Keresés

Részletes keresés

freex Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11278
16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni.
De ha nem kocsiakku, amit kétlek, nézd meg típusa alapján savas-e vagy zselés, illetve ciklikus-e.
A másik, hogy az üresjárási feszültség önmagában egy dolog. Az jó jel, hogy üresen 12V felett volt. De igazából a terhelés mondja meg a frankót. Próbáld feltöltött állapotban terhelni, először kis izzóval, mérd mekkorát esik a feszültség, majd egyre nagyobb terheléssel, pl. halogén reflektor izzók, vagy valami dc villanymotor is jó, amit ha elkezdesz finoman fékezni, szinte lineárisan tudod a terhelést növelni. Ha nagy terhelés alatt sem esik le a feszültség nagyot pl. 10V-ra vagy az alá, akkor szerencséd is lehet. Bár csoda lenne, ha valaki jó akkut kidobna a méh telepre. Valszeg már nagyon szulfátos, a kocsit már nem volt képes elindítani.
Előzmény: Barret02 (11277)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11277
Boltoltam ma a MÉH-ben egy jó akksit! Becseréltem helyette egy rosszat...
Rámértem,12,5 volt volt még benne! Nem volt lemerülve:)
1,5 amperral töltöm,és felment 16 voltratöltés közben a feszultsége.(Töltés alatt)
Ez nem káros az akksinak? 44 amperórás Yuasa akksi.
Barret02 Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11276
Nem csak ott használták! Minden 5,25 collos floppy meghajtóban ilyen van.
Előzmény: Atis57 (11275)
Atis57 Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11275
Szia!
igen ilyet a Commodore 1541 floppy jában láttam --de ezek már régen kihaltak.....azért gondoltam ,hátha máshol is leledzik ilyen.
Előzmény: Barret02 (11259)
freex Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11274
Én próbáltam anno.
Először levettem a fázisdrótokat a vezérlőről, diódahidat tettem rá. Sajnos valamit rosszul kötöttem be, épp, hogy elkezdtem tekerni, a diódahíd néhány diódája abban a pillanatban elfüstölt. Igaz csak 2A-es diódák voltak mivel csak feszültséget akartam mérni, de azért látszik van ott kraft.
Másodszor diódák nélkül üresen megpörgettem és a fázisdrótok között feszültséget mértem. Sajnos a mért értékekre nem emlékszem, de akkut úgy emlékszem simán lehetne vele tölteni. Rémlik, mintha közöltem volna az "Elektromos kerékpár" index fórumon, rákerestem a saját hozzászólásaimra, de nem találtam, mivel a keresőmotor nem adta ki minden hozzászólásomat. Egyébként az említett ebringás fórumon vannak képek szétszedett bldc motorokról, egyértelműen látszik, hogy sokpólusú vasmagos szerkezetek.
Előzmény: 3921 (11267)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11273
Lithiumos nagyon jó,ha megbírod fizetni....
És sokkal több energiát tud tárolni azonos súly mellett.
Élettartama is sokkal több mint az ólomakkuknak.
Hosszútávon bejön az ára.Csak győzd kifizetni :P
Előzmény: szsrobert (11272)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11272
Lítiumos akku elvileg bírja.
Gondolkodtam ma soros hibriden, visszatöltésen. Biciklinél még megoldható diektbe kötni az akkura, de autónál jól megbonyolítja a vezérlés.
Előzmény: Jesu (11270)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11271
Ha nem bírja a hegymenetet a bringa, kisebb átmérőjű kerékbe kell fűzni a motort.
Jesu Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11270
Uhh. Hát az akkor nem pálya. Azt gondoltam ezekhez van már olyan spéci aksi, ami bírja a nagy áramfelvételt. Esetleg hasonló megoldás, mint a priusnál? Sok-sok miniaksi?

