Mostanában kezdenek lassan terjedni a HDR videók. Az én kamerám nem tudja, de szeretnék a videómból a lehető legnagyobb árnyalati terjedelmű renderelést csinálni. Van erre mód?
Ha egy projektbe behúzok magasabb felbontású klipeket, akkor az elsőnél megkérdezi, hogy mit tegyen: maradjon eredeti méretben, vagy legyen projekt méretű. Ha az exportnál mondjuk nagyobb felbontásban is szeretnék videót csinálni, akkor van különbség, hogy eredeti méretben maradnak ezek, vagy átméreteződnek? A renderelésnél felismeri, hogy nagyobb méretű volt a klip?
Ha egy projektbe behúzok magasabb felbontású klipeket, akkor az elsőnél megkérdezi, hogy mit tegyen: maradjon eredeti méretben, vagy legyen projekt méretű. Ha az exportnál mondjuk nagyobb felbontásban is szeretnék videót csinálni, akkor van különbség, hogy eredeti méretben maradnak ezek, vagy átméreteződnek? A renderelésnél felismeri, hogy nagyobb méretű volt a klip?
Van egy nagy problémám: be szeretnék tenni egy képet a videómba, s azt nagyítani. Ez menne is, ha középpontos a nagyítás, de én nagyítás közben szeretném mozgatni is a képet, hogy a szélén levő rész nagyíítódjon és kerüljön a végére középre. Van erre módszer?
Premiere Pro CC 2015-el (legújabb frissítés fent) szerkesztek GoPro videókat, a legjobb eredmény érdekében próbálkozok Protunnal (Flat mód) rögzíteni felvételeket, de egyelőre nem jutok velük dűlőre. Nem zsúfolom tele effektekkel, de egy kis sima kontraszt hozzáadás, vagy árnyékok/csúcsfények módosítása Fast Color correctorral is olyan eredményt hoz, hogy a már renderelt vagy épp exportált mp4 videóban villogások, élesség eldobások tapasztalhatóak véletlenszerűen. Próbáltam Auto color-levels-contrasttal és manuális beállítással egyaránt. A notebookban AMD 7730 kártya van, találtam olyan sugallatot külföldi fórumokban, hogy próbáljam kikapcsolni az open CL-t és simán szoftveres dekódolással dolgozni, de ez sem hozott különösebb javulást. Másik tipp az volt, hogy segíthet az Opacity effectben való Toggle animation kikapcsolása, ezzel sem mentem sokra. Van valakinek hasonló tapasztalata, esetleg bevált feldolgozási mód? Most ott járok, hogy Auto módban filmezek, kikapcsolt Protunnal, és egyébként ha itt nyúlok bele kicsit a nyersanyagba, kevésbé tapasztalható a minőségi bug, talán a bitrátához lehet köze? Válaszokat előre is köszi.
Nem a kódolás, hanem a multiplexelés szúrja el. Vagyis, ha None-ra állítom a multiplex-elést, akkor a keletkező M4V és ac3 fájlokat TSMuxer-rel összefűzve tökéletes eredményt kapok. Sőt! A rossz mp4 file-t TSMuxer-rel demux-oltam, majd újra összeraktam vele és így is jó lett!
Szóval, valamiért a Premiere multiplex-elésével van gond.
Én is hasonló cipőben járok. A gépem nem bírja a videó felbontását. Azt olvastam, hogy lehet úgy szerkeszteni, hogy alacsonyabb felbontású verziót használok, s csak kódolásnál cseréli ki a premiere az eredeti fájlra. Ez minden videónál használható, mindegy milyen felbontást nem visz a gép. Van erről jó leírás?
Én úgy tudom az mkv fájl egy konténerfájl, amibe bele lehet pakolni a videót, hangot, feliratot. Maga a film kódolása nem lényeges. MkvtoolnixGUI megcsinálja az összepakolást.
Nem hiszem, hogy fontos, de elmondom, hogy FullHD 50p-s kamerával készült felvételeket vágok Adobe Premiere CS6-tal. A konkrét esetben nem volt más forrás. Sequence ennek megfelelően 1920x1080@50-re van állítva. Megszerkesztettem egy jó 2 órás sequence-t, lerendereltem ugyanilyen felbontásban H.264-ben, két részletben. (Mert qrvasokáig tart...)
Elkészült, videó láthatóan jó lett. multiAVCHD-val akartam Blu-ray-re írni, de nem sikerült. Sok huzavona után kiderítettem az okot: a renderelt videó Variable Frame rate-es lett. MediaInfo azt írja, hogy
Mi a franc ez? Ráadásul a renderelt videóban csak néhány helyen van ilyen "megugrás. Ha Avidemux-szal (természetesen Copy opcióval) kimentek egy megfelelő területet MP4v2-be, akkor az elkészült fájl Constant frame rate-ű lesz, ahogy az egésznek kell lennie. (Tehát pl. kimentem a renderelt videóból az első 20 percet, akkor jó, de ha már az első 30 percet, akkor VFR lesz.)
