Keresés

Részletes keresés

Nivelle Creative Commons License 11 órája -1 7 70942

Előzmény: Dani0530L (70940)
Bedus58 Creative Commons License 11 órája -1 5 70941
Előzmény: Dani0530L (70940)
Dani0530L Creative Commons License 11 órája -1 10 70940

Hölgyek és Urak! Ez a nap is eljött, az MAN behúzta a helyközi csuklós tendert!!

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2 napja 0 1 70939

Szerintem 2+1 lesz.

Van egy ismertebb filmes szereplése az itt OFF AIJ-352-nek, ott a beltéren látszik a felújítás után is megmaradt 2+1-es kiosztás, illetve a bal oldalon a szélére kihúzódó hosszirányú kapaszkodó.

Előzmény: ckg471 (70936)
05-52 Creative Commons License 2 napja 0 10 70938

Esetlegesen ha megtanulnál helyesen írni, fogalmazni, akkor lehet, hogy nem kellene 15x elolvasni, amit írsz, hogy megértse az ember.

Előzmény: Danixa (70937)
Danixa Creative Commons License 2 napja -3 6 70937

Az a nógrád ös fórumra vonatkozott hogy nem írok. Oda tényleg nem, de tulajdonképpen Sehova se kell, úgyse látnak szívesen.hello.

ckg471 Creative Commons License 3 napja 0 0 70936

Ezekben a kocsikban 2+1 vagy 2+2 sor ülés volt gyárilag? Volt ilyen átalakítás a Volánbusznál?

Előzmény: robbanómotor (70935)
robbanómotor Creative Commons License 3 napja 0 0 70935

ELK918 is ott volt ami bolygós volt viszont 4 ajtós nem tudom az eredetét

 

A szentendrei oldalból lett átemelve. 

Előzmény: ELK671 (70927)
ujfigura. Creative Commons License 3 napja 0 11 70934

Tesvérem, ígérted, hogy nem írsz többet. Írjál majd, csak kicsit pihenjél már lécci.

Előzmény: Danixa (70932)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 7 70933

Ezt fodítsd le magyarra.

Előzmény: Danixa (70932)
Danixa Creative Commons License 3 napja -15 0 70932

ELK 787 ről van olyan kép amin ki van szedve belőle az üzemanyag. 2009.01.11 én még járt. 02.01 én meg már ez volt. 

Jók ezek a régi sztorik, még 266 ös is volt Pesten a 90 és években. 

Meg Ikarus 282 is, nem tudom mennyi  

 

Spaceliner Creative Commons License 4 napja 0 5 70931

Na, hogy egy JVP-s Citaro már nosztalgiának számit.

Ha bepörögne Zsámbék felé, az lenne az igazi. 

Előzmény: Bedus58 (70928)
kovacszol74 Creative Commons License 4 napja 0 4 70930

Érd és Százhalombatta helyit zömében az ún. “nagytermes” 260-asok csinálták:

 

BX-39-92 Szhb.

BX-39-97 Ófalu

BX-39-99 Lőcsei út-Bem tér

BX-40-00 Gépjavító + Kossuth L. út körjárat

BX-45-05 Bagoly u.

 

A Lőcsei út-Bem tér járaton volt még két 280-as BU-36-46 és BU-36-56 személyében.

 

Úgy emlékszem, hogy a hazatért 280-asok mind helyközibe kerültek, egyedül talán a CLV-288 lett helyijárat.

Előzmény: ELK671 (70927)
Danixa Creative Commons License 4 napja -2 0 70929

És azért szőló buszok is voltak Vácon helyin? Mert ELK 787 et is láttam rajta, 2009 es, selejtezése előtt pár héttel. (bár az Szokolya volt egy ideig).

CCR 987,988,DZA 050 is Vác helyi, bocs ha volt. 

Bedus58 Creative Commons License 4 napja -1 3 70928

Tegnap volt  egy kis nosztalgia a 755-ös vonalon, JVP-047 személyében:)

ELK671 Creative Commons License 4 napja 0 1 70927

1992-1993 körül mégis megjelentek helyijàratban nem kis szàmban a csuklósok. Mondjuk Gödöllőről és Vàcról tudok csak nyilatkozni.

Bàr az elsődleges ok ,hogy ugyebàr ezek mind az NDK-ból hazatért ràncos kocsik voltak így nyílvàn valahova el kellett osztani,hirtelen megnőtt a 280-asok szàma,plusz azért utasból is több volt.