Maradok még a füstölős robogónál. :(
Előzmény: 3921 (11269)
3921 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11269
Az enyémnek a végsebessége 75km/h és a meredekebb emelkedőkön is gond nélkül felvisz. Sajnos az akku technológia még nem tart ott hogy hosszú távon használható és megfizethető legyen egy ilyen gép ellátása. Gyakorlatilag minden akkupakkomat kinyírta cirka fél év alatt, és mivel 5db 40ah-s akku kell bele, nem olcsó a dolog. Ha nem 2000w-os lenne, hanem csak kb 1200-as akkor elég lett volna ez az akkupakk is, de sajnos a nagy amperek lerövidítették az élettartalmot. Agyaltam rajta hogy átkalapálom úgy hogy 5db 100ah-akku menjen bele, de iszonyatos lenne a súlya és nem biztos hogy a telók a váz és az összes többi kibírná e. (Elvileg ez a pakk már elviselné a 2000w-os motor áramfelvételét....) A legnagyobb hatótávom új akkukkal asszem 55km volt.
Előzmény: Jesu (11268)
Jesu Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11268
OFF: Az ilyen komoly erejű elektro mocik használhatók hegyvidéken is?
Napi 20-40km-t kell mennem helyben, de van benne meredek is bőven.
Előzmény: 3921 (11267)
3921 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11267
2000W-os volt, és az volt vele az alapvető gond hogy ebben a motorban volt egy beépített vezérlés az energiatakarékos üzemmódhoz, ami a tekercseléseket más sorrendbe kapcsolta és menet közben is külön külön vezérelte, ezért ez a típus csak teljes szétszerelés és ujrakötözgetés után lett volna alkalmas szélgenerátorként. Mivel nem akartam szétbarmolni, az eredeti összeállításban meg nagyon gyenge volt, ezért lemondtam róla.
Azok a motorok amikben nincs ilyen extra kütyü alkalmasak lehetnek generátornak, de a névlegesnél kisebb teljesítményt fognak adni. Ha jól emlékszem kb a felét lehet kivenni belőle, de ez nem biztos. Ha valaki már csinált ilyet ami működött is, sikítson hogy mire jutott.......
Előzmény: Bazarghai (11266)
Bazarghai Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11266
Szia wolf!

Nem mernék rá megesküdni, de mintha "3921" kísérletezett volna annak idején a baronija 1500 wattos motorjával generátor üzemben pont ilyen célból. Nagyon kiábrándult, mert "visszafelé" nem tudta megközelíteni sem azt amit motorüzemben felvett.

Én úgy gondolom, h mennie kéne a dolognak...

B
Előzmény: wolf1111 (11264)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11265
Ha lenne olyan motorom,akkor inkább már vennék hozzá egy vezérlőt...
Az a vicc,hogy nemrégen olyat rugdostam a méhtelepen,sajnos nem jutott eszembe a szélgenerátoros felhasználás...Ezerszer megbántam hogy otthagytam.Picike háromfázisú moci volt,mint egy lendkerékgyujtás a Simsonon...
Előzmény: freex (11260)
wolf1111 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11264

S.O.S.

 

Találatam egy lapot, hogy most ez valós-e azt még nem nézetem.

A robogóba való agymotorok nagyon jó árban vannak, nagyon-nagy teljesítménnnyel. Ezeket simán lehet használni generátorként?????

http://gasboards.com/products-page

 

Ha igen, akkor azt nem értem. hogy mert szélgenerátorként akrja valaki eladni akkor miért kerül arany árába.

Kereslet kínálat???

Ja meg a szélsebesség mérő is arany árában van, de ha bicikli kompúter akkor csak egy ezres. Vagy a három fébevágott pingpong labda kerül annyiba????

Légszi nézzétek már meg és aki ért hozzá az mondja már meg. hogy haszálható-e?

Mármint szélgenerátor építéshez. És milyen módon? 

tuutuu Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11263

Hát ez az, még én se durrantottam el a szükséges 100 FET-et...:}}

Ha közelébe megyek, azt az embert fogom fölizgatni, akinek a 100 A gyengeáram (....:}}}) , mert galvanizálóüzemeket gyárt...:}}}

