Sziasztok! Latom kicsit halott a topik mostanaban, de remelem valaki azert valaszol. Az Eurocontrol kepzesen reszt vett mar innen valaki? Vagy csak a Hungarocontroltol van tobb infotok. Szeretnek jelentkezni, de nem tudom melyikhez jelentkezzek. Illetve meg erdekel az angolok NATS fele kepzese. Jelenleg Angliaban vagyok, a HC-hez mar jelentkeztem, de meg nem irtak vissza.
Sot ha valaki nem akar atkelni a csatornan, annak ott van a Belgocontrol is, mint alternativa. Korhatar ott sincs, a jelentkezes, szelekcio, kepzes mind angolul tortenik.
Én most nem szeretnék légiforgalmi irányító lenni, mert pofátlanságomért és rossz ütemérzékemért utálna is mindenki, meg ki is röhögne. Épp most abszurd igénnyel előállni, amikor szerepünk, jelentőségünk leértékelődik és ezzel provokálni azokat, akik nem tudnak védekezni reálbérük csökkenése ellen - nem semmi!
Én azt javaslom, hogy a Eurocontrol honlapján nézz szét, ott mindig van felvétel. Persze csak akkor buli, ha nem vagy röghözkötött mint a legtöbb honfitársad. Dupla lével leszel ott gyakornok mint itt irányitó.
Mivel a "Légiforgalmi irányítók" c topikban senki sem hajlandó válaszolni a kérdéseimre úgy gondoltam megpróbálom itt...
Az ok amiért írok ide az az hogy szeretnék felvételizni a HungaroControl-hoz mint légiforgalmi irányító. Gondolom köztetek sokan dolgoznak a szakmában és eléggé képben vagytok ezzel a témával..
Jómagam ferihegyen dolgozom, az Aeroplex-nél és jövőre végzek villamosmérnökként. Régóta foglalkoztat az irányítás tehát nem idegen tőlem ez a terület. Ha jól tudom legutóbb tavaly volt felvételi. Akkor azt mondták hogy legalább harmadikosnak kellene hogy legyek a főiskolán, mert a szakszohoz már kérik a diplomát. Tehát így be sem adtam a jelentkezésemet.
Érdekelne a véleményetek és a tapasztalatotok, (hasznos tanácsok) főként a szakmabelieknek - és a frissen bekerülteknek egyaránt.
A kérdéseim a következők lennének:
1. Mikor lesz legközelebb felvételi? Mikor érdemes jelentkezni, hogy és hol? Én a személyes kontaktust jobban szeretem persze a megadott postafiokra is el tudom küldeni a cv-met.. Idén pl ott lesznek a BME állásbörzéjén?
2. Orvosi vizsgálat. Ahogy tudom magamrol nagyjából egyben vagyok különösebb problámám nincs. Milyen a hozzáállásuk a Fodor-ban az orvosoknak?
Olvastam a honlapon hogy ez a 3. kategóriába tartozik (első kettő a pilótáknak van). Ez pontosan mit jelent? Gondolom barokamrás vizsgálat nincs meg hasonlók.
Az orvosi érdekelne engem mert elég sokan buknak ott ki, tehát ha egy mód van rá én azzal indítanák. Mennyi időre adják meg az orvosi engedélyt?
3. Mennyit számít az hogy én már a repülőtéren dolgozom és a mérnöki diploma ami a szakterülethez elég közel áll?
(HC-tól senkit nem ismerek...)
Figyelembe veszi ezt valaki?
Elsőre nagyjából ennyi jut eszembe.
Olvastam egy előző topikot ami ugyan itt az indexxen futott és onnan már elég sokat megtudtam a licencekröl meg a munkaidő beosztásról, kereset stb..
Alapvetően nem érdekel, hogy nem leszek repülésirányító, van élet ezen kívül is.
Csak nem tartom korektnek a Hungarocontrol eljárásást. Ennyi az egész, ez viszont nem célozgatás, csak sajnálom, hogy ez a szervezet (is) így működik magyarországon :o(((
Ne is búsulj egyet se. Én beadtam a pályázatomat, de annyira sem méltattak, hogy megköszönjék a részvételt és tájékoztassanank arról, hogy nem tartanak igényt a jelentkezésemre.
Ez egy remek HR-es húzás, szerintem:o(((( Kicsit sajnálom, hogy ennyire sem becsülik a jelentkezőket. Ez nagy luxus szerintem a mai világban, dehát ha ez a filozófiájuk....Azt gondolom, ne sajnáld, hogy leamradtál :o) Fel a fejjel remek lehetőségek vannak az életben még a repülésirányításon kívül is.
...én meg felhívtam ma a hungarocontrollt és a HR-en mondták, hogy előző héten volt a kiválasztás és kb. 2 évente van tanfolyam. :-( Idén leszek 30 (ez a felső határ), szal majd következő életemben hamarabb gondolkozok el, hogy mit is szeretnék valóban csinálni... :-)))
twilight: szerintem csinaltass meg mindent... a hianyos jelentkezesi lap mar rossz indulasnak is, szinte biztos hogy nem fogjak elfogadni. De fel is hivhatod oket, ott a telefonszam a FAQ-ban, az a legegyszerubb, ok majd megmondjak - bar valszeg ok is azt fogjak mondani, hogy toltesd ki...
