Én mindig a kukkolót használom. Nálam teljesen normális a szín.
Valami a te gépedben lehet elállítódva. Sajnos ezt legfeljebb a szervizben tudnák (ha egyáltalán lehet) módosítani (a szautrációt kellene emelni a kukkoló LCD meghajtójánál).
Egy kérdésem volna, mivel nemrég vagyok S1 tulaj... A nézőkében a színek mindenkinek olyan színtelenek? Szóval mintha minden ff lenne, de az elkészített / rögzített kép pedig jó! Azért érdekel, mert a fehéregyensúlyt így mindig figyelni kell. Persze ha a kijelzőn nézem ott azt látom ami rögzítésre kerül, de nem azt szeretném használni.
kevered a dolgokat. a bayert biztos nem szedi le, nem is lehet, inkább az antialias filtert :) az ir-cut filter leszedésétől pedig még nem lesz ilyen lilás a kép, csak ha elétesz egy infraszűrőt. az infrafotózásnak pedig fényes nappal is van értelme, érdekes képeket lehet így készíteni.
Mondjuk nem tudom, mi a jó ebben a buherálásban. Kiszedi az IR szűrőt, meg talán a Bayer-t is leoperálja, aztán a normál színes kép helyett kap valami ramaty rettenet lilás mocsadékot. Persze csak napsütésben csinált képeket, miközben az infrának inkább sötétben lenne értelme.
Mindegy.
Az biztos, hogy nálam az optika a CCD csere után gyönyörű tiszta volt (a forintlencse és a tubus is).
ezen a videón, nekem úgy tűnik, mintha a CCD ugrana ki a gépből kb 1'20" mp-nél. Na OK gyorsított felvétel, nem is a munka ideje miatt mutatom, hanem hogy az optikához nem igen nyúl a figura....
Egy rokon csutortokon adta be az S1-t, 3-4 hetet igertek es javitast sajnos.. Termeszetesen igyis messzemenokig elegedettek vagyunk a Canon hozzaallasaval.
a nagyobb érzékelő drágább, a hozzá tartozó optika ugyanolyan minőségben szintén drágább, de legalább nagyobb és nehezebb is. létezik 12x zoom objektív 35mm mozgófilmhez is (ott a képkockaméret picit kisebb az apsc-nél), csak hát az már egy nagy állat, vagyonokért.
Így is megveszik, és örülnek neki az emberek. Nagyobb érzékelővel (alkalmasint sokkal) drágább lenne, és nem annyira vennék az emberek, mert nem azt nézik, hogy mekkora az érzékelő (nem is tudják), hanem hogy mekkora a felbontás. Szerintem ez ennyire egyszerű (sajnos).
Azért az nem semmi hogy az egész S sorozatban végig megtartották a(z) 1/2,5"os ccd-t (azért itt felmerül a kérdés hogy ezek vajon kompatiblisek-e mert akkor van bőven alkatrész), az sx10-ben keményen felvitték 1/2,3"-ra (így is csak nőtt 35mp/cm2-re). Nem értem nem fér el egy nagyobb vagy mi az oka?
VEttem egy fz30 -at az s1 mellé/helyett. Előzetesen tesztek alapján még ezt találtam a legszimpatikusabb bridge gépnek. Hát elég hervasztó, szeretett masinánk után. Kihajtható lcd vicc (nem tudom minek kellett egy másik teljesen használhatatlan megoldást bevetni), bekapcsolás gomb nem húzható hanem fix állású (mikor energiatakarékosságból kikapcsol "on"-on marad), videók mérete még nagyobb, evf kép frissítése nem az igazi lassan reagál ill. bizonyos körülmények között még be is "szagatt"(!) (igaz a 2x több pixelenek köszönhetően magasan veri a canon s sorozat evf-ét) és hát ez mind nem érdekelne de a képzaj is magasabb. Egyedül ami tetszik az hogy szép gyorsan beáll a fókusz és ami a legfontosabb pontos is (!) ill. 12x zoom/8MP jobban nagyítható képeket tesz lehetővé. Képminőségtől nem vagyok elájulva. Ezek persze nagyon friss tapasztalatok remélem lesz vmi megszerethető oldala. S3, S5 tesztfotói nem tetszettek, csúnya színi ill. optikai torzulásokat látni már a képek szélein. Hát nem tudom lehet hogy dslr lesz ebből.
Úgyhogy gondolom, a Canon a költségeket leveri/leverte a ccd gyártóján. Szóval neki semmi többletköltsége nincs.
azt azért nehezen hinném, hogy a sony minden hibás ccd után fizetne egy komplett sx10-et... valószínűleg ad kártérítést, meg új ccd-ket, de gondolom ezzel vége is.
Nekem is javították, kellett hozzá majd 4 hónap (pont egy nagyon kritikus időszakban, ugyanis július végén született meg a lányom, persze a gép is utána két hétre ment tönkre, soha jobbkor). Igaz, ha elfogadom az sx100-at, akkor már másfél hónap után megoldódott volna az ügy. De én nem eladni akartam a gépet (mert akkor tényleg jobb lett volna az új SX100, mint egy használt S1 IS), hanem használni. Egyébként most boldog és elégedett vagyok, hogy végre újra használhatom a kedvenc gépemet. De azért lenne egy-két megjegyzésem az üggyel kapcsolatban.