Előzmény: erbe (11257)
freex Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11262
Jó kérdés. Első körben mindig abból építkezek ami van. Kefés dc motor, autógenerátor, mosógép motor. Most pedig kaptam egy rendes szélkereket, így felesleges lenne beruházni, főleg munkanélküli segélyből.
Egyébként használtan is néha kapni ilyen motorokat párezerért, általában a kommutációt vezérlő hall elemek szoktak elfüstölni benne, amit nem nagyon szokás javítani. Emiatt motorként nem használhatóak, de generátornak tökéletesen alkalmasak.
Előzmény: Jesu (11261)
Jesu Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11261
Hát ha ennyi tapasztalatod van vele, miért nem próbálsz építeni egyet? Én kevés vagyok hozzá, de van importőr ismerősöm, rákérdezek milyen tartalék motorok vannak nála a szervízben.
Előzmény: freex (11260)
freex Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11260
Már régebben írtam ötletet szegény ember szélgenerátorához.
Mégpedig elektromos kerékpár motorjáról van szó. Olyan hátsó kerékben lévő agymotor, ami bldc (vagyis kefe nélküli egyenáramú motor). Miért jó ez?
Megvan benne a strapabíró csapágyazás, vízhatlan, 3 fázisú, neodym mágnesekkel van szerelve, viszonylag jó teljesítményű 180-350W meghajtásra, viszonylag nagy feszültségről üzemel (24V a régebbiek, de inkább 36V, a legújabbak 48V), tehát a gerjesztett feszültség is elég magas. Vasmagosak, mégsem ragadnak különösebben. A tengelyből jön ki a drót, tehát ez áll, a forgórész a külső, a küllők furatainál lehet a lapátokat felfogatni. De mivel a bringa alapból sem nagy fordulatú, akár függőleges tengelyű gépnek is alkalmas, ez esetben a küllők és felni maradhatnak is rajta, föléje még egy bringakerék, közéjük lapátok, aztán hadd forogjon.
Új elektromos kerékpár agymotor 15-25e Ft-ért kapható.
Ha utánaszámolunk, még elméletileg számszakilag is alkalmas. Én építettem és használtam elektromos bringát, ezért tudom az értékeket. Amikor 40-nel mentem, kb. 15-20A-t evett az 500W-os 48V-os kerékagymotorom (tudom ez jóval több 500W-nál). 40-es tempónál a 26"-os kerék 5-6-ot fordul másodpercenként, ami teljesen valós és reális hawt-hez, de jobb szélben még egy vawt fordulata is van ennyi. Ha azt mondjuk, motorként ennyit használ, generátorként csak a felét termelje meg, kalkuláljunk 24V-tal és 10A-rel, közepes szélben 250W-os szélkeréknek felel meg. Szerintem ez ennyi pénzért ez nem rossz.
Előzmény: Barret02 (11258)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11259
Ennek 10 cm az átmérője....Ezt egy nagyon régi floppy meghajtóban fogod megtalálni.
Azthiszem 5,25-ös meghajtó,ha láttál olyat,még egyoldalas lemezeket használt,és cd meghajtó méretű.
Előzmény: Atis57 (11253)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 11258
Autóhűtő venti,ezt már megoldottam fejben. (átalakítás)
A tengelyt meg kell fúrni (kommutátor mögé) És ott kivezetni a vezetékeket.Így a forgórész lesz az álló,és az állórészt kell forgatni! Hátránya hogy utána egyenirányítani kell. DE NINCS ellenállás a szénkefék surlódása miatt.
Megoldható , és szerintem jó megoldás a surlódás csökkentéséhez.
Igaz vékony vezetékeket kell felhasználni,de kis átalakítással(nagyobb átmérőjű tengely,megoldható a vastag vezeték :)
Előzmény: erbe (11250)
erbe Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11257
Azért ahhoz már amatőr vagyok. :-(
Az elveket tudom, de az még kevés a megvalósításhoz. Annyi pénzem meg nincs hogy FET-et vessek és füstöt arassak. Sokat törtem a fejem egy inverteres hegesztőn, rengeteg alkatrész is összegyűlt hozzá. Végül vettem kettőt készen. Hidd el, olcsóbb volt, mint ha magam készítem!
Előzmény: tuutuu (11256)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11256

No, tudom, hogy nem amatőr vagy, miért nem állsz neki ?

Persze nem a más farkával esetét akarom játszani, dehát aki már harcolt sok vastagárammal, mégiscsak beljebb van a szakma ezen részében, és igény azért lenne a dologra...

 

Meghökkentően morbid árak vannak a visszatáplálásban, és ( persze minimális egyenáramú betét-kapacitással ) akár a napelemes népeknek is használható holmik lennének gyárthatók.

 

Előzmény: erbe (11252)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11255

csak épp az órát nem forgatta vissza.

 

Biztosan nem újdonság, egy normál órát Kujbisev se forgatna vissza.

Max. az a módszer jöhet, hogy megméred: visszafele ment az áram.

De 50 Hz váltóáramnál azért az se kispálya...:}}}

Előzmény: freex (11249)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11254

Azért hamar beláthatod, ha az alapjelet a hálózatról veszed, nem magad ácsolod PIC, vagy ATMEL cumóval ( bár a hálózatot leképezheted éppenséggel időnként jelalakképzés céljából), akkor nem kell túl sokat kalapálni egy rendes UPS-en.

Pontosabban: egy UPS konstrukcióján.

Mert azért persze kell matatni bőven.

 

Mindenesetre ha megfeszülsz, se fogsz a hálózatra színuszjelet kényszeríteni, azt Kujbisev  tudná talán....:}}}

 

Az viszont tény, hogy észnél kell lenni a kifele küldött villannyal, de gondolom nem 50 kW alá közvetlenül céloz itt senki, az meg , ha van 2kW valakinél, simán kifekszik a hűtőszekrényektől, amik azon a vonalon épp mennek...