Az lenne a kérdésem hogy megcsináltattam a szemészeti vizsgálatokat azonban két vizsgálatot nem tudott megcsinálnmi a doki mert nem volt hozzá műszere. Az a kérdésem hogy elküldjem így hiányosan a jelentkezési lapot vagy próbáljam meg valahogy megcsináltatni a vizsgálatokat?
Na itt vagyok (eddig még nem voltam, azért nem tanáltál). Szívesen válaszolok bármilyen kérdésedre (ha tudok), jöhet mélben is. De lehet, hogy HAVCS (aki messze jobban informált mint akár egy titkosügynök...:-) /:P - szia HAVCS!/), vagy Victor B. jobban belemélyedtek az induló tanfolyam rejtelmeibe.
A kutyat nem izgatja itt a nyelvvizsgad... (bocs) Tenyleg nem erdekli oket a papir, ha semmirol nincs papirod akkor is jelentkezetsz. Folyekonyan kell beszelni a nyelvet, ennyi... Sztem ha van felsofokud es hasznalod is, akkor annak elegnek kell lennie...
Kepesites... Ez jo kerdes... Tudtommal szivesen latjak a maastrichti papirt mindenhol, de mint irtam 4 evet kotelezo az ECnel maradnod, ez benne van a szerzodesben.
Orvosi elozetes: egy szemeszorvoshoz kell elmenned (haziorvos nem is tudja megcsinalni azokat a vizsgalatokat) es majd o beirja az ertekeket. Nekem meg fuleszet nem volt elozetesben, most mar az is van? Ha a jelentkezesi lapos par kerdesre gondolsz a fuleszes dolognal, azt te toltod ki - az phase 4-ben az orvosin ugyis megnezik...
Elolvastam az EC weboldalát és megtaláltam amit kerestem + még egy olyan lapot is ami különféle orvosi vizsgálatokat kérdez tőlem főként szemészeti dolgokat da van egy két kérdés a hallásra is. Na most az lenne a kérdés, hogy ezeket az orvosi vizsgálatokat ki végi, végezheti el. Elég mondjuk egy sima körzetorvosi vizsgálat vagy van valamilyen hely ahova el kell menni ahol ezt elvégzik.
Köszönöm a válaszokat. Ezen kívül lenne még egy pár kérdésem. Az eggyik az hogy mennyire kell jól tudni hozzá angolul hogy kint tanulja ezt az ember van felsőfokú nyelvizsgám de persze ez attól független? A másik hogy mennyire telített ez a szakma? Az utolsó és az egyik legfőbb ha megszerzem az ottani képesítést akkor azt mennyire tudom majd használni mondjuk itt Magyarországon vagy esetleg Európában?
Abban az időben bizony nem volt semmilyen képzés, ezt fogjuk megszívni kb. 4-5 év múlva. 1emberes tanfolyamra meg csak 1-re emlékszem még 79-ből. Rá mondja a Pesó, hogy "az uccáról jött ember" :o))) . Persze ettől még kiváló irányító és jó barátom. Bika
Igen, nem volt egyértelmű amit írtam. Az eset még az LRI-s időkben történt, még mielőtt létrejött volna az Airport Rt. és a HC. Tehát az LRI-n belüli pályázatról, munkakör váltásról írtam. Nem tudom biztosan, de feltételezem, h a HC alkalmazottainak többsége volt LRI-s. Persze, elképzelhető, h az ismerős valóban nem _lett_volna_ alkalmas. Ez ki sem derülhetett, ugyanis a pályázatát sem fogadták. Egyszerűen nem foglalkoztak vele. Emiatt írtam, h a felkészültség önmagában nem elegendő. Akit felvettek, az ismert vkit. Bárhogy is, remélem azóta változott a kiválasztás. Bár a magyar polgári repülés belterjességét ismerve.... :/
Kedves HAVCS!
Szíves elnézézsedet kérem a nick név tévesztésért. Gondolom sejted, hogy nem szándékos volt, úgyhogy sorry (a legjobbakkal is előfordul, igaz a aljstromból sem illik betűket kihagyni :o))). Írok, de nem nézem, hogy mit.
Egyébként köszönöm az infókat!
Nos meglehetősen kellemes a 12-24-12-72 munkaidő elrendezés. Természetesen nincs fix hétvége, akár a családi karácsonyból is kimaradhatsz, de ahogy egyik oktatónk fogalmazott, hétköznap reggel úszkálhatsz a Palatinusban és nem kell hétvégén zsúfolódnod (Üdv Steve :-) ).
Nem rossz, el tudsz intézni olyan dolgokat, amit a napi nyolc órás munkamenetben nem tudnál.
Hát ennyi!
Ja, egy apróság, a nickem HAVCS (tudod ez olyasmi mint a repcsik lajtsroma), és nem hvcs. Kössz.