A Canonnak több emailt is írtam, és az ügyfélszolgálatnak is ecseteltem a problémámat. A levelekre semmilyen választ sem kaptam, az ügyfélszolgálaton felvették a problémát és elmondták, hogy továbbítják a megfelelő helyre és majd ők felveszik velem a kapcsolatot (erről emailt is kaptam eseményszámmal). Természetesen senki nem vette fel velem a kapcsolatot. Tudom, hogy valószínű, hogy akkor is ugyanaz lett volna a végeredmény (javítás sok-sok idő után), de jól esett volna, ha valaki illetékes felhív/emailt ír és elmagyarázza helyzetet, hogy miért változtattak az eddigi jól bevált szokáson (normális cseregép a gyárihibás gépek helyett). Negatív válasznak is örültem volna, de én semmilyet sem kaptam.
Amikor csak-csak nem történt semmi hosszú ideig, akkor megint felhívtam az üf-t és ott az eseményid alapján azt mondták, hogy a gép javítva mehetek érte a szervízbe. Persze nem volt kész a gép, alkatrészre várt.
Különben nekem is ezt mondták a szervízben, hogy ezért nem cserél a Canon SX10-re:
"Te hiába kéred a géped cseréjét a Canon azt mondhatja, hogy az irreálisan magas többletköltséggel járna neki, hogy kicserélje a gépedet, mintha azt megjavítaná, és Te kénytelen vagy beletörődni a javításba." Na itt két dolgot nem értek.
1. Eddig cseréltek S3-re, később S5-re, ezek a gépek kb ugyanannyiba kerültek akkor, mint most egy SX10. Akkor nem volt magas többletköltség? Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy a javítás annyival olcsóbb (bár ezt nem tudom).
2. Ha jól tudom, ez a hiba a ccd hibás huzalozásából ered, azaz a ccd beszállítója adott sz@rt a Canonnak, amit ők felhasználtak. Úgyhogy gondolom, a Canon a költségeket leveri/leverte a ccd gyártóján. Szóval neki semmi többletköltsége nincs.
Írok egy + dolgot is a Canonról, az ügyfélszolgálatosok mind kedves, udvarias és megértő emberek voltak (Bár nehéz őket elérni, mert a gépi hang azt mondja folyton, hogy jelenleg nincs szabad munkatársunk. Vagy nagyon kevesen vannak, vagy nagyon sok a problémás ember :)).
De különben mégegyszer leírom, hogy én most elégedett vagyok a javítással, csak ne így zajlott volna le az egész dolog. És én olyat sem mondok, hogy soha többet nem veszek Canont, mert a termékeikről jó a véleményem.
A szavatossági igényedet a boltban érvényesítheted ahol vetted a gépedet, és nem kell annak bedőlni, hogy vidd a szakszervizbe, mert nem vagy köteles (és ott nem tudod a szavatossági igényedet érvényesíteni). A 3 év meg azért fontos, mert a szavatossági igényedet a vásárlástól számított 3 éven belül érvényesítheted, ha már túl vagy a 3 éven akkor a Canon jóindulatán múlik, hogy mit csinál, de ha benne vagy a 3 évben akkor a szavatossági igényed érvényesítésénél 2 dolgot kérhetsz: a géped javítását, vagy a cseréjét (de erre érdemes rákeresned, mert minden le van írva), és hosszas harc után árleszállítással kaptam egy sx10-et, de erre már egyre kevesebb az esély, mert kicsit gumi a törvény. Te hiába kéred a géped cseréjét a Canon azt mondhatja, hogy az irreálisan magas többletköltséggel járna neki, hogy kicserélje a gépedet, mintha azt megjavítaná, és Te kénytelen vagy beletörődni a javításba. Itt hívnám fel a figyelmeteket a 15 napos javítási időre, mert ha nekik nem sikerül ebben az idővallómban megjavítaniuk, és erről téged nem értesítenek akkor ha elég agresszív vagy visszakérheted a géped eredeti vételárát (ami azért majdnem egy SX10 ára) fenyegetőzés a vásárlók könyvével, hogy beírsz, mert azt nekik el kell küldeniük a fogyasztóvédelemhez, és 8 napon belül válaszolniuk kell a problémádra (ezt nem szeretik, mert nagy blama lenne nekik) És legyél határozott, mert akkor nem próbálnak meggyőzni, sőt érdemes vinni ha van rá módod a kinyomtatott törvénykezést, mert engem a boltban ahol vettem a gépem megpróbáltak meggyőzni arról, hogy a digitális fényképezőgép nem tartozik a tartós fogyasztási cikkek közé, és akkor máris nem 3 év a 3 év
Nem értem a CANON politikáját. Mikor rájöttek a sorozatos problémára miért nem kezdtek futószallagon gyártani új alkatrészeket CCD a gépekbe. Osztogattak S3 ast utanna S5 ost SX100 ,SX 110, __???? Aztán mi a köv gép......... Most meg elkezdik javítani mert hirtelen van alkatrész. Most ez az alkatrész vadi új vagy más meghalt gépekböl szerelhetik át ? Én is beadtam a gépemet kb két hete,mert meghalt egyik napról a másikra,ismerös duma mint a lent írtakban . Hát meglátjuk mivel fogjuk fényképezni az ünnepeket. Üdv minden S1 IS tulajnak :)))))
Dettó ugyanaz volt az eljárás, mint Bátyónál. Próba, lila képernyő és már írták is a javítás lapot. Kb. 1-2 hét alatt kész, mert éppen most kifogytak az új CCD-ből. SMS majd jön, hogy mikor OK. Remélem még az ünnepek előtt...