette.