Keresés

Részletes keresés

Spaceliner Creative Commons License 1,5 órája -1 1 74279

:D :D :D :D

Előzmény: robbanómotor (74273)
robbanómotor Creative Commons License 16 órája 0 0 74278

Nagyjából igen, azzal a különbséggel, hogy bővebb volt az emberanyag. 

Előzmény: megaliner (74276)
Caladee Creative Commons License 20 órája 0 1 74277

AO IF-455 és 456 már forgalomban Vácott, illetve a 459 Zsámbékon. 457 is a váci telepen már.

megaliner Creative Commons License 23 órája -1 0 74276

Igazából hiába az új buszok, nekem még mindig az az érzésem, hogy a Volánbusz leragadt a múlt században és sehogy sem mozdul ki belőle.

 

------------------------------------------------------------------------------

 

Hhüümm

 

Legyen úgy ?

 

1998-ban is annyi busz ment naponta FÓT, MOGYORÓD, Veresegyháza és többiek felé/felöl mint ma ?

 

 

laszlo86 Creative Commons License 29 órája 0 6 74275

Igazából hiába az új buszok, nekem még mindig az az érzésem, hogy a Volánbusz leragadt a múlt században és sehogy sem mozdul ki belőle. Gyakorlatilag a kék buszos vonalaikat és néhány kirakatvonaltól eltekintve olyan menetrendek és bonyolult vonalvezetések vannak, amiket tényleg csak az vesz igénybe, akinek nincs nagyon más választása. És akkor csodálkoznak a városvezetők, környezetvédők, stb., hogy sok az autó az utakon. De az ilyen eseteket nem nézi senki, hogy az említett eset is mutatja 20 km megtétele, ha sikerül is minden csatlakozást elérni, akkor is mennyi időbe telik. És ha valaki nem olyan szerencsés, hogy fix a munkaidő vége, vagy netalán este 7-8-9 óra körülig dolgozik, haza se tud jutni.

Előzmény: robbanómotor (74273)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 1 napja 0 1 74274

Néztem is, amikor megláttam a Stadionnál.

Előzmény: LSU 106 (74272)
robbanómotor Creative Commons License 1 napja 0 15 74273

Akkor most panaszkodni fogok. Hosszú lesz és izgalmas. 

 

Április óta egy költségvetési szervnél dolgozom, ahonnan nekem 17 órakor csengetnek ki, tehát ekkor szoktam nekiveselkedni annak a mindennapi, nem éppen kacagtató kalandnak, hogy valahogyan hazakeveredjek Mogyoródra. A héves útirány kevésbé jöhet szóba, mert egyrészt nem a városnak azon a részén dolgozom, másrészt pedig egyébként sem a mogyoródi hév-állomás közvetlen közelében élek, hanem attól 4 kilométerre, a település túlsó végén. A legbombabiztosabb megoldás ezért az szokott lenni, hogy a Nyugati pályaudvarról 17.35-kor induló, valóban elég gyors G71-es vonattal elzötyögök az 1911 óta változatlanul ugyanazon az elbaszott helyen található Fótújfalu megállóhelyre, majd onnan az intermodalitás előtti kor "na, arra tessék menni" szellemében nyakamba veszem Fót város különféle sikátorait, hogy jó 10 percnyi erőltetett menet után elérjem azt a buszmegállót, ahol felszállhatok a Dunakeszi felől érkező utolsó 324-es buszra. (Vagy Fót állomáson is leszállhatok, csak ott többet kell várni és bolt sincs.) Rohadt fárasztó ez a közjáték egy végigdolgozott nap után, de ez a legjobb, ami van. 

 

Hanem aztán nekem néha támadnak olyan ötleteim, hogy Újpestről szeretnék busszal, fóti átszállással hazajutni. Mi sem magától értetődőbb, ugye? Nos, a túrót. Az még hagyján, hogy a mogyoródiaknak a mindössze kétóránként induló 321-est szánják közvetlen eljutás gyanánt, aminek eleve egy kabaré az útvonala a kukukkhegyi (nyáron pedig a teljesen értelmetlen Hungaroring- és Aquaréna-) betéréssel, ráadásul az autópályás útirány pont, hogy nem gyorsít rajta semmit, hanem az M3-as kifele irányú dugójában igen megbízható késést is generál. Mondjuk szívesen elüldögélnék én rajta 60-70 percet is a torlódásban, ha jó időfekvésben lenne, de sajnos az Újpest-városkaputól való 16.55-ös induláskor még dolgozom, a 18.55-ös pedig túl későn van, addigra már rég hazaérek (szerencsés esetben). Marad tehát a fóti átszállás. 

És innen kezd csodaszéppé válni az egész, ugyanis 17.20 és 17.50 között - nem viccelek! - Újpestről semmilyen indulás nincs Fótra. Leszámítva persze a 17.30-as galgamácsait, amelyik pont az utolsó a nap folyamán, ami még nem áll meg leszálló utasoknak Fóton - tavaly óta visszahozva ezzel azt a sok félreértésre okot adó, teljesen értelmetlen szisztémát, amely a 2010-es évek elején már rendszeresen keserítette a vonalon utazó fóti/mogyoródi utasok életét, miközben a járat semmivel se lesz ettől a korlátozástól gyorsabb, hiszen a felszálló utasoknak ugyanúgy megáll a busz a fóti megállókban, mintha közben le akarna szállni valaki. Már ha lehetne olyat. 

Marad tehát a 17.50-es indulás, akkor viszont kapásból két busz is indul egyszerre: a fóti Auchanhoz betérő csuklós Dunakeszire, illetve a következő galgamácsai, amiről már szabad leszállni Fóton. Akinek van esze, az az utóbbira száll fel, a csuklóssal ugyanis egyáltalán nem garantált, hogy a már említett 324-esre át lehet szállni Fót, Gyermekvárosnál, míg a galgamácsai azért általában oda szokott érni, hiszen az nem megy be az Auchanhoz, és eleve kevesebb helyen is áll meg. Menetrend szerint 18.15-re kell odaérnie Fótra, de még a dugókat tekintetbe véve 10-ből 9-szer összejön az átszállás 18.25-ig. 

 

Kivéve, ha olyan fennforgások forognak fenn, mint ma este, amikor az Arriva egyik aktuális csodajárgánya (AA-HY-843) éppen az Árpád kórház Volán-megállónál, az Árpád út - Geduly Lajos utca sarkon robbant le, ráadásul két sávot is elfoglalva, amelynek folyományaként az Árpád út az adott szakaszon elég rendesen visszadugult. Nem biztos, hogy pusztán ennek következtében, de a galgamácsai busz 10 perc késéssel érkezett meg az említett megállóba, szorosan mögötte az Auchan-betéréses csuklóssal, a nyomukban pedig minden bizonnyal a papíron 18 órakor induló püspökszilágyi járat is ott loholt (tanszünetben azzal is oda lehet érni Fótra 18.25-re, némi mákkal). 

A kérdéses 324-es járaton, amely ezenközben megérkezik Dunakeszi felől Fótra, általában ugyanaz a két faszi dolgozik. Az egyik egy teljesen tisztességes, normális járművezető, aki tudja, hogy a buszára sokan szeretnének átszállni Fóton, ahogy azt is, hogy az Újpest felől érkező busz a napszak és az arra jellemző forgalom sajátosságai miatt késhet valamennyit. Ha nem biztos benne, hogy a kérdéses járat már odaért, általában meg szokta kérdezni az utasokat, hogy kell-e még várni, esetleg ki is száll a buszból kémlelni, a buszváró építménye ugyanis pont kitakarja a Mogyoródra tartó buszból nézve azt a megállót, ahova az Újpestről jövő buszok beérkeznek. A bevárás okán előfordul, hogy ugyan pár perc késéssel indul el a 324-es, de a hátralevő szakaszon behozza, továbbá mindenki fent van a buszon és mindenki boldog. 

A másik faszi mindezt leszarja, és koppra 18.25-kor elindul, sosem zavartatva magát amiatt, hogy a sréhen mögötte található megállóba éppen érkezik-e busz vagy sem, esetleg futnak-e onnan utasok vagy sem. Ma például éppen futás közben hagyott ott bennünket. És ne jöjjön senki az ilyenkor elsüthető sofőrbölcsességekkel, mert a "majd jön a következő" ezeknek az utasoknak, köztük nekem azt jelenti, hogy 30 percet kell malmozni egy rosszul kivilágított, erősen pusztuló egykori faluközpontban, ahol egy régóta bezárt ABC-n, egy horrordrága (meg egy másik albán) pékségen, illetve egy senki által nem látogatott büfén kívül az égvilágon semmi nincs. Az a 30 perc pedig elég gyilkos, mert ez is az ember kevés, otthon tölthető szabadidejéből vész el, amit szívesebben töltene értelmesen. Tanszünetben mindez egyébként még rosszabb, akkor ugyanis nincs a 18.55-ös busz sem, hanem egészen 20.03-ig (!!!!) kell várni a következőre. Már ha vár az ember, és nem indul el inkább gyalog. Járda vagy kerékpárút természetesen máig nincs a két település között. 

És ennyi, ezt kapod. Tényleg csak ezen múlik, hogy a két faszi közül éppen melyik tekeri aznap azon a fordán a szerencsekereket. Reggel általában ugyanazon a buszon utazom befele, ezért szoktam tudni, hogy éppen melyikük van. És ennek ellenére próbálok reménykedni mindig, hogy ha mégis az a másik van, akkor nem teszi pokollá az életem azzal, hogy a menetrendhez igazítja az indulást, nem pedig az utasokhoz. Soha nem értem: az okostelefonok korában a drága vezér úr nem tudja esetleg valamelyik alkalmazásban megnézni, hogy éppen hol jár a Galgamácsára tartó busz, amiről átszállnának az emberek? És ha az egyik képes megtenni és meggyőződni, a másik miért nem? 

Az ugyanis nem szolgáltatás, hogy az egyik nap szerencsém van és sikerül átszállni, a másik nap pedig nincs szerencsém és nem sikerül. Ez nem szolgáltatás, hanem egy nagy szar. Eleve ez az egész nem lenne probléma, ha 17.40-kor is indulna Újpestről busz Dunakeszire a fóti útirányon (ahogyan nyáron be is volt téve egy ilyen járat kisegítőnek, amikor jó egy hónapig rá kellett segíteni a 71-es vasútvonalra a felújítási munkálatok miatt), de nincs. Vagy ha fel lehetne szállni a 17.30-as galgamácsaira, de nem lehet, mert ha önérzetesebb sofőr van rajta, simán leszar mindenkit és Csomádon nyitja ki az ajtót legközelebb, akkor is, ha közben egyébként megáll Fóton minden felszállónak. (Volt erre is példa, én pedig köszöntem szépen az extra kirándulást, amúgy vicces volt. Lehet, mások hevesebben reagáltak volna a helyemben.) 

 

A baj az, hogy a mogyoródi buszközlekedés a mai napig is csak és kizárólag a hévhez van igazítva, igaz, ahhoz se jól. A kedvencem a hajnali 4.59-kor Pestről érkező vonat előtt 4.55-kor Fótra elhúzó busz, illetve az, hogy hétvégén, délutántól késő estig kétóránként .25-kor megy el a 326-os, miközben az Örsről előzőleg .03-kor induló vonathoz a .35-ös indulás volna jó, és bőven beleférne, hiszen Fóton a 326-os köztudottan nem csatlakozik semmire. Utóbbi is egy tragédia egyébként: hogyan nem vették számításba a közlekedésszervezők, hogy Fótról ott volna az óránkénti vonat be- és kifele is, és egyébként szívesen szállnának át rá az emberek? Ja, ha lenne hol, de nincs, mert Fótújfalu ugye mindig is a sikátorok mélyén, a buszmegállóktól jó távol volt, a fóti vasútállomásnál pedig sose volt forduló. Pedig mennyire fasza lenne, ha minden óra .30-kor, amikor vonatkereszt van, ott állna a mogyoródi járat, és mondjuk a vonal túlsó végén, a mogyoródi hév-állomásnál meg rácsatlakozna egy .00-s vonatra meg ellenvonatra, ha épp akkor lenne olyan. Még a röhejesen tragikus 321-esre se lenne szükség utána. (Az alkalmankénti kukukkhegyi betérést pedig meg lehetne oldani a 326-osból is, de ezt már fel se merem vetni.) 

Ehelyett marad a várostervezés és közlekedésszervezés bő 40 éve betonba öntött csődje, a fóti autóbusz-állomás, avagy a hely, ahol nincs semmi, leszámítva persze a sofőrpihenőt, meg a betonplaccot a kiálló buszoknak. És amihez igazítani kell a 326-ost, akkor is, ha nincs átszállás semmire. Miközben amúgy lassan 20 éve lesz már annak, hogy megépült Fót határában a Volán-telep, és ha nagyon akarnák, meg tudták volna oldani, hogy az autóbusz-állomáson telephelyező csuklósok és a mogyoródi fordás gépek a telepen aludjanak, ergo az egész állomást ki lehetne hagyni az egyenletből, és a 326-os is mehetne értelmesebb helyre. De nem, a Volánbusznál fejben még mindig 1985 van. Biztos azt várják, hogy majd megépül oda a pampákra a grandiózus fóti városközpont, ami sokáig tervben volt, csak aztán a postahivatalon és az orvosi rendelőn kívül nem valósult meg belőle semmi, a közintézményeknek fenntartott maradék helyre pedig végül amúgy igen rossz minőségben felhúzott háromemeletes társasházakat préseltek be 2001 körül. (A Móricz Zsigmond út másik oldalára meg egy Príma épült oda két éve, de ez még mindig nem oldja fel azt a problémát, hogy a fóti öregfaluban a mai napig nincs egy épeszű élelmiszerüzlet sem, köszönhetően az egykori Cora 1999-es megnyitásának, ami vákuumszerűen szívta ki Fótról a meglévő kiskereskedelmi egységeket. OFF Mondjuk azért az ABC-ért nem volt kár a gyermekvárosi buszmegállónál, annál szörnyűbb boltot én még nem láttam. Már bő 20 éve nem üzemel, hamarosan le is bontják majd, ahogy hallottam. ON) 

 

Tényleg, mire kell még várni? A 71-es beharangozott, majd elhalasztott felújítására, hogy hátha méltóztatnak majd buszfordulót is építeni Fót vasútállomásra, és akkor esetleg méltóztatnak normális menetrendet csinálni? És az hány év még? És ahelyett, hogy a Dunakeszi felé/felől töküresen szaladgáló 324-esre kell adni eszközt és embert (a 323-ast most fel se hozom), illetve szórakoznak a 321-essel (aminél nem tudom eldönteni, hogy az útvonala vagy a menetrendje szörnyűbb-e), miért nem lehet visszahozni a Fóton át közlekedő 320-ast, ami 1998-tól 2016-ig nagyon jól megfelelt mindenkinek, amíg ki nem találták ezt az autópályázós baromságot? És aminek a reggeli, Mogyoródról Újpestre tartó indulásai még léteznek - azzal járok munkába -, visszirányban azonban csak hajnalban és este 20.38-kor van belőle egy-egy járat. Azt már fel se merem vetni, hogy délután esetleg óránként is járhatna a 320-as Mogyoród fele, mert tényleg, mit akarok én itt 2025-ben, talán normális, épeszű járatszervezést egy majdnem tízezres lakosságú pestvidéki nagyközségbe - hát elment az eszem? 

Ja, hogy menjek inkább hévvel. Hátha nem öklel fel valami drogos elmebeteg, aki engem néz ki magának úton Kerepesre. Minden hévezés egy lutri. Sajnos. 

 

Azt meg már tényleg fel se merem vetni, miért nem tudják megoldani évtizedek óta, hogy hétvégén Fótról Újpestre a Dunakeszi, illetve Erdőkertes/Galgamácsa felől érkező egy-egy busz ne ugyanabban az időfekvésben, 2-5 perc különbséggel érkezzen és induljon, hogy aztán utána egy órán át ne legyen semmi. És ugyanez visszirányban: miért ugyanakkor (max. 5 perc különbséggel) indul az óránkénti csuklós, illetve a szintén nagyjából óránkénti veresi Újpestről? Komolyan nem jutott még senkinek az eszébe, hogy fél órával el lehetne csúsztatni az egyiket? (Ne mondja senki, hogy Veresen kell igazodni az éppen érkező vagy nem érkező gödöllői/váci buszhoz, mert tökönszúrom magam. Ez a változat kizárható.) És akkor nagyjából 30 percenként lenne valami hétvégén is? Komolyan? Senki? Ennyire szar a pestvidékiek érdekérvényesítő képessége, vagy ennyire vak és fogalmatlan alakok csinálják a menetrendet, hogy nem veszik észre ezt a sok évtizedes anomáliát? 

