Valamint a diktatúrákra általában jellemző mintázat, hogy ha önhibából gazdasági válságba, zsákutcába jutnak - akkor feszültséglevezető-figyelemelterelő célzattal háborúzni próbálnak.
Várható volt, hogy ennek a folyamatnak eljön az a fázisa, amikor már a saját magunknak ezzel rövid távon-azonnalra okozott kár miatti sopánkodást is felülírja az a felismerés, hogy ha hagyjuk ezeket a folyamatokat kiteljesedni, akkor az egyértelműen jobban szervezett és versenyképesebb, mi több, erre kifejezetten törekvő kínai ipar-gazdaság egyszerűen megsemmisíti a mienkét.
'70-es években meg azt mondták, hogy meg fogunk fulladni a kipufogógáztól '80-ra, ha növekszik a közlekdés volumene. No meg Londonban attól rettegtek százvalahány éve, hogy a lócitromba fognak belefulladni (a széngázok mellett). Szóval van remény, de nehezebb a helyzet manpság.
Szerintem orbitalis okorseg lenne leallitani Kinat vamokkal a mai helyzetben... az "europai gyartokbol" Europanak egyre kevesebb haszna van, emellett egyre pofatlanabbul siboljak ki innen a profitot + probalnak meg szetlobbizni mindenfele felhasznalobarat/ munkaeropiaci intezkedest, amitol Europa elhetobb volt es ma is elhetobb, mint az USA vagy Kina...
...a jelen helyzetben sokkal tobb ertelme van a a kinaiakat kiszipolyozo kozponti kormanyzatuk jelenlegi iranyvonalat kihasznalva alaposan megnyirbalni a sajat tokeseink lobbierejet, mint megvedeni oket az arversenytol a kozosseg karara, hogy aztan a piaci erofolenyukkel kesobb visszaelve meg tovabb facsarhassak a tarsadalmakat...
Ja, azért kerül négyszer annyiba itt pontosan ugyanaz az EV, mint Kínában, mert itt sokkal nagyobb támogatást kapnak...
A kocsit túlélő akku meg a te vélelmed, te természetesen ebben rendíthetetlenül biztos vagy, miközben a már meglévő EV-flották tapasztalatai ezt egyáltalán nem támasztják alá.
És nem mellesleg, miközben hoztam a konkrét statisztikát, gond nélkül tovább állítottad, hogy meredeken nő az elektromos autó eladások részaránya a kontinensen - miközben a valóság az, hogy három éve stagnál az EU-ban 15% körül.
Pont azt mondom én is, hogy bízzuk csak a piacra (ahol egyáltalán van, nem szándékosan teljesen eltorzított - mint a sokat emlegetett Norvégiában, ahol nem túlzás azt mondani, hogy végül is betiltották a hagyományos meghajtású személyautókat - és ennek ellenére van rájuk mégis némi kereslet - ennél izgalmasabb amúgy, hogy a nehéz teherjárműveknél nincs semmi érdemi előrelépés/változás, a városi buszoknál meg bizony egyenesen visszalépések is vannak, a sok helyen beszerzett elektromos városi buszok, különösen az ottani téli hidegben kifejezetten rosszul váltak be.
De mindegy - úgyis meglátjuk, ha neked van igazad, mindenféle ösztökélés nélkül is szépen át fog állni a piac elektromos autókra, mert az ugye sokkal jobb. Ha mégis van valami abban, amit írok, akkor mához tíz évre is még kisebbségi részarányban lesznek mind az eladásokban, mind az utakon.
Az élettartamot, várható üzemeltetési görbéket pedig azért nem kellene elegánsan félredobni azzal, hogy az új autót vásárlót ugyan mit érdekli, hogy mi lesz majd a kocsi 15-20 éves korában - mert tényleg vedd már észre, hogy egy komplett társadalmi-gazdasági struktúra épült rá az "uraságtól levetett holmikra" is, mind az összes országban lokálisan, mind globálisan vagy éppen EU-s szinten (a magyarok többsége is a németek-franciák-beneluxok levetett használt autóival jár !!! - de láthatóan nem hatolt el a tudatodig az sem, hogy már a németeknél is 11 év az autók átlagéletkora, ami ugye azt is jelenti, hogy statisztikai átlagban már a német autósok fele is a te fogalmaid szerint "nem számít, mi lesz vele" csotrogánnyal jár) - és ha ez a lánc elszakad, annak bizony érdekes következményei lehetnek.
Ez egyébként, mint már megbeszéltük, valóban nem is kizárólag EV problémakör, a mostani mindenféle túltenyésztett-technologizált korszerű belsőégésűek esetében is súlyosan kérdőjeles lesz az idősebb-elhasználtabb korban üzemeltetés, a folyamatosan emlegetett elkubásodás pedig tényszerűen zajlik.
Én nem látom az egész mögött a tényleg átgondolt-megfontolt koncepciót, tájékozatlan politikusok hurráoptimista próbálkozását látom, "hátha bejön" alapon. Hátha történik valami olyan csoda, amitől mind átállunk teljesen napelemre, stb... És nincs B-terv, ha elmarad a csoda...
Hazudsz. Mint mindig mindenben. Lehívom a blöfföt - ha ezt álltod, hozzál róla egy linket, rajta!
Mivel ugyanezen néven ugyanitt írtam már 2x évvel ezelőtt is, nem a százmilliomodik kamunickem van - mint neked - ezért könnyen bizonyíthatod az állításodat.
Advonak igaza van abban, hogy a mai elektromos autókból nem lesz 20+ éves veterán. Amit nem ír mellé, hogy a ma gyártott benzinesekből se :)
Feleségemnek egy 2020-as gyártású autója van, érintőképernyős vezérlés, LED lámpák, LCD-s műszerfal, 1.6-os turbós benzinmotor. Mire ez az autó 20 éves lesz, ezek bármelyikének javítása gazdasági totálkár lesz.