 

Gödöllő megkapta a CLV-289,CLV-528 pàrost amik egészen 2008 környékéig húztàk. Még 2005-2006 körül is csuklósban gondolkodtak hiszen 2 JVP Merci is érkezett igaz többet àlltak mint mentek.

 

Vàcon CJS-299,CTA-135,CCR-987,988,CLV-812 amik tuti oda kerültek,aztàn 435 is jött,ELK918 is ott volt ami bolygós volt viszont 4 ajtós nem tudom az eredetét.Vàcon 6-7 csuki biztos volt helyiben.

 

Nem tudom,hogy màshol befogtàk e helyire a hazatért 280-asokat,szerintem Érd,Szigethalom,Cegléd ,Pilis környékén inkàbb helyköziztek.

Előzmény: Alexander Pistoletov (70914)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 5 napja 0 0 70926

Az aljához megjegyzésként hozzátenném, hogy pár évvel később már nem volt gond egy ugyanilyen buszt berakni a reggeli csúcsban 781-esnek befelé. Pedig azon is van utascsere bőven. Eredmény +5-8 perc késés.

Előzmény: trizs77 (70925)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 8 70925

Erről inkább egy helyit, vagy a helyszínt jobban ismerőt kérdezz meg.

 

Nekem Szentendréről kevés emlékem van.

A Lajos forrási járat pedig unikum.

 

ugyanis hétköznap az Ik-60/266 is sok volt oda.

 

Hétvégén meg soxor 10 percenként indultak reggel 7-től de 10-ig felfelé a HÉV állomástól a járatok Lajos forrásra.

Odafönt 2x2 rendőr irányította a forgalmat.

 

magyarázat = A '70-es években csúcson járt a szervezett természet járás.

Iskolák rendeztek osztályok közötti járőrversenyeket + civil tura szakosztályok igen tekintélyes létszámmal turákat.

 

Tehát az, hogy egy síma szombaton (szabad szombaton) megjelent 700 fő (!) nem elirás, akik a HÉV állomástól mentek Lajos forrásra nem számított unikumnak.

 

Tudták ezt az akkor még létező Volánbusz Szentendrei üzemegység vezetői is.

Ezért ha jó idő jött kértek és kaptak plusz 2-2 buszt Zsámbéktól, Andor utcától,Váctól is.

 

És előfordult, hogy 8 busz pörgött a HÉV állomás és Lajos forrás között, mint a mérgezett egér 3-4 órán át.

 

Nem tudom, de gondolom, hogy ilyenkor nem foglalkoztak azzal, hogy helyi vagy helyközi kialakítású e a busz amelyik munkára jelentkezett.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

Én magam egyetlen egyszer vettem részt ilyenen egy április végi szombaton.

Ik-255-ös busszal.

Mivel az én kocsim sűrű megállókiosztású vonalon alkalmatlan volt az utascserére, ezért a HÉV állomási szolgálattevő arra utasított, hogy csak Lajos forrásra tartókat vehetek fel.

Amikor megteltem (45 utas) elindultam.

Express járat.

Slussz.

 

Talán három kanyart mentem, azután hazazörögtem rezsiben Szentendréről az Andor utcába.

Előzmény: Buszos világjáró (70923)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 70924

Stimmel.

 

1971-től volt 2007-ig volt telkünk a Nyomdász utcában.

Iparos uti helyijárat.

 

Jártam velük eleget.

Utasként.

 

Édesanyám meg ki tudja miért ?:

 - Iparos úti (4-es) helyijárat + Bem tér - Törökbálint helyközi járat + 72-es busz útvonalon járt haza Budára évekig.

 

Csak évekkel később szállt át  Érd Bem téren,  közvetlenül az  M7-n át közlekedő buszokra.

 

 

Előzmény: kovacszol74 (70921)
Buszos világjáró Creative Commons License 5 napja -1 1 70923

A Lajosforrási viszonylat akkoriban helyi viszonylatnak számított és ha igen az említett városi 260-asok is járhattak rajta forda szerűen vagy arra inkább két ajtós buszok mentek?

 

A napokban voltam fent a régi fordulónál, az út felfelé nagyon hulla de a forduló még megvan ahogy a volt megálló tábla beletört karója is a földbe. 

Előzmény: trizs77 (70912)
ckg471 Creative Commons License 6 napja 0 2 70922
Előzmény: kovacszol74 (70921)
kovacszol74 Creative Commons License 6 napja 0 2 70921

Én 4 db Érdi 260.06-ra emlékszem:

 

BU-30-18

BU-30-21

BU-30-22

BU-30-24

 

Az első három járta az Érd-Törökbálint, valamint az Érd, Iparos út helyijáratot, míg a 30-24 volt sokáig a Százhalombatta helyi, majd az is átkerült Érdre. Elvileg a 30-22 és a 30-24 még az átrendszámozást is megérte, de akörül selejtezték őket.