 

És ezek után nem csoda, hogy minden hétköznap reggel be van állva az M0 fóti csomópontja (amelyet amúgy a várható forgalmi viszonyokat röhejesen alultervezve építettek meg 1999-ben, a visszadugulást elősegítő műtárgyakat pedig azóta sem korrigálták), mert az hagyján, hogy reggel bőven van járat a városba, de hogy ha más napszakokban - és különösen hétvégén! - ennyire pocsék az egész rendszer, akkor nem kell rajta csodálkozni, hogy aki teheti, inkább nem akar utasként részt venni ebben az egész szardagasztásban. Magam is autóztam 16 évig, illetve próbáltam úgy szervezni az életem, hogy ne kelljen a dugóban állni. Most buszozok (a munkáltatóm téríti, adja magát), de rég rossz, ha nem a menetrend van az utasért, illetve, mint ahogy a fenti példákkal is érzékeltettem, egyes esetekben kész túlélőshow a hazajutás. Tényleg csak azért vásároljak pár százezerért valami használható öreg autót, amit napközben otthagyhatok például Fótfürdőnél, hogy biztosan hazajussak Fótról, és ne a Gyermekvárosnál kelljen magam elé bámulnom félórákat meg órákat (hétvégén kétórákat, bár akkor már inkább elindulok gyalog), miközben akár otthon is lehetnék, de nem lehetek, mert éppen olyan a sofőr, meg olyan a menetrend? Nem az volna szervezési szempontból az egésznek a lényege, hogy ne kapjon agyfaszt az utas és ne kelljen efféle pótcselekvésekre kényszerülnie, hanem akkor és arra legyen járat, amikor és amerre célszerű? 

 

Valakik itt nem utaznak busszal, az egészen biztos. Különben látnák, amit látok. 

LSU 106 Creative Commons License 1 napja 0 0 74272

AADS-285 is a távolsági üzemhez tartozik már

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 1 napja 0 0 74271

Egy részük KT lett, a többit váltotta a 4 Next. A fő gond inkább, hogy Érden áll vagy egy tucat kocsi innen alkatrészre várva, és a többi Setra sincs a toppon, napi 2-3 megadja magát. Az utak állapota sem segít, meg lehet nézni a különbséget az autópályán és a budakeszin át járó kocsik között.

Előzmény: RFW482 (74270)
RFW482 Creative Commons License 2 napja -3 0 74270

Valaki tud arról mi történik a zsámbéki RWE-s Econell 12-esekkel? 
RWE-752, RWE-753, RWE-759 megy egyedül az RWE-752-760 kontingensből, ahogy látom néhány az Árpád hídhoz, 1 pedig Érdhez került, de onnét ”legalább” az MMT-630-at kaptuk ellentételezésként. Ma odáig jutott a buszmínusz, hogy reggel az egyik csúcsjárat maradt ki szó nélkül, érdekelne már hogy mi történik. 

megaliner Creative Commons License 2 napja 0 3 74269

A busz az agglomerációból hozza be, minél beljebb az utast.

De utána a busz ne parkoljon sehol, hanem szívódjon fel.

 

 

6243 Creative Commons License 2 napja 0 0 74268

Adblue van a Mogyoródi úton is, talán az lesz a legközelebb. De tároló mindenképp kell.

Előzmény: Irisbus (74266)
robbanómotor Creative Commons License 2 napja 0 1 74267

Tudom, én meg azt a helyet mondtam, ahova logikus lehetne átcuccolni onnan. 

Előzmény: 6243 (74261)
Irisbus Creative Commons License 2 napja 0 0 74266

Igen. Viszont annyiból tényleg izgi lesz, hogy itt a Vizafogón elvileg tudtak AdBluet töltetni, nem kellett minden szarért pl Fótra rohanni (ahol teltház van 0-24-ben, mozdulni sem lehet.) :D 

Előzmény: 6243 (74263)
6243 Creative Commons License 2 napja -3 0 74265

A 655-ösön jó eséllyel találsz.