"europa megy le, kina megy fel. Ez mar befejezett jovo."
En azert meg mindig inkabb ZOH okolszabalyat alkalmaznam... honnan akarnak koltozni az emberek, hova es miert...
...szolj majd a trendfordulonal...
...reszemrol nem josolok nagy jovot egy olyan gazdasagnak, ami csakis import nyersanyagokra es a FIAT rendszer lehetosegeit meg a hitelezest maxra porgetve kenyszerexportal, egy olyan kornyezetben, ahol a legnagyobb piacain hosszutavu csokkenesi tendenciat mutat a fogyasztas...
...pontosan ezert en nagyon is orulok neki, hogy nem az EU ruhaz e egy rakas atmeneti technologiaba, hanem ok. Fejlesszek csak ki ok a csucstechnologiat, zero problemam van vele, hogyha hozzank mar csak a kikforrott + kendacsolhato termekek jutnak el. Semmi kifogasom az ellen, ha majd mi lopkodjuk az o szabadalmaikat es az EU birosagai utasitjak majd el az o szabadalmi pereiket es nem forditva :)
Most itt nálunk is van ilyen próbálkozás, persze sehol nem tart (szeptembertől kellett volna kötelezően regelni az eredeti tervek szerint de egyelőre még az online földhivatal se működik nemhogy ez), na meg kíváncsi vagyok hogyan fogják elintézni hogy a 83 éves Manyika néni majd onlájn regisztráljon
De alapvetően úgy működne hogy mindenki nyilatkozik az összes lakóingatlanáról, melyikben lakik, mire használja ha van neki még 3 másik stb...
És ez a rencer össze lenne kötve a közműszolgáltatókkal, úgyhogy ha hirtelen papíron beköltözik a nagymami de nincs se víz-se gáz se áramfogyasztás akkor az láccik
Ugyanúgy mintha papíron évek óta üres közben meg van fogyasztás, be van kötve a szélessávú net és TV az elvileg évek óta üres lakásba na nem nehéz kitalálni hogy feketén van bérbeadva
Ha bérbeadásról nyilatkozik a delikvens de a NAV nem találja az éves adóbevallásában akkor szintén kopogtathatnak hogy kedves hölgyemuram itt valami nemstimmel - aminek volna is alapja, mert országosan valami 80 ezren nyilatkoztak ingatlan bérbeadásból származó bevételről (ez nemcsak lakás lehet hanem üzlethelyiség, garázs és egyéb is) közben meg csak Budapesten 250 ezren élnek albérletben, ezekben nincsenek benne az önkormi cucijális bérlők szóval...)
Magyorszagon kb semmit sem jelent a lakcim, igy barki barhol tud "lakni" kotelezettseg nelkul. Talan az orvosnal szamit, de akkor csinal egy "ideigelens lakcimet" (vagy tartozkodasi a neve), es megoldva.
Az EU-ban nagyobb támogatást kapnak az EV-k. Nincsenek ma már filléres autók, ez nem a hajtáson, hanem a biztonságon múlik. Ma kiszállsz egy olyan balesetből sértetlenül, amibe egy 1990-es Susukiban belehalnál.
Ma akkut tudnak gyártani ami túléli az autót és nem füstöl az orrod alá.
Ja, meg hat a szabalyok (nem lete) miatt nezd meg az arakat ott, mibe kerulnek az autok. Ott lehet belefer cserelni 5 evente, de europaban (igen, beleertve nyugatot is) NEM, eleg csak megnezni europa autos mekkajat, nemetorszagot. Fel kell ebredeni, europa megy le, kina megy fel. Ez mar befejezett jovo. Itt abbol kell fozni ami van, nem a csoda kinat probalni leutanzoni.
Igen, ahol teljes allami tamogatas megy a gyartoknak, es ahol innen nezve nincsenek szabalyok. Gondolj bele ha ma itt is lehetne gyartani az eur 2-3-4, 1990-es evek klasszikus szivo 8-16 szelepes faek egyszeruesegu benzineseit, amik fillerbe kerulnek, kb nincs rajtuk ami elromoljon, a klasszikus kopo alkatreszeket cserelve biztosan tulelik az autot.
Sok országban létezik ez, lakáshasználati kötelezettségnek nevezik, csak itt nálunk nem mernek ilyen eszközökhöz nyúlni
Lakhatási krízis esetén itt lenne a lehetőség hogy frekventált területeken az üres lakóingatlanokra évi 1% adót kell fizetni ha nincs bizonyítottan lakhatási célra bérbe adva a lakás
Jelenleg önkormi hatásköt, pl. Málészájú Geri is bevezethetné, egyúttal az Airbnb-tilalommal és a lakásirodák kipaterolásával egyetemben, de bármelyik polgármester szintén (ehhez persze a bérleti jogviszonyokat törvényileg kellene rendezni, nemfizetők gyors kipaterolhatóságától kezdve kártérítési kötelezettségen át a bejelentkezésig)
Ausztriában ezt önkormi szinten intézik, nálunk ilyesmi nem várható, annyira nincs önkormányzatiság és annyira cselekvésképtelenek a megélhetési, széköket féltő balfaszok hogy max központilag lehetne ukázba adni ezt is
Igazán nem is selejtes, legalábbis az, hogy az egész pack egyszerre degradálódik, az nem selejtes.
Már új korában is lényegesebben szarabb minőségű, mint a máshol gyártott LG cellák, vagy az eredeti Panasonic cellák, és ezt már a beépítésnél is tudták... csak nem reklámozták :) Viszont most már kezd lényeges árdifi kialakulni a használt Teslák között a cellák alapján, hiába nincs még vele probléma.