Cellazárlatos akksinak nem 12,5 V az üresjárati feszültsége. 16 V töltőfeszültségen meg akármennyit is fölvehet. Jót nem tesz neki, az biztos. Képfeltöltés: Célszerű 250 KB alá csökkenteni a méretet, bár mostanában már 500 KB körül van a határ. Utána tallózással becélzod, feltöltöd, majd beszúrás. Mottó: "Nem a program rossz, csak még nem ismered eléggé."
Igen arra a fórumra gondoltam:). Ha az akkud töltőárama nem esik lejjebb, akkor az celazárlat...(kuka).Egy jó 44-Ah körüli akkunál a töltőáramnak feltöltött állapodban, 14,5volt környékén kb. 500ma körül kell megállapodnia.
Ma reggel rámértem terheletlenül,12,75 volt van benne! Sikerült még beletornázni egy keveset. A feszültsége töltés alatt volt csak 16v. Amikor rajta volt a töltőn! De csak kevés ampert adtam neki. Nem akar leesni 1,3 amper alá az áramfelvéteée töltés közben. Mazda akksi,rákerestem a neten. ha jól emlexem 46 amperórás.
Brushless motorról van szó, elég tekintélyes méretben. Ide nem tudok feltölteni képet (ez az index, ez egy fo. talicska) Ha érdekel, gyere át a másik szeles fórumra!
Ha ilyen(vagy hasonló) kis motorokra van szükséged, keress meg egy fénymásoló javműhejt. Régebbi típusúakban találhatóak hasonló motorok. Vagy méh telepen is kutakodhatsz. Énis ilyen motorból készítettem egy kis szélgenerátort 12 voltos akku töltésére. Igaz kicsit átalakítottam, pontosabban összefűztem négy darabot. Így már megvolt a nekem szükséges hely, a megnövelt menetszámnak.De ha beteszel egy kis bordásszíjas gyorsító áttételt, már magában is működőképes a dolog. Érdemes keresgélni hasonló motorokat.
16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni. De ha nem kocsiakku, amit kétlek, nézd meg típusa alapján savas-e vagy zselés, illetve ciklikus-e. A másik, hogy az üresjárási feszültség önmagában egy dolog. Az jó jel, hogy üresen 12V felett volt. De igazából a terhelés mondja meg a frankót. Próbáld feltöltött állapotban terhelni, először kis izzóval, mérd mekkorát esik a feszültség, majd egyre nagyobb terheléssel, pl. halogén reflektor izzók, vagy valami dc villanymotor is jó, amit ha elkezdesz finoman fékezni, szinte lineárisan tudod a terhelést növelni. Ha nagy terhelés alatt sem esik le a feszültség nagyot pl. 10V-ra vagy az alá, akkor szerencséd is lehet. Bár csoda lenne, ha valaki jó akkut kidobna a méh telepre. Valszeg már nagyon szulfátos, a kocsit már nem volt képes elindítani.
Boltoltam ma a MÉH-ben egy jó akksit! Becseréltem helyette egy rosszat... Rámértem,12,5 volt volt még benne! Nem volt lemerülve:) 1,5 amperral töltöm,és felment 16 voltratöltés közben a feszultsége.(Töltés alatt) Ez nem káros az akksinak? 44 amperórás Yuasa akksi.
Én próbáltam anno. Először levettem a fázisdrótokat a vezérlőről, diódahidat tettem rá. Sajnos valamit rosszul kötöttem be, épp, hogy elkezdtem tekerni, a diódahíd néhány diódája abban a pillanatban elfüstölt. Igaz csak 2A-es diódák voltak mivel csak feszültséget akartam mérni, de azért látszik van ott kraft. Másodszor diódák nélkül üresen megpörgettem és a fázisdrótok között feszültséget mértem. Sajnos a mért értékekre nem emlékszem, de akkut úgy emlékszem simán lehetne vele tölteni. Rémlik, mintha közöltem volna az "Elektromos kerékpár" index fórumon, rákerestem a saját hozzászólásaimra, de nem találtam, mivel a keresőmotor nem adta ki minden hozzászólásomat. Egyébként az említett ebringás fórumon vannak képek szétszedett bldc motorokról, egyértelműen látszik, hogy sokpólusú vasmagos szerkezetek.
Lithiumos nagyon jó,ha megbírod fizetni.... És sokkal több energiát tud tárolni azonos súly mellett. Élettartama is sokkal több mint az ólomakkuknak. Hosszútávon bejön az ára.Csak győzd kifizetni :P
Lítiumos akku elvileg bírja. Gondolkodtam ma soros hibriden, visszatöltésen. Biciklinél még megoldható diektbe kötni az akkura, de autónál jól megbonyolítja a vezérlés.
Uhh. Hát az akkor nem pálya. Azt gondoltam ezekhez van már olyan spéci aksi, ami bírja a nagy áramfelvételt. Esetleg hasonló megoldás, mint a priusnál? Sok-sok miniaksi?
Az enyémnek a végsebessége 75km/h és a meredekebb emelkedőkön is gond nélkül felvisz. Sajnos az akku technológia még nem tart ott hogy hosszú távon használható és megfizethető legyen egy ilyen gép ellátása. Gyakorlatilag minden akkupakkomat kinyírta cirka fél év alatt, és mivel 5db 40ah-s akku kell bele, nem olcsó a dolog. Ha nem 2000w-os lenne, hanem csak kb 1200-as akkor elég lett volna ez az akkupakk is, de sajnos a nagy amperek lerövidítették az élettartalmot. Agyaltam rajta hogy átkalapálom úgy hogy 5db 100ah-akku menjen bele, de iszonyatos lenne a súlya és nem biztos hogy a telók a váz és az összes többi kibírná e. (Elvileg ez a pakk már elviselné a 2000w-os motor áramfelvételét....) A legnagyobb hatótávom új akkukkal asszem 55km volt.