Előzmény: trizs77 (70919)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 6 napja 0 0 70920

És most jut csak eszembe a kellemes mennyiségű BKV-tól átvett 280-as is.

Így már maximálisan érthető, miért nem rendeltek helyi csuklóst se Érdre, se Vácra, se Ceglédre.

Előzmény: trizs77 (70919)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 1 70919

Igen.

Helyköziben.

 

Volt amelyik Ik-66-t váltott.

Volt amelyik félre esőbb helyeken, Bér, Szirák, és az Aszódi csoport helyközizett.

 

Volt pár darab amelyik Érd és Törökbálint között közlekedett, illetve 2 db az Érdi 4-es helyi járaton járt.

Ez kifelé ment a Bem tértől az Iparos utcán.

 

 

Előzmény: siófoki35 (70916)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 6 napja 0 2 70918

Nem nagyon.

Öt darab jött "valahogy" a volánhoz, Érdre (2), Szentendrére (1) és Szigethalomra (2) kerültek. Érden biztosan helyköziztek, a másik kettő meg nem igazán csuklós helyit igénylő város.

Előzmény: ckg471 (70915)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 6 napja 0 1 70917

Melyik hogy.

Volt, aminek befalazták a hátsó ajtaját, és munkásszállító bérautóbusz lett. Volt, amelyiknek a középső ajtaját falazták be, csomagteret építettek be a hátsó állóhelyre, és reptéri járat lett. És talán még sima helyközi is volt.

Előzmény: siófoki35 (70916)
siófoki35 Creative Commons License 6 napja 0 0 70916

Azok a BKV-tól átvett buszok jártak járatban is, vagy a bérautóbusz üzemágat erősítették?

Előzmény: trizs77 (70912)
ckg471 Creative Commons License 6 napja 0 0 70915

Ezzel kapcsolatban merült fel bennem, hogy a 280.27-eseket mennyire alkalmazták helyiben? Már ahol volt helyijárat, ahol dolgoztak.

Előzmény: Alexander Pistoletov (70914)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 6 napja 0 2 70914

Nem véletlenül.

Ha már a helyi közlekedésről beszélünk, mindenképpen meg kell említenünk a 260.39-et. Habár külsőre és gépészetileg egyezik a 260.32-vel, vagyis a sima belföldi helyközi kivitellel, valójában ez helyi kocsi csekély forgalmú vonalak számára. Olyannyira, hogy a .32-vel ellentétben még bukókeret sem volt a kocsikban, amit ugye a helyközinek kikiáltott modellekbe tettek (vessük össze pl. az NDK-s 260.02-t és 260.43-at, az egyikben van, a másikban nincs).

Ami a Volánbuszt illeti, négy év alatt összesen 40-et rendelt belőle (1984-ben 19-et, 1985-ben 9-et, 1986-ban 9-et, 1987-ben 3-at), míg 260.06-ból csak 11-et, helyi csuklósból pedig egyet se. Ezt egyrészt az indokolta, hogy Pest megyében alig van nem Budapesthez nőtt nagyobb település, ami komolyabb helyi forgalmat igényelne, másrészt az, hogy némileg az előzőből is következően a helyi kocsikat rendszeresen beforgatták helyközibe, és fordítva is - erre pedig egy ha akarom, helyközi, ha akarom, helyi jellegű kocsi tökéletes volt.

Előzmény: ELK671 (70913)
ELK671 Creative Commons License 2020.11.18 0 1 70913

68899-es hozzàszólàsom ajànlom figyelmedbe,mert ez a pest megyei Volàn ràncos 260-as egy visszatérő téma.

Nekem se volt màr szerencsém làtni élőben amúgy 1997-ben nyugdîjaztàk az uccsót.

88-ason közlekedők ahogy előttem is mondtàk mind àtalakítottak voltak. Egyébként egy bő 6 éves időszakról beszélünk csak.

 

Különböző helyekről ollóztàk össze a kocsikat,ELK-646 Gödöllő fix helyijàrata volt pl,mielőtt àthelyezték,de sima 2 ajtós.

Ellenben az üléselrendezés a bkvsokhoz hasonlóan az ajtótlan felöli oldal csak egysoros volt.

 

Előzmény: Danixa (70909)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!