szeretném megerősíteni a Noxin kolléga által írtakat. Én nagy 7D rajongó vagyok, a mai napig el-elviszem magammal örömfotózni és nagyon tetszik a színvilága is, de a te problémádra nem hiszem, hogy megoldást hozna. Emellett 10+ éves eszközökről van szó, bármikor feladhatják a harcot...
Az én fő gépem most egy a99, előtte a65 volt, mindkettő élőképes keresős. Fő profilom a makrózás, és ezt mindegyikkel tökéletesen tudom végezni: egy dedikált belenagyítás gombbal sokkal nagyobb precizitás érhető el, mint bármilyen tükrös megoldással. Persze ha gyorsabban mozgó a téma, akkor már más a helyzet. Mellesleg az a99 keresőjén sok esetben nagyítás nélkül, szemmel is jól be tudom állítani a fókuszt, ami a 7D-re nem igaz. Szerintem nézegess meg egy-két Sony-s kereső megoldást, hátha nem az elvvel, csak a Panasonic-kal volt gondod, felbontás vagy ilyesmi. Az a7-es sorozat pedig már a szenzor alapú AF-et használ, így az precíz is és gyors tud lenni egyszerre.
A tükrös rendszerbe bele van kódolva az AF rendszer hibája...mondjuk a fix gyujtotávolságú obikkal nem volt gond, de a 7-esben még microadjust sincs. És persze a legtöbb nem ultrafényerős zoomnál nem észrevehető a hiba, belefér a mélységélességbe.
Én bő négy éve dobtam a fullframe tükrös A850-et az A7 kedvéért és indulásból szinte csak MC/MD obikat használtam, a Kecskeméti utcában a tesztnapra is két-hatom Minolta obival érkeztem :-)
Egy m4/3-on nincsenek a helyén a megszokott gyujtotávolságok se, az A7 pár hét után hozzámnőtt, színháztól elkezdve könyvbemutatókon át bármilyen fényviszonyok közt tudtam vele fotózni, három év után vettem meg az első AF obit hozzá.
Oké, Minolta obikból és másból is csak fixem van, simán kiszolgálják a 24 mpixelt. És az EVF a legjobb királyság, pláne hogy a szemem miatt egy idő után nem láttam jól közelre, igy kínszenvedés volt szemüvegben fotózni aztán levenni ahhoz hogy a képet visszanézzem...De ha nagyon tükröst akarsz akkor az A850/900 vagy a hibrid SLT A77/A99. A Sonynál nincs ezerféle váz apróbb módosításokkal, összesen ha van 15 A bajonettes vázuk, ebből 4 a fullframe. Nekem fél évembe telt a döntés hogy megy a tükrös az addig összegyűjtött minőségi fixobikkal együtt.
Sajnos a mai MILC gépeket épp úgy nem ismerem, mint tükrös vázakat. Az eddigi digitális vázon szerzett tapasztalataimat a Panasonic vázamnak köszönhetem, de nem azt kaptam tőle, amit vártam. A cél az lett volna, hogy az MD/MC obikat használjam, de nem tudtam azt az élességet elérni az élöképes kereső segítségével, amit szeretnék.
Előfordult, hogy a váz saját obija se tudott fókuszálni AF módban, és hiába volt a belenagyítás manuál fókusz módban, nem lett éles a kép.
Tudom, hogy egy analóg tükrös gép más világ, de még a Zenit 1-es masinámmal jobban érzem, mikor éles a kép, mint a Pana élőképes keresőjében. Egyszóval olyan vázat keresek, aminél a keresőbe nézve nem marad bizonytalanság bennem, ha kézzel kell fókuszálnom, nem kell vagyonokat kifizetnem a vázért és az objektívekért, és valóban jó, gyors és pontos AF módban is. Az, hogy rá lehessen tenni az MD/MC objektíveket, már nem feltétel.
Annak fényében hogy kevesebb mpixellel már óriásplakátot is csináltak, nem kevés. Pláne ha úgy komponálsz hogy nem kell vágni. Ha azt nézem hogy a 7D után volt A700-am, A850-em és most már a második A7-es vázam, akkor ez egy baromi régi szerkezet amit talán iso800-ig lehet használni, a zoomok nagylátó állásában nem volt pontos az AF, igy tele állásban állítottam élesre és utána változtattam látószöget... a képstabi ha meghal benne akkor vége a gépnek, szóval józan ésszel nem tanácsolnám :-) A mostani MILC-ek élőképébe elég nehéz belekötni, gyakorlatilag azt látod amit le fogsz fényképezni, nem kell elvenni a szemedtől a vázat hogy visszanézd a képet. Sötétben meg nem sokmindent látsz az optikai keresőben. Amúgy imádtam a 7D-t, csak a képalkotás folyamatában jóval eredményesebbek az új gépek. A tükrös rendszer számomra evolúciós zsákutca, az az előnye hogy szépen leesnek a jó obik árai, egy darabig persze mert aztán a filmes Minoltákhoz felvásárolják őket. Van egy eladó 5D vázam ha érdekel :-)
Először írok ide, és tanácsot, véleményt szeretnék kérni.
Digitális gép vásárlását tervezem.
Van egy micro4/3-os Panasonicom, de az élőképes kereső nem ugyanaz mint amikor egy tükrön keresztül nézni a témát.
Egyszóval mindenképp tükrös digit vázat vennék, és keresgélés közben akadtam a 7D-re.
Nagyon szimpatikus a gépformavilága, nagyon tetszik, hogy olcsón lehetne objektíveket venni hozzá, de nem tudom, hogy a 6 megapixel nem kevés-e? AF-es Minolta obikkal ezzel a Pixelszámmal milyen minőségű képeket lehet készíteni?
Én is belefutottam ebbe a hibába "black frame". Bevittem az ajánlott szervizbe és megdumáltak hogy zár hibás és cserélni kell a zárat, röviden levágtak 50.000.- Ft ra. Sajnos csak később tudtam meg Németországban ahol megnézettem a gépemet,hogy csak egy frissítést csináltak rajta.
Próbálj meg a neten lehet,hogy még elérhető a frissítés. Ha ritkán használod a gépet akkor néha elég sok üres expozíciót csinálj és lassan helyrejön a gép és egy darabig megint jó lesz. A legjobb hogy gyakrabban használod és akkor működik, nincs black frame.
Ismerős "black frame" problémás gépét vajon tudja még javítani valaki így 2016-ban, avagy felejtős a dolog (asztalhoz csapkodást lehet kipróbáljuk hétvégén)?
Sziasztok, hosszú-hosszú gondolkodás után --teljes kihasználtság miatt -- eladom a teljes Minolta felszerelésemet, hátha érdekel valakit, aki nem hagyja berozsdásodni:
7D váz 55.000FT
24-85/3,5-4,5 30.000FT
70-210/4 35.000Ft
50/1,7 25.000 FT
Minden objektív kifogástalan, abszolút karc és gombamentes, kitűnő állapotú.