A kérdéses részen a timeline-on nincsen semmi extra dolog, látszólag semmi nem indokolja, hogy ilyen történjen...
Ja, és a legviccesebb: újrarendereltem azt a részt és most jó lett...
Kérdéseim:
Miért tesz ilyen a Premiere, ha egyszer megmondom neki, hogy egyszerűen 50fps-re rendereljen? Lehet valamit tennie ellene? Mire figyeljünk? Tapasztalt valaki más is már hasonlót?
Kérdésem, hogy a Video Transition/Wipe/Gradient Wipe alkalmazásakor ki lehet választani azt a szürke árnyalatú képet, ami vezérli az átmenetet. Ilyen Gradient Wipe, vagy Alpha Wipe átmeneti képeket honnan lehet letölteni?
Az Adobe Premiere korábbi verzióiban - a CS sorozat előttiben - lehetőség volt a kép torzítására. A kép sarkainak megfogásával a téglappól trapéz, és egyéb alazatokat lehetett húzni.
Ezt a lehetőséget a CS6 verzióban nem találom. Ha valaki rábukkant erre a lehetőségre, ossza meg velem a tudást.
Az nCore pár hete váltott, nem fogad el XviD kódolásű filmeket. MKV, h264 ... ez menne. A Gordian Knot-tal egész jó minőségű filmeket tudtam konvertálni XviD-be illetve DivX-be. Maradnék ennél a programnál, mert látom a felületen, hogy elvileg van lehetőség MKV-ba konvertálni x264 kodekkel. De sehogy nem sikerül. Letöltöltöttem x264-et, 64bitre, ennek ellenére x264 beállításoknál a first pass, illetve second pass nem reagál semmit. Van valami ötletetek? Esetleg más progi, ami tényleg minőségi konvertálásra képes MKV-ba?
Lehet kicsit off, de nem találtam a megfelelő topikot. Belevágnék a videózásba, viszont a mostani gépem (toshiba satellite c660 1xd ) elég gyenge/régi ezért nem hiszem, hogy normálisan lehetne vele videót szerkeszteni. Egy asztali gépen gondolkozom, mert már van egy jó monitorom. Teljesen analfabéta vagyok informatika terén és arra lennék kíváncsi, hogy mit is keressek (mennyi ram, meg társai) hogy vidáman elvigye az Adobe Premiere-t. Előre is kösz a segítséget! Jani
Sziasztok ezt a videót csináltam is van egy óriási problémám. Mikor végig nézem a videót a premier ben miután rendereltem minden perfekt de miután exportálóm vannak benne zur zavarok és nem értem miert falra mászok. Help I need somebody
Elég sokféle kimeneti formátum közül lehet választani. Próbálj másféléket is! Ha jól emléxem, nekem a HDTV formátum jött be, annak kisebb lett a fájlmérete, mint a ... fene emléxik már, micsodának.
Segítséget szeretnék kérni. A gondom a következő: 2GB nagyságrendű alap AVCHD anyagot feliratokkal szerkesztek Adobe Premier Elements12-n, és 18GB lenne a hasonló minőségű file mérete. Ez gyakorlatikalg használhatatlan. Nem tejesen kezdő szerkesztőnek gondolom magam, de erre a gondra nem találtam még megoldást. Nyilvánvaló, hogy valamit nem jól csinálok. A végeredménynek is 2GB körüli file -nak kellene lennie. Mi a titok? Előre is kösszönöm, ha tud valaki tanácsot adni!
Segítségért folyamodnék valakihez. Premiere CS6-ot használok (használnék), .mts formátumban rögzít a kamerám. Az a problémám, hogy beimportálásnál csak a képet hozza be, hangot egyáltalán nem. Ha valaki már kitaposta ennek a megoldását (átkonvertálás nélkül), annak megköszönném a válaszát.
Van egy gopro videóm, ami kb. 100fps-es. A gopro appban meg tudom változtatni az fps értékét (értsd: belassítani a filmet), de csak egész klipre, vagy egy kivágott részre.
Van arra mód a Premiere-ben, hogy az fps értéke ne egyik kockáról a másikra, hanem egy időn belül folyamatosan csökkenjen-nőjön? Egy olyan effektet szeretnék elérni, hogy mondjuk ugrik valaki bringával, az elején repül valós időben (100fps), aztán ahogy közelít a föld felé belassul (100 -> 24fps), lassított képen ér földet ér (24fps), és utána mondjuk 2mp alatt visszatér, visszagyorsul a valós sebességre (24 -> 100fps). Mintha az fps értékét egy szinusz-hullám két felső pontja közötti része írná le.
Meg lehet ezt oldani Premiere-ben, vagy valami más (After Effects?) kell hozzá?
....kicsit bővebben: az a problémám, hogy feltelepítettem már többet is 5-6-pro-t, de nem tudom elinditani nem lelem a ikonját...kerestem már mindenhol, viszont a programok között ott van innen törölni tudom