 

 

Előzmény: erbe (11245)
Atis57 Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11253
Szia!
ennek hány cm az átmérője ? mert én kb 10cm-t keresek.
csak pici generátor/szélgépet épitek 1-5 max10W tartományban....
Előzmény: Barret02 (11248)
erbe Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11252
Azok a korábbi rajzok teljesen szabályozatlan változatok, csak azzal tudod védeni őket, ha az egyenáramú betápot korlátozod. Miközben egy Sunnyboy 125 - 600 V bemeneti tartományban dolgozik.
Nem ártana egy ilyennek elemezni a működését, esetleg szkóppal megnézni. Hogyan korlátozza a FET-ek áramát megfutás ellen?
Trafó nélküli változatnak, ha sikerül táplálásra bírni, csak jó lehet a hatásfoka, hiszen a meghajtó elemek (FET, IGBT) kapcsolóüzemben dolgoznak, nem igazán szabad melegedniük, legfeljebb a felső határ közelében. A trafós változat is úgy dolgozik, hogy először egy inverter átteszi az energiát a szabályozási tartományba eső egyenszintre galvanikus elválasztással és ott dolgozik rá a híd a hálózatra. Léteznek ilyen UPS-ek is, gondolom egyre több, hiszen a maiak kicsik és könnyűek. Már tizenévekkel ezelőtt javítottam ilyen elven működőt. Na, az ilyennel talán lehetne valamit kezdeni!
Előzmény: freex (11249)
Jesu Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11251
APC Smarttal valóban sokmindent lehet kezdeni. Linux alatti felhasználói felülete mindenhez hozzáfér. A feszültségfigyeléssel akár egy LPT-n keresztüli relésorral is lehet a házat abajgatni, ha kimarad a fesz. Lehet rá építeni.

Igazság szerint egy aksi-pakkal, ami "átlagolna" egy termelést + egy kicsi, olcsó 200-300Wh-s visszatáplálóval már egy átlagos ház fogyasztást nullázni lehetne a hálózat felé. Már az is valami.
Előzmény: freex (11249)
erbe Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11250
Ez pedig már nem is tárcsagenerátor, hanem komoly "directdrive", mint Bazarghai-é. A floppymotorok 3 fázisúak, a ventillátorok általában 2. 1 + segédfázis. A floppyban 300-360 fordulattal üzemeltek. Ahhoz, hogy termeljen is valamit, kb. négyszeres fordulattal kellene meghajtanod. Valahol korábban már mértem ilyent. ~550 fordulattal meghajtva (akkus fúrógép) termelt 3,5 voltot. Terhelés nélkül!
Első lépés a generátor felé: Autó hűtőventillátor motor. Állandó mágneses, nem túl nagy fordulatú, igaz kefés, de sem gerjesztés, sem szabályzó nem kell hozzá. Áttétel viszont igen. 50-100 wattot simán ki lehet csalni belőle. Akadnak komolyabbak is, pl. nagyobb AUDI, 2 db 15 cm átmérőjű egymás mellett.
Előzmény: Barret02 (11248)
freex Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11249
Persze tudom, hogy ups-t visszatáplálóvá alakítani nem sétagalopp. De az intelligensebbeknél (APC Smart sorozat) mindent mikrokontroller vezérel, megvannak benne a bemeneti feszültség figyelő áramkörök, kimeneti d/a átalakító, izmos trafó, h híd. Igazából némi mahinálással meg a mikrovezérlő programjának teljes újraírásával nem lehetetlen megoldani.
Egyébként egy primitív visszatápláló áramkört nem nagy kaland megcsinálni. Nemrég egy külföldi fórumról kiollózott kapcsolási rajzot be is raktam ide, 2 trafó, 2 fet meg pár ellenállás. Meg is építettem, szépen ketyegett is, csak épp az órát nem forgatta vissza. Sajnos elég gyatra mosfet-eket sikerült kiszerelnem valahonnét, így mivel nem tudtak rendesen zárni, nem tudtam plusz energiát vinni a hálózatba. Vagy csak nagyon keveset, ami az órát még nem forgatta vissza.
De dolgozom a kérdésen, ha sikerülne pár komoly igbt-t összeszedni rendes h-hídnak, meg egy méretezett trafót, biztosan működésre tudnám bírni. Az igaz, hogy hatásfokilag nem lenne túl jó, de még mindig többet érne, mint a vacak akkukba dönteni az áramot, aminek nagy részét örökre elnyeli.
Előzmény: erbe (11245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!