Előzmény: Credo Econell 18 NEXT (74264)
Credo Econell 18 NEXT Creative Commons License 2 napja -4 0 74264

Még nem kaptam a kérdésemre választ! Elég lenne rendszám is, mert onnantól ki tudom bogozni.

Előzmény: Credo Econell 18 NEXT (74256)
6243 Creative Commons License 2 napja 0 0 74263

Városkapu az inkább Madridi utca, az angyalföldi vasútállomás mellett. Ez Árpád híd tárolója, ahol semmi hely nincs.

Előzmény: Alexander Pistoletov (74262)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2 napja 0 1 74262

Az finom lesz, mert egyben a Városkaput is kiszolgálja, ha jól tudom.

Előzmény: Caladee (74259)
6243 Creative Commons License 2 napja 0 0 74261

Vizafogó utca és Volán.

Előzmény: robbanómotor (74260)
robbanómotor Creative Commons License 3 napja 0 0 74260

Cserhalom utcai maszek buszparkoló, a régi erőmű mögött? 

Előzmény: Caladee (74259)
Caladee Creative Commons License 3 napja 0 0 74259

Az angyalföldi tároló hamarosan megint költözni fog valahova, kezdődik a Láng-negyed építése.

Előzmény: Alexander Pistoletov (74258)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 3 napja 0 2 74258

A tárolót pedig elrejtették az avatatlan szemek elől a Forgách utcai metrómegálló közelébe.

Hasonló a helyzet a népligeti állomással is, ott Ferencváros egy kihaltabb placcára dobták el.

Előzmény: megaliner (74257)
megaliner Creative Commons License 3 napja -1 7 74257

Gönc Árpád városközpont, leánykori nevén Árpád híd.

 

Hol van a Volán autóbusz pályaudvar ?

 

Leszállok a villamosról és sehol egy tábla, sehol egy felirat.

 

Megállítok 5 embert.

Egy meg sem áll. 

Négy pedig nem tudja.

 

Már matricára se telik ?

 

Az építési paravánokra egy 2x1 méteres  esőt álló plakát, hogy erre meg erre menjél és 96 méter múlva ott van a Volánbusz ?

 

Ezt a szintet már 1975-ben is tudta a VOLÁN és nem csak Budapesten.

 

-----------------------------------------

 

Megtalálom.

Először is nem autóbusz pályaudvar hanem egy járda szakasz.

A buszok tövében információs oszlop amin van 3 bank hirdetés meg kettő valami más de a buszokról egy szó se.

 

Hegyi úr napi eggyel kevesebbet posztolna és legalább fele annyit tehetne a cégért amit vezet mint elődjei.

 

----------------------------------------

 

Harmadik.

Még csak ősz van.

Eső nincs.

A három busz ablakövig úgy sáros, hogy az már több napja rászáradt.

 

Credo Econell 18 NEXT Creative Commons License 4 napja -4 1 74256

Sziasztok! Szombaton megyek fel Budapestre. Délután milyen járatokon lehet kifogni népligetből induló és/vagy népligetbe érkező Credo Econell 18 NEXT-eket?

08-73 Creative Commons License 5 napja 0 0 74255

Ui: LHL-994 is volt ott ma.

Előzmény: 08-73 (74253)
08-73 Creative Commons License 6 napja -4 2 74254

"Csak idő kérdése és kipusztul az összes"

 

Ámen! Nagyon utálom, mikor a 710/722-es vonalcsopin az jön a csuklós MAN helyett. Bármi jobb ezeknél a szutyok 8500-asoknál.

Előzmény: IGNIS27 (74252)
08-73 Creative Commons License 6 napja 0 2 74253

Ma JMF-660 a 705-ösön!

IGNIS27 Creative Commons License 6 napja -3 1 74252

Csak idő kérdése és kipusztul az összes😅 Pénteken a NWX-457 ajtaja megkergült...

Előzmény: LSU 106 (74251)
LSU 106 Creative Commons License 2025.11.14 -3 1 74251

NWX-425 selejt

LSU 106 Creative Commons License 2025.11.13 0 2 74250

Ez inkább a BAZ megyei topikban érdekes, itt a Volán pest megyei részéről van szó

Előzmény: Isubusz (74249)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!