2000W-os volt, és az volt vele az alapvető gond hogy ebben a motorban volt egy beépített vezérlés az energiatakarékos üzemmódhoz, ami a tekercseléseket más sorrendbe kapcsolta és menet közben is külön külön vezérelte, ezért ez a típus csak teljes szétszerelés és ujrakötözgetés után lett volna alkalmas szélgenerátorként. Mivel nem akartam szétbarmolni, az eredeti összeállításban meg nagyon gyenge volt, ezért lemondtam róla. Azok a motorok amikben nincs ilyen extra kütyü alkalmasak lehetnek generátornak, de a névlegesnél kisebb teljesítményt fognak adni. Ha jól emlékszem kb a felét lehet kivenni belőle, de ez nem biztos. Ha valaki már csinált ilyet ami működött is, sikítson hogy mire jutott.......
Nem mernék rá megesküdni, de mintha "3921" kísérletezett volna annak idején a baronija 1500 wattos motorjával generátor üzemben pont ilyen célból. Nagyon kiábrándult, mert "visszafelé" nem tudta megközelíteni sem azt amit motorüzemben felvett.
Ha lenne olyan motorom,akkor inkább már vennék hozzá egy vezérlőt... Az a vicc,hogy nemrégen olyat rugdostam a méhtelepen,sajnos nem jutott eszembe a szélgenerátoros felhasználás...Ezerszer megbántam hogy otthagytam.Picike háromfázisú moci volt,mint egy lendkerékgyujtás a Simsonon...
Jó kérdés. Első körben mindig abból építkezek ami van. Kefés dc motor, autógenerátor, mosógép motor. Most pedig kaptam egy rendes szélkereket, így felesleges lenne beruházni, főleg munkanélküli segélyből. Egyébként használtan is néha kapni ilyen motorokat párezerért, általában a kommutációt vezérlő hall elemek szoktak elfüstölni benne, amit nem nagyon szokás javítani. Emiatt motorként nem használhatóak, de generátornak tökéletesen alkalmasak.
Hát ha ennyi tapasztalatod van vele, miért nem próbálsz építeni egyet? Én kevés vagyok hozzá, de van importőr ismerősöm, rákérdezek milyen tartalék motorok vannak nála a szervízben.
Már régebben írtam ötletet szegény ember szélgenerátorához. Mégpedig elektromos kerékpár motorjáról van szó. Olyan hátsó kerékben lévő agymotor, ami bldc (vagyis kefe nélküli egyenáramú motor). Miért jó ez? Megvan benne a strapabíró csapágyazás, vízhatlan, 3 fázisú, neodym mágnesekkel van szerelve, viszonylag jó teljesítményű 180-350W meghajtásra, viszonylag nagy feszültségről üzemel (24V a régebbiek, de inkább 36V, a legújabbak 48V), tehát a gerjesztett feszültség is elég magas. Vasmagosak, mégsem ragadnak különösebben. A tengelyből jön ki a drót, tehát ez áll, a forgórész a külső, a küllők furatainál lehet a lapátokat felfogatni. De mivel a bringa alapból sem nagy fordulatú, akár függőleges tengelyű gépnek is alkalmas, ez esetben a küllők és felni maradhatnak is rajta, föléje még egy bringakerék, közéjük lapátok, aztán hadd forogjon. Új elektromos kerékpár agymotor 15-25e Ft-ért kapható. Ha utánaszámolunk, még elméletileg számszakilag is alkalmas. Én építettem és használtam elektromos bringát, ezért tudom az értékeket. Amikor 40-nel mentem, kb. 15-20A-t evett az 500W-os 48V-os kerékagymotorom (tudom ez jóval több 500W-nál). 40-es tempónál a 26"-os kerék 5-6-ot fordul másodpercenként, ami teljesen valós és reális hawt-hez, de jobb szélben még egy vawt fordulata is van ennyi. Ha azt mondjuk, motorként ennyit használ, generátorként csak a felét termelje meg, kalkuláljunk 24V-tal és 10A-rel, közepes szélben 250W-os szélkeréknek felel meg. Szerintem ez ennyi pénzért ez nem rossz.
Ennek 10 cm az átmérője....Ezt egy nagyon régi floppy meghajtóban fogod megtalálni. Azthiszem 5,25-ös meghajtó,ha láttál olyat,még egyoldalas lemezeket használt,és cd meghajtó méretű.
Autóhűtő venti,ezt már megoldottam fejben. (átalakítás) A tengelyt meg kell fúrni (kommutátor mögé) És ott kivezetni a vezetékeket.Így a forgórész lesz az álló,és az állórészt kell forgatni! Hátránya hogy utána egyenirányítani kell. DE NINCS ellenállás a szénkefék surlódása miatt. Megoldható , és szerintem jó megoldás a surlódás csökkentéséhez. Igaz vékony vezetékeket kell felhasználni,de kis átalakítással(nagyobb átmérőjű tengely,megoldható a vastag vezeték :)
Azért ahhoz már amatőr vagyok. :-( Az elveket tudom, de az még kevés a megvalósításhoz. Annyi pénzem meg nincs hogy FET-et vessek és füstöt arassak. Sokat törtem a fejem egy inverteres hegesztőn, rengeteg alkatrész is összegyűlt hozzá. Végül vettem kettőt készen. Hidd el, olcsóbb volt, mint ha magam készítem!